Založen: Nov 17, 2006 Příspěvky: 465 Bydliště: Ostravsko
Zaslal: po květen 14 2007, 15:27 Předmět: potřebuji nějaký napětový buster
Mám autorádio Clarion s CD auto Š Favorit alternátor 70A batrie 55A.Problém je tento pokud poslouchám CD na vyšší hlasitost a mám rosvícené světla dojíždím do křižovatky na volnoběh (900 ot to už jsem přidal správně mají být okolo 800) sešlápnu brzdu zapnu blinkr jede ventilátor tak když příjde silný bas (třeba buben) tak natolik poklesne napětí že se rádio vypne a hned naběhne dále a pokračuje dále dokud nepřijde další úder do bycích takže to vlastně nehraje jen přerušovaně a pomůže jen ubrat hlasitost nebo přidat plyn aspoň na 1500ot což je celkem na nic.Nešlo by to vyřešit nějakým udělátkem co by drželo napětí tak aby nevznikaly takové poklesy?Ještě jsem zapoměl rádio je připojeno přímo na baterii dvoulinkou o pruřezu 2mm dobýjení je v pořádku.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 14 2007, 15:46 Předmět:
Skalní TUNIČ by Ti vyhuboval, proč ještě nemáš namontovaný aspoň JEDNOFARADOVÝ CAPACITOR nejmíň za 2 tisíce Kč, já Ti poradím lacinější řešení - tu 2mm dvoulinku hoď za nejbližším okoloprobíhajícím Alíkem a jako + přívod dej Cu licnu minimálně 10mm2 (milimetrů čtverečních!!!) - používá se běžně jako startovací kabel nebo jako silový přívod ke startérům. Baterka 55Ah by to měla v poho zvládnout. Nezapomeň na dobré svorky a očištěné dotykové plochy jak v přívodu +, tak kostry. Baterkou ani dobíjením to není, máš obrovský úbytek napětí na té mizerné dvoulince a na přechodových odporech - proto Ti rádio koktá... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2006 Příspěvky: 465 Bydliště: Ostravsko
Zaslal: po květen 14 2007, 16:04 Předmět:
No nevím jak takový kabel dostanu do ISO konektoru,co jsem se tak díval tak po úpravě konektoru bych tam dostal maximálně 4mm2.Na ten kapacitor už jsem se taky díval ale nevím jestli by se stíhal tak rychle dobýjet kdybych poslouchal nějaký rychlý house.
Místo tunič se někdy používá označení tuzer.
Kondenzátor tam funguje jako integrátor nárazových odběrů a je fakt, že když už nemá co integrovat (house moc dlouho a nahlas), tak hladina U stejně klesne pod mez kdy se rádio vypíná. Takže ta palubní síť by měla mít fakt minimální úbytek. Nemusíš tahat to lano až do rádia, posledních 20 cm "normálním" průřezem už ti voltový úbytek neudělá. 2mm2 by taky měly stačit, máš tam spíš přechoďáky na svorkách nebo konektorech nebo je aku už v hajzlu.
Osobně vidím snahu přesunout audio aparaturu s takovým "posláním" do auta spíš jako určitou úchylku
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 14 2007, 19:43 Předmět:
Na nejmenovaném podobně zaměřeném fóru jsem uváděl spolu s odkazem na vysvětlení pojmu sinusový, trvalý a špičkový výkon i článek p. Pavla Dudka z Konstrukční přílohy Amatérského Rádia 1990, kde autor konstatuje nad zmínkou o autozesu 2 x 900W cosi o postpubertálních adolescentech, pokoušejících se v autě nasimulovat Armagedonskou bitvu na konci světa... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2006 Příspěvky: 465 Bydliště: Ostravsko
Zaslal: po květen 14 2007, 20:25 Předmět:
Asi si nerozumíme nejsem pubertální uchylák tento jev se projeví i když si pustím Dire Strait-Private investigations(je tam pškný kopák) nebo něco od Floydu(ten house bylo jen jako příklad že tam bych prohrával asi nejvíce)mám jen to rádio a na zadních kanálech mám v platu TVM 4OHM na kanál po 1 ks pruměr je kolem 225mm teď opravdu nevím.takžr žádná diskotéka jen chci v tom kraválu(favorit) mít nějakou dynamiku a basy.Ale našel jsem borce co tyto rádia prodával a říkal mi že to je nějaká špatná konstrukce že tohle to dělají všechny tyhlety clariony stejného typu i když jsou na repro 13cm v předních dveřích.Proto se ptám jestli nejde udělat nějaký stabilizátor s buferem jen pro napájení toho rádia
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 14 2007, 21:51 Předmět:
Jak Crifodo, tak já jsme Ti tady popsali chování elektrické instalace auta při větších odběrech proudu. Vykašli se na buffer, udělej spoj s minimálním přechodovým odporem, to znamená co nejkratší s co největším reálně použitelným průřezem vodiče a na co nejlépe očištěných kontaktních plochách. A zapomeň na stabilizátor - autosíť je sama o sobě dost dobrým stabilizátorem na to, aby třeba u autozesilovače přestal mít význam údaj o špičkovém výkonu nebo některými levnými výrobci velmi "oblíbený" parametr PMPO. Ve výsledku proinvestuješ daleko míň peněz, míň složité práce a ještě budeš mít mnohem kvalitnější reprodukci, než kdyby ses spokoušel znovu objevovat Ameriku nějakým supersložitým zdrojem se stabilizací. To Ti ještě nikdo neřek, že správný výkonový zes žádnou stabilizaci v napájení nemá...?
Jo, a to přirovnání nevztahuj na sebe, to byla citace vztažená k tomu 900W konci... Tebe se týká jen to, že chceš jedním randálem přehlušovat druhý - muzikou vnitřní hluk Fáva - věř mi, vím o čem je řeč, nejrůznějšími škodovkami jezdím od dětství, jako řidič pak víc než 20 let... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út květen 15 2007, 13:48 Předmět:
Na druhou stranu měnič na 14-15V není zas tak velkej problém, i když i on bude potřebovat pořádnou kapacitu na vstupu i výstupu.
Já bych na napájecí svorky zesilovače dal malou žárovku. Pokud by se jas měnil při vybuzení, je chyba v instalaci, pokud bude svítit trvale, poněkud pohasne při větším odběru v palubní síti (pak navíc změřit napětí), tak je to autoradio skutečně aušus a nevím, jestli není lepší ho rovnou vyměnit, popř. reklamovat. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út květen 15 2007, 14:06 Předmět:
To skutečně není normální stav. Vezmi 60W žárovku do reflektoru, připoj ji místo napájení autoradia a změř napětí na žárovce a na akumulátoru. Jak tam nebude skoro stejný napětí, musíš hledat chybu v instalaci. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
máš tam přechoďák na kontaktech, to říkám.
Ještě je teoretická možnost, že to rádio kmitá někde nad akustickým pásmem, v tom případě viz radu výše: vymontovat a otřískat prodejci o lebku.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út květen 15 2007, 17:41 Předmět:
Je to tak, ten úbytek napětí může vznikat i uvnitř přístroje - už jenom proto, že to "údajně dělají všechny". _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Zaslal: út květen 15 2007, 18:01 Předmět: radio....
myslim ze bude problem v radiu.....mam v golfu 3 radio kenwood,4x50 w mosfet..zapojenej na origo pripojeni radia a bez obtiží utáhne 100 w blaupunkty ve dverich.jako pomocníka na basy mám v kufru zesilovač crunch 2x250 w a subvofer,malej 750 watovej blaupunkt,přívod tahanej 6mm kabelem a hraje to bez problemu......
anebo bych se podival na pripojeni radia pripadne natahnout kabel primo od baterky s pouzitim kvalitnich kabelu a spojek a hlavne řádně ukostřit.
obcas jsem pomahal znamymu na firme montovat hudbu do aut a s cim se clovek nesetkal u amaterskych zapojeni......radio ukostreny pres antenu....napajeni napichle na prvni plusovej drat ktery nasli (dverni kontakt)
no clovek se nekdy až divil...
jo a dobyjeni se píše s mekkým dlouhým i....jen tak na okraj
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út květen 15 2007, 19:18 Předmět:
No a co? Přece 100W reproduktory utáhne i 1W zesilovač. Jen do nich nezvládne rozumně dát víc, než ten 1W.
Těch 100W je jen jeden z údajů charakterizujících výdrž reproduktoru. Tedy to, co si nechá maximálně líbit. Sám o sobě také neříká nic o tom, za jakých podmínek byl měřený, jestli je tedy vydrží trvale, nebo je to výkon RMS, hudební, šumový, snad jediný, který bych u Blaupunktů nečekal, je P.M.P.O.
Obráceně by to bylo horší - z 1W reproduktorku se při pokusu naprat do něj podstatně víc jen lehce začoudí, případně se napřed utrhne kmitačka od membrány.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.