Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út prosinec 21 2021, 21:51 Předmět:
Mně se to stalo u Escorta. Jenže - byla tam namontovaná jiná, která tam nepatřila (delší) a prošoupala se. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34766 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út prosinec 21 2021, 22:19 Předmět:
Kolegovi sa to stalo na Golfe. Sliapol do prazdna a mal co robit, aby to rucnou ubrzdil.
Mne zacala len decentne miznut brzdova kvapalina, dal som to skontrolovat a opravit.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út prosinec 21 2021, 22:22 Předmět:
Jojo, není to dobrý pocit - nebyl jsem daleko od výměny spodního prádla. Ručka brzdí celkem na hvno... Naštěstí se mi to stalo asi v 40 km/h, kdy jsem si chtěl přibrzdit před železničním přejezdem, abych ho neprojel moc rychle.
Ta delší hadička byla jen na jednom kole, vyměnil jsem ji a dobrý - už se nikde o nic nešoupala. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3036 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: út prosinec 21 2021, 22:42 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Oltcit... Co tě vedlo k tomu si tento krám pořídit?
Si prepustený z práce. Vieš však, že sa uživíš na živnosti, ale nemáš veľa prachov na auto. Lepšie povedané - žiadne. Máš finančnú ,,NULU", lebo si normálny = pivko, baby, koncerty, chľast. Uvedom si, píše sa rok 2000, Január (to je 1. mesiac v roku...)... Ideš ale na živnosť. Na nové nemáš...., rozhoduje cena + úžitkovosť. Bolo by na dlho tu rozpisovať dôvody, ale dám jediný, už z praxe: Do ktorého vozidla zmestíš 6 ks TVP CRTV FUNAI 2000, + dvoch Telefunkenov, alebo Grundingov 37cm a 20 diaľkových ovládačov.... Ale vážne. Tie žvásty o ,,krámu" sú o žvástoch súčasnej generácie blbov.... Vysvetlím: Ja som mal DVA kusy. Na žiadnom som nemal väčšiu spotrebu než 8l (jazdil som ,,na krátko" - 8 - 12 km). Ak som šiel cez 100km, tak spotreba bola okolo 7.5l Žiadne hausnumerá z IQ chudobných netov 10 - 15 l/km som nezažil nikdy!. Mimochodom, rumunský motor štartoval v mrazoch lepšie, než origoš od Citrónu (mal som oba). Jediná pomsta bola v korózii toho auta. Že sa niekomu nepáčil volant? To bola éra Citrónu. Že sa niekomu nepáčilo nakláňanie vozidla? To bola éra Citrónu. Že sa niekomu nepáčilo, .... Mám to v znaku od Renaulta.... Aj pojeb...ný Golf prvej generácie, kto sa o to nestaral, tak bol na.....
P.S. Viete, aká je to krása, keď ráno za svitu sĺnka o 7:00 v roku 2005 zaparkujete s otlčeným vozidlom Oltcit pred schodami pred budovou do NR- SR, vedľa BMW a podobných sračkových modelov, a , potom vás pustia bránov do útrob budovy a ľudia z trolejbusu čumia, čo sa deje....
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út prosinec 21 2021, 22:56 Předmět:
Hele, brzdi s těmi "blby". Oltcit byl objektivně šmejd. To, že se ti nesral je spíš štěstí, než pravidlo. Že to žralo 7,5? No to je tedy úžasné. S Favoritem šlo jezdit pod šest a se škodovkou s pětikvaltem a seřízeným karbecem taky... Design nelze hodnotit, na francouzská auta nestačí běžná měřítka.
Každopádně ano, tvým důvodům rozumím a jsou v pořádku. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3036 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: út prosinec 21 2021, 23:06 Předmět:
Ver, alebo never, je to Tvoj problém. Problém ,,srandovnosti" na Oltcita je skôr v tom, že o ňom vedia najviac kecať tí, čo v ňom nikdy nesedeli, prípadne veria tomu, že ,,airback" bol bežný na západe už od Golfu I... atď, atď.....
Mimochodom, Favorit bol vývojovo až dlho po Oltcite... .... Študuj ....
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út prosinec 21 2021, 23:29 Předmět:
V Oltcitu jsem nejednou seděl a měl i "čest" to řídit. Favorit je proti tomu Rolls Royce. Pouč ale mne, neznalého, co za skvělé technické řešení má Oltcit a nikoli Favorit, případně čím ten francouzsko-rumunský zázrak vyniká? _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 21 2021, 23:41 Předmět:
Oltcita jsem nevlastnil, ale párkrát jsem s ním musel jet. Fakt je, že rumunskej karbec byl horší než origo citroeňáckej, protože rumunský cikáni nedokázali pořádně okopírovat formy na odlitky z hitlermosazi a neudrželi potřebnou přesnost výroby - i proto ten motor s obsahem jen o dva-tři zpíčichlupy větším než měla "stopětka" (Š105 = 1044 nebo podle jinejch pramenů 1047cm³, Oltcit Club 11R = 1129cm³) chlastal průměrně o litr víc než "stotřicítka". Startovalo to dobře, běhalo to jako vítr, protože motor byl vzduchem (a částečně olejem) chlazenej 4-válec boxer = dobrý vyvážení, kastle se nakláněla jak pirátskej škuner v cyklónu = ano, ale zas měkký pérování drželo pohodlí a vykrejvalo nerovnosti, stopu kupodivu držel dobře a s výjimkou toho příšernýho naklánění nikam zvlášť neutíkal. Negativum byla jen trojdvířko kastle = dozadu se muselo přes sklopený přední opěradla a mizerná antikorozní ochrana kastle. Ano, vyráběl se o hodně let dřív než fáčko, ale byl to v podstatě projet Citroenu, kterej nebyl zavedenej do výroby u mateřský firmy, ale "prodanej" Rumunům - jeho koncept pocházel ještě z druhý poloviny 70. let a byl v podstatě nerealizovaným pokusem o žabožroutskou-citroňáckou odpověď na golfa od folksvágnu v době, kdy AZNP s hlásnou troubou najížděla výrobu šádyn. Proti fáčku, který se začalo vyvíjet až v době, kdy už oltcit byl běžnou součástí provozu, tak skutečně byl zastaralej - a to je asi tak všecko, co by se na něj dalo shromáždit. Jezdil, byl to hatch, takže se do něj dalo hodně naložit a ti co si na něj zvykli mu odpustili i to, že na tehdejší Speciál (o.č.85) se mu moc nechtělo jezdit a vyžadoval Super (o.č.90), protože měl na tehdejší poměry dost vysokej kompresní poměr 9:1 a s tím prostě musel bez elektronicky řízenýho vstřikování a zapalování mít víc oktanů než jiný motory. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út prosinec 21 2021, 23:49 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Speciál (o.č.85) se mu moc nechtělo jezdit a vyžadoval Super (o.č.90)
Mýlíš se. Speciál měl 90 a Super 96. Natural (zaváděný někdy kolem roku 1986, v prodeji zpočátku na pumpách u hranic s kapitalistickou cizinou měl 91). Už Š105/120 L (v roce 1976) měla oktanový požadavek 90 a LS s větší kompresí musela mít Super.
85 měl Normal a ten už v druhé půlce 80. let měli málokde, pokud ještě vůbec. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 22 2021, 0:33 Předmět:
Vrať se do mateřský školky. V době, kdy vyjížděl Oltcit na náš trh a kdy tys ještě tahal kačera (a já už zkoušel po zahradě tátovu stodesítku), měl Speciál pořád ještě 85 oktanů, Super 90 nebo 91 a v tý době pomalu zaváděnej Natural měl taky 91 - byl to v Evropě známej "Normal (blei-frei)". Evropskej "Super Natural" měl 95 oktanů a k nám se vůbec nevozil. Původní olovnatej "Normál" z československejch rafinérek skončil někdy v roce 1978 nebo 1979 a ten měl pouhopouhejch 70 oktanů. Jako děcko si ho moc dobře pamatuju, protože na něj jezdil jak děda z tátovy strany se Spartakem, tak děda z máminy strany s kejvačkou 250ccm (samozřejmě v podobě "mixu" s M2T olejem). Posun v oktanovejch číslech proběhnul až po půlce 80. let někdy těsně před náběhem výroby fáčka - tehdá se z olovnatýho Supru stal Speciál s 90 oktanama, v bezolovu mu odpovídal "Normal 91", kterej byl k dispozici jen někde a nejvyšší oktany měly olovnatej Super 95 a bezolovo Natural 95. A až dalším postupem se sem začaly vozit víceoktanový směsi s oktanovým číslem 98-100 - to je čistě záležitost po roce 2000, před ním se to sem tahalo jen po barelech pro závodní účely. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ani na jedný fotce s odpovídajícíma stojanama není Oltcit nebo datum focení - nedokážu je datovat ani podle jinejch znaků. Tyhle stojany používala Benzina až do 90. let, kdy je masivně nahradily samoobslužný stojany s vícero "pistolema", takže sorry jako. A vzhledem k tomu, že k pumpě pro benzín jezdím sám už někdy od roku 1983 a to už na ní nebyl stojan s "Normálem" (ten byl zrušenej ještě když jsem chodil na I. stupeň základky), ale jenom trojice "Speciál-Super-Nafta" a "mixovej" stojan s dvojitou hadicí a bočním přepínačem poměru míchání (doplněnej o pár roků pozdějc) ještě nahrazovala míchací konev, tak máte na těch argumentačních fotkách něco jinak. To totiž bejvávala ještě doba, kdy jste přijeli kpumpě, najeli ke stojanu a ani jste nemuseli vylejzat zpoza volantu - pumpař v umaštěnejch montérkách natočil do nádrže sám a akorát se optal "Kolik?" a pak si přišel s kasírtaškou pro prachy. Samoobslužný stojany začaly bejt právě ty "majáčkový" od ADASTu právě až po tomhle přechodu na vyšší oktany - pumpař je musel před začátkem tankování odblokovat magnetem na tyčce, jinak se nespustilo čerpání - a to ještě musela bejt "zavěšená" pistole, protože počítadla se vynulovaly jen v případě, že se "vyvěsila" pistole na odblokovaným stojanu... Jediná správná připomínka na tý Hubertusově fotce je o zjišťování oktanovýho čísla výzkumnou a motorovou metodou, kdy se obě metody ve výsledku liší o 3 až 5 jednotek doslova "labák od labáku" (motorová dává nižší výsledek). Už jsme to tady probírali nejednou, ke všemu se ještě ty údaje knížku od knížky odlišujou podle roku vydání, protože je redakce upravovaly podle aktuálně platnejch norem, aby "to lidi nezblblo". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.