Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jawa Mustang
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: čt srpen 19 2010, 20:18    Předmět: Citovat

Když háže dobře jiskru a ve správném momentě, bude vada v palivovém systému. Vyčistit všechny otvory a trysky v karburátoru, podívat se na plovák a plovákovou komoru. Nedávno jsem dával dohromady totálně zarezlý motor, kde se netočilo ani jedno ložisko a píst se ve válci ani nehnul. A po rozebrání a rozhýbání pomocí nafty a hrubé síly, chytne na drb. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 19 2010, 20:52    Předmět: Citovat

Snad máš pravdu,hned zítra projdu ten karbec.Tento motor byl taky zarezlý ve válci.Podařilo se mi to rozhýbat a vyčistit píst i válec.Kompres to má,nyní i jiskru háže cca 1mm před horní úvratí,takže snad ten karbec.
Koupil jsem ho jako vrak bez papírů za 1700 stovek.Budu ho používat,když pojedu do lesa těžit dřevo na zimu na cesty,kde nechci huntovat auto.Mustanga dovezu na vozíku až k lesu a frčím,teda doufám.

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hanizek



Založen: Apr 01, 2009
Příspěvky: 364
Bydliště: Uganda

PříspěvekZaslal: čt srpen 19 2010, 21:57    Předmět: Citovat

Jak už tu padlo, nejde ti do válce benzín. Na 99% je to tím, že v motorce nebyla prázdná nádrž, když tak dlouho stála. Olej se z benzínu usadí a ucpe úplně všechno.

Pokud jsi už vyčistil karburátor, zkontroluj ventil v nádrži - může být ucpaný. Pokud je tam po cestě palivový filtr, vyměň ho.

Rada do budoucna: Pokud budeš chtít motorku na nějáký čas odstavit, vypusť z nádrže benzín a nech motor běžet, dokud nechcípne. To je nejlepší prevence na tyhle problémy.

_________________
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: čt srpen 19 2010, 23:18    Předmět: Citovat

Jo. Hanizek to napsal správně. Jsem toto opoměl. Benzín, který se používal před dvaceti a více lety byl netečný a mohl se v nádrži skladovat libovolnou dobu ale nové benzíny se po dvou rocích zkazí. Benzín s olejem udělá usazeninu, která totálně ucpe sítko ventilu v nádrži a někdy se sítko i rozpadne a nádrž zkoroduje a kusy rzi dílo skázy dokonají. Čistý benzín vytvoří v karburátoru také usazeniny a spolehlivě ucpe trysky. Už jsem tento problém řešil v několika odstavených motorkách, elektrocentrále a i v pile. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hanizek



Založen: Apr 01, 2009
Příspěvky: 364
Bydliště: Uganda

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 0:16    Předmět: Citovat

Předloni na podzim jsem zapomněl vypustit nádrž u křovinořezu (také dvoutakt - palivo benzín+olej). Na jaře už byl karburátor v hajzlu. Ty "kapiláry" jsou v moderních karburátorech tak tenké, že nejdou vyčistit. Zkoušel jsem různá rozpouštědla, vařil jsem ho v různých svinstvech, profukoval kompresorem, nic nepomohlo. Takže jsem musel koupit nový...

Fichtl je naštěstí blbuvzdorný stroj.

_________________
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 5:46    Předmět: Citovat

Víš co , aby sál , musí mít těsnou klikovou skříň . O jiskře se již nemíním bavit , vyměň preventivně simerinky , je to pár korun .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19578
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 6:48    Předmět: Citovat

pajosek2 napsal(a):
...motor byl taky zarezlý ve válci. Podařilo se mi to rozhýbat a vyčistit píst i válec.....

S olovnatým benzínem na to byla jednoduchá finta - našlápl se motor, vytáhlo sací potrubí od filtru, vypnulo zapalování a během doběhu se otevřela šperrklapka naplno a do hrdla karburátoru šplíchla necelá decka oleje (většinou M2T). A pak už nestartovat.
Na jaře stačilo našlápnout. První dva tři kilásky to pak vypalovalo olej z výfuku, takže mha za mnou, ale nic neorezlo.
Dnes je to poněkud složitější, protože olej s naturalem by přes zimu neměl v nádrži stát a je fakt lepší co nejdůkladněji vše od kohoutu nádrže až po dno plovákové komory vycucnout. Pak vyndat svíčku, otočit rukojeť plynu na doraz, sacím hrdlem tam fouknout Konkor (za současného protáčení startovací pákou, aby si nasál na kliku), zastavit píst v dolní úvrati a otvorem pro svíčku tam fouknout Konkor ještě nad píst. A zašroubovat svíčku.
Na jaře odpadnou mnohé problémy s uvedením do provozu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 15:11    Předmět: Citovat

No tak už to jede.Ještě bylo vadné gufero na klikovce.Mustang jede jako zamlada.
Všem díky

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 16:11    Předmět: Citovat

Ještě drobnost,když už jsme to tady rozjeli.Kolik má mít vůle primární řetěz (od klikovky ke spojce)?
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 19:41    Předmět: Citovat

Keď je nový, tak cca 5-7mm. Keď je jetý, tak toľko, aby za behu motora netrieskal o blok motora...
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 19:48    Předmět: Citovat

Díky,tak asi jsem si to představoval.Příležitostně ho vyměním.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hanizek



Založen: Apr 01, 2009
Příspěvky: 364
Bydliště: Uganda

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 19:52    Předmět: Citovat

Těsně vedle Laughing
_________________
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: pá srpen 20 2010, 20:02    Předmět: Citovat

Ešte ti poradím: ak na tom chceš jazdiť častejšie, daj do prevodovky syntetický olej pre motocykle s mokrou spojkou. Liter ma stál síce asi 500,- Sk, ale spojka nemá tendenciu šmýkať a páliť korky. Dlhšie ti vydrží. Svojho času som ho kúpil na benzínke OMV...
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2010, 10:53    Předmět: Citovat

Znovu oživuji tohle vlákno,protože jsem měl problém a zajímají mne Vaše názory.Do mustanga jsem používal benzín Natural 95+ Husqarňácký olej a měl jsem jakési probléby.Nevím,možná to byla blbá várka benzínu,ale nepravidelný chod mne znervózňoval.Tak jsem benzín vypustil,celou palivovou cestu vyčistil a koupil benzín Carera 100.Jede to líp a starty jsou taktéž lepší.
Jaké mate zkušenosti a co tam lejete?

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: út říjen 05 2010, 11:55    Předmět: Citovat

prej když přejdeš ze specialu na natural, tak může zlobit svíčka, nevim, nemam zkušenosti s tim. Ale jinak do fíka stačí bohatě N95, více oktanovej benzín je zbytečnej. Hodně řiká že tam leje 100oktanovej benzín a líp to jede, ale spíš je to takový placebo si myslím... Větší oktanový číslo využívaj motory s větším kompresním poměrem, pokud se nemýlím. Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund