Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15567 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt září 17 2015, 11:09 Předmět:
Jistěže se používají ty motorky z toho tvého prvního odkazu. Taková ta domácí výroba je fakt na prd, to raději jakýkoliv benzínový motorek s povolenou velikostí.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1291 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: čt září 17 2015, 11:11 Předmět:
BLDC motor má tři vývody a konstrukčně je hodně podobný třífázovému synchronnímu motoru s permanentními magnety. Na třífázovou střídavinu se roztočí.
BLDC regulátor/komutátor funguje tak, že na dva vývody motoru připojí + a - (tedy "obdélník"), na třetím vývodu čeká na indukované napětí zpětně od motoru (cívka v magnetickém poli). Až tento signál přijde, tak přepojí + a - na jiné dva vývody (záleží na směru otáčení) a na tom volném třetím čeká na okamžik komutace. Rozběh je z důvodu malého zpětného indukovaného napětí až do nějakých otáček prováděn po nějaké křivce autonomně, nebo je v oblasti malých otáček řízen třífázově (jako 3f měničem), záleží na aplikaci. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
To máš stejné jako když budíš třífázový D zesilovač, na výstupech je motor do trojúhelníka. Když je budíš sinusovým signálem, motor se točí a mlčí, když to změníš na obdélník, motor chrčí. Snaha je, aby na výstupech byl sinus, když to přebudíš, motor chrchlá, podobně jako reprák.
Po precitani tvojho prispevku je ocividne, ze ti toho uniklo este trochu viac, Tesla o takych moznostiach, ake mame dnes, ani nechyroval A hoci je po nom pomenovane auto super masinka, rad by som videl, co by povedal na toto http://audiklub.cz/clanky/344-audi-e-tron-quattro-concept-bez-kompromisu
Sine wave regl. má výhodu, že motor tolik nehlučí, necuká se v nízkých otáčkách, tolik se neohřívá = nižší ztráty, vyšší účinnost,větší dojezd, vyšší cena.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17958 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 18 2015, 10:29 Předmět:
Koukám, že tu je pár elektrokolovejch znalců kteří by mohli vědět.
Potřeboval bych do jednoho vehiclu akumulátor buď 24, nebo 2x12V 40-50Ah co nejlehčí aby vydržel trvale odběr 40-50A. Nesmí to být žádnej lepenec z tisíce notebookovek. Cena není až tak zásadní parametr. Koukal jsem na LiFePO4 podobných kapacit a vždy je problém s trvalým odběrem. Mají obyčejně pouze 1C maximálně 15-30 minut. Co je v tom za problém, přehřívají se?
Zatím mě to vychází pouze na LiMn2 24V/20Ah dvě paralelně ale to je celkem darda...
Díky za případný kvalifikovaný rady. _________________ Jirka
sice na 40-50 Ah by to byl poloslepenec ale zatím sem s nima spokojenej - mam 4 packy paralelně, a po 100 cyklech je zatím nebylo potřeba balancovat (provozuju je a dobíjím bez balancéru na 16,7V což odpovídá 4,175V na článek) při odběru cca 30-60A, špičkově 100A jsou jsou vlažné a to jsou nacpaný u sebe v krabici bez větrání
i na endlesssphere si je chválí
Naposledy upravil roverider dne pá září 18 2015, 22:44, celkově upraveno 2 krát.
Mají obyčejně pouze 1C maximálně 15-30 minut. Co je v tom za problém?
Celerone, pozeral si dobre datasheety od vyrobcov? Ja vidim 3C vybijanie 30min, 1C bez obmedzenia, problem je len v tom, ze za hodinu to mas vybite Ale ako rozumny napad mi to nepride, LiFePO4 su lahsie ako Pb aku, nenapchas tam aspon 100Ah, nech mas rezervu? Ako prudovu, tak kapacitnu? Ja mam sice 3 aku paralelne, ale zato ani 120A odber nie je poznat, napatie drzi 13.1V, olovene by uz boli pod 12V a po par minutach odfukovali
Potřeboval bych do jednoho vehiclu akumulátor buď 24, nebo 2x12V 40-50Ah co nejlehčí aby vydržel trvale odběr 40-50A.
Nevím zda-li je to nejlepší volba, ale já pořídil tyhle cihly. Mělo by to dát bez problému 200A a váha mi přijde přijatelná.
(Pokud budeš odsuď něco brát a jsi pravej čech- chvíli tam somruj a nech si zboži, který chceš v záložce, většinou dostaneš jednorázovou slevu na daný produkt.)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17958 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 18 2015, 22:47 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
Celeron napsal(a):
Mají obyčejně pouze 1C maximálně 15-30 minut. Co je v tom za problém?
Celerone, pozeral si dobre datasheety od vyrobcov? Ja vidim 3C vybijanie 30min, 1C bez obmedzenia, problem je len v tom, ze za hodinu to mas vybite Ale ako rozumny napad mi to nepride, LiFePO4 su lahsie ako Pb aku, nenapchas tam aspon 100Ah, nech mas rezervu? Ako prudovu, tak kapacitnu? Ja mam sice 3 aku paralelne, ale zato ani 120A odber nie je poznat, napatie drzi 13.1V, olovene by uz boli pod 12V a po par minutach odfukovali
Asi záleží na výrobci, já našel to co jsem psal. Jestli víš o těch 3C tak mi prosím dej odkaz kdo to dodává.
Ty baterky jsou do speleopotápěčských scooterů, co jsem vyráběl 2001-2008. Původně v tom byly cyklický olova Panasonic 24V/28Ah a u většího 24V/54Ah. V tý době nic z Li baterek nebylo k dispozici. Problém byl velká váha a s tím problémy při transportu přes suchý části jeskyní. Ten menší váží 41kg a větší 72kg. Tak vznikl požadavek na osazení baterek s podobnou kapacitou ale podstatně nižší váhy a taky aby to bylo celkově blbovzdorný, to znamená hlídání napětí článku a balanc při nabíjení. Takže naložit velkou kapacitu není potřeba aby byl scooter přenosnej. Kapacita 40Ah je na požadovaný účel postačující.
to ebastlírna:
Lipolky se do scooterů nedají použít, pár firem to zkoušelo a všichni od toho šli pryč, končilo to explozí při náhodným vytopení scooteru. Ta se na 100% vyloučit nedá... _________________ Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17958 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 18 2015, 23:21 Předmět:
Tak zrovna s Winstonem jsme si dopisovali a tenhle blok nám nedoporučili s ohledem na naše požadavky. Máme použít 60Ah ale ten se už rozměrově nevejde. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.