Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 36, 37, 38  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: út říjen 11 2011, 22:30    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
...který se připojí v autě do zásuvky na zapalovač a udržuje akumulátor trvale "v kondici"...

Akorát jsi tam nějak zapoměl napsat, že se taky strčí druhym koncem do zásuvky Laughing ... nebo že by perpetuum mobile?
A jelikož psal, že do BYTU baterku brát nebude, tak určo před barák natáhne kabel do auta a vydrží mu tam dlouho Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32044
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 12 2011, 15:22    Předmět: Citovat

Franto, ale ON ANI NENAPSAL, ŽE PARKUJE NA SÍDLIŠTI U CHODNÍKU - kdyby to napsal, napíšu mu, že si má baterku vyndat a odnést do sklepa a musí ji stejně aspoň 1x za 2 měsíce na pár hodin připojit na nabiják. Pokud ale parkuje někde na zahradě pod přístřeškem nebo v kůlně, určitě mu tam ta dvojlinka vydrží celou zimu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: st říjen 12 2011, 15:58    Předmět: Citovat

Jasný v pohodě... holt si to autor musí vyřešit dle svejch možností Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 12:05    Předmět: Citovat

Prepáčte, bývam v rodinnom dome. O tom udržovacom hustiči viem. Skôr mi šlo o to, čo tá batéria povie na mrazy a či je ten kábel nutný, alebo postačí raz za týždeň - dva menšia jazda. Ď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jogo



Založen: Nov 14, 2009
Příspěvky: 1158

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 12:19    Předmět: Citovat

Na zdravú batériu postačí, ale jazda minimálne taká, aby si pokryl straty spôsobené štartérom..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32044
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 20:19    Předmět: Citovat

Stačí trochu počítat - 1 start dejme tomu 10 vteřin, odběr startéru řádově 200A u studeného motoru (beru rychloběžku s planetovým převodem - přímý náhon má odběr ještě vyšší). Pokud je v autě alternátor 50A, tak zase počítej: po startu motorová elektronika bere cca 5A, světla (minimální předepsané osvětlení = obrysovky + potkávačky, podsvícení palubky, kontrolky a číslovka) kolem 150W = dalších 15, ale klidně i 20A (podle počtu žárovek), připočítej minimálně 5A na ventilátor topení, 20A na ohřev zadního skla - a zjistíš, že alternátor toho právě začíná mít tak akorát... Takže aby se baterka nabila aspoň o to, cos z ní vyždímal tím startem, musíš počkat až se motor ohřeje a Ty vypneš odmrazování a zpomalíš ventilátor fukaru, po startu obvykle puštěný na plný koule. Pak můžeš počítat s nějakými 20-25A do baterky - a protože čert se jmenuje ÚČINNOST, do baterky musíš dodat cca 1,4x víc energie, než z ní bylo odčerpáno, aby byla nabitá jako před tím odběrem. Těch cca 20A bude muset téct asi tak 3 minuty, aby se jen pokryl předchozí odběr startéru - ale pozor - ten proud musí být trvale na té hodnotě a rozhodně na to nestačí mít motor na volnoběh! Takže to znamená JET - a s potřebou pokrýt předchozí samovybíjení to znamená asi tak 15-20 minut běžné jízdy MINIMÁLNĚ - spíš víc... A každé nastartování tu energetickou bilanci zase shodí kamsi do pekel, takže co start, to minimálně 10 minut jízdy, aby se pokryla předchozí spotřeba... už chápeš, co se tady snažíme naznačit? 10 minut běžné jízdy = přibližně 10km, půlhodina téhož = cca 30km... A protože autí bude studené aspoň na začátku a Ty předpokládáš, že to bude v zimě, kdy se jezdí pomaleji na nižší rychlosti = motor bude ve vyšších točkách, bude přitom PAPAT jak ruskej tank - klidně i v průměru 9-10 litříků na 100km... neboli co těch 30 kiláků, to zhruba 3-3,5 litru, při dnešní ceně paliv, která rozhodně časem NEKLESNE, to znamená co jízda, to minimálně "kilčo" jen za benzín...

Nevyplatí se daleko víc si toho "kondika" pro baterku sehnat nebo ubastlit, když jednu kWhodinu sežere asi tak za 3 dny, kdoví jestli ne za víc - a cena kWh je někde úplně jinde než cena benzínu - a krom toho to neopotřebovává motor studeným startem, nedřou se gumy, nemusíš škrábat skla od námrazy...???

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jogo



Založen: Nov 14, 2009
Příspěvky: 1158

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 20:38    Předmět: Citovat

Ono to nabíjanie je ozaj sakra drahé, prvé metre jazdy počítaj len spotrebu minimálne 15l (obecne), ale je tu niečo, čo hrá pre Teba, tuším sa tu spomínalo, že by si auto čas od času aj tak predýchal, aby si neodvyklo. Ak máš zdravú baterku, myslím že nejaký týždeň, dva, a aj viac, ju v mrazoch nezrúti. Hlavne nezabudni odstrihnúť autorádio..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 20:53    Předmět: Citovat

Snad jsem o tom někde četl, že se strčí za okno solární panýlek. Kdyby tak 0,1 m², to je maximum 15 W, řekněme 1 A dvě hodiny denně, za týden 14 Ah. V zimě je světla míň, ale zas v mrazu roste účinnost. Za pokus to stojí, co?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 20:57    Předmět: Citovat

Jo, účinnost vzroste o 5% a množství světla klesne na 5%. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 21:54    Předmět: Citovat

No tak to za to nestojí. Ale účinnost vzroste o 0,5%/1°C, a jde o mrazivé období, tak proč ne +15%. A pokles záření je v zimě asi 30% ročního průměru, takže něco by to dalo - 5 Ah za týden?. Lidi kupujou větší nesmysly. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34034
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 21:58    Předmět: Citovat

Ked je auto postavene na ulici, tak by som sa bal, ze to odtial zmizne. Aj s niektorym oknom...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: čt říjen 13 2011, 22:17    Předmět: Citovat

Maj to na skladě! Ten proud je asi letní polední, a plocha 0,05 m².
http://www.kmautodoplnky.cz/autodoplnky/1622/11373/nabijecka-autobaterii-solarni-12v-185ma.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 7:11    Předmět: Citovat

Bernard napsal(a):
A pokles záření je v zimě asi 30% ročního průměru, takže

to je těch 5% poledního letního, pro které je udaná ta wattáž. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 11:24    Předmět: Citovat

Ono ten dobíjač by som mohol i spáchať s trafom, čo nájdem a zaň dať 7815-ku a za ňu k výstupu dve diódy a šmitec. Šlo mi skôr o to, aby z dielov v motore nestiekol olej a nezačalo to všetko korodovať. Ale zase soľ na ceste... Neviem, čo je lepšie. Keď baterku napichnem a auto vytiahnem až na jar, v akom stave budú mechanizmy?
A prečo odstrihnúť autorádio? Je v ňom napevno. Aby doň nezatieklo? To sú potom rizikové všetky kontakty.
Ďakujem, že sa mi venujete. Cením si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: pá říjen 14 2011, 11:28    Předmět: Citovat

Andreo, víme, že máš doma nějaký panel na hraní a tak máš tyhle věci zmáknuté. Tak snad jen pro orientaci duvsana a možná i dalších (i svou) jsem vytáhl ze statistik jednu elektrárničku blízko Dobřan, asi 12 m². Snad se dá zhruba řict, že:

- max. výkon v zimním slunovratu je asi 10% z letního slunovratu;
- energie v zimním slunovratu je asi 5% nejslunečnějšího dne r. 2011;
- max. výkon dobrého zimního dne je přesi 50% špičkového výkonu;
- energie dobrého zimního dne je asi 30% nejlepšího dne roku.

Na jiných místech v jiném čase budou výsledky jiné, ale snad podobné.



FV-porovnání.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  FV-porovnání.png
 Velikost:  159.75 kB
 Staženo:  59 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 36, 37, 38  Další
Strana 6 z 38

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund