Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st říjen 28 2020, 21:26 Předmět:
Přesně tak. Sám jsem to zažil na super zlaté Š120, když nás švagr vezl do Brna po dálnici. Už je to ale dávno a po té příhodě to už tak nechválil. Nevím proč, ale tenkrát snad každý věděl, že škodovky stojí za prd. Ono ale pro normálního člověka tenkrát stejně nic dostupného nebylo.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st říjen 28 2020, 21:32 Předmět:
Bylo to blbě vymyšlený, resp. provedený. Třeba Karosy řady 700 s Liaz motorem to měly stejně - motor vzadu a těch trubek o pěkných pár metrů víc. A s chlazením to problém nemělo. Pravdou ale je, že kloubový Karosy měly chladič vzadu. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Když mi zamrznul chladič a to jsem poznat tak, že stačilo pomačkat tu zahnutou gumovou hadici (na zpátečce od chladiče) a chrastilo v ní (led) tak jsem dojel lehkou jízdou na topení a ventilátor naplno. Ten nezamrznul. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6176 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: st říjen 28 2020, 21:48 Předmět:
Ale zase prožil život naplno, bez nějakýho zbytečnýho šudlání kolem auťáku
Už vidím EKKARa jak před každou delší jízdou, tj. takovou, kdy musí otevřít bránu na dvorku obíhá auťák, přeměřuje tlak a vzorek pneumatik, kontroluje hladinu a stav všech kapalin, změří napětí baterie, světla svítí, stěrače stírají, klason troubí a už může jet
Ale bohužel, už mu v krámě zavřeli
A taky vyměnit elektrolyt v baterce jak psáno na začátku.... _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 28 2020, 23:21 Předmět:
danhard napsal(a):
Ale zase prožil život naplno, bez nějakýho zbytečnýho šudlání kolem auťáku
Už vidím EKKARa jak před každou delší jízdou, tj. takovou, kdy musí otevřít bránu na dvorku obíhá auťák, přeměřuje tlak a vzorek pneumatik, kontroluje hladinu a stav všech kapalin, změří napětí baterie, světla svítí, stěrače stírají, klason troubí a už může jet
Ale bohužel, už mu v krámě zavřeli
Jseš vůl a blbej jak daleko vidíš a ještě kus za roh k tomu - na tohle stačí auto oběhnout jednou za měsíc a při jízdě si všímat toho, co auto dělá a nedělá - třeba i toho pro někoho zbytečnýho pohybu rafičky palubního teploměru, než ho kolegium soudruhů chytráků ze Schade Werke und Folksvágen Maschinen fon Vlkohrad v souladu se současným úpadkem obecnejch technickejch znalostí a vědomostí vypustilo a nahradilo pouhou kontrolkou přehřátí - a odůvodnilo odstraněním zbytečnýho rozptylování osoby sedící za volantem zbytečným (!!!) indikátorem a jeho pohybem. Podle chování teploměru bylo krásně poznat okamžik otevření termostatu (rafička po počátečním pohybu vzhůru razantně klesla a pokud byl termostat opravdu citlivej, vhrknutím studený kapaliny z potrubí "velkýho okruhu" do motoru se zase uzavřel a rafika tak vykonala během asi 3-4 minut jízdy několik poklesů a zase stoupnutí = =indikovala tak i správnou funkci termostatu) i další věci, kdo měl svoje auto trochu zažitý, poznal podle rychlosti ohřívání a jízdního projevu i to, jestli má čistý svíčky, jestli mu některá blbě pálí nebo jak kvalitní natankoval benzín. Vůbec to nebylo o hodinový "předletový prohlídce" před každým vyjetím, naopak, stačilo dávat pozor během jízdy a srovnávat, co kdy auto udělá. Jasně, spoustu těch projevů dnešní řidič moderního auta nemá díky pokročilý elektronice v řízení motoru vůbec šanci jakkoliv rozpoznat nebo vůbec zjistit, ale u těch starejch verglů, kde jedinýma polovodičema byly diody v alternátoru a případně pár tranzistorů v rádiu, byl řidičskej cit pro auto a jeho chování nejlepší diagnostickej nástroj. Proto tvrdím, že stačilo vnímat - a člověk zjistil hodně věcí. Kdo chování auta a motoru ignoroval, klidně ho uvařil 3x do měsíce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3573 Bydliště: Havířov
Zaslal: čt říjen 29 2020, 4:42 Předmět:
To je blbost. Na teploměr koukneš občas. Sleduješ ho, jen pokud tušíš nějakej problém, jsi po opravě, nebo tak něco. Měl jsem Š100 a několik 105/120. S přehříváním jsem nikdy neměl problém, krom situací, kdy jsem se před zimou opozdil s kontrolou kapaliny či spíš přišel nečekaně mráz. To člověk, když si není jistej, opravdu na teploměr kouká.
Ale jednou se mi stalo, v nezimním období, že jsem za jízdy opravdu začal vařit, a zpozoroval jsem to, až když byla rafika nadoraz. Nevím proč, před tím nebyl problém, ani pak. Přehřátí motoru samozřejmě odneslo těsnění pod hlavou, ale to byla jediná věc, kterou jsem po té události udělal. A auto šlapalo v pohodě dál. Necelých 10 km před onou událostí byl ukazatel teploty ještě tam kde obvykle a nic nenasvědčovalo tomu, že se blíží problém.
Takže sorry, ale ukazatel teploty bez alarmu je pro mě nedostatečné řešení. Nebo nevím jak si představuješ, že by měl člověk na teploměr koukat, častěji než na tachometr?
Š100, 105, 120 byly dobrý auta. Byly to totiž opravdové auta. Opravdové auto se pozná tak, že má zadní náhon. Předohraby jsou jen takové zastřešené nákupní košíky.
Nechci jen kritizovat, taky jednoho předohraba mám. Ale kritizovat AUTO, a přitom jezdit v předohrabu, to mi přijde kapku ujetý.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 29 2020, 9:18 Předmět:
Kremik napsal(a):
Š100, 105, 120 byly dobrý auta. Byly to totiž opravdové auta. Opravdové auto se pozná tak, že má zadní náhon. Předohraby jsou jen takové zastřešené nákupní košíky.
Já osobně proti takovým autům nic nemám. Jde totiž o to, jak se majitel stará. A ona ta kontrola před jízdou má vždy něco do sebe a i když si někdo myslí, že má nepokazitelné auto. Já třeba mám nákupní tašku a nikdy jsem to jinak nebral než na převoz z bodu A do bodu B a případně na ty krámy, co bych nosil v ruce. A bylo to i tak, když jsem měl dvoulitr. On to má někdo na něco i jiného?
Kremik napsal(a):
Nechci jen kritizovat, taky jednoho předohraba mám. Ale kritizovat AUTO, a přitom jezdit v předohrabu, to mi přijde kapku ujetý.
Mně ne. Je to stejné jako mít pevné zdraví a kritizovat jiné, že jsou ochotni se nechat nakazit přenosnou nemocí.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 29 2020, 9:22 Předmět:
danhard napsal(a):
Ale zase prožil život naplno, bez nějakýho zbytečnýho šudlání kolem auťáku
Kecáš nebo si fakt myslíš, že sedět každý den v hospodě je prožití života naplno? To zbytečné šudlání kolem auta moc lidí nedělá. Jenom ty si pleteš normální kontrolu a údržbu s něčím jiným. Co potom děláš ty kolem té své oktávky, o které jsi tady už napsal knihu o opravách?
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.