Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 29 2020, 9:52 Předmět:
To víš, máme celý nový den na procházky v přírodě. Večer jsou zakázané vycházky, omezená MHD (pro koho by to jezdilo), bude se vypínat veřejné osvětlení (pro koho by to svítilo) a možná přijdou opatření, že nám po deváté večer budou vypínat i elektřinu doma. Nakonec, na co by lidem doma byla, že? A to by bylo, aby v tom nebyl pořádek.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt říjen 29 2020, 9:56 Předmět:
To s tím vypínáním osvětlení je dle novinek fake; i když bych se nedivil, kdyby to bylo míněno vážně. Uvidím dnes, až půjdu z práce; to už bude po policejní hodině. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt říjen 29 2020, 10:10 Předmět:
To už se u nás nekontroluje. Jen úplnost.
Ovšem v rámci kontroly vozu se tím nic nezkazí. No a ještě jste zapomněli na jednu věc! Na revizi hasičáku. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 29 2020, 17:57 Předmět:
Kremik napsal(a):
To je blbost. Na teploměr koukneš občas. Sleduješ ho, jen pokud tušíš nějakej problém, jsi po opravě, nebo tak něco. Měl jsem Š100 a několik 105/120. S přehříváním jsem nikdy neměl problém, krom situací, kdy jsem se před zimou opozdil s kontrolou kapaliny či spíš přišel nečekaně mráz. To člověk, když si není jistej, opravdu na teploměr kouká.
Ale jednou se mi stalo, v nezimním období, že jsem za jízdy opravdu začal vařit, a zpozoroval jsem to, až když byla rafika nadoraz. Nevím proč, před tím nebyl problém, ani pak. Přehřátí motoru samozřejmě odneslo těsnění pod hlavou, ale to byla jediná věc, kterou jsem po té události udělal. A auto šlapalo v pohodě dál. Necelých 10 km před onou událostí byl ukazatel teploty ještě tam kde obvykle a nic nenasvědčovalo tomu, že se blíží problém.
Takže sorry, ale ukazatel teploty bez alarmu je pro mě nedostatečné řešení. Nebo nevím jak si představuješ, že by měl člověk na teploměr koukat, častěji než na tachometr?
Š100, 105, 120 byly dobrý auta. Byly to totiž opravdové auta. Opravdové auto se pozná tak, že má zadní náhon. Předohraby jsou jen takové zastřešené nákupní košíky.
Nechci jen kritizovat, taky jednoho předohraba mám. Ale kritizovat AUTO, a přitom jezdit v předohrabu, to mi přijde kapku ujetý.
Budeš se divit, ale to uvaření byl následek proraženýho těsnění pod hlavou, ne jeho příčina - škůdky OHV na tohle byly docela náchylný, bylo to způsobený právě materiálem toho těsnění - občas v něm byla "bublina" a ta se najednou bez dalších předchozích varování protrhla. Pak záleželo na místě kde to ve tvaru těsnění bylo - když to bylo do válce, bylo to jasný hned, motor ztratil výkon, začal se právě prudce hřát (protože ztrácel chladicí kapalinu vytlačovanou z chladicího systému tlakem spalnejch plynů z válce) a když jsi zastavil, většinou sám chcípnul a už se nedal natočit nebo šel jen na 3 válce (ten netěsnej odmítal pálit, bo neměl kompresi). A okamžik začátku tohohle proražení se dal poměrně přesně poznat právě podle teploměru, kdy při jinak normální jízdě rafika teploměru najednou vylítla na 100°C a ani puštění topení naplno ji nedostalo níž. Sám jsem se s tím setkal několikrát, důvodem bylo umístění čidla teploty vlastně hned u domečku termostatu, takže každá větší bublina v chlazení znamenala výkyv rafiky. A prostě jsem si právě kvůli týhle zákeřnosti škodivek s motorem OHV a 3x uloženou klikou zvyknul co chvíli přejet očima přes palubovku a zkontrolovat polohu těch "malejch rafiček" = paliva i teploty. Mockrát se mi to vyplatilo - a ze stejnýho důvodu vysloveně nechápu myšlenkový pochody soudruhů z Vlkohradu i ostatních značek, že indikaci aktuální teploty motoru z palubky vypouštějí. Někomu to nevadí, mně teploměr vysloveně chybí a musel jsem si dost dlouho zvykat na fakt, že ho v Drobkovi nemám. A zadokolka je prostě zadokolka, o tom nemá cenu se bavit - žádný auto z kategorie označovanejch jako "řidičské" není čistej předohrab, ale buď je to čtyřkolka, nebo zadek, ať jsou to auta americký, italský, německý nebo anglický ...
Celeron napsal(a):
Hubert_79 napsal(a):
Na revizi hasičáku.
Od kdy musí být v osobáku hasičák? Něco mě uniklo?
U nás v podstatě nikdy, předepsanej ho mají jen autobusy (1kus při počtu sedadel do 20 včetně, 2kusy nad 20 osob stejně jako lékárničky), doporučenej nákladní vozidla a z osobáků ho mají povinnej jen ty předělaný na LPG a CNG. Ale třeba pro cestu do Polska hasičák mít musíš = u nich je předepsanou součástí výbavy bez výjimek, podobně jako třeba v Ésterajchu (i jinde) je povinný mít v autě výstražný vesty pro všecky lidi na palubě - i když u nás stačí jenom jedna. Nerozumím vůbec tý "jednotný €urochujský legislativě", která se dokáže zepsout z toho, jak mají bejt zahnutý banány nebo vokurky, ale která nedokáže sjednotit takovejhle požadavek třeba i včetně toho, jak dlouho platí STK a s jakým předstihem/zpožděním kolem danýho datat je povinný ji vykonat. U nás končí platnost dnem před výročím poslední platný STK, takže o výročním dnu už vlastně nesplňujete zákon - venku je možný někde jezdit bez postihu až do konce kalendářního měsíce (a následující STK zase platí stejně dlouho), jinde máte možnost učunit "prodloužení sobě STK" až 2 měsíce před koncem platnosti a 1 měsíc po ukončení platnosti aktuálního osvědčení ... no prostě je v tom dokonalej bordel. Tak ať žije jednotnost €urochujstánu vedená z Brusele!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne čt říjen 29 2020, 18:13, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 29 2020, 18:25 Předmět:
Už jsem potkal pár lidí, který odtamtud dojeli o pár tisícovek chudší právě za pokutu, kterou zchytali při náhodný silniční kontrole, kdy si na nich místní policajt smlsnul. Do tálie taky nesmíte mít v autě větší jak 5 litrovej kanystr na zásobní palivo nebo do Žabožroutska musíte mít alkotester - a kdo to poruší, riskuje dost mastný pokuty. Vzhledem k tomu že do Pšonska jezdím dost často, prostě jsem ty 300,- za půlkilovej práškovej minimax obětoval - a neřeším to, protože už jsem byl v Pšonsku kontrolovanej (hned vedle tržiště v Kudowě-Zdrój a evidentně šli po Češích - stavěli jen CZ a SK auta, místní ignorovali) a vysloužil jsem si pokejvání hlavou s poznámkou "Pan jest Čech a zna paragrafy!", když ho policajt v kufru uviděl. Těm bez hasičáku dávali na fleku 50 zlotejch "symbolický" pokuty - v tý době to byly necelý 400,- v českejch. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
... no prostě je v tom dokonalej bordel. Tak ať žije jednotnost €urochujstánu vedená z Brusele!!!
Doteď jsi to nepochopil. Brusel to neřídí, pokud mu to jednotlivé země nepředají. Takže zatímco Evropa má jednotnou zemědělskou politiku a tu pak řídí Brusel, žádná jednotná dopravní politika neexistuje. Stejně jako neexistuje třeba jednotný systém pro rozvody elektriky.
Pokud jde o dopravní pravidla, tak ta aspoň částečně sjednocuje Vídeňská dohoda z roku 1968. Tu podepsaly i státy mimo EU, kupodivu jsme se jí dost slušně řídili i my už za komančů, ale pár výjimek je. Samozřejmě v té době nějakou technickou nebo hasičáky nikdo neřešil, řešila se jen základní pravidla a značky.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt říjen 29 2020, 22:20 Předmět:
Není povinnej, ale do Pokojstra se jich vejde! No a takovej hasičák se co? No hodí. A VO TOM TO JE!
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.