Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 12 2012, 12:58 Předmět:
Tak to jedině v přípedě, žes byl vůl a nechal si na předku vylítaný čepy - jak svislý, tak kulový. Já je nechával pravidelně měnit a měl jsem pokoj, šáde jezdila jak po kolejích. Pravda, měl jsem už tu modernější "M" s rozšířeným rozchodem, ale se starou "užovkou" jsem najezdil taky hezkých pár tisíc - a kromě toho že měla v zatáčce větší snahu uskakovat zadkem do strany se řídila stejně jako ty pozdější "emky". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To je možný, nebylo to moje, jenom jsem byl nucen to řídit, zpocenou riť z toho mám ještě teď, když si na to vzpomenu, nevěděl jsem, jestli skončíme dřív v příkopu, nebo pod kamionem _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
no rodíče (táta) měli krásnou černou škodovku... 120LS, hranatá světla, vyhřívání okna...
no a to bylo auto nejlepší... člověk se pak naučil ty grifty jak ja zaseklý termoventil u motoru, startování v zimě a pod...
no já jim nikdy neodpustim, že ji prodali...
no ale mám stodvácu na louce, a jezdim si pro zábavu... sedl jsem u kámoše do něaké feldy nebo co to bylo (pár roku zpátky) a furt sem měl tendenci to točit na plnej plyn...
jinak doporučení pro řidiče škodovek...
u řidiče pod spínačem světel je asi pět vypínačů. jeden přez klíček připojit na větrák, protože až budete jezdit v létě v koloně, tak to uvaříte.
originální termostat spína někde na 100°C a nestihne stojící auto uchladit. (pokud ten termostat vubec funguje) _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 13 2012, 10:56 Předmět:
Ale prd termostat, u šáde je na vině slabá vodní pumpa, která má problém protlačit kapalinu tím Xmetrovým vedením pod celým autem až do chladiče vpředu - pokud jde motor na volnoběh, pumpa nestačí tlačit a motor se uvaří. Navíc při stání nebo v pomalu poskakující koloně chybí náporový účinek jízdy, takže chladič nechladičuje jak by měl... Stačí si hlídat čidlo a jednou za rok ho zkontrolovat - nejlépe na jaře, před letní sezónou. Ten vypínač na větrák jsem míval v šáde taky, ale využil jsem ho snad jen 1x za 6 let, co jsem s ní jezdil... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9006 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: pá leden 13 2012, 11:02 Předmět:
Pamatuju si, jak jsme kdysi jeli s našima do tehdy Jugoslávie naší Š 105 Na cestu zpět jsme tahali od termostatu dráty provizorně pod palubovku na manuální spínání větráku. Doma jsme to pak dali už na vypínač. To byly časy, tata vozil v kufru výbavu, skoro všechno se dalo nějak alespoň provizorně opravit na koleně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 13 2012, 11:10 Předmět:
Jo, na to zase byla šáde nedocenitelná - člověk se v ní jednak vyjezdil, naučil se reagovat na smyk a podobně - a když už se něco poondilo, dala se opravit kladivem, kleštěma a šroubovákem na parkovišti před panelákem. Což už se nedalo nikdy říct o všem pozdějším počínaje Favoritem - už ten jeho příšerně složitej karbec Pierburg s automatickým sytičem, ty byla i pro zkušený mechány maturita to pořádně nastavit... A jak to dostalo vstřikování, už se o nějakých větších opravách doma nedá skoro vůbec mluvit, všude je nataháno milión čidel a drátů od řídicích jednotek a auto blikáním kontrolek a dokonce i pištěním protestuje proti všem amatérským zásahům... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: pá leden 13 2012, 15:30 Předmět:
milan222 napsal(a):
... člověk se pak naučil ty grifty jak ja zaseklý termoventil u motoru, startování v zimě a pod...
A k čemu ty grifty dneska jsou? I v zimě se otočí klíčkem, auto nastartuje a jedem ...
EKKAR napsal(a):
A jak to dostalo vstřikování, už se o nějakých větších opravách doma nedá skoro vůbec mluvit, všude je nataháno milión čidel a drátů od řídicích jednotek a auto blikáním kontrolek a dokonce i pištěním protestuje proti všem amatérským zásahům...
EKKARe, co bys na moderních motorech chtěl opravovat? Když zdechne, tak je lepší to dát do servisu, kde na to mají vybavení, než to pytlíkovat na koleni. (Navíc si myslím, že moderní motor tě málokdy nechá třeba někde na cestě, abys to musel opravovat, pokud to auto není vyloženě vrak.) _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 13 2012, 22:44 Předmět:
Jirka napsal(a):
...
EKKARe, co bys na moderních motorech chtěl opravovat? Když zdechne, tak je lepší to dát do servisu, kde na to mají vybavení, než to pytlíkovat na koleni. (Navíc si myslím, že moderní motor tě málokdy nechá třeba někde na cestě, abys to musel opravovat, pokud to auto není vyloženě vrak.)
Stačí se podívat na nejrůznější fóra, jak často lidi musejí volat odtahovku například k autům osazeným supr-dupr-moderním motorem VW 1,2TSI - který byl v poslední době trefně překřtěn lyrickým lidem českým na "To je ShIt"... A netýká se to jen fábulí, oktávek a dalších škodáren - ale i Seatů Leon a Ibiza, VW Golf i Polo, prostě všeho, do čeho koncern tuhle suprnovinku cpe...
rnbw napsal(a):
Zalezi od toho, ci je ten moderny motor francuzsky alebo japonsky
TESAT!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: pá leden 13 2012, 22:58 Předmět:
Hm, to je zajímavý, já už neviděl na silnici odstavený porouchaný auto, ani nepamatuju. (narozdíl od bouraček)
Tak snad to nepotká mě, ťuk ťuk. _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 13 2012, 23:07 Předmět:
No, ony ty 1,2TSI většinou neodcházejí při jízdě - ale v drtivé většině jsou to okamžiky těsně po startu nebo během chcípnutí motoru... Takže někde v garáži nebo na parkovišti. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.