V prípade štyroch zo šiestich modelov sa naozaj oplatí vymeniť pneumatiky už pri polovičnej hĺbke profilu, čiže pri 4 mm. Zvyšní dvaja, čiže Michelin CrossClimate+ a Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 však dokazujú, že plnia svoju funkciu aj pri dvojmilimetrovom dezéne a navyše sa oplatia aj z hľadiska odolnosti a cene za kilometer.
_________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6577 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st leden 10 2018, 11:52 Předmět:
Letos jsem vůbec neměl zimáky nasazovat. A příští rok to fakt neudělám. Už jsem si to říkal letos, ale podlehl. Ty dva dny, co bude sníh prostě nepojedu. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Tohle vědět před dvěma lety, když jsem kupoval auto, tak jsem ušetřil dvacku za celé zimní kola (disky, gumy, čidla tlaku), včetně času pro přezutí. Ty Micheliny by mi bohatě stačili, nájezd mám do 10 tis./ročně a 95% jízd mám po městě. Škoda no. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st leden 10 2018, 12:37 Předmět:
Tak já dojíždím takhle zimáky už třetí sezonu navíc. Před půl měsícem jsem byl i na STK a vzorek vyhovoval. Takže to vyjde ještě i na letní sezonu a pak teprve snad koupím nové.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st leden 10 2018, 18:17 Předmět:
Jde spíše o to, že je v zimu předpis mít na zimákách 4 mm za všech okolností a to mi teď ještě splňují. Myslel jsem, že ne, ale při přehazování zpředu dozadu jsem zjistil i bez měření podle těch plošek, že se mi moc neojely. A v létě se na nich jezdí dobře, nakonec to potvrdily i firmy jako Michelin atd.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st leden 10 2018, 19:28 Předmět:
To jsem si myslel taky, ale oni to upravili tak, že zimák v zimním období musí mít aspoň těch 4 mm. Předtím bylo jen to, že musí mít 4 mm tam, kde je značka zimní výbavy.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6577 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st leden 10 2018, 21:17 Předmět:
Asi to jde vydedukovat odtud:
§41a zákona č. 361/2000 Sb.:“
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokud:
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo
b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N 2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik, a to u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.
Dále: Zimní pneu má označení hory (Alpy), M+S je pouze tolerovaná náhražka.
Jde mi pouze o to si zimáky nehoblovat jízdou v tomto počasí, tj furt nad nulou. To odejdou velice rychle (to je účel ostatně). Takže jezdit na letních a zimní šetřit, ale na co vlastně?? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st leden 10 2018, 21:58 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Asi to jde vydedukovat odtud: §41a zákona č. 361/2000 Sb.:“
Mám dojem, že je to §40a (byl dodatečně přidán) a taky by mě zajímala ta novelizace, kvůli které tady všichni kolem tvrdí, že v zimě musí mít zimáky vždy nejméně 4 mm. Já zatím nic nenašel.
TAKJAN napsal(a):
Jde mi pouze o to si zimáky nehoblovat jízdou v tomto počasí, tj furt nad nulou. To odejdou velice rychle (to je účel ostatně). Takže jezdit na letních a zimní šetřit, ale na co vlastně??
Taky jsem měl to dilema, ale vyřešil jsem to tak, že jsem nechal zimáky na dojetí v létě, potom na zimu ještě byly a tak zase na dojetí v létě a teď na zimu zase ještě byly a tak je možná už toto léto dojedu. Na zimu jsem je přehazoval přední se zadními a nešla sundat kola. Teď je mám 6 let a svině furt jsou ok. Předtím na minulém autě za 3 roky se střídáním s letníma už byly fakt na vyhození.
Ještě mám ráfky s letníma, ale ty asi přehodím až na podzim, kdybych přezouval zimní na nové zimní, abych je tam hodil a přijel pro ně až bude čas. Ale je možné, že vydrží i na další zimu při tomto počasí a zapíšu si rekord.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.