Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: út září 26 2017, 10:33 Předmět:
Nechtěj tu teplotu vidět, asi by se ti nelíbila-ne nadarmo se má olej měnit po 8tkm max. Jinak ten předek rozhodně zahraje tak nízko v originále, že nějaký sub v TV mu konkurovat nemůže, a to mám naftu, kde ten motor slušně hučí na nízkých frekvencích. Miloš Meier s Dymytry jede tak nízko, že jsem od subu zatím upustil-je fakt, že po roce je levý repro na výměnu Pokud ti jde o posílení, nacpi to do kufru a udělej na vytahování. Zbytek je u toho auta škoda času. Má to sloužit a hotovo. U RS bych to ještě pochopil, "tuning" HTP u mě smysl nemá.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 26 2017, 11:01 Předmět:
Čidlo na teplotu oleje ten motor má, jen jeho údaj se nezobrazuje na palubce, ale je k dispozici na CAN-sběrnici, protože s ním pracuje ŘJ jako s doplňkovým údajem o teplotě motoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út září 26 2017, 22:12 Předmět:
denis15, píšeš o OFM reprákoch. Áno? Myslel som si, že je to trocha kvality za málo peňazí a že komu záleží na úrovni, že ich vymení. Chvíľu som nad tým uvažoval, ale nerentovalo by sa mi to. No nič, podlepím ich penou (vonkajší plech dverí zvnútra) a skúsim. Chcel som olepovať i ten vnútorný plech, ale prdkám na to.
Ináč keby som v tom aute trávil veľa času a chcel počúvať, tak je jedno, čo to je (odhlučnená je tá Fádia celkom pekne). A keď nepotrebujem, tak to môže byť tiež hocičo.
Tú teplotu by som chcel práveže vedieť. Niekde som čítal, že to nie je taká hrôza, že sú to kecy. Tak ako to tedy je. Ak by sa to potvrdilo, špekuľoval by som o náprave, tedy o nejakom chladiči. Minimálne hliník pod filter, možno niečo viac. Ale ak má ten motor 100kkm, tak vlastne načo.
Ekkar, keď už som to nahryzol, čo by obnášalo dostať ten údaj na LED zobrazovač (sedemsegmentovky)? Napasoval by som to medzi budíky do dolnej polky, tam znaky nie sú a aspoň by to nezostalo nevyužité. Dík
PixelOrgy, nejaký nápad? Riešim tu viac tém paralelne.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 27 2017, 0:29 Předmět:
Použil bych tohle: https://www.scangauge.com/products/ _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st září 27 2017, 1:01 Předmět:
Na to som sa pýtal. Tu je odpoveď:
citace:
Dobry den,
ScanGauge D nieje mozne pripojit na zbernicu OBDII.
Pouzitelny je model ScanGaugeII, alebo ScanGaugeE. Zial FABIA I. s
palubnymi pocitacmi ScanGauge kompatibilna nieje a palubny pocitac
nebude z dovodu nezdhody komunikacnych protokolov fungovat.
V pripadedalsich otazok nas bez vahania kontaktujte.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: st září 27 2017, 10:56 Předmět:
Ano, píšu o original repro, které mě překvapily. Hrají velmi slušně. Na netu je spousta pokusů s jejich nahrazením většími, ale všichni pak byli sklamáni, že to hraje hůře. Já zachovám velikost, ale výměně se max do roka nevyhnu. (origo nové už u nás nemají) Vzhledem k tomu, že je komplet plech i repro nýtované, nemám chuť se s tím drbat, dokud to hraje. Oblepení něčím proti vibracím by tomu pomohlo dost-má to tendenci drnčet.
Ta teplota při normální jízdě nebude tak vysoká, ale na dálnici to bude dost. 100tkm není nic-pokud člověk mění olej max po 10tkm, jsou kusy s 350tkm a více na tacho a jezdí bez potíží. Pak jsem naopak viděl kus s necelými 100tkm a byl bez tlaků. Nakonec se to generálkovalo, ale žádná láce to nebyla.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st září 27 2017, 22:04 Předmět:
Tak som to kúpil. Na tachu je cez 200t, motor vraj má okolo 100t. Ako oň bolo starané už zisťovať nebudem. Teraz by v ňom mal byť olej nový, nejaký Kastrol. Ale uvažujem, že i tak zájdem ku známemu a možno ho nechám vymeniť znovu, ale kým nečernie, mal by byť v poho. Hlavne ma zaujíma prevodovka (olej) a brzdy. Ale najprv dokončím tie dvere. Viac čakám na diely, ako robím. K tomu ešte do práce...
Reproduktory sú k dostaniu i ako priame náhrady (16,5 cm), dokonca i s redukčnými krúžkami, i v stenčenom prevedení. Originálne vraj majú malé magnety a papierovú membránu - čo by nevadilo, keby boli v izbe a nie v aute, kde je vlhkosť. K výberu máš celú pleálu, včetne neodymiových, membrána z textílie, kevlaru a tak. A originály nájdeš na vrakáči.
Ja v aute neriešim hifi a zatiaľ hrajú oba rovnako, tak na to prdím. Ale neráčia sa s výškačmi, vykrúca mi to uši ako psovi. Musím to nejak poladiť, alebo tie výškače vymeniť. Zvažujem riadnu výhybku, 12dB/okt. Tu by mohol vstúpiť Thales, alebo niekto znalý.
Ináč na kontrolu spodkov sa mi zdá vhodná pieseň od Mariky Gombitovej "Mami mami". Tam pekne ide bassgytara. Ale ešte som to neskúšal, len som ju počúval v slúchatkách (Meelectronics A161P).
Čumím, že si asi nekecal.
http://www.autohificlub.cz/forum/9-autohifi/1584307-fabia-i-nova-instalace
Vždy som si myslel, že tie zosíky sú čačky pre fandov. Ale ohľadne kontroly nad basákom to dáva logiku. Originálky môžu byť šunty míle od hifi akéhokoľvek, ale sem môžu byť vhodné. Ale že by nejak basovali... Teda ja žiadny basofil nie som a nikdy som nebol. Podlepím tú penu a skúsim. Teda nebudem zatlmovať, lepiť všetko, len podstrčím molitan, nech to nezvučí.
Otcovi som dal do Sceniku reprá z TV, starej drevenej Colorky, asi ARN4708 alebo také niečo a zvuk sa mi celkom pozdáva. Tak tedy neviem. Rádio má Pioneer, ja tiež. Ale nebudem to príliš tlačiť. Stále tie basy môžem natlačiť korekciami.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 06 2017, 14:21 Předmět:
Jo, prodat a koupit o 10 let mladší auto. Jedničkovou fábuli si už dneska kupuje akorát někdo, kdo chce auto na doježdění do šrotiště, ne na normální full používání - sorry jako, ale výroba typu skončila před 11 lety a já k tomu víc nemám. Tunit takhle starou káru nemá fakt cenu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: pá říjen 06 2017, 14:53 Předmět:
EKKAR: No vidíš, a já si ji minulý rok koupil právě jako jednu z posledních v SDi záměrně-nejde mi o výkon ale jednoduchost a spolehlivost a dostupné díly. Je to bych řekl poctivý kus auta, které je bez koroze (vyjma lehké povrchové na podvozku - nejezdila v ČR) a za ty prachy bych toho moc nevymyslel. Ano, je to starý výběhový krám pro jednoho, na mých 70km cca denně adekvátní pracant-nahradil Feldu a oproti ní je to jako skok do budoucnosti. Následná verze byla hnusná jako pytel na zmije-praktičností to zachránil jen tebou okupovaný model a ten taky moc krásy z boku a předku nepobral, cenou je na 2-násobku mého, aby byl v adekvátním stavu.
Ohledně Duvsana-jak jsem psal, vys.al bych se na výmysly. Sám mám 1/2 roku nachystaný V-metr zabudovaný do volné krytky tlačítka v palubovce a doteď jsem to neimplementoval-jezdím s dírou jako de.il. Prostě jsem líný skákat kolem auta-vysát, umýt,kontrola kapalin, údržba, jinak to prdím. Je to škoda energie. Repro si kup takové, co vydrží tvá peněženka-dle mého je zbytečné měnit, hrají s Kenwoodem slušně a max to podpořit subem-opět vítězí má nechuť tahat kabely atd. To mě bavilo 15 let nazpět, kdy jsem vozil muziku.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá říjen 06 2017, 16:49 Předmět:
Predtým som sa vozil vo Favorite, takže pre mňa je toto "skok do budúcnosti". Na tacháči má cez 200-tis., ale má druhý motor a ten by mal mať okolo 100-tis. Diely, čo som zháňal plasty, madlá, manžety, zatiaľ bez problému. Akurát že je celá farbená okrem strechy a dvere sú i zvnútra, tak mám z toho trochu zmiešaný pocit. Budem pozerať, kde to začne kvitnúť. Snáď to ten lakýrnik urobil dobre. Vo dverách vovnútri mám na kúsku odlúpnutú farbu a vidím pôvodnú, je svetlejšia. Musím to strážiť. Keď si predstavím, že to celé komplet bolo rozobraté, nechcem vedieť, čo má za sebou.
Ináč teraz keby som kupoval, asi by som bral štvorkového Golfa alebo 1,6-kovú Felíciu. Stará dobrá klasika, vstrekovanie pred ventily a žiadny EGR ventil. Paráda. Už len tá hrdza. Očumoval som i Subaru Impreza, ale tam keby sa niečo vysypalo, asi by som sa nedoplatil.
Ináč niekde som sa dočítal, že na začiatku kastle ponárali do roztoku, ale neskôr v rámci úspor používali plech už pozinkovaný. Na zvaroch sa časť zinku odparí, ale čo zostane vraj stačí. Dokonca vraj to dotiahli tak ďaleko, že začali používať plech pozinkovaný len z jednej strany. A šetria i na antikoróznej úprave podvozku a tak. Takže nehaňte staré káry. Sú jednoduché a spoľahlivé.
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: pá říjen 06 2017, 17:22 Předmět:
Ta felda i ten golf už by byla na vyvářku. Navíc golfa bez zásahu tunera abys pohledal. 1,6 ve felde i v golfu nebyl žádný zázrak, tedy nevím. Rozhoduje cena-jde oto, kolik si do toho dal při koupi. Že to někdo stříkal ještě nemusí znamenat nic zlého-třeba vyšisovaný lak-někdo holt umí v autě utopit nesmyslné prachy, přitom hodnota je pár tisíc.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá říjen 06 2017, 17:51 Předmět:
Tu u nás jeden predával za tuším 860€, najazdených nejak 82-tis., k autu bola serv. knižka, auto garážované, žiadna známka hrdze. Pravda, keby som ho kúpil, hneď by som dal Body na podvozok a tak. Golfíky už nemali solídny pozink?
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: pá říjen 06 2017, 18:32 Předmět:
Byl tam, ale i tak naše solanka a denní ježdění to odepsali. Předky prahů, většinou kvůli bordelu za kryty podběhů nebo od ů co neví, kde to zvedat, lemy blatníků. Teď to kamarád dělal-IV rok 2004 tuším, 100tkm najeto.... Felda je co se týče koroze nezastavitelná.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.