Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: ne prosinec 28 2008, 23:09 Předmět:
Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...
Nechapem, preco sa regulacia pohonu elektromobilu ubera cez regulaciu napatia s nadprudovou ochranou, a nie rovno cez regulaciu prudu. Elektomotor pohanany konst. prudom je svojou charakteristikou ovela blizsie ku spalovaciemu motoru ako elektromotor pohanany konst. napatim. Vyhoda je, ze kontrolujeme len jednu velicinu a jazda je ovela pohodlnejsia (neskube to tolko)...
No já si myslím, že regulace napětí je také regulace pouze jedné veličiny, nebo ne? Kromě toho, pokud chceme regulovat otáčky ss motoru, pak je vhodné regulovat napětí kotvy, k němuž jsou otáčky v přímém poměru. Regulace proudu je zase úměrná točivému momentu. Otázkou tedy je, co je vhodnější regulovat. Myslím, že otázku "škubání" řeší právě to proudové omezení. A konečně, je spalovací motor to, čemu by se měl ideální pohon blížit?
Ja som použil reguláciu navrhnutú na medomed a výkonostne som posilil koncový tranzistor. Použil som ho na plynulý rozjazd a potom sa tranzistor premostí kontaktami relátka a motor beží ďalej. Regulácia sa v tom momente vypína. Nemám ešte vymyslenú rekuperáciu pri zmenšovaní rýchlosti.
Založen: Apr 25, 2005 Příspěvky: 488 Bydliště: Spišská Belá
Zaslal: po prosinec 29 2008, 13:07 Předmět:
To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...
To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
Nechci polemizovat, nejsem odborník na pohony, jen můj názor je, že skutečný ss motor má k tomu ideálnímu (s konstantními otáčkami při konstantním napětí) velmi daleko a spíše bude na závadu určitá "lenost" při regulaci proudem. Jinak platí "proti gustu...".
Pokud bychom chtěli dosáhnout lepších vlastností, museli bychom se poohlédnout po podstatně složitějších zapojeních, využívající i rekuperaci energie při brzdění.
To: masar, je pravda, ze regulujes len napatie, ale kontrolovat musis aj prud(maximalnu hodnotu) to znamena dve veliciny. pri jazde v nerovnom terene sa lahko moze stat ze prud motorom bude skakat od nuly po max v ramci udrzania konst rychlosti, co moze byt dost neprijemne, lebo jazdec to pociti ako zmenu zrychlenia od nuly po max. Priblizenie charakteristike spal. motora je skor otazka zvyku.
to:img, ta regulacia je v podstate dobra, ale v okamziku ked zopnu kontaky zostavas bez regulacie, co moze poskodit jednosmerny motor privelkym prudom...
Autor původního příspěvku by si měl udělat jasno v tom co regulovat, jestli napětí na kotvě,proud kotvou nebo otáčky motoru, jestli chce vůbec něco regulovat,nebo jenom točit motorem. Co se regulace týče, poziční nebo rychlostní regulátory stejnosměrných pohonů mají na svém výstupu požadavek proudu. No a proud se zátěží protlačí tak, že se zátěž zapojí na zdroj napětí ))
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.