Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

stabilizovat zdroj v autě
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34075
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 9:20    Předmět: Citovat

Problem bude v tom, ze treba dat tym LED nejaku rezervu a nie vypocitat odpor tak, ze pri 12V tam tecie maximalny povoleny prud.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
drobino



Založen: Sep 08, 2010
Příspěvky: 81

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 9:22    Předmět: Citovat

A co kdybych použil toto zapojení http://www.reuk.co.uk/LM317-Voltage-Calculator.htm kdy bych použil LM317T s R1 390Ohm a R2 3300Ohm pak na výstupu bych měl 11.83V zatížitelnost by měla být do 1.5A ? Kolik Wattů by museli mít odpory aby to vydrželi?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
drobino



Založen: Sep 08, 2010
Příspěvky: 81

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 9:24    Předmět: Citovat

rnbw: já měl rezervu na 12v problem je že jsem si neuvědomil že v autě 12v není ale téměř 14V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 9:26    Předmět: Citovat

A co udělá ta LM317, když se jí na vstupu objeví 100V či 1000V "jehla" ? Asi bude potřebovat ochranu, nejlépe odpor a transil.... Laughing
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34075
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 9:27    Předmět: Citovat

V niektorych autach aj viac ako 14V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 10:17    Předmět: Citovat

To měl otec ve Feldě taky, ale pak se mu akumulátor vydal na výlet po autě i okolí...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34075
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 10:40    Předmět: Citovat

Ja mam v servisnom manuali napisane, ze 14,1-14,7V je OK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
drobino



Založen: Sep 08, 2010
Příspěvky: 81

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 12:54    Předmět: Citovat

ZdenekHQ: Ok odpor a transil jen bych potřeboval vědět jaký a jak to zapojit můžeš mi poradit konkrétně?Chci to předělat zítra a dnes potřebuju koupit materiál můžete prosím někdo poradit co tedy mám koupit a jak to zapojit prosím prosím Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 13:03    Předmět: Citovat

Jakej tam teče proud ?
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
drobino



Založen: Sep 08, 2010
Příspěvky: 81

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 13:16    Předmět: Citovat

700mA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 13:39    Předmět: Citovat

V tom případě 1R/2W a P6KE16 (P6KE18). S odporem do serie tlumivku kolem 1mH - blbě se shání na daný proud, třeba tuto : http://www.ges.cz/axialni-odrusovaci-tlumivka-cwra-10mh-ges05503240.html

A transil zapojit za odpor, samozřejmě proti zemi, čili paralelně k ledkám (včetně jejich seriových odporů, či co tam máš)

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]


Naposledy upravil ZdenekHQ dne čt září 09 2010, 13:47, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 09 2010, 13:42    Předmět: Citovat

Druhá cesta je toto - zenerku na 15-18V, tranzistor, kterej vydrží kilovolt, odpor pár desítek ohmů a opět tlumivku, nejlépe ještě s kondíkem proti zemi, ale to už vzniká orloj :


_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Serifus



Založen: Feb 09, 2009
Příspěvky: 206

PříspěvekZaslal: po září 13 2010, 1:02    Předmět: Citovat

Mám takovej hloupej dotaz... jaký napěťový špičky vznikaj v autě? A kvůli čemu? Marně nad tím přemýšlím... Když vypnu spotřebič, tak tam asi něco stoupne,.. ale že by to byla ona špička? Idea Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12544

PříspěvekZaslal: po září 13 2010, 8:41    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
Já si myslím, že problém nebude ve špičkách, ale ve šmejďáckých ledkách. Ledka na jmenovitý proud snese proudové špičky v řádu milisekund desetinásobně, to by musely být špičky v autě přes 100V.
Ale ochranou se nic nezkazí

Ty špičky nemusí být tak velké jak uvádíš, nejedná se přece o lineární prvky. Pokud jsou LED zapojeny v sérii (obvykle), zbývá na předřadný odpor jen malá část z těch 12 - 14V, a pak stačí podstatně menší napěťová špička k dosažení desetinásobného proudu. Wink
O tom, jest-li mohou nebo nemohou vznikat v automobilu napěťové špičky, si myslím, že mohou. Elektrika v autě je relativně rozsáhlá síť vodičů (někde jsem četl o celkové délce vodičů), které mají kromě el. odporu také jistou indukčnost a vzájemnou kapacitu. Právě indukčnost vodičů a také indukčních spotřebičů je zdrojem napěťových špiček, které mohou poškodit LED diody. Kapacita akumulátoru je oddělena právě těmito indukčnostmi a situaci nezachrání.
Je ovšem samozřejmé, že horší zapojení s horšími LED odejde mnohem dříve, než ty kvalitní, za jinak stejných podmínek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Serifus



Založen: Feb 09, 2009
Příspěvky: 206

PříspěvekZaslal: po září 13 2010, 9:13    Předmět: Citovat

Jo tak takhle vznikaj špičky! Na vzájemný indukčnosti... Ale nevím tedy, jestli je to tak horký... Jak moc se to v tam svazku asi ovlivní?

Jako špičky na sekundáru při zapalování skutečně jsou. Ale na primáru se podle mě moc neprojeví... Rolling Eyes

Zbytečná citace celého předchozího příspěvku vymazána.Viz PRAVIDLA, odst.14b)
Hill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund