Spadnul z útesu. To nemá s vodou nic společného, ale dovedu si představit, jak bude obtížná stabilizace nad členitým terénem, davem lidí, stromy a keři atd. _________________ Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 21 2016, 17:03 Předmět:
Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po listopad 21 2016, 17:44 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Zásadní pro stabilizaci je vzájemná poloha těžiště a působiště vztlakový síly - pokud je těžiště nad působištěm vztlaku, je soustava přirozeně nestabilní a potřebuje gyroskop nebo podobnou vyfikundaci pro řízení stabilní polohy. Když se to otočí a působiště vztlaku bude vejš, bude spodní poloha těžiště působit autostabilizačně - stačí si nechat projít kebulí PROČ je raketa s tyčí stabilnější než raketa bez ní ...
To je naprosto stejný problém jako přistávání u Space X, taky má těžiště nad generátorem vztlaku a to o pěknej fous možná 10x výše, než ten maník.
Mě spíš překvapuje, že ty 4 prouďáky (mimo jiný, jsou prý český z Velký Býteše) jsou ve svazku hned vedle sebe. To je na přesnost jejich regulace tahu mnohem náročnější, než kdyby byly na ramenech jako to má kvadrokoptéra. Nebo jeden silnej uprostřed a pomocný plynový trysky šikmo do stran jako to měl třeba Armstrong v simulátoru měsíčního modulu v programu Apollo se kterým taky havaroval.
Nojo, technika za těch 50 let malinko postoupila. Dnes se přesný několikaosý gyro a akcelerometry vejdou do jednoho švába, tenkrát to byl kopací míč s pár motorama a kupou snímačů složitých jak mlátička.
Tyhle stabilizace pro coptéry si dnes lidi bastlej a programujou doma na Arduinu s pár přídavnejma pididestičkama a nebo si to koupěj za pár stovek z Číny komplet hotový. _________________ Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po listopad 21 2016, 17:49 Předmět:
termit256 napsal(a):
Za povsimnuti stoji, ze drtiva vetsina videi s jetpacky se odehrava nad vodou. Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway
No tak ono když brali vztlakovou sílu hadicí od vodního scooteru to ani jinak nešlo.
to Radovan 79: Proč si myslíš, že má neoprén? Je nepropustnej (skoro). _________________ Jirka
No to je snad jasny ze vodni jen na vode
Ja ale myslel tyto jetpacky s modelarskymi proudovymi motory.
Opravdu je vyjimecne jsem videl ze by s tim nekdo lital nad tvrdym povrchem.
Ona asi spolehlivost nebude zrovna charakteristicke vlastnost techto motoru.
Viděl jsem na vlastní oči "jen" RC modely s proudovýma motorama, když je předváděli v Budkovicích - mají tam modelářský letiště - tak je to mazec. Člověk si málem ukroutí palici, jak se to na obloze rychle míhá. Stačí jej na vteřinku zratit z dohledu a je o průser postaraný.
Přemýšlel jsem nad tím "zázrakem", na kterým ten Zapata lítá.
http://www.theverge.com/2016/4/15/11439798/franky-zapata-racing-jet-powered-flying-hoverboard-interview
Měl v prostředku ve svazku 4 asi hnaci motory a po stranách jsem rozeznal 2 balanční, který měly u sání sítěný koše na ochranu před nasátím předmětu. V báglu měl nejspíš palivo a možná i nějakou tu baterii (vede mu do toho hadice)
Zajímalo by mě, zda ty proudový motory dokáží vybalancovat člověka jen změnou tahu, nebo zda po vzoru V2-ky mají odkláněcí servo křidýlka na změnu směru tahu (i ta malá turbínka bude mít podle mě nějakou tu setrvačnost, z jakou reaguje na změnu "plynu"). Jinak je jasný, že funkčnosti je to podobný jako SEGWAY, nebo 2D SEGWAY ("židle" s jednou nohou zakončenou koulí, která může židli pohybovat do boků i vpřed-zad)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 21 2016, 19:34 Předmět:
Breitlingové mají "v mančaftu" dva chlapy, kteří s laminátovým křídlem zavěšeným na zádech jako ruksak a s podvěšenýma 4ks proudovejch mikromotorů po dobu asi 5 minut (na víc jim nestačí zásoba paliva = propanu) "udržej ve vzduchu krok" s L-39 Albatros, dojícím to "na minimálce" s vytaženýma přistávacíma klapkama = při rychlosti cca 200-250km/h. Ale tihle maníci musejí "vzlítat v režimu horkýho startu" = se spuštěnýma motorama na volnoběh si sednou do otevřenejch dveří vrtulníku (většinou Bell 106 Jet Ranger), ten je vynese minimálně 500-600m vysoko, oni vyskočí, přidají plyn a naberou rychlost aby měli vztlak - a pak jsou schopní chvíli držet paralelní let podél dvojice Albatrosů. Nejsou schopní vzletět samostatně ani "s rozjezdem" = nemají na to dostatečnej přebytek tahu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17962 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po listopad 21 2016, 23:16 Předmět:
Tak ty 4 středový pouze vyvažují váhu systému a pasanta a ty dva boční vektorují natáčením tah kam má letět. Řídí se změnou těžiště v závislosti na tlaku nohou na "pedály" na kterých pasant stojí. Mě se hned nějak nezdálo, že ta regulace tahu prouďáků by byla tak rychlá, turbíně to trvá celkem dost dlouho než změní a ustabilizuje otáčky. _________________ Jirka
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út listopad 22 2016, 15:48 Předmět:
termit256 napsal(a):
...Vynalezci se zjevne poucili z osudu typka co vymyslel segway
Ono výrobce a vynálezce se dá splést, ale nemělo by se to stávat často.
Britský milionář Jim Heselden zemřel poté, co se s dvoukolovým elektrickým vozítkem Segway zřítil z útesu do řeky. Heselden byl majitelem společnosti, která vozítka vyrábí... Heselden zakoupil také americkou společnost Segway, která vyrábí oblíbená dvoukolová vozítka.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.