Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: čt srpen 19 2010, 20:18 Předmět:
Když háže dobře jiskru a ve správném momentě, bude vada v palivovém systému. Vyčistit všechny otvory a trysky v karburátoru, podívat se na plovák a plovákovou komoru. Nedávno jsem dával dohromady totálně zarezlý motor, kde se netočilo ani jedno ložisko a píst se ve válci ani nehnul. A po rozebrání a rozhýbání pomocí nafty a hrubé síly, chytne na drb. _________________ Netřep se mnou!
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: čt srpen 19 2010, 20:52 Předmět:
Snad máš pravdu,hned zítra projdu ten karbec.Tento motor byl taky zarezlý ve válci.Podařilo se mi to rozhýbat a vyčistit píst i válec.Kompres to má,nyní i jiskru háže cca 1mm před horní úvratí,takže snad ten karbec.
Koupil jsem ho jako vrak bez papírů za 1700 stovek.Budu ho používat,když pojedu do lesa těžit dřevo na zimu na cesty,kde nechci huntovat auto.Mustanga dovezu na vozíku až k lesu a frčím,teda doufám. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Jak už tu padlo, nejde ti do válce benzín. Na 99% je to tím, že v motorce nebyla prázdná nádrž, když tak dlouho stála. Olej se z benzínu usadí a ucpe úplně všechno.
Pokud jsi už vyčistil karburátor, zkontroluj ventil v nádrži - může být ucpaný. Pokud je tam po cestě palivový filtr, vyměň ho.
Rada do budoucna: Pokud budeš chtít motorku na nějáký čas odstavit, vypusť z nádrže benzín a nech motor běžet, dokud nechcípne. To je nejlepší prevence na tyhle problémy. _________________ Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)
Založen: Oct 21, 2007 Příspěvky: 400 Bydliště: Litovel
Zaslal: čt srpen 19 2010, 23:18 Předmět:
Jo. Hanizek to napsal správně. Jsem toto opoměl. Benzín, který se používal před dvaceti a více lety byl netečný a mohl se v nádrži skladovat libovolnou dobu ale nové benzíny se po dvou rocích zkazí. Benzín s olejem udělá usazeninu, která totálně ucpe sítko ventilu v nádrži a někdy se sítko i rozpadne a nádrž zkoroduje a kusy rzi dílo skázy dokonají. Čistý benzín vytvoří v karburátoru také usazeniny a spolehlivě ucpe trysky. Už jsem tento problém řešil v několika odstavených motorkách, elektrocentrále a i v pile. _________________ Netřep se mnou!
Předloni na podzim jsem zapomněl vypustit nádrž u křovinořezu (také dvoutakt - palivo benzín+olej). Na jaře už byl karburátor v hajzlu. Ty "kapiláry" jsou v moderních karburátorech tak tenké, že nejdou vyčistit. Zkoušel jsem různá rozpouštědla, vařil jsem ho v různých svinstvech, profukoval kompresorem, nic nepomohlo. Takže jsem musel koupit nový...
Fichtl je naštěstí blbuvzdorný stroj. _________________ Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá srpen 20 2010, 6:48 Předmět:
pajosek2 napsal(a):
...motor byl taky zarezlý ve válci. Podařilo se mi to rozhýbat a vyčistit píst i válec.....
S olovnatým benzínem na to byla jednoduchá finta - našlápl se motor, vytáhlo sací potrubí od filtru, vypnulo zapalování a během doběhu se otevřela šperrklapka naplno a do hrdla karburátoru šplíchla necelá decka oleje (většinou M2T). A pak už nestartovat.
Na jaře stačilo našlápnout. První dva tři kilásky to pak vypalovalo olej z výfuku, takže mha za mnou, ale nic neorezlo.
Dnes je to poněkud složitější, protože olej s naturalem by přes zimu neměl v nádrži stát a je fakt lepší co nejdůkladněji vše od kohoutu nádrže až po dno plovákové komory vycucnout. Pak vyndat svíčku, otočit rukojeť plynu na doraz, sacím hrdlem tam fouknout Konkor (za současného protáčení startovací pákou, aby si nasál na kliku), zastavit píst v dolní úvrati a otvorem pro svíčku tam fouknout Konkor ještě nad píst. A zašroubovat svíčku.
Na jaře odpadnou mnohé problémy s uvedením do provozu.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: pá srpen 20 2010, 15:11 Předmět:
No tak už to jede.Ještě bylo vadné gufero na klikovce.Mustang jede jako zamlada.
Všem díky _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: pá srpen 20 2010, 16:11 Předmět:
Ještě drobnost,když už jsme to tady rozjeli.Kolik má mít vůle primární řetěz (od klikovky ke spojce)? _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá srpen 20 2010, 19:41 Předmět:
Keď je nový, tak cca 5-7mm. Keď je jetý, tak toľko, aby za behu motora netrieskal o blok motora... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: pá srpen 20 2010, 19:48 Předmět:
Díky,tak asi jsem si to představoval.Příležitostně ho vyměním. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá srpen 20 2010, 20:02 Předmět:
Ešte ti poradím: ak na tom chceš jazdiť častejšie, daj do prevodovky syntetický olej pre motocykle s mokrou spojkou. Liter ma stál síce asi 500,- Sk, ale spojka nemá tendenciu šmýkať a páliť korky. Dlhšie ti vydrží. Svojho času som ho kúpil na benzínke OMV... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: út říjen 05 2010, 10:53 Předmět:
Znovu oživuji tohle vlákno,protože jsem měl problém a zajímají mne Vaše názory.Do mustanga jsem používal benzín Natural 95+ Husqarňácký olej a měl jsem jakési probléby.Nevím,možná to byla blbá várka benzínu,ale nepravidelný chod mne znervózňoval.Tak jsem benzín vypustil,celou palivovou cestu vyčistil a koupil benzín Carera 100.Jede to líp a starty jsou taktéž lepší.
Jaké mate zkušenosti a co tam lejete? _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Jan 07, 2008 Příspěvky: 514 Bydliště: Brandýsek
Zaslal: út říjen 05 2010, 11:55 Předmět:
prej když přejdeš ze specialu na natural, tak může zlobit svíčka, nevim, nemam zkušenosti s tim. Ale jinak do fíka stačí bohatě N95, více oktanovej benzín je zbytečnej. Hodně řiká že tam leje 100oktanovej benzín a líp to jede, ale spíš je to takový placebo si myslím... Větší oktanový číslo využívaj motory s větším kompresním poměrem, pokud se nemýlím.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.