Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

aku do elektrokola (UPS)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 22:29    Předmět: Citovat

Mě se zas zdá, že čím víc těch udělátek na šetření času lidi používají, tím míň mají času, aspoň podle toho co říkají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 23:04    Předmět: e8 Citovat

mel jsem operaci kolene a neměl bych ho moc namáhat, jinak elektrokolo je asi to nejmenší zlo ze všech. někdo ho používá na dojíždění do práce místo auta. do práce jede po lehku aby se nespodil a zpátky šlape
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9006
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 23:08    Předmět: Citovat

Tak to pak chápu, to je jiná situace. Nicméně znám pár lidí s operovanýma kolenama a lehký šlapání na kole jim prý bylo doporučeno víc jak třeba chůze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 23:12    Předmět: Citovat

motorek z kola neudělá motorku, právě ta moje verze nejde ani jinak zapnout než šlapáním.
"A co vlastně je ten systém "Pedelec"? Jednoduše řečeno je to systém který zajišťuje zapnutí a vypnutí pomocného elektromotoru
kola v závislosti na činnosti pedálů cyklistu. Legislativou Evropské unie směrnicí európskeho parlamentu a rady 2002/24/EC
není umožněno aby vypnutí (zapnutí) pomocného elektromotoru bylo inicializováno jiným způsobem než pedály cyklistu bez toho
aby dopravní prostředek byl typově schválen a evidován."
[/i]


Naposledy upravil E8723 dne čt leden 21 2010, 23:45, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 23:14    Předmět: Citovat

Boha jeho...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: čt leden 21 2010, 23:15    Předmět: Citovat

podle stupně mechanizace a robotizace a příkonu na hlavu (lhostejno jestli pracovně nebo relaxačně) bychom měli mít asi tak 47,5x větší životní úroveň a množství volného času než praotcové kteří jezdili do práce vlakem, vrtali ruční vrtačkou, s papírama chodili na poštu a pro uhlí do sklepa.
Přitom dělali 8 hodin a ve čtyři už byli na rybách.
My vyřídíme objednávku trojím kliknutím myši, součástku najde robotický zakladač, kotel topí sám, máme čerstvou zeleninu a ovoce z celého světa celý rok a přitom když máme práci, hákujeme třeba 18h abychom nenasrali zákazníka a se zdravím jsme na tom hůř než ti v roce 1965.
Kde je chyba? Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 6:29    Předmět: Citovat

Co se týče toho šroubováku ,tak jsem ho měl mít zdaleka dříve , neměl bych po operci tenisového lokte , přestože věc , nazývanou raketa , jsem v životě v ruce neměl . Jen jsem makal nejen v práci , ale i odpoledne doma . Ale jestli je pravdou to nařízení viz výše , tak asi u nás byli poliši na školení . Protože zastavili kolegu a pěkně ho podusili . Nechali ho kus projít a pak už dělali , že ho nevidí .
Šílený : http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?s=e49eb973e4b2dab0ffe1e9ddf2cd5eb7&t=17

http://www.ods.cz/eu/interpelace.php?ID=21
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 7:55    Předmět: Citovat

"S motorem o příkonu 250W a s dvěma bateriemi o kapacitě 7Ah jsem dojel maximálně 1Km. Ty udávané dojezdy asi platí při usilovném šlapání. Laughing
"
to je docela možné, jestli byli aku činské a navíc s tak malou kapacitou.
tu je http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1663-701.pdf vidět jak klesá kapacita s odběrem proudu pro 7Ah. Při 4 A odběru je kapacita jen 4Ah a to je zatraceně málo. Když budu mít větší kapacitu, tak mi kapacita při stejném odběru neklesne na polovic, ale jen o pár procent. např 26Ah klesne na 22Ah http://eshop.micronix.cz/data/cz/att/001/1679-712.pdf
Jinak jsem ještě objejil, že některé AKU jsou speciálně určené pro cyklický provoz a ne jenom na stálé nabití jako v UPS
předběžně jsem si našel tuto "řada akumulátorů EVX je speciálně vytvořena pro pojízdné aplikace jako jsou elektrické auta, kola, vozíčky, a nákupní vozíky":
http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a-baterie/zalozni-akumulatory/csb/zivotnost-7-12-let/evx12170.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 8:24    Předmět: Citovat

K nám do fabriky jezdí 3 kousky . 2x24V a 1x36V . Originál do prostoru vlezou 12-14Ah . Ty aku pro cykliku jsou téměř 2x dražší ale nepřežijí 2x delší dobu . Vždy jsou přetěžovány vybíjecím proudem a to se taktně zamlčuje . Na tomto vozítku v Bukách přejeli sestřinu kámošku co k ní jela na návštěvu . Je to malinké , přehlídli ji .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 8:37    Předmět: Citovat

to je nemilé Sad cyklisti jsou vážně ohrožený druh. Za poslední rok na kole (normálním) nedojel kolega do práce (zlomená kliční kost) a od kamarádky kamaradka(exitus). To elektrokolo když už nic, tak dobře svítí.
Od rána koukám na netu na ceny aku. Cyklické Aku nejsou zas tak drahé. Např. někde( www.matrix-cz.cz ) se dá sehnat cyklická CSB 12V/17AH za 1209kč to je levnějc než u Micronixu obyčejná CSB 1232kč.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 14:38    Předmět: Citovat

Taky jsem měl úraz kolena a začal uvažovat o nějakém elektrovozítku ale po prostudování dostupných komponentů za nedostupné ceny, jsem vystřízlivěl. Návratnost investice a užitná hodnota, je ve srovnání kola s pomocným benzinovým motorkem naprosto mimo realitu. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 15:13    Předmět: Citovat

není to zas tak tragické: motor 1580kc + říď. j 520kč + senzor šlapání 63kč + sehnal jsem supr. cenu na supr cyklický akumulátor CSB EVX12170 - 12V 17AH - 2x888kč = total 3939 kč sDPH!
aku je jedno z nejlepších olověných co de koupit s relativně velkou kapacitou (číňani mají 12 činských Ahodin)
motor je ten malej typ s planetovou převodovkou co nevypadá jak bubnová brzda z třistapadesátky a přitom má údajně 2 x větší točivej moment. jdu do toho !!! škoda že je venku sníh
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: pá leden 22 2010, 15:55    Předmět: Citovat

E8, tak až něco postavíš, pochlub se. Abych věděl, jestli do toho jít nebo ne. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E8723



Založen: Sep 05, 2007
Příspěvky: 157
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so únor 13 2010, 15:06    Předmět: Citovat

tak už to mám. na dobírku mně za 2230,- přišel motor,řídící jednotka a snímač šlapání. přestavba trvala asi hodinku . kolo jsem si nechal vyplést a dobře jsem udělal-pán se s tím trápil celej den, než našel ten správný způsob a délku špic. přece jen je to atyp. náboj. Aku - zatím jsem vzal ze svých skůtru dvě gelové varty 8Ah. po přestavbě vypadá kolo jako normální kolo. i díky tomu se museli sousedi divit, proč jezdíme po zasněžené silnici furt tam a zpátky a navzájem si to půjčujeme Very Happy jak když dostane mladej kluk k vánocům motorku Razz už se těším na jaro. ps:ještě jsem řešil nabíjení dvou 12V baterek. plánuju 3 polohový dvojpólový přepínač.
1 poloha "jízda" aku sériově zapojeny na kolo
2 poloha "parkink" aku odpojeno jízda bez motoru, nebo nic
3 poloha "nabíjení" aku odpojeno od kola zapojeny paralelně - lze nabíjet normální automabíječkou
snad to bude takto jednoduše fungovat (přepínač 29kč) a nebudu muset bastlit spešl dobíječ. třetí polohu můžu používat i pro vyrovnání nábojů dvou různě vybitých baterek



kolo 002.jpg
 Komentář:
nakonec ne skládačka, ale treking-po prvním testu na sněhu, střed se moc nehřeje, dokonce se na něm drží sníh

Stáhnout
 Soubor:  kolo 002.jpg
 Velikost:  203.97 kB
 Staženo:  59 krát


kolo 007.jpg
 Komentář:
aku a řídící jednotka

Stáhnout
 Soubor:  kolo 007.jpg
 Velikost:  73.25 kB
 Staženo:  50 krát


kolo.JPG
 Komentář:
schéma uvažovaného vypínače

Stáhnout
 Soubor:  kolo.JPG
 Velikost:  20.71 kB
 Staženo:  41 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4065
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: so únor 13 2010, 20:06    Předmět: Citovat

Já jsem četl článek ve starém Radioamatérovi, kde se zabývali namontováním rádia (tehdy ještě na dlouho lampového) na kolo a jeho napájením z dynama. Bylo tam uvedeno, že člověk při jízdě na kole ,,skládačkovou" rychlostí po rovině vydává stálý výkon 4 W.
Sebeúspornější rádio by při připočtení ztrát v ,,dynamu" způsobilo nárůst asi o dvojnásobek, což by odpovídalo jízdě do mírnějšího kopce. Nakonec to stejně zhodnotili tak, že mít na kole rádio je rozežranost Smile
Potom je ale otázka, proč vám 7 Ah baterie stačí na 1 km.
Já jsem uvažoval o namontování spalovacího motoru ze sekačky na skládačku, klidně třeba s přímým náhonem. Rozjezd by se děl na sádlo a při určité rychlosti by se vypl chcípák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.45 sekund