Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6350 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: čt únor 22 2024, 10:05 Předmět:
PotPalo napsal(a):
Počkať, takže elektroauto bez batérie stojí 600 000? Nieje to nejako veľa? Čo je na tom sakra tak drahé? Tie dva elektromotory? Za tú cenu sú dve klasické autá aj s motorom.
Já mám auto bez baterií a elektromotoru za 750 000 Kč. Jaktože jsou elektromobily tak levné???
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt únor 22 2024, 12:20 Předmět:
Do vývoje i výrobních hal pro elektromobily různí výrobci investovali možná až zbytečně moc peněz jak už vyplynulo z dřívějšího odkazu a návratnost je z hlediska nízkých prodejů u řady z nich v nedohlednu a tak výrobci prostě nasadili vysoké ceny na elektromobily jako celek. Takže třeba i některé části, které by ve spalováku výrobce účtoval levněji prostě v rámci elektromobilu u částí třeba s drobnými specifickými úpravami pro elektromobil účtuje mnohem dráž ve snaze co nejdříve získat alespoň část z celkových nákladů zpět. Právě díky tomu jsou drahé nejen trakční baterie do elektromobilů, ale i některé další záležitosti použité v elektromobilech, ale samozřejmě ne úplně všechny tj. existují i některé části použité jak u elektromobilů tak i u spalováků, které až tak předražené zas nejsou.
Nemá smyl to takhle vůbec rozebírat, protože spalovací auta se prodávají delší dobu a navíc stále v mnohem větších množstvích a tak se už náklady na vývoj atd. u spalovacích aut z velké části vrátily a u novějších se mnohem rychleji vracejí. Takže u spalováků nemají výrobci až tak velkou snahu nasazovat ceny tak vysoko, a proto jsou některé spalováky výrazně levnější. Nicméně samozřejmě existují i spalovací auta, která jsou podobně drahá nebo dokonce i dražší než některé elektromobily.
Čína má ceny elektromobilů obecně nižší i když i tam se samozřejmě najdou i drahé modely. Nicméně podmínky v Čině se dle mého názoru s podmínkami západních výrobců nedají vůbec srovnávat.
Naposledy upravil Valdano dne čt únor 22 2024, 12:58, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt únor 22 2024, 13:16 Předmět:
Doba kdy budou silnice EU brázdit takové počty elektromobilů, které by měly potřebu takového množství nabíjecích stanic je ještě hóóódně daleko. Naprosto bez ohledu na to co stále prosazuje EK si můžete být celkem jist tím, že to rozhodně nebude v roce 2035 a s vysokou pravděpodobností ani v roce 2050. Možná tak za 100 let nebo i déle a do té doby se postupně vybudují dobíjecí pruhy na dálnicích pro indukční dobíjení za jízdy a později i na silnicích I. třídy a potřeba nabíjení na dobíjecích stanicích se díky tomu bude stále zmenšovat.
Ve Švédku už začali budovat viz tento odkaz na dřívější příspěvek v tomto tématu. Ve vzdálenější budoucnosti se postupem času podobné projekty začnou objevovat i v dalších zemích EU, ale bude to chtít hodně času.
Zatím bych si s tím tedy nelámal hlavu, protože vůbec nehrozí to, že by se elektromobily v dohledné době takto rozšířily a co bude v daleké budoucnosti o tom si můžeme tak akorát nechat snít.
Naposledy upravil Valdano dne čt únor 22 2024, 13:32, celkově upraveno 6 krát.
už vidím jak u nás budou budovat/stavět jak na dálnicích tak i silnicích 1 třídy indukční dobíjecí pruhy ... to by to dopadlo. předražené a nefunkční. Stačí se podívat jak je to dnes se silnicema. A pak už jen stačí aby se do toho začali vrtat ekofašouni a něbo jiná podobná zběř a budou štípat dráty vedoucí k tomu případně zbíječkou do toho vrážet a způsobovat zkraty jeliko to vyzařování je přece neeko a může poškozovat chudáčky zvířátka
A to nepočítám tu jak je indukční nabíjení neefektivní. I blbejch 5W krásně topí co teprve když by to mělo přenášet stovky watů a nebo dokonce desítky kilowatů
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt únor 22 2024, 16:51 Předmět:
To chce klídek a nohy v teple. Jistě bude řada zemí včetně Česka, které dostanou v rámci EU výjimku na dalších minimálně milión let a turisti z celého světa včetně křováků z Afriky se pak sem i do těch dalších zemí budou v elektromobilech jezdit dívat na skanzeny zastaralosti. Ekosrandisti tady budou skákat po stromech a zbytek bude chodit pěšky po zemi nebo bude jezdit na koňských povozech.
Newman řekl, že „jedna věc je dostat se z 200 na 500 nabíjecích stanic a druhá dostat se na 500 tisíc stanic“. Některé automobilky také podle něj měly přehnaná očekávání ohledně zájmu o elektromobily a budou tak v roce 2024 přehodnocovat svou nabídku a portfolia modelů.
Trh se také bude posouvat směrem od "luxusních vozů" k levnějším. A zájem by samozřejmě zvýšil i větší počet nabíjecích stanic.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7630 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt únor 22 2024, 20:16 Předmět:
Kolik toho je na tom "Spartanu" českého?
Článek jsou jinak jen reklamní pindy ("zhmotnělé dobrodružství")... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
MW Motors je malý výrobce spíš prototypů a malosériových aut. Takoví výrobci zkrátka především skládají z různých komponent a jen málo z použitých dílů sami také vyrábějí. Nemají takové rozsáhlé možnosti jako velcí výrobci.
Na svém webu píšou:
citace:
Všechny naše vozy vyrábíme nebo upravujeme v České republice v moderní hale s certifikacemi ISO9001/ TS16949.
Pokud Vás to či ono zajímá blíže, tak se na to zeptejte přímo výrobce MW Motors přes jejich webový formulář a třeba se s vámi i podělí o informaci kolik dílů vyrobených kompletně v ČR je v tom autě použito.
Zas se na těch indukčně vytápěnejch silnicích ušetří za sůl.
Divím se, že ještě nějakého ekologa nenapadlo do silnice zalít magnety (na střídačku orientované) a cívka na spodu auta by už tu zelenou elektriku vyrobila
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.