custe, to není úsměvné, to je spíš na palici. Já bych považoval řemeslné a praktické znalosti za podmnožinu těch inženýrských, nejen proto, že absolvování nižších stupňů vzdělání v daném oboru je samozřejmější než mezioborové přeběhnutí v dospělém věku někam těsně před diplom nebo před výzkum a vědu. U člověka, který počítá mosty nebo kreslí nosnou raketu, bych taky nepředpokládal že viděl svářečskou kuklu nebo soustruh z pěti kilometrů. To není samozřejmě chyba absolventů, ale spíš slabina systému. Němci to prý měli v minulosti pečlivě vyřešeno, nevím co je na tom pravdy, ale k jejich technické inteligenci bych měl celkem respekt, aspoň teda v předčínské době.
Teda jestli si Crifodo po tom všem nedáš do rubriky Nabídka služeb inzerát "Doučím elektroniku k maturitě", tak jseš pro mě jen kecal. Hezky jdi příkladem, ukaž nám jak se má správně učit. Už se těším na výsledky.
To je to poslední, co by mi rušilo spánek.
Nemůžu si dávat inzerát, protože by na něj mohly naskakovat i studentky bez hlubšího zájmu o obor, které jen potřebujou proplout po 4 letech kalení a flákání, o což nemám zájem. Ty ať si řeší vzdělávací systém.
Vystačím si s individuelním přístupem.
Me se libi jak je tady vetsina lidi strasne "chytrych". Pocitat teda umim. Duvod proc jsem prisel s dotazem tady na toto forum byl, ze jsem ocekaval konstruktivni odpovedi, pritom je tady spousta prispevku kritizujicih a hlavne "OFF TOPIC" . Nedalo mi, ze je mozny to zapojeni realizovat s tema soucastkama, co mi dal vedouci, tak sem se chtel zeptat sirsi komunity lidi z oboru, jestli je tedy problem u meho vedouciho nebo se mnou a mymi znalostmi ze stredni. Nekteri by si mohli predtim, nez na neco zareagujou, promazat mozkovy zavity.
Ten potenciometr ma simulovat "nejaky" nelinarni system. Melo by to byt pouzitelne pro prumyslova mereni, proto to galvanicky oddeleni. Optoclen je tam tedy v tomto pripade, aby "se nereklo". Tak sem to dostal zadany, tak to musim realizovat. V PICu mam naprogramovanou metodu nejmensich ctvercu. Promerim pocatek charakteristiky toho potaku, pak PICko dopocita tou metodou zavislot toho potaku a domerim zbytek rozsahu toho potaku. To se mi na displeji budou zobraovat hodnoty vypoctene, tedy ty teoreticke a hodnoty namerene.
Problem je, ak sa niekto tomu nerozumie. Ale este vacsi problem je , ak niekto nerozmysla.
Plne plati to co som pisal na zaciatku. Skusim to teraz "po lopale".
Podla pdf 4n25 a grafu co tam je, zistis, ze rozsah regulacie je od 1mA do 60mA (pri js budeni). S rezarvou by som pocital iba do 50mA.
Min. 1mA je pri 5k. (5k=R+P).
Max. 50mA je pri 100R. (Pot. v krajnej polohe min.).
A teraz pointa: Ak tak pouzijes tak ako si uviedol R=2k a P=100k, tak rozsah regulacie potenciometrom bude 0-3k. Co je cca 1mm od krajnej polohy, takze SKORO NIC! Nebudes tam mat co merat.
Uvedene plati s lin. potenciometrom (tiez neuvadzas). A uzemnenu bazu ani nespominam.
Takze z celeho pokusu merania potenciometra bude vysledok, ze to pracuje iba v krajnej polohe potenciometra, t.j. pri takmer nulovom odpore pot.
Zaver merania potenciometra v skratke: najlepsie to pracuje ak tak potenciometer nieje.
V takomto pripade ma potenciometer funkciu tz."kurvitka".
(Je to suciastka, ktora sa zvysi po rozobrani a opatovnom poskladani zariadenia ktore nadalej uspesne pracuje rovnako dobre).
proč nedáš radši místo potenciometru třeba termistor, a pomocí vhodně voleného napájení a předřadných odporů ho neusadíš do lineární části převodu optronu (v nějakém rozsahu reálných teplot). Bude se to tak blížit požadovanému účelu zadání (umět programovat aproximaci nějaké veličiny v průmyslovém procesu, galvanicky oddělené měření) a pak už se jen můžeš vyřádit na numerické části v nejmenších čtvercích nebo třeba v polynomech. Totéž s Pt100. Tomu šmrdlání s potenciometrem pořád nerozumím. Jak tam chceš do programu vkládat údaj o jeho natočení??
Ja sem to zadani nevymyslel. Snazim se realizovat to co mam zadane. Se zadavanim udaju o natoceni neni problem. To je otazka programovani a to u me neni problem.
nikdo nesnižuje tvoje programovací schopnosti, ale k příčetnosti zadání by se dalo lecos napsat.
jak se bude v praxi (jestli se nesimuluje i ta simulace) zadávat třeba řada úhlů 0, 15.3, 18.05, 27.8, 67.25, 104.487, 211.16°? já jen, že kromě toho že to je v praxi krajně nepřesné, je to i docela neoperativní. Mně to připadá ne jako zadání b.p., ale jako soutěž v ichtylství a ve výsledku výsměch MaR a automatizaci...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 4 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.