Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 23 2019, 20:41 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
Nebyl benzin původně málem odpad při zpracování ropy?
BTW, co takovej vláček motoráček? To je taky často hybrid.
Jo, byl - bylo to to, co vyteklo z destilační kolony PŘEDTÍM, než z ní začal téct petrolej, v tu dobu daleko nejvíc žádanej jako palivo pro svícení. Surovej benzín (izooktan) je lehčí, oddestiluje se dřív - vzhledem ke svý molekulární váze je i těkavější a tím i výbušnější = pro případný použití jako palivo do lamp i nebezpečnější, než samotnej petrolej jako těžší frakce. Proto se nechával odkapat a ve srovnání s žádanějším petrolejem byl v podstatě odpadním produktem. Tuhle situaci obrátili až pánové Benz a Daimler, kterým se těkavá kapalina zápalnější než petrolej moooc dobře hodila jako palivo do jejich prvních MOBILNÍCH spalovacích motorů ...
ZdenekHQ dál napsal(a):
BTW, co takovej vláček motoráček? To je taky často hybrid.
Jistě - jsou to LOKOMOTIVY S ELEKTRICKÝM PŘENOSEM VÝKONU - těm ke skutečně hybridní funkci chybí akorát ta možnost jet nějakou dobu na samotnej akumulátor. Vedle toho jsou i čistě akumulátorový lokomotivy - určený k posunu nebo staniční službě, ale ne pro službu na trati. A není to metoda nijak nová a objevná - když už jsme u toho, tak "benzíno-elektrický pevnostní vlak" bylo vozidlo složený ze "zdrojový" části se spalovacím motorem přímo spřaženým s elektrickým generátorem a z dalších podvozků, který měly kola poháněný elektromotorama - a takovouhle soupravou se v polovičce 30. let minulýho století dovážely od posledních železničních stanic až na místo usazení těžký ocelový pancéřový prvky československýho pohraničního opevnění včetně zbraní, zvonů a dalších ocelovejch prvků - o váze desítek tun naprosto běžně. Čiže nič nové pod Slnkom, vážený priatelia ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po září 23 2019, 20:50 Předmět:
No vidíš. Já bych ty těžší frakce nechal historii, včetně nafty.
Stejně tak jistá firma měla přebytek syrovátky z výroby a nevěděla, co s tím, tak to začala za těžký prachy prodávat jako Actimel.
Výroba bioplynu vyžaduje relativně drahou technologii.
Já jsem zastánce benzinu, jen optimálně využitýho. Zatím. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 23 2019, 21:16 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
...
Výroba bioplynu vyžaduje technologii.
....
Ale prd technologii, na Středním Východě a v jihovýchodní Asii poměrně běžně vesničani vaří na (bio)plynu získaným z hnijící kompostovaný biomasy pod vodou a vrstvou jílu - plyn jímají na vršku jílový "čepice" bambusovou trubkou, nechávají probublat vodní lázní pro odstranění mechanickejch nečistot a spalujou na "hořáku" uplácaným a vypáleným z hrnčířský hlíny ... To je technologie spíš z neolitu než nějaká hyper modern ... Krom toho, když se nafutruješ fazolema a erteplama s cibulí a se zelím, vyrábíš sám bioplyn bez jediný technologický součástky - pokud teda nevlastníš a nepoužíváš plechovej robotizovanej vejfuk ze svýho organismu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po září 23 2019, 21:21 Předmět:
Ale tak si zkus naprdět do nádrže, jak daleko dojedeš... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: po září 23 2019, 21:29 Předmět:
Já to myslel pouze v rámci vlákna, t.j. co se týká pohonu aut. Nechtěl jsem řešit třeba asfalt... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po září 23 2019, 21:48 Předmět:
Z naftoveho auta ide nechutne svinstvo, to je pravda.
Inak za masovym rozsirenim naftovych osobnych aut v poslednych rokoch je aj pseudoekologia. Naftove motory boli zrazu "eko", "blue" a neviem co este, pretoze vyprodukuju menej CO₂... A to skutocne svinstvo nikoho nezaujimalo. A obavam sa, ze stale mnohych nezaujima, ked pocujem stale dristy o "uhlikovej stope".
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 24 2019, 4:31 Předmět:
No protože ekofašouni úplně stejně jako jiný fašouni "zjednodušili" pojem "neprospěšný emise z motoru" na "emise CO2". Proto jim vychází tak ideální vodík, i když jeho získávání je drahý, skladování a přeprava nebezpečný a spalování produkuje vzhledem k vysokým teplotám k vzniku širokýho spektra NOx-ů. Ale uhlík v něm není, tudíž není ani CO2 ... Hurá, už můžem začít křepčit do zásoby... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út září 24 2019, 7:24 Předmět:
Presne tak, je to totiz jediny ekonomicky sposob.
Pseudoekologovia vidia akurat rozklad vody na vodik a kyslik, lenze kde na to zobrat energiu? Z jadra alebo uhlia?
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.