Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sekačka Al-Ko se systémem Ready Start
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 12:32    Předmět: Sekačka Al-Ko se systémem Ready Start Citovat

Prosím o radu, zda už někdo z kolegů neřešil tento problém. Následuje delší popis problému a popis toho, jak jsem se snažil sekačku zprovoznit.

Mám 14 roku sekačku Al-Ko průměr nože 52 cm s pojezdem. Je vybavena systémem Ready Start, jinými slovy "automatický sytič". Před startem se nic nemusí načerpat a přivřít přívod vzduchu jako u většiny benzínových strojků. Až dosud vždy na jaře naskočila a celé léto bez problémů fungovala.

Letos před prvním sekáním naskočila, ale při přidání plynu se udusila. Vypadalo to, jako by se něco ucpalo v přívodu benzínu. Nějakou dobu jsem ji opakovaně startoval, a plyn velmi pomalu a opatrně přidával do zhasnutí motoru. Pak se mi podařilo zvýšit otáčky a sekačka "střelila do výfuku a samozřejmě i do karburátoru" jako při chudé směsi. V ten okamžik sekačka naskočila a 4 hodiny při vysekání celého pozemku pracovala i při opakovaných startech bez problémů. Myslel jsem si, že tím střelením do výfuku se prorazilo nějaké ucpání přívodu paliva.

Bohužel po 14 dnech při dalším sekání se situace opakovala. Po sundání plastového krytu jsem se snažil pochopit, jak funguje ten systém Ready Start. Na internetu jsem k tomu nic nenašel.

Karburátor má dvě klapky. Jedna je v přívodu vzduchu a je ovládaná táhlem, které vede přes páku někam k hřídeli motoru pod chladící ventilátor. Zdá se, že to je ten jednoduchý systém Ready Start, kdy u chladného motoru je přivřen vzduch, a po chvíli chodu se automatiky otevře do provozní polohy. Všiml jsem si, že vzduchová klapka se automaticky neotevírá, což při zvýšení otáček vede k udušení motoru. Odpojil jsem z klapky táhlo a klapku jsem provizorně upevnil mechanicky do otevřené polohy. Pak jsem s touto úpravou zase posekal celou plochu. Nadšeně jsem doufal, že problém vyřeším nějakým amatérským, ručně nastavitelným ovládáním vzduchové klapky.

Došlo na třetí sekání, a opět stejný problém. To provizorní otevření vzduchu mi už nepomáhalo.
Pozoroval jsem jak funguje celé ovládání karburátoru. V hrdle karburátoru nad palivovou tryskou je ještě jedna škrtící klapka, ovládaná "nepřímo" plynovou pákou k regulaci otáček. Od plynové páky vede jemné táhlo s pružinou k oku dalšího pevnějšího táhla někam skrytě pod kryty motoru. Druhý konec toho pevnějšího táhla je napojen na páčku ovládající škrtící klapku.
Celé ovládání škrtící klapky je nějaké nejednoznačné. Klapkou mohu přes vůle ovládacího táhla v jistých mezích ručně přestavit do nějaké posunuté polohy. Celý systém ovládání plynu mi připadá jako když plynová páka na madle sekačky nastavuje jen nějakou žádanou hodnotu regulátoru otáček, a regulátor teprve ovládá škrtící klapku.
Rozebírat dále celý motor s nejistým výsledkem se mi nechce, Musel bych vypustit a odpojit palivovou nádrž, která je integrovaná do krytí celého motoru.
Celý pozemek jsem proto nakonec při třetím sekání posekal Aku sekačkou ParkSide bez pohonu (na tři nabití akumulátorů).

Čtrnáct roků starou sekačku nechci dávat do servisu. Pokud někdo již stejný problém dříve řešil a vyřešil a poradí, tak jinak sekačka půjde do sběrného dvora, nebo ji klidně daruji nějakému kutilovi, který by se o opravu amatérsky pokusil. Zapomněl jsem udělat fotky systému a sekačka je na chalupě. Tak ty fotky mohu připojit za týden.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ondraN



Založen: Aug 16, 2022
Příspěvky: 426
Bydliště: Roztoky

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 12:41    Předmět: Citovat

Tohle vypadá spíš na přicpanou trysku benzínu. Možná je bordel někde od nádržky k trysce. Benzín s lihem tomu moc dobře nedělá a pokud se nechává douhou dobu v nárži (typ. přes zimu), tak to vytváří takové zgumovatělé povlaky. A ještě bych se podíval na svíčku, tu případně vyčistit od povlaku sazí a karbonu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 12:54    Předmět: Citovat

ondraN napsal(a):
Tohle vypadá spíš na přicpanou trysku benzínu......
Svíčku jsem samozřejmě podezíral jako první. Vyčistil ji a zkusil i novou svíčku (nebyl to originál, ale do zahřátí motoru by měla fungovat).
S tou tryskou je to otazník. Myslím si, že když už sekačka letos vydržela 4 + 4 hodiny sekání, tak by měla být tryska v pořádku. Navíc jsem tam letos dolil benzin VERVA 100, který by neměl obsahovat líh.
Na ten benzin v nádrži přes zimu mám opačný názor než radí odborníci. Když benzin vyliji, tak tam zůstane vždy malý zbytek, který se odpaří do sucha a zanechá usazeniny. Když je v nádrži dostatek paliva, tak se odpaří jen nějaká procenta, ale systém je pořád smáčen palivem. Tak to celé roky dělám u čtyřtaktu i dvoutaktu, a nikdy jsem s se zanesením palivové cesty problém neměl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 13:31    Předmět: Citovat

Benzín vyleješ z nádrže, ale z kanálků a trubiček v karbíku ho neodstraníš - protože je až za ventilkama membránový pumpičky a přes ně se nic do nádrže nevrátí. Servisy a výrobci doporučujou před odstavením "vyjet palivo" = nechat motor na otáčky mírně zvýšený nad volnoběh (aby neřval na plnej plyn, ale taky jen neblafal na úplnej volnoběh), aby spotřeboval zbytek paliva v nádrži i v palivovým traktu karbíku. Tím, že se to udělá po nějakým sekání, je motor horkej - a po jeho zastavení nedostatkem paliva se to teplo vedením rozšíří i na karbík a částečně i nádrž. Tím se odpaří všecky těkavější zbytky, ať je to benzín nebo jeho lihovej podíl - a u dvoutaktů zůstane jen zbytkovej olej. Je důležitý, aby to nebyl rostlinnej olej, kterej se skutečně "kazí" i v podobě povlaku, ale aby to byl poctivej minerální "two-stroke" olej, kterýmu 3-4měsíční vystavení vzduchu v nádrži nevadí. U čtyřtaktu není potřeba dělat nic dalšího, nádrž a karbec vyschnou tím zbytkovým teplem samy. V nádrži, v karbci ani v motoru tak nezůstane nic, co by mohlo po dobu odstavení jakkoliv degradovat nebo produkovat nějakej sideright.

Když necháš v nádrži celou zimu palivo, je ho tam každopádně nanejvejš litr, spíš míň, i když je nádrž "po hrdlo" - je to z důvodu minimalizace váhy, z bezpečnostních důvodů, aby v nářadí nebylo nadměrně velký množství nebezpečný hořlaviny při případný nehodě i z důvodů požadavku po určitý době stroj na chvíli zastavit - aby si "odpočinul" motor i obsluha už jen při míchání/dolívání paliva. Tohle palivo má přirozenou vlastnost, že pohlcuje vodu a v ní obsaženým kyslíkem se oxiduje - a produkuje jednak agresivní kyseliny, který napadají kovy i plasty/gumu, druhak rosolovitou "usazeninu", což jsou aditiva, pohlcující vodu a právě ty nečistoty, spadlý gravitací ke dnu nádrže. Tohle se pak hned při prvním jarním startu nasaje do karbce motoru - protože gravitace to "stáhne" do místa, který je přirozeně volený i pro umístění odběrový trubičky. Takže namísto čistýho lehce zapálitelnýho paliva motor dostane směs paliva a sraček, který se z paliva za dobu "ustájení" vyloučily ze celou dobu odložení. Nediv se, že se mu pak nechce startovat - je to jako by ti v hospodě na uvítanou výčepní nalil do půllitru tejden shromažďovanýho "hanzla" = odkapaný pivo z pípy. Taky by se ti obrátil kufr ...

Moje rada - kombinace "vyjetí zbytku v nádrži" před uložením stroje a na jaře při obnovení provozu nalití čerstvýho, nově nakoupenýho paliva - žádná odloženka v kanystru přes zimu. A jeden fígl pro ty, kterým se nechce první start podařit ani po delším škubání startšpagátem - (injekční) stříkačkou nastříknout asi 1cm³ paliva pod vyšroubovanou svíčku nad píst a pak startovat. Modeláři tohle znají moc dobře. Membránový čerpadlo paliva potřebuje určitý tlakový impulsy pro nasátí paliva a jeho protlačení tryskou = posunutí k difuzoru. Ty impulsy si "bere" z klikový skříně nebo z vejfuku. Při protáčení motoru startšpagátem nejsou otáčky dost vysoký na to, aby se palivo rychle dostalo do sání motoru, takže "minifrťan" paliva nad pístem hned u svíčky způsobí krátký zabrání motoru, kterej si tím vyrobí dostatek tlakovejch impulsů pro membránovou pumpu. BACHA, NEPŘEHÁNĚT S MNOŽSTVÍM - nadměrný množství benzínu vyházenýho pístem do tlumiče vejfuku po naskočení motoru může zahořet nebo dokonce explodovat, což není nic zdravýho ani pro motor, ani pro obsluhu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6644
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 13:42    Předmět: Citovat

Problém je nejčastěji, jak je psáno výše, způsoben nečistotami, nebo vodou v karburátoru. Karburátor je potřeba demontovat a řádně vyčistit. Sytič bývá odvozen od bimetalu na výfuku, regulace otáček od odstředivého regulátoru v motoru, nebo od lopatky v proudu vzduchu od ventilátoru. Rukojeť plynu nastavuje předpětí pružiny, stabilizaci otáček si realizuje regulátor sám. Motor se tedy vždy startuje s plně otevřenou škrtící klapkou, automatický sytič musí za studena přivírat sání, za tepla se plně otevřít.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 731

PříspěvekZaslal: po květen 27 2024, 17:56    Předmět: Citovat

Je to na rozborku karburátoru někým kdo na to vidí. Podobný problém jsem měl na motoru Loncin - byla zalepená jedna milimetrová dírka ze tří na trysce. Kdybych nevzal lupu, tak bych si toho vůbec nevšimnul.
Pak může být ko těsnění mezi karburátorem a motorem, že to přisává falešný vzduch a nakonec může být špatná zapalovací cívka. To je častá závada u některých motorových pil. Zastudena to jede, po ohřátí to začne cukat nebo rovnou chcípne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út květen 28 2024, 8:51    Předmět: Citovat

Souhlasím se všemi názory a radami, které tady píšete.
Jen mne mate to, co jsem uvedl ve svém popisu:
1. Při prvním nastartování po zimě motor naskočil, ale při přidání otáček se zastavil. Po několika pokusech to střelilo do výfuku a od této chvíle vše začalo fungovat a 4 hodiny jsem sekal s mnohými opakovanými starty.
2. Po čtrnácti dnech při druhém sekání po nastartování opět motor nešel do otáček. Po sundání plastového krytu jsem ručně otevřel vzduchovou klapku (sytiče) naplno a opět jsem 4 hodiny s touto úpravou a opakovanými starty posekal celou zahradu.
3. Za dalších 14 dnů se mi už nepodařilo udržet motor v chodu. Na nejnižší otáčky ho nastartuji, ale po chvíli se zastaví (jako by nedostával palivo). Žádné ruční nastavení vzduchové klapky už nepomáhá.

Na svíčku nebo zapalovací cívku to nevypadá. Nejvíce by na to pasovalo nějaké postupné ucpávání karburátoru. Jen si myslím, že po 8 hodinách předchozího sečení by se trysky karburátoru spíše propláchly než postupně ucpávaly.

Ještě mne napadl asi nesmyslný důvod použití benzinu VERVA 100. Při prvním sečení byl v nádrži loňský benzín 95 doplněný půjčením loňského paliva z kanystru od souseda také 95. Při druhém sečení jsem do nádrže doplnil trochu VERVA 100, takže tam bylo původní palivo trochu "zředěné" VERVA 100. Nyní mám skoro plnou nádržku benzinu VERVA 100 a sekačka je nepoužitelná jak píšu výše. Koupil jsem Vervu podle rad na internetu, abych do nádrže nekupoval benzin s přísadou lihu.
Těžko mohu věřit tomu, že by ta VERVA 100 dělala ten problém, i když to, co se postupně měnilo v nádrži, by tomu nasvědčovalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út květen 28 2024, 12:55    Předmět: Citovat

Ten BA-95 cos tam měl jako starej ti zalepil sračkama karbec, provozem na něj jsi to postupně zhoršil. Vymej karbec něčím, co rozpouští všecky NEPOLÁRNÍ siderighty = xylenem, tetrachlóretylénem nebo perchlóretylénem, v nejhorším případě lakovým těžkým benzínem = syntetickým ředidlem. Nepoužívej aceton ani toluen, rozleptaly by ti plastový díly. Dobrá varianta je ultrazvuková čisticí lázeň. A pak do toho lej už jen tu VERVU a jí podobný a na zimu to vyjeď do sucha, neskladuj žádnej benzín ani v nádrži ani v kanystru a na jaře kup čerstvý neskladovaný palivo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6644
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út květen 28 2024, 15:15    Předmět: Citovat

Když to neběží, jak to pocitově vypadá při zatažení za startovací šňůru? Má to normální kompresi? Může také viset ventil, nebo může být podpálený, či mít nedostatečnou vůli, což by se právě poznalo malou kompresí a krutě špatně by to startovalo. Nejspíš to ale bude ten karbec, to je prostě zcela nejčastější problém. Co v tom máš vlastně za karbec? Většinou se dá spodem nějakým šroubem, nebo vyšroubováním hlavní trysky vypustit palivo z plovákové komory. Protože pokud je dole v plovákové komoře voda, dělá to psí kusy, voda se z karbecu nemá jak dostat pryč a svým povrchovým napětím vesele nahodile ucpává veškeré trysky, co potká.
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: út květen 28 2024, 16:10    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
Když to neběží, jak to pocitově vypadá při zatažení za startovací šňůru? Má to normální kompresi? ......

Po 14 letech používání mám tu kompresi už v ruce. Je úplně normální a obvyklá.
Ještě jeden poznatek. Když se mi sekačku podaří na volnoběh nastartovat, a držím ji skloněnou madlem dolů, tak běží trošku déle než se zastaví. Ve vodorovné poloze se zastaví dříve.
Další start se povede až za nějakou minutu. Hned po zastavení se mi to nepodaří nastartovat.
Když se mi nepodařilo zprovoznit sekačku jednoduchými zásahy bez demontáže karburátoru, tak si nebudu hrát na mechanika a rozebírat karburátor s celým problémem při vypouštění benzínu.
Rozhodl jsem se koupit novou sekačku. Vybral jsem si typ s elektrickým startérem (i se záložním startování šňůrou) a v popisu má uvedeno, že vyhovuje pro benzin E10. Životnost stávající sekačky 14 let je dobrá a svoje už má odslouženo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: út květen 28 2024, 17:13    Předmět: Citovat

Princip těch klapek je jednoduchý, první klapka od filtru sání slouží jako sytič, když je motor studený je zavřená a jakmile se motor rozeběhne otevře ji síla proudění vzduchu od ventilátoru setrvačku tím že se vzduch opře do klapky (křidýlka), která je spojená s klapkou sytiče karburátoru a po dobu běhu motoru ji drží otevřenou. Na druhé straně motoru u výfuku je namontovaný termostat, který podle teploty pohybuje naněm namotovanou pákou, která při zastavení teplého motoru brání v uzavření sytičové klapky, tím že se opře o to křidélko co vládá klapku. Druhá klapka v karburátoru je ve většině případů ovládána odstředivou regulací motoru, kdy udržuje stabilní otáčky motoru cca. 3 000 oz/min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 731

PříspěvekZaslal: st květen 29 2024, 6:55    Předmět: Citovat

Včerejší komedie. Nechtěla po zimě naskočit velká centrála. Jediný filtr je sítko v u nalévacího víčka. Majitel si všiml, že na dně nádrže je nějaká špína. Po chvíli přemýšlení jsem odšrouboval palivový kohout a sání měl téměř ucpané tím bordelem - vypadalo to jako zbytky nějaké barvy. Tak jsem ho proplách a zašrouboval zpět a vše jede jak má.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: st květen 29 2024, 7:10    Předmět: Citovat

HF_Tech napsal(a):
....Po chvíli přemýšlení jsem odšrouboval palivový kohout a sání měl téměř ucpané tím bordelem - vypadalo to jako zbytky nějaké barvy. ........

Něco velmi podobného jsem zjistil na Babetě vnuka, která delší dobu nebyla v provozu než ji můj otec daroval vnukovi. Palivový kohout pod nádrží byl zcela ucpaný nějakými nerozpustnými usazeninami. Nešlo to vyčistit, kohout jsem musel vyměnit. To byl ale dvutakt, takže olej v benzinu se změnil v nějaký "bakelit".
Sekačka má čtyřtaktní motor bez oleje. A pod nádrží není kohout. Hned v počátku mé poruchy jsem stáhl ze dna nádrže hadičku, kudy teče palivo do karburátoru. Benzín z nádrže tekl jako z vodovodu, takže nádrž mám čistou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6644
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st květen 29 2024, 7:36    Předmět: Citovat

Co máš na sekačce za motor? Tedy zejména, co je na něm za karburátor? Karburátory nejsou složité, vyčistit ho není celkem problém. Pro inspiraci třeba: https://www.youtube.com/watch?v=kJfpTX2Lx0g&t=3s
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: st květen 29 2024, 8:23    Předmět: Citovat

Zaky napsal(a):
Co máš na sekačce za motor? Tedy zejména, co je na něm za karburátor? ......

Je to značková sekačka Al-Ko koupená před 14 roky. Jaké motory tam montovali bych snad zjistil z dokumentace k sekačce, ale dokumentaci mám na chalupě. Myslím, že to je nějaký "Američan". Jaký karburátor tam je určitě v dokumentaci nenajdu.
V dobách našeho mládí jsem mnohokrát rozebírali a čistili karburátory na našich strojích, mopedu Stadion, moto Pionýr a na motorce JAWA ČZ 175. Také jsem měl myslím rozebraný dvoukomorový karburátor na Moskviči 412 (1500 ccm). Opravdu to není nějak složité a jistě bych to zvládl i na sekačce.
K tomu je však třeba mít vůli, chuť, a obojího se mi už nějak v téměř osmdesátce nedostává. Jen vyjmutí karburátoru si vyžádá vyprázdnění nádrže a demontáž mechanizmů ovládání karburátoru a jiných různých krytek v okolí karburátoru. Naposledy jsem si na té sekačce měnil roztřepené lanko ovládání rychlosti pojezdu, a byla to pěkně náročná "rozborka a sborka" těch mechanizmů v okolí převodovky pojezdu.
Takže upřímný dík všem za snahu dát mi užitečné rady, ale novou sekačku jsem již objednal.
Abych starou nevozil do sběrného dvora, tak ji zkusím nechat volně postavenou na neoploceném pozemku v okolí chalupy. Uvidím jak dlouho tam vydrží, než si ji nějaký nenechavec všimne a s radostí ji uloupí jako trofej od majitele, který ji zapomněl uklidit Very Happy .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund