Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 06 2016, 21:47    Předmět: Citovat

Přiznám se, že klidovej odběr svýho rooma jsem neměřil, mám vejbavu Style, rádio je Panasonic se sundavací tatrankou, moc toho tam asi nepoteče - jen je potřeba po zamknutí auta počkat aspoň půl hodiny, než všecky ŘJ přejdou do režimu spánku. Obvyklá hodnota je míň jak 50mA.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dominic



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 291
Bydliště: Martin

PříspěvekZaslal: út únor 16 2016, 19:48    Předmět: Citovat

Votriem sa sem lebo mám otázku na banalitu,staré vw polo ročník 97 1.4 benzín je tam alternátor bosch 14v 90A.Na volnobeh s vypnutými spotrebyčmi 14,5v po pridaní stále drží 14,5v vyššie to nejde nikdy, no ale ked zapnem svetlá kúrenie na plno a vyhrievanie zadého okna tak na volnobeh 14,2v po pridaní 14,5v vyššie už nejde,čo to má byť?To je ako ten alternátor taký"tvrdý"?Ako je pekné že aj so starou baterkou štartuje tak dobre za každých okolností ako žiadne iné auto, ale nechcem ani vedieť ako rýchlo sa odparí voda s baterky,doliat nemožno je tam bezúdržbová.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 16 2016, 23:09    Předmět: Citovat

Jo, ten altík je opravdu tvrdej jak cyp. Když si to spočítáš, výhřev skla bere obvykle kolem 20A, světla obrysovky + potkávačky + číslovka + podsvícení dalších cca 20A, topení moc nebere - tam je elektrickej jenom větrák a ten mívá kolem 60W = 5A (teplo se nevytváří elektrikou, ale odebírá se z chladicí kapaliny, elektrika jen prohání vzduch skrz topení/klimu do kabiny), suma sumárum to je včetně dalších asi 5A pro palivový podávací čerpadlo a zbytek motorový elektroniky nějakejch 50A - zbejvá cca 40A "rezerva" do maximálního výkonu alternátoru, která dobíjí baterii až do hranice 14,5V - pak se napětí vyrovnají, proud do baterky přestane procházet (on tam sice nějakej furt teče, ale je to jen asi 0,5A, kterej udržuje baterku v nabíjecí fázi = udržuje elektrochemickou rovnováhu na tom napětí 14,5V) a regec odbudí altík. Nevím jestli máš v tom poloautě servořízení na elektriku, jeho "mladší sestřeničky" fábule ho mají a mají kvůli němu altík 120 nebo 140A ...

A moderní baterky (předpokládám že tam je už minimálně druhá, ale spíš třetí v pořadí, 19 roků by asi origo vydržet nedokázala) používají "vápníkovou technologii" = mají olovo v deskách legovaný vápníkem, což jednak snižuje samovybíjení, druhak to posouvá napěťový hranice jednotlivejch nabíjecích fází asi o 300mV nahoru - takže zatímco starší baterky při 14,5V už poměrně nahusto plynovaly, těm modernějším to trvá až zhruba do 14,8V než začnou zřetelně bublat - takže při regecu nastaveným na 14,5V jsou tichý a klidný jak nažratá korytnačka ... Proto můžou výrobci akumulátorů tyhle moderní baterie označovat jako "bezúdržbový" a spoléhat se na to, že pokud nedojde k poruše ragulace a napětí nepřekročí těch 14,5V, tak jejich baterky budou mít opravdu minimální ztráty vody z elektrolytu...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dominic



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 291
Bydliště: Martin

PříspěvekZaslal: út únor 16 2016, 23:16    Předmět: Citovat

Mal som fábiu 1.4mpi tam bolo elektrické servo riadenie alternátor tam bol ale len 70A.V tom pole je 90a alternátor preto lebo tam klíma,aspon,tak to tvrdí vw.Mna to ale zarazilo preto lebo na mojej octavii 2 1.9tdi mám alternátor bosch 14V 120A ,a so zapnutými spotrebičmi na volnobeh 13,2 po pridaní 13,8v .S vypnutými spotebičmi na volnobeh 14V aj po pridaní sa to nemení baterku tam mám 80ah v tom pole je nejaká 44ah varta.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 16 2016, 23:41    Předmět: Citovat

Copak koncern, ti tvrdí vždycky jen to, co se jim hodí do krámu ... Já už se k jejich kydům nevyjadřuju, musel bych bejt těžce koprolální ve svým verbálním projevu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund