Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

LPG - Ano ci ne?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 14:00    Předmět: Citovat

Při LPG se ti životnost dílů rapidně snižuje.
Benzínový motor je kontruovaná na benzín má své specifika
naftový motor na naftu
Možná se pletu ale myslím že je to tak že do motoru by mělo patřit na co byl primárně konstruován
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 14:13    Předmět: Citovat

Nebral bych korejské auto jako etalon kvality pro srovnání vlivu LPG na životnost motoru. Na výrobu ventilů a ventilových sedel používají recyklát z čajových lžiček a konzerv. I motory Ford mají podobné problémy. Ty motory jsou rády, když nějak doklepou svoji životnost na benzín - plánovaná životnost.

Motory koncernu VW snížením životnosti moc netrpí, resp netrpěly. Plánovaná životnost začala i u koncernu VW.

Benzín - odpařováním kapalného stavu snižuje teplotu ve spalovacím prostoru a chladí + narušuje olejový film na stěnách valce (vyšší opotřebení)
LPG - v plynném stavu nechladí ve spalovacím prostoru nic, ale nenarušuje olejový film na stěně válce

Díky tomu neochlazení nasávané směsi s plynným LPG má motor nižší výkon než při provozu na benzín (atmosférické motory) i když i toto je otázka správného naladění. Já subjektivně na 1,8l atmosférickém motoru nepoznám rozdíl. Pokud se použije na přestavbu motor FSI nebo TSI (přímý vstřik), kdy se do válců vstřikuje přímo kapalný LPG, je výkon stejný resp. vyšší než u benzínu. Nak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32125
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 19:17    Předmět: Citovat

cechpk napsal(a):
Jen taková poznámka máme doma Daewoo Nubira 1.6 16V přestavba na lpg od novoty již při prodeji.Motor má nyní najeto 190 000 ale po sundání hlavy se tváří na 250 000 až 300 000 minimálně lpg sice ušetří náklady na provoz ale to je tak asi vše.Životnosti to jistě nepřidá....
cechpk ještě napsal(a):
Při LPG se ti životnost dílů rapidně snižuje.
Benzínový motor je kontruovaná na benzín má své specifika
naftový motor na naftu
Možná se pletu ale myslím že je to tak že do motoru by mělo patřit na co byl primárně konstruován
Tady je někdo CHYYYTREJ jak ruský rádio na bioplyn... Předně - "déjwů" byly vždycky líp nebo hůř podařený kopie oplů včetně motorů. Už to samo o sobě znamená, že ty motory nejsou nic moc - při kopírování se vždycky něco někde ojebe, takže výsledek nestojí za víc než stál originál. A o vhodnosti toho kterýho paliva pro libovolnej motor si mysli co chceš, ale plkáš nesmysly. I motor původně zkonstruovanej na benzín poběží za vhodný konstelace hvězd na naftu a obráceně, původně dieslák může po doplnění zapalovací soupravou běhat na beneli i na plyn. Záměna paliva za lacinější ještě neznamená jak úbytek výkonu, tak zmenšení životnosti, pokud se s náhradním palivem počítá třeba při častější výměně voleje a dalších úkonech. Jde spíš o celkovej přístup k používání motoru provozovanýho na alternativní palivo. Obecně jde říct, ža ani běžně dostupný LPG, tak ani směsi etanolu + benzínu, stlačenej zemní plyn CNG nebo metylesterová náhražka motorový nafty běžným spalovacím motorům NEŠKODÍ - čemu škodí, jsou laciný plastový díly v motorovým příslušenství, který podléhají chemický "korozi" vlivem složek obsaženejch v některejch alternativních palivech. Pokud se respektuje tenhle vliv chemie, jde k pohonu použít i ten příslovečnej PRD... (neboli bioplyn)...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6599
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 20:47    Předmět: Citovat

Osobně znám auta, přes 100kkm na plyn, no problem. A pionýr umí jezdit na naftu:-)))
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32125
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 21:01    Předmět: Citovat

Fichtl umí jezdit skoro na všecko, co jde zapálit... Starýho pařízka jezdil kámoš na směs technickýho benzínu, řepkovýho oleje, ricinovýho oleje a olejo-syntetickýho ředidla. Devítka svíčka, když nechtěl chytnout, stříkla se malá lžička týhle směsi pod svíčku a pařez se na dvojku pustil z blízkýho kopečka. Jelo to, dalo se dokonce odřadit až na trojku, akorát to černě čmoudilo - a největší nevýhodu to mělo v tom, že se to už po pár minutách jízdy nedalo chcípnout jinak než kohoutkem u nádrže - motor kvůli rozžhavený svíci blafal bez ohledu na to, jestli svíčka jiskřila nebo ne...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4498
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 23:59    Předmět: Citovat

Kdysi mi v něm došel benzín a abych nemusel pro něj pěšky, dojel jsem na benzínový čistič a stolní olej co jsem sebral mámě v kuchyni. A jelo to taky, jen ta bába u pumpy povídala, že někde spálili řízky. Laughing
Benzínový čistič jsme pak použil několikrát v případě krajní nouze. Párkrát v Nataše a i Š100 na to jela. Ventily sice vyprávěly, ale k pumpě jsem ty 2-3km dojel pokaždé. Laughing

_________________
Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18695
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 5:48    Předmět: Citovat

Na minulou Š130 jsem na LPG namotal skoro 200.000,- , tedy sjelo to jednu hlavu-litinová sedla , no točil jsem esterajch co to šlo , takže tehdá asi 2500,- -sranda . Na první feldě asi 130.000 a druhá má asi 30 . S motory jinak žádný problém . PS tu 130ku jsem při čtvrtmilionu v pohodě prodal . Naše rodina v okolí také jen LPG . Synovci Fronteru a Jeepa .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5921
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 7:48    Předmět: Citovat

Prepáčte OT, ako je to s čerpačkami na CNG? Možno by to bola lepšia alternatíva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18695
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 7:54    Předmět: Citovat

Zařízení do auta velké , těžké , drahé . Stanic málo , i když jednu máme přímo v podniku pro naše VZV . Měli jsme jednu 16tku fobii , ale na nádrž , co zabere půl kufru v kombíku jsem dojel Prahu a zpět do HK (cca 250km). Auto je už i s výbavou fuč . Pak již provozní cena je určitě nejlepší , ale opravdu počítej vše okolo i komfort pump .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 8:00    Předmět: Citovat

...a případná repas CNG systému vyjde finančně stejně tolik nákladně jako koupě nového. A s ohledem na velikost na nádrže fakt tragický dojezd.

I když repas - bavíme se asi o době 10ti let, to už možná první majitel takové auto pustí dál do oběhu, ať si to řeší nějaký chudák.

Emise to má super to jo, a pokud si někdo pořídí domácí plničku z rozvodu zemního plynu tak paráda - odpoledne přijede, napojí a ráno má naplníno. Ale někdo takový asi nebude vědět co s penězi Very Happy jestli si s nimi vytapetovat WC a nebo utřít řiť. Nak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5921
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 15:27    Předmět: Citovat

Hm ten nejde tak ľahko skvapalniť, že. Ale že to okolo vychádza tak draho, to som netušil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32125
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 16:33    Předmět: Citovat

CNG se hlavně do aut netankuje kapalnej, ale jen stlačenej (na rozdíl od LPG). Důvodem jsou výrazně odlišný požadavky na energetický podmínky pro zkapalnění hlavních složek zemního plynu, který v případě metanu by ještě jakž-takž splnit šly, ale vzhledem k poměrně významnýmu podílu vodíku v zemním plynu je jeho komplexní zkapalňování dost nereálný - naopak, průmyslově se tyhle výrazně odlišný zkapalňovací podmínky využívají právě pro separaci (technickýho) vodíku ze zemního plynu (nechá se zkapalnit a vysrážet metan, zbytkovej plyn obsahuje skoro 98% vodíku, kterej se dá ještě navíc dál "přečistit"). Směs propanu a butanu se při zkapalňování chová skoro jako by to byl jeden plyn, u těch je fázová přeměna plyn=>kapalina výrazně jednodušší a energeticky lacinější, vyžaduje několikanásobně menší tlaky i chlazení než zkapalňování nebo skladování složek zemního plynu. Proto je i systém pro LPG výrazně lacinější a lehčí než pro CNG.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st březen 18 2015, 18:16    Předmět: Citovat

Kurnik dneska sem videl VW Passata, TSIcko "ecofuel" s nalepkou CNG. Drbal sem se na hlave jak to dokazali chladit plynnym CNG vstrikovace ve valcich. Ze by "masivni" privstrik benzinu? To by bylo fakt eco Smile Nak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32125
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt březen 19 2015, 7:16    Předmět: Citovat

Mají to přepínatelný, CNG se vstřikuje tryskama nepřímo = do sacího potrubí ... A sekvenčně se to střídá s beneli přímovstřikem - podle zatížení cca každej 5 až druhej vstřik je benzínovej.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund