Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 36, 37, 38  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 16:24    Předmět: Citovat

Jo, protože GM u Saaba uplatnil právo veta na new konstrukci. Typ 99 a pozdější měl bejt extra konstrukce nejen designově, ale i konstrukčně a GM jim vysloveně zakázal stavět new platformu - a nařídili jim použít opláckou odvozenou od Vectry. Saaby z posledních let jsou proto užší než byl původní koncept - to samý ale udělal například koncern VW s konceptem Roomstera, kterej byl celej postavenej na platformě oktávky - skutečně sériovej Room má přední část skeletu i nápravu až na pár zesílenejch míst identickou s prvogenerační fábulí, nejde do něj proto použít výkonnější technika než asi 100HP/75kW = omezení konkurence pro jiný MPV z produkce koncernu. Je to prostě "vnitrokoncernovej" boj o rozdělení trhů, kterej vyhrává jenom ten, kdo má větší zastání u vedení koncernu. A to ani škodofka v rámci VW, ani Saab v rámci GM neměly a nemají.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 18:21    Předmět: Citovat

V případě Roomsteru Škoda Auto upustila od platformové koncepce,tudíž NENÍ postaveny na platforme A4,na ktere je postavena treba octavie.Předni čast byla převzata z fabie ale z DRUHE generace.Jinak fabie prvni generace používá motory od 37 kw do 96kw.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 18:41    Předmět: Citovat

Fordak napsal(a):
V případě Roomsteru Škoda Auto upustila od platformové koncepce,tudíž NENÍ postaveny na platforme A4,na ktere je postavena treba octavie.Předni čast byla převzata z fabie ale z DRUHE generace....
Koncept Roomstera na platformě A4 stál - podívej se na fotku z muzea Škody v Boleslavi a porovnej ji s kteroukoliv fotkou skutečnýho sériovýho Roomstera. Má vytažený blatníky do stran a mnohem víc plechu mezi mřížkou chladiče a světlama = je podstatně širší než sériovka.

A o tom převzetí dílů z něčeho někam jinam se podívej na data, od kdy do kdy se kterej typ vyráběl nebo doposud vyrábí:
- Fábule I od 12/1999 do 04/2007 (facelift 2004),
- Fábule II od 04/2007 doposud (facelift 2010),
- Roomster od 05/2006 doposud (facelift 2010 = zároveň s F II).
Tudíž Roomster přebral podstatnou část konstrukce přední nápravy od prvogenerační fábule, ale z důvodu vyšší spolehlivosti a větší váhy auta ji dostal zesílenou - a to samý zesílení se pak kvůli větší spolehlivosti a odstranění "dětský nemoci FI = klepání tyček stabilizátoru přední nápravy" uplatnilo i u fábule "dvojky". Tenhle fakt ale nic nezmění na tom, že Roomster má přední nápravu totožnou s FII (a zadní s OI bez pohonu 4x4).



Roomster koncept.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Roomster koncept.jpg
 Velikost:  94.5 kB
 Staženo:  53 krát


_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 19:12    Předmět: Citovat

Ten stribrny roomster je pouze studie,představená na autosalonu v roce 2003,seriove nikdy na platformě A4 nejezdil.Roky a mesice nejsou voditkem,vyroba se navzajem prolíná. Jak jsem jiz jednou uvadel,až po A sloupek je roomster fabia II.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 20:18    Předmět: Citovat

Jo, je to studie = koncept, ale postavenej je na platformu A4. Taky jsem to tak napsal - že to byl původní záměr konstruktérů.
Ale jestli je možný prolínání výroby skoro o rok, tak sežeru svůj klobouk - Room se vyrábí skoro o rok dýl než FII, i představení je stejně tak odsazený o rok od sebe (Roomster koncept vystaven ve Frankfurtu 2003, sériovka tamtéž 2006 - výroba od 05/2006, prodej od 06/2006, fábule II představení Frankfurt 03/2007, výroba od 04/2007) - ty si vážně myslíš, že by dneska nějakej koncern vyráběl nějakej model s "převzatýma" konstrukčníma prvkama dřív, než by vyjel se sériovkou "mateřskýho" modelu? To, že má Room předek z fábule je prostě jen vyjádření skutečnosti, že fábulí je na silnicích přibližně 20x tolik, než roomů a že i ND na fábule jsou častější artikl v prodejnách než ND na Rooma - i když jsou některý z nich identický.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 21:36    Předmět: Citovat

Zacni ten klobouk pomalu zvejkat Laughing
Zrovna tady je videt jak se snazi koncern vw setrit a uvazovat dopredu.
Uz v roce 2003 navrhli cumak auta,ktery pouzily v roce 2006 na roomstra a v roce 2007 na fabii II.Auta se nenavhuji a nevyrabi ze dne na den.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 01 2013, 22:30    Předmět: Citovat

Fordak napsal(a):
...
Uz v roce 2003 navrhli cumak auta,ktery pouzily v roce 2006 na roomstra a v roce 2007 na fabii II.
...
Dyť to doslova sám píšeš, že NEJDŘÍV ty díly šly na Rooma... Fábule II žádnou předvýrobní studii jako měl Room neměla, ta prostě dostala co na ni zbylo. A že to pod tlakem cifršpiónský finanční cenzury z Vlkohradu byl zrovna čumák Rooma, zrovna v době rozhodování o novým designu fábule konstrukčně a designově přebouchanej z šířky vhodný pro přední platformu oktávky/golfa na předek fábule/pola, to je jen souhra historickejch náhod. Kdyby se v tý době dodělával design dnešního Rapida, dostala by fábule už tenkrát jeho čenich, na to vem jed... Ona ho teda napřesrok dostane stejně, protože na 2015 je naplánovanej roll-out FIII (zatímco Room asi definitivně skončí, přestože poslední rok ho linka v Kvasinách nestíhá vyrábět jakej je o ně zájem), ale to jsou už zase jiný příběhy...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: út prosinec 03 2013, 20:04    Předmět: Citovat

Ještě to někoho překvapuje? Arrow http://www.sdruzeni-sova.cz/
_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 12:50    Předmět: Citovat

Vlkohrad Very Happy

To nic, já mám japonce......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7917
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2013, 12:10    Předmět: Citovat

Dokázal by někdo porovnat Tatru 805 s Pragou V3S? Přestože Tatra 805 vypadala docela moderně, tak její výroba skončila už v roce 1960. V3S se vyráběla až cca do roku 1990. V čem tkví tajemství takového rozdílu úspěšnosti?
http://auto.idnes.cz/praga-v3s-cuh-/auto_ojetiny.aspx?c=A130402_113943_auto_ojetiny_fdv
http://technet.idnes.cz/tatra-805-kacena-0pf-/tec_technika.aspx?c=A131219_101802_tec_technika_vse
Zdá se mi, že oba tyhle náklaďáky se začaly vyrábět roku 1953.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2013, 12:24    Předmět: Citovat

"Kačena" čili "osmsetpětka" je lehkej náklaďák (má nosnost v terénu jen asi 1,5t, na silnici 2,5t), zatímco "bába", "vejtřas" neboli "véeska" je "střední náklaďák" = třítuna (na silnici až 5t). Rychlosti mají přibližně stejný, průchodnost terénem taky velice podobnou (světlost půl metru, stoupavost 100% atd). Obě dvě mají vzduchem chlazenej motor = tehdejší požadavek armády. Kačena má benzínovej motor, vidlicovej osmivál, konstrukčně shodnej s osobní T-603 (a pozdější 613 - liší se objem), pragovka má vznětovej = diesel konstrukčně upravenej z podélně "rozpůlenýho" motoru Tatra 111. Z toho všeho vyplynuly rozdíly - V3S má větší nosnost a používá lacinější palivo než T-805, takže se dřív a víc uplatnila v civilním sektoru jako skutečněj náklaďák - taky proto se jí vyrobilo tolik kusů a jezdí poměrně hustě dodnes, zatímco kačena už je dávno za zenitem a má ji opravdu jen málo kdo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7917
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2013, 12:36    Předmět: Citovat

Jasně, takže V3S sice vypadá trochu jako válečný Studebaker US6, ale byla o dost užitečnější, než T805...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6566
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2013, 19:42    Předmět: Citovat

Na vojně jsme měli kačeny tři. U radiovozů byli problémy se stíněním zapalovacích kabelů, ve vlhku se to různě hádalo, práskalo ap. V terénu véeska o hodně lepší, kačena se strašně naklání. S jednou jsem jel jako velitel vozu na nečekaný poplach a daleko jsme nedojeli 50? kiláků a podělala se spojka. Tak nás tam nechali, u jakési samoty. Druhý den se nás zželelo obyvatelům když viděli, jak sekerou sekáme starý chleba a začali nás živit. Čtvrtý den přijela pojízdná prodejna, kde jsme si prozíravě koupili jen pivo ap. Pátý a šestý den už nic nedali :-)) a tak jsme těžko dožili odtahu..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2013, 22:23    Předmět: Citovat

Kaceny jsem uz na vojne nezazil,zato vejtrasky v armade byli neskutecne sroty.Jeste ze nedoslo k zadnemu ostremu konfliktu.V zime nastartovala jedna z deseti,pri presunu na cviceni z Plzne do Obecnice pulka po ceste klekla.Zato benzinove zily a uraly chytali v mrazech perfektne a veskery presuny zvladali vzdy bez problemu.Rusaci vedeli,proc osazovat do jejich klimatickych podminek auta benzinovym motorem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32015
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 20 2013, 23:48    Předmět: Citovat

Ale prd a howno, slavnej soude - na co by si sami jinak vyráběli dýzlový Kamazy a dováželi k nim navíc od nás do nějtěžších podmínek v sibiřskejch povrchovejch dolech tatrovky 138, 148 a 815 (taky samozřejmě dýzly), kdyby na tyhle podmínky byl vhodnější benzínovej pohon? Proč tam teda nejezdili výhradně svýma Uralama a Krazama a bůhví jakejma ještě AZama? Ty vojenský křápy byly jednoduše vobšlehnutý US káry, dodaný do CCCP ve 40. letech minulýho století v rámci Lend and Lease Act (Zákon o půjčce a pronájmu) - to byly ty všelijaký Studebakery, Fordy, Packardy a jaký ještě všecky možný náklaďáky, který CCCP "vlasť" veeelice rychle vobšlehla a bez jakýkoliv licence dál vyráběla po svým... Prostě tyhle auta, požírající 70 oct. benzín po hektolitrech, pro ně byly a dodneška jsou daleko lacinější, protože nemuseli zaplatit ani kopějku za jejich vývoj - a vůbec jim nevadilo a dodneška nevadí, že jsou konstrukčně 60 a víc roků starý...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 36, 37, 38  Další
Strana 37 z 38

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund