Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Předřazený rezistor u transformátoru?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 5038
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 12:29    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Aku velkost by asi tak mala ta pruzina? Ako cely vlak? Alebo este vacsiu? Very Happy
Záleží predsa od sily, ktorou sa stláča, a prevodu aby ju stlačil. Pri silnej pružine a dobrom prevode by mohla byť aj malá.
_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34066
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 12:33    Předmět: Citovat

Pozor, aby niekoho nenapadlo zakazat mechanicke brzdy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 12:39    Předmět: Citovat

Aby ti pak při poruše západky v té pružině nevyjel vláček nahoru mezi Muskovy satelity.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 15:06    Předmět: Citovat

Moderní setrvačníky umí i 100 000 ot/min, takže i tam by šlo akumulovat energii. Prostě by stroj nafasoval ulitu jak šnek (klidně jako jeden vagón) a v ní setrvačník. Smile

Ale asi by byl trošku problém v zatáčkách kvůli gyroskopickému efektu.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6643
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 15:12    Předmět: Citovat

Trolejbus na setrvačník dávno jezdil : https://cs.wikipedia.org/wiki/Gyrobus
_________________
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19591
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 15:14    Předmět: Citovat

Setrvačník by musel mít na rovině svislou osu a být zavěšený výkyvně napříč směru jízdy kvůli klopení zatáček.
Stoupání ani klesání trati nenastává skokem, takže tam by se gyroskopický jev příliš nejevil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4065
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út únor 22 2022, 15:19    Předmět: Citovat

Gyroskopický efekt by u vlaku bylo možné taky využít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 9:07    Předmět: Citovat

Já bych se trochu vrátil k elektrice, i když bastlení to stejně není.
Když už se tou sporadickou rekuperací topí do odporů, nedá se to aspoň přičítat v zimě k vytápění soupravy, v létě ke klimatizaci? Nebo se to vyloženě všechno vyfouká svatý (!) Grétě pod nos.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7461

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 10:04    Předmět: Citovat

U tramvají typu T3SUCS a KT8D5 se to k topení využívalo. Ty ovšem zase neuměly rekuperovat. U nových souprav jsou odporníky obvykle na střeše, ale je možná rekuperace. Problém s tím používáním k vytápění byl hlavně u KT8D5, kde odporníky po zkušebním sjezdu z Barrandova byly tak horké, že už to nebylo topení ale flambování Smile Byl to jeden z důvodů, proč tam pak tento typ nemohl.
Takže pro smysluplné využití by byla ještě potřeba nějaká regulace, kolik teplého vzduchu pak foukat dovnitř a kolik ven.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4065
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st únor 23 2022, 18:00    Předmět: Citovat

Když tramvaj umí rekuperovat, tak se vyrobená elektřina může samozřejmě použít pro topnice nebo klimatizaci. Prostě se do troleje pošle o to míň elektřiny. Ale nevím o tom, že by nějaké moderní vozidlo umělo přepínat proud vzduchu z brzdných odporů do vozidla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund