Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Auto pro začátečníka
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bastliar



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: so leden 22 2011, 16:31    Předmět: Citovat

Uf úprimnú sústrasť ohľadom autička aspoň, že to pre vás dopadlo predpokladám bez ťažkých následkov na zdraví.
Bočný náraz je nepochybne horší, pokiaľ nie sú aj bočné airbagy a bočné sklo tak nebezpečne blízko.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 22 2011, 16:39    Předmět: Citovat

bastliar napsal(a):
Question Kto už má skusenosť s vystreleným airbagom pri nehode, akú mal silu, aký mal pocit po.

Airbag správně vystřelený nemá vůči pasažérovi působit žádnou silou - musí se nafouknout mnohem dřív, než do něj setrvačností se pohybující hlava a tělo pasažéra narazí. Z tohoto důvodu se nafukuje pyrotechnicky a rychlost jeho rozevírání dosahuje až 350km/h - aby nafukování skončilo dřív, než hlava řidiče/pasažéra urazí polovinu vzdálenosti ze své obvyklé polohy k místu prvního dotyku s povrchem pytle. Pokud by hlava narazila na ještě rozvíjející se pytel, rychlost pohybu hlavy a proti ní vylítajícího pytle se sečtou a dotyčného to zabije dřív než vn elektrický výboj = naprosto spolehlivě. Na zpomalení těla a hlavy se podílejí i pásy, modernější s předpínači - a u rychlých závodních vozů pak systém HANDS = připoutání helmy jezdce k ramenům pomocí speciálního postroje, takže hlava se při nárazu z kteréhokoliv směru nemůže bimbat jak srdce ve zvonu a způsobit svou setrvačností zhmoždění nebo zlomeniny obratlů.

Maskot - co je to za značku/typ?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bastliar



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: so leden 22 2011, 16:45    Předmět: Citovat

Takže teoreticky, niekto bez skúsenosti a pred očakávaným nárazom, by sa inštinktívne, relativne pozvolne pritlačil čo najbližšie ku volantu aby znížil zotrvačnosť, by toho následne horko oľutoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Maskot



Založen: Nov 19, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: Wien

PříspěvekZaslal: so leden 22 2011, 16:51    Předmět: Citovat

To je blbost,mas sedet opreny pak Te pasy jen pritahnou do sedacky.Jinak bylo to Punto a seznameni s kloubovym Manem.(Mohu se utesovat tim,ze ani bus neodesel ze souboje nezranen Very Happy )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bastliar



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: so leden 22 2011, 16:57    Předmět: Citovat

No hej, skúsenosť s takouto nehodou nemám, asi ako každý by som sa rukami zaprel o volant a tlačil ho čo najďalej od seba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Karbus



Založen: Oct 28, 2008
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: so leden 22 2011, 21:31    Předmět: Citovat

Tak to bys právě neměl, hrozí rozdrcení kostí. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1780

PříspěvekZaslal: so leden 22 2011, 22:03    Předmět: Citovat

bastliar napsal(a):
No hej, skúsenosť s takouto nehodou nemám, asi ako každý by som sa rukami zaprel o volant a tlačil ho čo najďalej od seba.


To ze je to hodne blby napad mi 14 dnu vysvetlovali na ortopedii. Nastesti to skoncilo jen vykloubenym zapestim a poskozenim loketni chrupavky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: ne leden 23 2011, 15:39    Předmět: Citovat

Trosku z jiného soudku, ale taky o autech:

Co myslíte. Má ještě smysl ještě jezdit s 5 let starou škodovkou do autorizovaného servisu nebo je lepší zvolit dobrý a levnější neautorizovaný servis?
Vaše názory?

_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 23 2011, 18:34    Předmět: Citovat

Autorizák jen po dobu záruky - jinak to jsou (brána v potaz autorizovaná a značková síť servisů ŠKODA AUTO) neskutečný zloději a bezmozci - například na zjištění špatnýho spalování = nedostatek výkonu a zvýšená spotřeba vinou podpálenýho ventilu potřeboval nejmenovaný autorizák půl tuny vybavení a dva měsíce návštěv ob dva týdny (auto vždycky napojeno na VAG a študováno jak dvouhlavá kráva - půl dne v servisu, výsledek nulový - příčina neznámá), zatímco neautorizovanému servisákovi na to stačilo vyšroubovat svíce a změřit kompresní tlaky - naprosto stejná diagnóza u stejného typu auta trvala všeho všudy půl hodiny (šlo o známou bolest haťapek s šestiventilovou hlavou - "kvetou" jim výfukové ventily). Podezřelý válec identifikován podle černé svíce, diagnóza potvrzena měřičem kompresních tlaků. I cena opravy se v obou případech lišila velmi podstatně - autorizák měnil celou palici, naštěstí ŠA uznala nárok a výměna byla bezplatná - jinak cca 20 000CZK, neautorizovaný opravaář vyměnil pouze sadu ventilů a vodítek - cena kolem 5000CZK i s prací.
I běžná údržba je v autorizovaném servise služba výhradně pro bohaté - výměna oleje v motoru 1,4 16V mne v autorizáku (prosinec 2009) stála 1500,- (3,5l oleje Castrol 10W-40 - přesný typ oleje neudán, + filtrační vložka + práce + vynulování servisního intervalu VAGem).
Za tu samou cenu (prosinec 2010) v neautorizáku jsem pořídil následující: olej (4 láhve Shell Helix Premium 10W-40 - půlka láhve mi zbyla), filtr, 4ks sada nových svíček BOSCH FR 7 HC+ Plus Yttrium - 120Kč kus, výměnu všeho včetně resetu intervalu výměny VAGem.
Obojí přitom s DPH "na papír", žádné placení z ručky do ručky za bukem.
Tak posuď sám, co se vyplatí víc...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: ne leden 23 2011, 21:09    Předmět: Citovat

Místní autorizovaný servis bude asi solidní. Zkušenost z rodiny.

Ale nemohu se právě rozhodnout, jestli má ještě smysl autorizovaný servis u toho staršího auta. Právě kvůli vyšším cenám za "originální" díly a servis.

_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 23 2011, 21:24    Předmět: Citovat

Když tihle "autorizovaní" se většinou spoléhají na elektroniku a diagnostiku - sami bez berliček většinou nepoznají nic. Jak říkám - jednomu člověku "hádali" doslova jak z ruky podpálený ventil na haťapici dva měsíce, i když to pak tedy vyřešili výměnou celé palice - jenže u haťapek 6V je to prý vlastnost - buď se povede, nebo ne a pak kvetou ventily. Takže vše na účet výrobce. Předchozích asi 6 návštěv servisu s načtením VAG registru si ale musel zaplatit sám - 500,- za návštěvu, jinak se s ním nikdo ani nebavil.
Druhý člověk s toutéž závadou, rozdíl v nájezdu km mizivý, přijel do neautorizáku, PAN MECHANIK otevřel kapotu a aniž by jen sáhl po kabelu od počítače, první co bylo, šel po svíčkách. Kabely, koncovky, čistota izolátorů - pak je vyndal, jednu po druhé odložil na ponk do takových už předem dávno z praxe vynalezených přihrádek, prohlídnul, změřil vzdálenost, pak prohlásil že první válec bude v *****li a šel pro měřák na tlaky. Samozřejmě, komprese 8 - 14 - 13. Za půl hodiny měl závadu nalezenou s tím, že oprava bude trvat do půlky příštího týdne, bo byl pátek a ND dovezou z Auto Kelly nejdřív v pondělí kolem poledne.
Tolik k rozdílu autorizák vs. neautorizák. Samozřejmě pokud je auto v záruce, vyplatí se využívat značková servisní síť, už třeba jen kvůli tomu, že jim člověk může otlouct o hlavu a právem se domáhat bezplatného odstranění každé i sebemenší 3,14čovinky na voze - pokud je to samozřejmě vada výrobku. Pak ale člověk musí mít i štěstí na servis, protože některé i se záručními opravami jednají jako by je majitel vozu obtěžoval. V takovém případě nepomůže nic jiného, než trvat na svém, být nekompromisní a v případě potřeby bonzovat u výrobce.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2956
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: ne leden 23 2011, 23:11    Předmět: Citovat

Mimochodom, jedno z mála rozumných rozhodnutí Bruselského RVHP: http://ekonomika.sme.sk/c/5394829/brusel-ide-proti-preferovaniu-autorizovanych-servisov.html
P.S. Ale ten Ementál stále musí mať diery od - do. Aspoň, že uhorkám a mrkve už opäť povolili rásť, ako sa im zachce....Ale jablká, citrusové plody, kiwi, šaláty, broskyne, nektarinky, hrušky, jahody, papriky, grapefruity a rajčiny mali zlých právnikov, tak musia stále pri svojom raste dodržovať úradnícku obrazek_cenzura EÚ: http://www.sme.sk/c/4915596/skarede-uhorky-sa-vracaju-do-regalov.html Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 24 2011, 1:20    Předmět: Citovat

Autorizovaný servis po záruce jen v těch případech, kdy se nedá jinak - nakódování řídící jednotky a klíčů nebo zprovoznění třeba Haldexu. Na to obvykle menší servisy nemají vybavení a možnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bastliar



Založen: Dec 28, 2009
Příspěvky: 1776

PříspěvekZaslal: so leden 29 2011, 9:07    Předmět: Citovat

del

Naposledy upravil bastliar dne ne leden 30 2011, 9:05, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kewin



Založen: Sep 21, 2008
Příspěvky: 466
Bydliště: Jižní Morava....

PříspěvekZaslal: ne leden 30 2011, 1:59    Předmět: Citovat

na favu si dělam mraky věci sám dle manualu rad kamaradu a servis děla jen geometriji a jine chutovky ktere bych dělal na koleně šileně dlouho Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 4 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.27 sekund