Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po červen 10 2013, 19:42 Předmět:
Dle mne bude rotor po smrti.. Zkus ten motor rozebrat, proskrabat mikanit -izolace mezi lamelami komutatoru, do hloubky.. A prejet jej jemnym smirkem ve vrtacce.. Jen pozor na uchyceni hridele. At ji nevyosis. Uhliky projet jestli se hybou.. A pokud uz ani toto nepomuze tak je rotor ko jen se divim ze bezi tri sekundy a vypne.. Tepelna pojistka primo na vinuti neni.. Ale je mimo nej a reaguje na teply vzduch vychazejici s motoru.. Vydelej stator a ocisti ten komutator. Lozisko u remenice je v tom plastovem stitu asi napevno.. Ja s mym rotakem secu pres regulator napeti ze stare Ety. Na polovicni vykon motoru je trava nadherne posecena... Setrim tim samotny agregat. Na motor sem pak sahnul pri cisteni filtru a byl teply.. Ruku sem na nem udrzel... Nebyl vrely.. _________________ Audaces fortuna iuvat
Naposledy upravil tatramacek dne po červen 10 2013, 21:20, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po červen 17 2013, 7:30 Předmět:
Aby toho nebylo málo,pořídil jsem ještě menšího brášku
http://aukro.cz/sekacka-bosch-i3312873288.html
S Rotakem jsem naprosto spokojený.. Mám natočené nějaká videa,pak to sem šoupnu,až je nahraji na youtubko _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: so červen 22 2013, 2:04 Předmět:
Ahoj. Tak gratuluju ke koupi.. Mno koukam na ten kryt motoru,jeho tesneni a celkove provedeni sekacky tak toto je pani sekacka.. Uz jen to utesneni nasavani. Ulozeni loziska a obrovsky motor. Ta neco vydrzi.. Jen ten design je takovy spartansky Jak se s ni pracuje ? Hmotnost. Komfort obsluhy. Kvalita seceni, vykon. Diky _________________ Audaces fortuna iuvat
Jestli chcete pracovat s dostatečným výkonem a pohodlně, tak si pořiďte sekačku na benzin elektrickou jsem taky měl, než shořela, ale proti benzinu je to nebe a dudy a to sekám 600m². Takže tak. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Tatramacek:
Ahoj, díky. Ještě jsem vyfotil nůž a unašeč:
Ten se mi líbil u Stigy nejvíc, nůž vypadá celkem masivní ve srovnání s ostatními el. sekačkami. U některých (tuším Bosch) je nůž jenom výlisek z tenčího plechu vyztužený podélným prolisem. Tento by snad mohl jít i navařit tvrdokovem, ale i tak je na něm celkem dost "matroše". Ten plastový šroub nože trčí kousek dolů, asi se brzo zedere, ale pak tam pude ocelák a hotovo.
Teď je nasazená mulčovací ucpávka u pr. zadního kola.
Co se týče kvality sečení tak při otáčkách 3300 za min a záběru 420 vychází rychlost 72,6 m·s-¹ . Nevím, jestli jsou to jmenovité otáčky nebo naprázdno:?: Vzhledem k tomu, že je fungl nový, nabroušený nůž, tak pěkná kvalita při dnešnímu suchu v poledne sečenému trávníku ještě nemusí být vypovídající.
Hmotnost a pohodlí nemám s čím srovnávat, je to první elektrika doma.
Minusko má u mě celkem volné a málo masivní uchycení rukojeti. Ty plastové rychloupínáky stojí zaprd, mají totiž moc velkou "vačkovitost" nebo excentricitu nebo jak bych to popsal, takže buď jsou málo dotažené a vikle se to, anebo je dotáhnu a pak nejdou upnout, protože se "nepřehoupnou přes úvrať", jestli mi rozumíš. Zase by to šlo, trochu jim tu vačku ubrousit, to není problém, jenže u nás se rukojeť na skladování nesklápí, takže jsem to normálně upnul, zatočil těma rychloupínákama, jako normální maticí a neřeším to. Rukojeť je výškově nastavitelná a má dva spínače, přičemž stačí držet jeden z nich - výhoda pro otáčení, potahování šňůry,... Naopak je dost měkká (uložení) a není pevná, možná je to schválně kvůli vibracím, ale považuju to zatím za nejslabší článek sekačky.
To sání vzduchu je sice utěsněno od zbytku skříně molitanem, ale sání samotné pod rukojetí je nic moc, je to průchozí otvor, uvidíme časem. Pak sem hodím video ze sečení vyšší trávy, ať posoudíme výkon.
workhard: Bavím se o motorce a Ty řekneš, že auto je lepší, protože na řidiče neprší...
Benzín mám taky, el. je spíš kvůli holkám, ale v okolí zásuvky je to opravdu nebe a dudy, ten kravál z benzínu, čistit karbec každé jaro od těch biosraček v benzínu, ten jejich systém mazání nemazání, bez filtru, bez čerpadla a signalizace, teď zas problém s odstředivým zátěžovým regulátorem (otáček), ...
PS: Už jsi někdy šteloval ventily u SV rozvodu?
Jaká že Ti elektrická shořela a čistil jsi někdy motor od trávy?
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: so červen 22 2013, 13:38 Předmět:
Na videu jsi říkal že má převodovej poměr 5:1 - čili 16500 otáček na motoru a 3300 na noži.. Což je suprové oproti nějakým 33000 na motoru Rotaku. Myslím si že něco vydrží,ten motor je masivní,konstrukčně vypadá dobře,líbí se mi i ta krytka horního ložiska.. Jen by mne zajímalo kolik opravdu váží.. Není těch 15 kg moc ? i když jak jsem kdysi už psal. alko má 18 kg.. Jde ale vidět,že ta sekačka je udělaná vcelku pořádně až na pár detailů,které si uvedl..Ten unašeč nože je kov ? má to sofstart ? _________________ Audaces fortuna iuvat
Snad vydrží, musí!
Na štítku je 14 kg, navážil jsem 13,9 kg a bez koše 12,4 kg. Ty hmotnosti jsem spíš řešil z pohledu Benzinová/ elektrická plechová / elektrická plastová a jednotlivé odchylky v rámci jedné skupiny mi nepřijdou až tak zásadní.
Softstart nemá, ale bude to určitě pomalejší motor, než u např. úhlové brusky tohoto výkonu, tak mi tam ani žádné škubnutí a tvrdý rozběh nepřijde.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: st červenec 03 2013, 16:58 Předmět:
Čaute... Přemýšlím o tom že zruším můj Zelmer Solaris. A vykuchám s něj regulaci... Pěkně si Boschku vysvítím ledkama,regulací a softstartem
Viz: http://www.youtube.com/watch?v=Vk5HA1NPxL8 - sekačka Gardena _________________ Audaces fortuna iuvat
Zdarec, navazuji na zkušenosti z provozu Stiga Combi 44E (model EL 420) , osmý rok v provozu a první vážná závada: Přidřené spodní ložisko elektromotoru u řemenice: Ohřátím a i následným protočením v plastovém spodním víku motoru v kombinaci s bočním tahem řemenu došlo k vychýlení rotoru a zastavení o stator.
Zkusil jsem poptat samotné víko na výměnu, ale moc tomu nevěřím.
Pokud mi nabídnou jen celý motor za cenu 3/4 sekačky, zkusím to něčím vyvložkovat, případně zabavím kámoše s CNC s výrobou víka z hliníku.
Fotky tady:
https://www.rajce.net/a17304745
Snad bude rotor OK a nepřijde oprava nazmar.
Ložiska jsem kdysi z preventivních důvodů měnil, ale toto z důvodu obtížného povolení řemenice a nutnosti srazit vrtulku z hřídele nejspíš ne... a to se teď vymstilo.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.