Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2496
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 10:30    Předmět: Citovat

takže takové ty klasické motory v elektrokolech, např.
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1-Komponenty-na-e-bike/1-2-Elektromotory/5/182-BLDC-motor-250W-predni-kolo
jsou jakoby stejnosměrné? (doteď jsem si myslel opak). Takže ta řídící jednotka, zjednodušeně řečeno, obsahuje elektronický komutátor. Točil by se takový motor při napájení střídavinou? (napřímo bez regulátoru) U regulátorů k těmto motorům se uvádí typ: sinus nebo obdelník, http://www.szbaf.com/en/components/component/controller/cr-s102250sn.html
předpokládám asi výstup, jaký je praktický rozdíl jestli se bude napájet sinusem nebo obdélníkem?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15567
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 11:09    Předmět: Citovat

Jistěže se používají ty motorky z toho tvého prvního odkazu. Taková ta domácí výroba je fakt na prd, to raději jakýkoliv benzínový motorek s povolenou velikostí.

to rudolf02: hezky jsi to podal. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1291
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 11:11    Předmět: Citovat

BLDC motor má tři vývody a konstrukčně je hodně podobný třífázovému synchronnímu motoru s permanentními magnety. Na třífázovou střídavinu se roztočí.
BLDC regulátor/komutátor funguje tak, že na dva vývody motoru připojí + a - (tedy "obdélník"), na třetím vývodu čeká na indukované napětí zpětně od motoru (cívka v magnetickém poli). Až tento signál přijde, tak přepojí + a - na jiné dva vývody (záleží na směru otáčení) a na tom volném třetím čeká na okamžik komutace. Rozběh je z důvodu malého zpětného indukovaného napětí až do nějakých otáček prováděn po nějaké křivce autonomně, nebo je v oblasti malých otáček řízen třífázově (jako 3f měničem), záleží na aplikaci.

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2496
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 12:04    Předmět: Citovat

díky za info,
a co ten rozdíl mezi obdelník - sinus znamená pro motor?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samponek



Založen: May 11, 2015
Příspěvky: 3180

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 12:10    Předmět: Citovat

To máš stejné jako když budíš třífázový D zesilovač, na výstupech je motor do trojúhelníka. Když je budíš sinusovým signálem, motor se točí a mlčí, když to změníš na obdélník, motor chrčí. Snaha je, aby na výstupech byl sinus, když to přebudíš, motor chrchlá, podobně jako reprák.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 19:19    Předmět: Citovat

Motor píská,ale neřve.Zato se víc ohřejvá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: čt září 17 2015, 20:07    Předmět: Citovat

rudolf02 napsal(a):
Ale je možné, že mi něco uniklo.

Po precitani tvojho prispevku je ocividne, ze ti toho uniklo este trochu viac, Tesla o takych moznostiach, ake mame dnes, ani nechyroval Wink A hoci je po nom pomenovane auto super masinka, rad by som videl, co by povedal na toto http://audiklub.cz/clanky/344-audi-e-tron-quattro-concept-bez-kompromisu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rob_brno



Založen: Oct 12, 2012
Příspěvky: 209

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 6:36    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17958
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 10:29    Předmět: Citovat

Koukám, že tu je pár elektrokolovejch znalců kteří by mohli vědět.
Potřeboval bych do jednoho vehiclu akumulátor buď 24, nebo 2x12V 40-50Ah co nejlehčí aby vydržel trvale odběr 40-50A. Nesmí to být žádnej lepenec z tisíce notebookovek. Cena není až tak zásadní parametr. Koukal jsem na LiFePO4 podobných kapacit a vždy je problém s trvalým odběrem. Mají obyčejně pouze 1C maximálně 15-30 minut. Co je v tom za problém, přehřívají se?
Zatím mě to vychází pouze na LiMn2 24V/20Ah dvě paralelně ale to je celkem darda...
Díky za případný kvalifikovaný rady.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roverider



Založen: Aug 11, 2005
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 12:15    Předmět: Citovat

já mám 4x tohle
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36032__Turnigy_5000mAh_4S1P_14_8v_20C_Hardcase_Pack_EU_Warehouse_.html

sice na 40-50 Ah by to byl poloslepenec ale zatím sem s nima spokojenej - mam 4 packy paralelně, a po 100 cyklech je zatím nebylo potřeba balancovat (provozuju je a dobíjím bez balancéru na 16,7V což odpovídá 4,175V na článek) při odběru cca 30-60A, špičkově 100A jsou jsou vlažné a to jsou nacpaný u sebe v krabici bez větrání
i na endlesssphere si je chválí


Naposledy upravil roverider dne pá září 18 2015, 22:44, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 14:44    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Mají obyčejně pouze 1C maximálně 15-30 minut. Co je v tom za problém?

Celerone, pozeral si dobre datasheety od vyrobcov? Ja vidim 3C vybijanie 30min, 1C bez obmedzenia, problem je len v tom, ze za hodinu to mas vybite Twisted Evil Ale ako rozumny napad mi to nepride, LiFePO4 su lahsie ako Pb aku, nenapchas tam aspon 100Ah, nech mas rezervu? Ako prudovu, tak kapacitnu? Ja mam sice 3 aku paralelne, ale zato ani 120A odber nie je poznat, napatie drzi 13.1V, olovene by uz boli pod 12V a po par minutach odfukovali Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ebastlirna



Založen: Oct 10, 2013
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 20:29    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):

Potřeboval bych do jednoho vehiclu akumulátor buď 24, nebo 2x12V 40-50Ah co nejlehčí aby vydržel trvale odběr 40-50A.


Nevím zda-li je to nejlepší volba, ale já pořídil tyhle cihly. Mělo by to dát bez problému 200A a váha mi přijde přijatelná.
(Pokud budeš odsuď něco brát a jsi pravej čech- chvíli tam somruj a nech si zboži, který chceš v záložce, většinou dostaneš jednorázovou slevu na daný produkt.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17958
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 22:47    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
Celeron napsal(a):
Mají obyčejně pouze 1C maximálně 15-30 minut. Co je v tom za problém?

Celerone, pozeral si dobre datasheety od vyrobcov? Ja vidim 3C vybijanie 30min, 1C bez obmedzenia, problem je len v tom, ze za hodinu to mas vybite Twisted Evil Ale ako rozumny napad mi to nepride, LiFePO4 su lahsie ako Pb aku, nenapchas tam aspon 100Ah, nech mas rezervu? Ako prudovu, tak kapacitnu? Ja mam sice 3 aku paralelne, ale zato ani 120A odber nie je poznat, napatie drzi 13.1V, olovene by uz boli pod 12V a po par minutach odfukovali Smile

Asi záleží na výrobci, já našel to co jsem psal. Jestli víš o těch 3C tak mi prosím dej odkaz kdo to dodává.
Ty baterky jsou do speleopotápěčských scooterů, co jsem vyráběl 2001-2008. Původně v tom byly cyklický olova Panasonic 24V/28Ah a u většího 24V/54Ah. V tý době nic z Li baterek nebylo k dispozici. Problém byl velká váha a s tím problémy při transportu přes suchý části jeskyní. Ten menší váží 41kg a větší 72kg. Tak vznikl požadavek na osazení baterek s podobnou kapacitou ale podstatně nižší váhy a taky aby to bylo celkově blbovzdorný, to znamená hlídání napětí článku a balanc při nabíjení. Takže naložit velkou kapacitu není potřeba aby byl scooter přenosnej. Kapacita 40Ah je na požadovaný účel postačující.
to ebastlírna:
Lipolky se do scooterů nedají použít, pár firem to zkoušelo a všichni od toho šli pryč, končilo to explozí při náhodným vytopení scooteru. Ta se na 100% vyloučit nedá...

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 22:59    Předmět: Citovat

Ja som kupoval tu - sice vacsiu kapacitu, ale ty si sa pytal na 40Ah, takze tato - http://files.i4wifi.cz/inc/_doc/attach/StoItem/1871/GWL-LP12V40AH+_Product%20Spec.pdf
Ale samozrejme je to podla potreby mozne vyskladat aj z jednotlivych 3.2V clankov rovnakej kapacity a pouzit BMS.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17958
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá září 18 2015, 23:21    Předmět: Citovat

Tak zrovna s Winstonem jsme si dopisovali a tenhle blok nám nedoporučili s ohledem na naše požadavky. Máme použít 60Ah ale ten se už rozměrově nevejde.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund