Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

čidlo množství nasátého vzduchu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19595
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne prosinec 19 2010, 20:46    Předmět: Citovat

Co je na tom? Prostě jsou na "čteném" kotouči dva zuby vynechané, aby logika poznala základní polohu kotouče (třeba kdy má pálit první hrnek).
Ale o tom tu nedávno byla řeč v jiném vláknu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 1:00    Předmět: Citovat

Priznávam sa riešil som tú logiku, aj tu sa o tom diskutovalo. Je to ako píše michal29, a pri voľnobehu to dá aj 10Všš do záťaže 1kOhm.

Staré systémy pracovali iba s jedným zubom, nové umožňujú presnejšiu značku pri rôznych otáčkach. Jednak je amplitúda meraná celých 360°, a stredná hodnota je prakticky = nule a komparuje sa tiež na nulovej úrovni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19595
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 5:43    Předmět: Citovat

Amplituda je rozhodující jen v případě, že by čidlo bylo příliš daleko od věnce nebo mělo mezizávitový zkrat. Jinak se vyhodnocují jen ty průchody signálu nulou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 12:49    Předmět: Citovat

V mieste, kde sú vynechané "zuby" je signál "chvíľku" blízko nuly, takže prítomnosť zubov sa komparuje na cca 50% úrovni 0-šp. Až potom sa komparuje v nasledujúcom "zube" prechod nulou. Aj keď sa komparačná úroveň automaticky nastavuje, určitú bezpečnú hodnotu musí mať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 12:50    Předmět: snímač Citovat

dá se tedy opět multimetrem ověřit funkčnost toho snímače?
problém je ten že obě cívky nedávají "jiskru".
samozřejmě řešením by byla asi aktivní diagnostika, ale vzhledem k tomu že nelze nastartovat tato možnost odpadá.
taktéž bych nerad chlapa hnal koupit nové čidlo, aby mu pak třeba leželo doma
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32082
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 13:01    Předmět: Citovat

Co si to jiné čidlo půjčit z jiného funkčního motoru? Můj známý mechanik tuhle diagnostickou metodu používá taky, když si není jistý... Jasně, nejde to tak udělat vždycky, ale přece jen jsou Feliny ještě jedny z nejčastějších autí na silnicích - tak by to neměl být problém.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 15:05    Předmět: Re: snímač Citovat

michal29 napsal(a):
...samozřejmě řešením by byla asi aktivní diagnostika, ale vzhledem k tomu že nelze nastartovat tato možnost odpadá...

A to ti zase řek kdo, že to nejde zdiagnostikovat při nenastartovanym motoru???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 15:19    Předmět: Re: snímač Citovat

toto už proběhlo, žádná závada se neobjevila
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 15:21    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Co si to jiné čidlo půjčit z jiného funkčního motoru? Můj známý mechanik tuhle diagnostickou metodu používá taky, když si není jistý... Jasně, nejde to tak udělat vždycky, ale přece jen jsou Feliny ještě jedny z nejčastějších autí na silnicích - tak by to neměl být problém.

jo tuhle možnost bere v potaz, jedná se ale o fiat, nebo tam pasuje čidlo z felicie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 16:00    Předmět: Citovat

Keď sa pripojíš na tie dva drôty zatočíš štarterom na striedavom rozsahu nameriaš aspoň 2...3V a viac. Pri voľnobehu by to mohlo byť aj 10V.
Konštrukcia snímača a zubov stabilizuje amplitúdu, takže sa s otáčkami od 300...4000rpm už nerastie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32082
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 17:19    Předmět: Citovat

michal29 napsal(a):
jo tuhle možnost bere v potaz, jedná se ale o fiat, nebo tam pasuje čidlo z felicie?

Pak asi jedině to risknout a to čidlo koupit na blind.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
michal29



Založen: Nov 05, 2010
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: po prosinec 20 2010, 20:36    Předmět: cidlo Citovat

vyřešeno, byl to snímač otáček, podařilo se čidlo zapůjčit a odskoušet.
pánové ještě jednou díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund