Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32086 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 20 2023, 13:53 Předmět:
rnbw napsal(a):
EKKAR napsal(a):
že se kat bude muset před každým startem externě ohřát na aspoň 300°C, což netuším, jak chtějí dělat z těch trvale nenabitejch baterek
Pojdes pri -15°C na bicykli.
A na kárce za sebou potáhneš k doktorovi děcko se 40°C horečkou případně jinýho rodinnýho příslušníka/příslušnici s nakřápnutou hnátou po pádu na náledí ... ÓÓÓ, jaké to jasné a zářivé zítřky můžeme díky bruselozmrdům a ekobuzerantům očekávat již v dobách nepříliš dalekých !!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1748 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st prosinec 20 2023, 14:59 Předmět:
Buďme rádí, že severské země jako Norsko a Švédko jsou v elektromobilitě tak napřed. Navíc u nich jsou ještě drsnější podmínky pro provoz elektroaut. Aspoň narazí dříve na problémy, které ukážou nakolik to bude či nebude použitelné při větším rozšíření. Ostatní v EU když uvidí jak to "jde do kytek" u těch co s tím byli tak napřed, pak třeba od toho cuknou a přestanou to prosazovat.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1748 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne prosinec 24 2023, 19:39 Předmět:
Díky za upozornění a omlouvám se za chybu. Už jsem to opravil.
Záleží jak kde. Stačí se podívat na tuto mapu emisí při produkci elektřiny. Malý podíl uhelných elektráren má Belgie, Dánsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Nizozemsko, Norsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Slovensko, Španělsko, Švédsko a Švýcarsko. Země EU se středním až vysokým podílem uhelných elektráren jsou Bulharsko, ČR, Estonsko, Německo, Polsko, Rumunsko a Slovinsko.
V podstatě lze konstatovat, že podíl elektromobilů v EU je malý převážně v zemích kde je podíl uhelných elektráren vysoký a naopak největší podíl elektromobilů v EU je v zemích kde je tento podíl minimální či nulový. USA na tom z hlediska podílu uhelných elektráren nejsou tradičně moc dobře, ale to není dlouhodobě žádné překvapení.
Naposledy upravil Valdano dne po prosinec 25 2023, 2:18, celkově upraveno 5 krát.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6116 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne prosinec 24 2023, 23:38 Předmět:
Je zajímavé, že ti z toho výčtu zemí vypadly ty dvě největší ekonomiky EU - Francie jako představitel velmi nízkého podílu uhlí a Německo jako představitel středního podílu.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6577 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po prosinec 25 2023, 18:21 Předmět:
Na tom autoforu nezpochybňují že prodej relativně roste. A autorovi se dá věřit, bydlí střídavě v belgii, nebo holandsku, někde u těch největších ů. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1748 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út prosinec 26 2023, 1:24 Předmět:
Autojournal.cz zprávu zkreslil a poupravil podle svého tak, aby vyzněla jako, že se to týká čistě jen elektromobilů, ale tak tomu v reálu vůbec není. Originál tiskové zprávy k tomu od Euro NCAP. Ta zpráva se týká primárně SUV, a to jak elektrických tak i spalovacích, a to i když řada modelů zmíněných ve zprávě je elektrická. Výhrady týkající se hmotnosti, velikosti, nebezpečnosti atd. jsou míněny obecně k SUV bez ohledu na pohon.
Nicméně i přes výhrady Euro NCAP byla většina testovaných značek ohodnocena pěti hvězdičkami tj. nejlepší hodnocení, a to v konečném důsledku bez ohledu na vysokou hmotnost a některé nedostatky v bezpečnosti, a to i u modelů hodnocených pěti hvězdičkami.
K tomu lze jen konstatovat, že tyto proklamace jsou tedy spíš jen k smíchu. Pokud by to mysleli u Euro NCAP s těmi výhradami zejména vůči elektromobilům skutečně vážně tak by pětihvězdičkové hodnocení nedostal žádný z hodnocených elektromobilů, ale na to prostě neměli "koule" a tak to jen okecávají a jak se říká "skutek utek".
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1748 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út prosinec 26 2023, 4:02 Předmět:
Elektromobily jsou v různých zemích různě zvýhodňovány.
Například ve Francii majitelé osobních spalovacích aut typu SUV těžších než 1800 kg platí od roku 2022 speciální daň. Elektromobily jsou však od této daně osvobozeny. Pro spalovací osobní auta chtějí ve Francii ještě dále přitvrdit tj. hmotnostní limit pro speciální daň snížit na 1400 kg a navíc ještě zdražit i parkování, ale elektromobilům to opět nehrozí, protože ty jsou od všemožných daní osvobozeny a při parkování zvýhodňovány.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1748 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út prosinec 26 2023, 12:36 Předmět:
MG4 Electric - nový elektromobil z Číny na českém trhu Test: Jak jezdí elektrické MG4?
5 hvězdiček udělených společností Euro NCAP.
Provozní hmotnost vozu včetně baterie cca 1700 kg. Samotná baterie cca 400 kg.
Cena s baterií 51kWh a dojezdem cca 350 km na jedno nabití cca 780 tisíc Kč včetně DPH.
Cena s baterií 64kWh a dojezdem cca 450 km na jedno nabití cca 880 tisíc Kč včetně DPH.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1748 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út prosinec 26 2023, 16:14 Předmět:
MG4 Electric je v ČR oficiálně v prodeji od 1. června 2023. Viděl jsem to zblízka a mě se to jeví jako dostatečně velké a libí se mi to. Nejde to srovnávat s mohutnými SUV, ale kdo netouží po mohutném autě pro toho to pohodově stačí. Tady je video z testu MG4 Electric, ve kterém jsou zmíněny různé klady a nedostatky.
Rozměry MG4 Electric
Délka: 4287 mm
Šířka: 1836 mm
Výška 1504 mm
srovnatelný vůz
Rozměry Volkswagen ID.3 (s cenou začínající cca na jednom mega)
Délka: 4264 mm
Šířka: 1809 mm
Výška 1556 mm
pro srovnání mohutnější vozy
Rozměry Škoda Enyac
Délka: 4653 mm
Šířka: 2147 mm
Výška 1604 mm
Rozměry Tesla model Y
Délka: 4751 mm
Šířka: 1921 mm
Výška 1624 mm
Rozměry Mercedes-Benz EQE
Délka: 4946 mm
Šířka: 2103 mm
Výška 1510 mm
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6577 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út prosinec 26 2023, 16:55 Předmět:
Hvězdičky z ncap jsou k ničemu. Hrají tam roli pitomosti jako asistenti a různý varování atd. Skutečná bezpečnost je tak o jednu, dvě menší. Za starých časů to vypovídalo mnohem víc. Navíc mi není jasné, kdo podle toho preferuje různé modely. Aby to bylo tragické v dnešní době už nehrozí. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.