Ve studii vycházeli z dat 15000 elektromobilů různých značek provozovaných v USA. Pouze cca 7,5% elektromobilů vyrobených v roce 2011 a provozovaných ještě v roce 2023 tj. 12 let starých potřebovalo výměnu baterie.
Ovšem to se jedná o komunitu registrovaných uživatelů portálu Recurrent, což jsou především lidé zajímající se živě o koupi nebo prodej ojetého elektromobilu. To bude mít k reprezentativnímu vzorku elektrokár daleko. Taky 30% těch elektrokár je z posledního roku.
Bohužel tam není informace, kolik že těch aut z r. 2011 bylo. Třeba měli v evidenci 13 aut z toho roku (12 Nissanů Leaf + 1 jiné) a 1 z nich (Nissan) má měněnou baterku, zatímco třeba - možná - většina elektrokár z toho roku už kvůli baterce dávno skončila ve šrotu, o čemž tam pochopitelně žádná informace není, protože zdechlými kárami se nezabývají.
Zajímavější je, že cca 8% Tesel S z r. 2013-14 (tedy už pod 10 let) má měněnou baterku.
A taky to nelze považovat za nezávislou studii. Dovolte, abych citoval z jejich webu:
OUR MISSION
By providing more transparency and confidence in pre-owned electric car transactions, we will accelerate the overall adoption of electric vehicles.
NAŠE POSLÁNÍ
Zajištěním větší transparentnosti a důvěry v transakce s ojetými elektromobily urychlíme celkové rozšíření elektromobilů.
Takže bych u nich očekával silné sklony ke kognitivnímu zkreslení.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út únor 20 2024, 20:56 Předmět:
Podstatné je to, že těch 8 let nebo případně 160 000 a více najetých km uváděných různými výrobci není životnost (jak se mylně někteří domnívají), ale jen záruka na baterii. V tomto ohledu je tedy záruka mnohem kratší než je možná životnost. I z jiných studií se ukazuje to, že průměrná roční degradace baterií v provozovaných elektromobilech je okolo 2,5%, a to včetně těch, které používají rychlonabíjení. To by znamenalo, že po 20-ti letech provozu bude baterka na cca 50% své původní kapacity a pokud to majiteli bude na jeho ježdění pořád stačit tak nebude mít potřebu baterii měnit a ta postupně dožije i s celým elektromobilem. Navíc po 20-ti letech už bude auto stejně prorezivělé a tak dříve či později bude vhodné do šrotu a jeho baterka na recyklaci.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6103 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út únor 20 2024, 21:51 Předmět:
Máš pocit, že zopakováním celého odstavce z předchozího příspěvku tu argumentaci posílíš? Řekl bych, že spíš jen navodíš dojem, že to generuje AI anebo že to odněkud pejstuješ.
Ad 20 let, prorezlé do šrotu… Mám dva benzínožrouty. 2007/145.000 km a 2008/170.000 km. Rozhodně za příští 3-4 roky neproreznou a jak to vypadá, budu s nimi muset vydržet ještě nejmíň 10 let. Zatím jsou ještě v perfektní kondici, prosté všech buzeračních asistentů (teda až na vřeštění při nezapnutých pásech).
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út únor 20 2024, 22:14 Předmět:
Ohledně reznutí záleží na tom jaké jsou možnosti parkování a jistě také na tom jak dobrou antikorozní ochranu to či ono auto má.
Už cca 6 let mám benziňák rok výroby 2004, najeto cca 125000 km. Jsem druhý majitel. To, že není moc prorezlé přisuzuji jen tomu, že předchozí majitelka ho parkovala jen v garáži. Já garáž nemám a tak ho parkuju jen venku a za těch 6 let už je to dost znát. Parkovat ho venku celých 20 let tak nevím, nevím jak by na tom dnes byl.
Kromě toho jezdím se služebákem, také na benzin, rok výroby 2002, najeto cca 200000 km a ten je na tom o dost hůř. Zřejmě byl mnohem déle parkovaný jen venku. V práci máme kromě novějších a samozřejmě mnohem zachovalejších služebních aut i jedno starší, rok výroby 2000 s nájezdem něco přes 250 000 km, a to už je prakticky skoro vrak.
Nevím, jestli to sem už někdo nedával, ale za zmínku to stojí. Nedávno jsem o tom kdesi četl právě v souvislosti jako náhrada za kerosin. Takže zelené řešení by bylo: aFuel
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 21 2024, 0:32 Předmět:
Syntetická paliva by mohla být cestou jak v EU udržet výrobu a uvádění na trh nových spalováků při životě i po roce 2035. Popsaný to tam mají sice hezky, ale je otázkou jestli ten údajný zásadní průlom, který nyní dosáhla ona společnost nezůstane jen u slibů a prezentací a do fáze skutečně masové produkce se to třeba ani vůbec nedostane. Nebyl by to ani zdaleka první "zásadní průlom", který by takto skončil.
EK bude zatím dál tvrdošíjně prosazovat eletromobily. To, že se do podpory tohoto segmentu EK vůbec nechce se nelze ani moc divit. Jednak je to ve stylu "lepší vrabec v hrsti než holub na střeše" a navíc jde v reálu prostě i o něco úplně jiného a k tomu jsou elektromobily pro EK mnohem přijatelnější viz to co jsem už zmínil v jedné z mých dřívějších reakcí v tomto tématu viz tento odkaz.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15543 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st únor 21 2024, 8:27 Předmět:
Všechna auta rezavějí odspodu stejně. Někdy právě ta garažovaná jsou na tom celkově i hůř pokud to není jen obyčejná garáž s větráním. Je docela jedno, na co ta auta jezdí, ale je docela dobré se o ně zavčasu zespodu postarat nástřikem či nátěrem.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 21 2024, 12:16 Předmět:
Mr.Been v tom svém článku vycházel ze stejného omylu, na který jsem tady už upozorňoval, a to, že dobu záruky na baterie elektromobilu v podstatě zaměnil za dobu životnosti.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1287 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: st únor 21 2024, 12:25 Předmět:
Povolil bych pouze elektrické kytary, ostatní zakázat.
A nejviditělnější uhlíkovou stopu dělá obyčejná grafitová tužka, samozřejmě zakázat taky. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6103 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st únor 21 2024, 13:31 Předmět:
Valdano napsal(a):
Mr.Been v tom svém článku vycházel ze stejného omylu, na který jsem tady už upozorňoval, a to, že dobu záruky na baterie elektromobilu v podstatě zaměnil za dobu životnosti.
Bohužel běžnému spotřebiteli je úplně u p….., jaká je průměrná životnost. Jeho zajímá, že existuje poměrně reálná pravděpodobnost, že si vytáhne Černého Petra a u 10-letého auta bude řešit, jestli ho dát do šrotu anebo mu za cenu půlky nového auta koupit novou baterku.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5020 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: st únor 21 2024, 13:33 Předmět:
Ak to ešte niekomu nedošlo, tak človek je uhlíková jednotka. To len aby sa vedelo proti čomu sa vlastne bojuje.
A komu vadí CO₂, nech prestane kupovať kolu a sódovku, a namiesto toho sadí stromy, tie CO₂ premieňajú na kyslík. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1730 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st únor 21 2024, 14:51 Předmět:
tomasjedno napsal(a):
za cenu půlky nového auta koupit novou baterku.
Ceny šly dolů. Už to není polovina ale spíš třetina, a to včetně práce viz namátkou níže některé modely.
Nové BMW i3 s baterií 33 kWh vyjde okolo 1 mega a 50 tisíc a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 300 tisíc tj. cca 29% z ceny nového auta.
Nová Dacia Spring s baterií 27 kWh vyjde okolo 580 tisíc a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 170 tisíc tj. cca 29% z ceny nového auta.
Nový Nisan Leaf s baterií 40 kWh vyjde okolo 760 tisíc a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 250 tisíc tj. cca 33% z ceny nového auta.
Nová Tesla model 3 s baterií 75 kWh vyjde okolo 1,1 mega a cena za výměnu nové baterie včetně práce vyjde na cca 315 tisíc tj. cca 29% z ceny nového auta.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 21 2024, 14:58 Předmět:
https://www.novinky.cz/clanek/komentare-komentar-kolosalni-podvod-alexander-tomsky-40461275 Ono to není jen o Mr.Beanovi, ono to je celkově o pravdě, která stojí za tím nesmyslným konáním pár desítek neodvolatelnejch ouředníků. Jak vůbec dospěli k takovým volovinám, že tím zachrání svět? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.