Zaslal: út březen 22 2011, 20:37 Předmět: Osazení baterie s vyšší kapacitou
zdravím potřeboval bych poradit:
mám alternátor s dobíjecím proudem 60A a baterii 44Ah. auto už je postarší a potřebuje delší starty,chci tedy osadit baterii 62Ah, jak si s ní ten alternátor poradí? co může nastat? bude se silnější baterie dobíjet stejně dlouho?
díky michal
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7965 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út březen 22 2011, 20:41 Předmět:
Neboj, poradí si s tím bez problému. Já mám ve felině 65Ah už několik let-bez problému. Nábíjecí automatika pustí jen takový proud jaký dokáže. Napětí je stejný. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19597 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út březen 22 2011, 20:48 Předmět:
Větší kapacita jen méně pocítí startování i jiné větší odběry (žhavení dieselu, vyhřívání zadního skla, sedadel, měnič napětí), odebranou energii krát nějaký ten koeficient ztrát zase musíš do baterky vrátit.
Samozřejmě, že šestašedesátku musíš při stejném proudu nabíjet o polovinu času déle, než čtyřiačtyřicítku, ale v autě je to jedno.
Alternátor ji dobije zrovna tak a za stejnou dobu, protože je mu jedno, kolik Ah má baterka. Není mu jedno, kolik do ní musí vrátit, protože jsi to odebral.
Ale to mu nebylo jedno ani se čtyřiačtyřicítkou.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st březen 23 2011, 6:31 Předmět:
Jak píše mi-ro stejné osazení , jen spokojenost . Já si myslím , že pro ten aku jsou jen lepší podmínky , má vlastně menší zatížení při startu - větší aku větší povolený startovací proud a nabíjení hned po nastartování je také menší na Ah .
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7965 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: st březen 23 2011, 16:50 Předmět:
No, taková baterka v benzinový felině má ještě jednu výhodu, když mi dojde benzín, dojedu z práce domů na startér. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32084 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 23 2011, 18:42 Předmět:
Jo, to taky jde - je předtím dobrý vymontovat svíčky, aby motor nemusel překonávat kompresní odpory. Ale v nouzi se tak dá i se svíčkama na místě například odjet z přejezdu nebo z křižovatky, když auto odmítne nastartovat a je nutné se odtamtud v rámci osobní bezpečnosti co nejrychleji zdekovat. V takovém případě zapomeňte na všecko, co vás v autoškole učili o šlapání na spojku při startování, zařaďte jedničku, NECHTE SPOJKU SPOJKOU a "vemte za startér"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt březen 24 2011, 12:04 Předmět:
Bych mel strach ze se ten starter spali.. Kamaradovi na octavii praskl rozvodak.. Koupil ji s 144 000 najetymi - TDIcko a origo rozvody.. a ja abych to auto vytahl s kopce na silnici tak jsem ji tam dostaval pres jednicku a starter.. nastesti byl motor bez komprese bo rozvody nejeli.. Mno tatik ma na ibize 1.4 origo baterku uz 5 let a kdyz je auto venku studene tak taky uz ma praci motor natocit.. AKU ma 44 aH. Takze kdyz tam dam 60 aH tak to problem jak pisete nebude ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32084 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt březen 24 2011, 21:52 Předmět:
Podívej - když tu baterii budeš do auta dávat novou, nabitou, bude v ní teoreticky 62Ah. Když na ni nastartuješ, odebereš nějakou energii - kterou bys odebral stejně i kdyby šlo o akumulátor 44Ah nebo třeba 125Ah (jsou to stovky ampér-sekund). Tu samou energii bude muset po naskočení motoru doplnit alternátor - je to jako když odebereš kbelík vody (startér = několik sekund odběru v řádu stovek A) ze své domácí vany nebo z olympijského bazénu a doplňovat zpátky to budeš hrnkem na kafe (alternátor s výstupním proudem 10-20A při volnoběhu motoru) - v obou případech potřebuješ na původní stav doplnit jen ten odebraný kýbl... Výhodu silnějšího akumulátoru poznáš v momentě, kdy například vinou chladu klesne jeho VYUŽITELNÁ kapacita. Ta kapacita totiž neklesá v absolutních jednotkách, ale v % celkové kapacity - takže když klesne o 50%, ve 44Ah baterce "zbyde" použitelných nějakých 22Ah, ale v 62Ah už to bude kolem 30Ah, což je skoro 1,5násobek - a to je právě ten rozdíl, který zaručí natočení i v těch ztížených podmínkách (chlad). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá březen 25 2011, 10:15 Předmět:
jen se jeste zeptam.. Takze alternátor pozná že akumulátor má dost - čili je plně nabitej.. A pak altík jen valí energii do světel a jiných spotřebičů a akumulátor vlastně jakoby "odpočívá"
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: pá březen 25 2011, 10:16 Předmět:
jen se jeste zeptam.. Takze alternátor pozná že akumulátor má dost - čili je plně nabitej.. A pak altík jen valí energii do světel a jiných spotřebičů a akumulátor vlastně jakoby "odpočívá"
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.