Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po říjen 15 2018, 14:49 Předmět:
Provozní tlak je 6-8 barů, jímku to má společnou s vlakovým rozvodem brzdy - 300 litrů v každý polovině strojovny ... minimum je aspoň 20-25 litrů, jinak si to ani neprdne. Litrovej průtok vzduchu za vteřinu ti nepovím, protože ty kompresory na mašinách jsou tak výkonný, že nafoukají za cca 5 minut celej vlak = dejme tomu 600m průběžnýho potrubí s průměrem odhadem 1" plus na každým voze jedna jímka (na osobních někdy dvě) s obsahem určitě kolem 50 ne li víc litrů na těch asi 8 atmosfér, při kterejch jsou všecky špalky odpadlý a vlak se může rozjet. Takovej kompresor nemá šanci spotřebu houkačky nějak pocejtit ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 352 Bydliště: Český ráj
Zaslal: po říjen 15 2018, 16:15 Předmět:
Jo, tyhle vzduchový houkačky jsou vděčné téma pro zasmání. Machr traktorista si koupí "chromovou trubku na náklaďák", a pak k tomu táhne 8 metrů plastový 4mm hadičky. Elektroventil samozřejmě na samém začátku. Někteří si obstarali i skutečný kus z vlaku, a stejně většina nechápe proč to nemá kýžený efekt.
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 884 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: po říjen 15 2018, 17:12 Předmět:
Ještě mám takovou perličku:Podařilo se mi v ŽOSce na šrotišti znárodnit originální litinovou houkačku ze Sergeje, a ze zvědavosti jsem si v tech. archívu k ní nechat dohledat originál výkres sestavy. Výkres má název "Tufon" nebo tak nějak, je to v azbuce).
Zadní část houkačky je přišroubovaná masívním víkem, a u toho ve výkresu je poznámka nějak: "Před smontováním mazat vazelínou na děla"
Sovětský svaz asi používal military provedení snad všude...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po říjen 15 2018, 17:55 Předmět:
Viděl jsem na YT pár videí, kde si to šprýmaři namontovali do celkem nenápadných aut - a pak s tím vysloveně shrnovali lidi z přechodů
Je jich tam pod heslem "Train horns into cars" či tak nějak, spousta.
Tak mě zajímalo, čím to krmili.
Troubilo to echt festovně, kamera zaregistrovala v jenom videu, jak se úplně rozvibrovalo přední sklo, vypadalo jak zamlžený
Vidím to na výkonnej kompresor, s asi hodně výkonným motorem na 12V a vzdušník v kufru, jedno zatroubení a pauza na dotlakování
Jen tak pro upřesnění: Lokomotívní houkačky nejsou na brzdovém potrubí, ale na hlavním - na vagonech to jsou žlutý kohouty, brzdový jsou červený. Z hlavního potrubí se brzdový ovládá přes brzdič. Když z brzdovýho potrubí vypustíš vzduch, vlak se zabrzdí ( jednoduchá záchranná brzda taky nic jinýho nedělá, než to, že odjistí dost velký uzávěr potrubí).
Lokomotívní houkačku bys musel napájet přes vzdušník, abys z toho něco měl. Pokud nebudeš houkat často, pak tem vzdušník můžeš nafoukat i kompresorkem na foukání pneumatik. Chce to minimálně 5 barrů.
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 884 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: po říjen 15 2018, 22:04 Předmět:
Loko houkačka co mám od kámoše, taky pocházela ze ŽOS mosazná (vysokýho tónu) klasická z doby ČSSR (Kovotvar Kúty) zakňourá když do ní silou fouknu i pusou
U té sergejácké ani náhodou, už je moc masívní, ve výkresu k ní byl udán tlak 6-8 kgf/cm² tak asi 600-800 kPa
Jo, si vybavuju z nějaký chytrý knížky kde byl popis čs lokomotiv psali že když byly dva typy, vysoká - s kratší a silnější trubkou a hluboká - s delší a slabší trubkou tak první byla naladěna "cis" a ta druhá "d".
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17888 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po říjen 15 2018, 22:13 Předmět:
Známej poháněl nějakou vlakovou houkačku z potápěčský flašky. Akorát se nedalo dlouho houkat, protože velikým průtokem zamrzal redukčák z 200 na 8 barů. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.