Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulátor otáček ss motoru pro elektromobil ! ! !
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: ne prosinec 28 2008, 21:56    Předmět: Citovat

A proč by lítalo DUTY, když mají ty operáky společné napájení?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: ne prosinec 28 2008, 22:06    Předmět: Citovat

Protoze uz trenuju na silvestra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: ne prosinec 28 2008, 22:13    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
Protoze uz trenuju na silvestra.

V nasávání nebo střílení (si z ostatních)? Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: ne prosinec 28 2008, 23:09    Předmět: Citovat

Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12539

PříspěvekZaslal: po prosinec 29 2008, 0:35    Předmět: Citovat

heldybeldy napsal(a):
Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...

No já si myslím, že regulace napětí je také regulace pouze jedné veličiny, nebo ne? Kromě toho, pokud chceme regulovat otáčky ss motoru, pak je vhodné regulovat napětí kotvy, k němuž jsou otáčky v přímém poměru. Regulace proudu je zase úměrná točivému momentu. Otázkou tedy je, co je vhodnější regulovat. Myslím, že otázku "škubání" řeší právě to proudové omezení. A konečně, je spalovací motor to, čemu by se měl ideální pohon blížit? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
img_rbk



Založen: Sep 20, 2007
Příspěvky: 113

PříspěvekZaslal: po prosinec 29 2008, 5:18    Předmět: Citovat

Ja som použil reguláciu navrhnutú na medomed a výkonostne som posilil koncový tranzistor. Použil som ho na plynulý rozjazd a potom sa tranzistor premostí kontaktami relátka a motor beží ďalej. Regulácia sa v tom momente vypína. Nemám ešte vymyslenú rekuperáciu pri zmenšovaní rýchlosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
heldybeldy



Založen: Apr 25, 2005
Příspěvky: 488
Bydliště: Spišská Belá

PříspěvekZaslal: po prosinec 29 2008, 13:07    Předmět: Citovat

To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 12539

PříspěvekZaslal: po prosinec 29 2008, 15:13    Předmět: Citovat

heldybeldy napsal(a):
To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.

Nechci polemizovat, nejsem odborník na pohony, jen můj názor je, že skutečný ss motor má k tomu ideálnímu (s konstantními otáčkami při konstantním napětí) velmi daleko a spíše bude na závadu určitá "lenost" při regulaci proudem. Jinak platí "proti gustu...".
Pokud bychom chtěli dosáhnout lepších vlastností, museli bychom se poohlédnout po podstatně složitějších zapojeních, využívající i rekuperaci energie při brzdění. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
somorastik



Založen: Oct 31, 2007
Příspěvky: 427

PříspěvekZaslal: pá září 17 2010, 14:04    Předmět: Citovat

Ahoj ja som postavil toto 12V verziu.
Funguje to veľmi dobre

je tam aj verzia na 24V a na prudy cez 30A podla použiteho mosfetu, skus je tam len par sučiastok

http://www.solorb.com/elect/solarcirc/pwm1/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: so září 18 2010, 23:13    Předmět: Citovat

heldybeldy napsal(a):
To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...

Autor původního příspěvku by si měl udělat jasno v tom co regulovat, jestli napětí na kotvě,proud kotvou nebo otáčky motoru, jestli chce vůbec něco regulovat,nebo jenom točit motorem. Co se regulace týče, poziční nebo rychlostní regulátory stejnosměrných pohonů mají na svém výstupu požadavek proudu. No a proud se zátěží protlačí tak, že se zátěž zapojí na zdroj napětí ))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund