Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5038 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: út únor 22 2022, 12:29 Předmět:
rnbw napsal(a):
Aku velkost by asi tak mala ta pruzina? Ako cely vlak? Alebo este vacsiu?
Záleží predsa od sily, ktorou sa stláča, a prevodu aby ju stlačil. Pri silnej pružine a dobrom prevode by mohla byť aj malá. _________________ Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út únor 22 2022, 15:06 Předmět:
Moderní setrvačníky umí i 100 000 ot/min, takže i tam by šlo akumulovat energii. Prostě by stroj nafasoval ulitu jak šnek (klidně jako jeden vagón) a v ní setrvačník.
Ale asi by byl trošku problém v zatáčkách kvůli gyroskopickému efektu. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6643 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 22 2022, 15:12 Předmět:
Trolejbus na setrvačník dávno jezdil : https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19591 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út únor 22 2022, 15:14 Předmět:
Setrvačník by musel mít na rovině svislou osu a být zavěšený výkyvně napříč směru jízdy kvůli klopení zatáček.
Stoupání ani klesání trati nenastává skokem, takže tam by se gyroskopický jev příliš nejevil.
Já bych se trochu vrátil k elektrice, i když bastlení to stejně není.
Když už se tou sporadickou rekuperací topí do odporů, nedá se to aspoň přičítat v zimě k vytápění soupravy, v létě ke klimatizaci? Nebo se to vyloženě všechno vyfouká svatý (!) Grétě pod nos.
U tramvají typu T3SUCS a KT8D5 se to k topení využívalo. Ty ovšem zase neuměly rekuperovat. U nových souprav jsou odporníky obvykle na střeše, ale je možná rekuperace. Problém s tím používáním k vytápění byl hlavně u KT8D5, kde odporníky po zkušebním sjezdu z Barrandova byly tak horké, že už to nebylo topení ale flambování Byl to jeden z důvodů, proč tam pak tento typ nemohl.
Takže pro smysluplné využití by byla ještě potřeba nějaká regulace, kolik teplého vzduchu pak foukat dovnitř a kolik ven.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4065 Bydliště: Zlín
Zaslal: st únor 23 2022, 18:00 Předmět:
Když tramvaj umí rekuperovat, tak se vyrobená elektřina může samozřejmě použít pro topnice nebo klimatizaci. Prostě se do troleje pošle o to míň elektřiny. Ale nevím o tom, že by nějaké moderní vozidlo umělo přepínat proud vzduchu z brzdných odporů do vozidla.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.