...
Nějaký další model z této řady má i EKKAR, může to potvrdit....
Epson Perfection V370 Photo. Vložka do víka pro kinofilm, extra prosvěcení zvrchu proti skenovací optice. Při volbě "transparentní předloha" automaticky nabízí možnost inverze barev a ani se nezadejchá. Na ukázku sem upnu pár fotek - předloha inverzní kinofilm KODAK 24DIN, foceno kompaktním poloautomatem Nikon s předvolbou clony, skenováno na zmíněným Epsonu. Obrázky jsou z roku 1995, kdy se v Třebové slavilo 150. výročí zprovoznění dráhy Olomouc-Praha a v depu se konala velká šotoušská SHOW. Fotky jsem musel samozřejmě zkomprimovat kvůli maximální velikosti příloh. Naskenovaná do souboru má jedna přibližně 1-1,3MByte.
img001 – kopie.jpg
Komentář:
Velikost:
152.32 kB
Zobrazeno:
110 krát
img002 – kopie.jpg
Komentář:
Velikost:
149.77 kB
Zobrazeno:
118 krát
img003 – kopie.jpg
Komentář:
Velikost:
138.95 kB
Zobrazeno:
107 krát
img004 – kopie.jpg
Komentář:
Velikost:
162.29 kB
Zobrazeno:
112 krát
img005 – kopie.jpg
Komentář:
Velikost:
165.3 kB
Zobrazeno:
118 krát
_________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7657 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po leden 06 2020, 22:54 Předmět:
Skeny z M u N jsou spíš dokumentačky. Hlavně ta 93E, ta snad existuje jen v jednom exempláři.
Jinak kvalitou nic moc, sorry. Takhle vypadají skeny spíš fotek. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7846 Bydliště: Brno
Zaslal: út leden 07 2020, 10:10 Předmět:
OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7657 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 07 2020, 10:29 Předmět:
No dokonce S logem SD jsem je párkrát viděl. V jedné knize (Železnice v čs. dopravní soustavě, NADAS 1989) je foto lokomotivy řady 169 a ta vznikla jen jedna. Tak jsem to pomotal
85E.jpg
Komentář:
Velikost:
120.26 kB
Zobrazeno:
110 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7846 Bydliště: Brno
Zaslal: út leden 07 2020, 10:40 Předmět:
Jj, asynchron vznikl opravdu jen jeden.
Jeho kastle ještě možná existuje v plzeňské škodovce.
A nedivím se, že se ti to popletlo, mají stejný design skříně, jen 169 byl Bo'Bo', 184 je Bo'Bo'Bo'. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7657 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 07 2020, 11:05 Předmět:
Vím, už ta čísla řady napoví o počtu náprav. Podobně zajímavý stroj je řada 755 ŽSR, to je taky jen prototyp a nejezdí to. Nebo známé "chrochtadlo". _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7846 Bydliště: Brno
Zaslal: út leden 07 2020, 22:41 Předmět:
A když to tady teda ještě žije, tak bych tě Huberte upozornil na to, že z nového označení už o mašině nic moc nepoznáš - třeba ty 184.XXX - tam poznáš, že je to mašina na SS proud, ale vlastně nic víc.
Ale podle původního značení podle návrhu ing. Kryšpína (cca z roku 1923!) se dalo poznat leccos.
Třeba taková běžná parní lokomotiva pro vedlejší tratě řady 423:
4- čtyři hnané nápravy
2- max. rychlost 50 km/h (2 + 3 x 10)
3- max. nápravový tlak 13 t (3 + 10)
Číslo za tečkou byla konstrukční podskupina, další čísla už značila konkrétní vyrobený kus.
Něco novějšího - třeba T478.XXX:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 100 km/h (7 + 3 x 10)
8- max. nápravový tlak 18 t (8 + 10)
Za tečkou platilo zase to stejné, co u parních mašin.
Toto označení ale narazilo na limity - třeba Kyklop řady T499 by měl znamenat:
T- motorová lokomotiva
4- čtyři hnané nápravy
7- max. rychlost 120 km/h (9 + 3 x 10) - reálně ale uměl 140 km/h
8- max. nápravový tlak 19 t (9 + 10) - reálně ale měl cca 21,3 t
Označení podle ing. Kryšpína vydrželo do roku 1987, potom se zavedlo to novější, které známe dnes, důvodem byl hlavně nástup výpočetní techniky, s tím souvisela i snaha o celoevropský jednotný systém. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Super, díky !
Jinak proti mašinkám nic nemám, v Lužné u Rakovníka jsme byli s dětmi několikrát, i jsem něco nafotil. Jenom je dobré, když se ve vláknech udrží jakýsi přehled.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7657 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 07 2020, 22:48 Předmět:
Pravda, systém "Kryšpín" vydržel hodně dlouho. Dokonce byla vozidla, která nové označení musely dostávat zpětně a málokdo je pod tím zná. Třeba Hurvajs, M131 obdržel označení 801.
Ono někdy v osmdesátých letech (mám pocit že od GVD 1984/85) se ze stejného důvodu přečíslovávaly tratě. Třeba trať 17 -> 170 a třeba 16b -> 162. Ono se to mění i nyní, dřívější 120 byla do Chomutova, nyní je do Rakovníka a tak dál.
Kyklop je ošklivý až je pěkný; je ale fajn, že po letech hibernace zas jezdí! _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Taky jsem Lužnou prolezl.
Tady je unikát Velká škoda, že už nikdy nevyjede.
1024px-ŠKODA_32E.jpg
Komentář:
Velikost:
138 kB
Zobrazeno:
108 krát
_________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7657 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st leden 08 2020, 13:03 Předmět:
V Lužné jsem nebyl asi 15 let, hergot. To bych se tam měl vypravit.
Tu velkou laminátku jsem viděl v Plzni, majestátní stroj.
Už nyní se těším na srpen, jezdívám do NP Poloniny, vlakem. No a v Košicích se přepřahá, kdy elektriku nahradí brejlovec (ačkoli dráty jsou dál, až do Bánovců nad Ondavou) a to je pak pěkný koncert. Přijde mi, že se s těmi šesti sedmi vozy co to vozí moc nezadýchá. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Taky v Jaroměři je co okukovat! Doporučuju. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6Další
Strana 1 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.