Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1983

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 10:38    Předmět: Citovat

Dokaze tu nekdo "obhajit" (rozumej vyvetlit) podstatne vyssi ceny EV oproti spalovacim, kdyz EV je vyrazne jednodussi vyrobek jak na vyrobu, uvedeni do chodu tak i co se materialu tyce?

Tipuju, ze hlavni duvod je to, ze je to cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4124
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 10:59    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Dokaze tu nekdo "obhajit" (rozumej vyvetlit) podstatne vyssi ceny EV oproti spalovacim

Řekl bych že velká část ceny budou samotné baterie
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1326
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 11:08    Předmět: Citovat

Podstatnou cenu EV tvoří baterie samotná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 11:24    Předmět: Citovat

Chtělo by to zjistit cenu nových baterií do elektromobilu, který byl využíván stejně 5 let jako nafťák. U nafťáku je roční nájezd pod 30 tkm taky divnej až skoro sprostě nalhanej, protože nemá logiku. U elektromobilu ty baterky nevydrží věčně a pokud se mají vyplácet, tak tam musí být nájezd jak u nafťáku. Takové to jezdím málo, mám to za padesátník a vydrží to věčně, tak to je jen reklamní heslo pro pojišťovny. Životnost baterií je dána životností elektromobilu a to je jeho zaplacením, tudíž 5 let podle odpisů atd.. Po pěti letech by si mělo logicky samo vydělávat pět let na nové auto, aspoň podle ekonomických zákonů. Takže po pěti letech provozu je dobré počítat s novou baterií i když by samozřejmě bylo ideální, kdyby vydržela 10 let, ale to asi nevyjde. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 12:01    Předmět: Citovat

sice pri dnesnej hysterii ohladom CO2 je to asi spiatocnicky nazor, ale myslim si ze blizka (a najekologickejsia alternativa) buducnost mobility je zemny plyn - ano generuje CO2, ale hori najcistejsie zo vsetkych fosilnych paliv, negeneruje pevne castice, je ho este relativne dost a vie ho spalovat bezny benzinovy motor
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1387
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 12:11    Předmět: Citovat

S tím CO2 je to nějaké popletené. Abychom "napravili" klima do původního stavu (který to je?), potřebujeme ho přeci čím dál víc. V minulosti (ještě bez lidí) byla tropická flóra za polárnim kruhem a Grónsko se taky jen tak pro nic za nic nejmenuje zelená země.
Let´s make Greenland green again! Smile

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.


Naposledy upravil Ruprecht dne st září 18 2019, 12:37, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1983

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 12:30    Předmět: Citovat

Je to presne tak, driv byly koncentrace CO2 mnohem vyssi (proto velka flora i fauna), nekolikrat tu byla doba ledova, proste se to strida... Asi jim jeste nikdo nerekl, ze CO2 je v kazde sodovce, to uz by je davno zakazali Smile

Jako ta baterka je draha, kdyz jsem uvazoval o nakupu Lexus LS600h, zjistoval jsem, kolik staji pripadne nova baterie (auto bylo 9 let stary) a bylo to kolem 3500$ za original novou, to je kolem 80k CZK, ale to byla "retail" cena v autorizaku... Cena od subky pro vyrobce auta bude uplne jinde... Je to 288V / 6Ah NiMH pack
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6266
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 12:51    Předmět: Citovat

Yarda1 napsal(a):
Ten elektrický městochod je za tu cenu imho v pohodě. Hodil jsem to do excelu. EV s 61 kW a předplaceným servisem na 150 tis. km je za 473 tis. Kč. K tomu spotřebujete elektřinu za 44 400 Kč. (Tarif od čezu pro EV, 2kč za kWh s DPH)
Jo, ale to počítáš jen silovou elektřinu. Přidej distribuci, přidej vyšší paušál za velikost jističe.
Pak si porovnej skutečnou výbavu (ne podle jména) a zjistíš, že při ročním nájezdu 15.000 km se ti to sejde za 15 let, kdy už bude zůstatková hodnota prakticky nulová. Není pak efektivnější investovat těch 200.000 na začátku do něčeho, co se za 15 let vrátí dva až třikrát?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
houmr



Založen: Nov 01, 2016
Příspěvky: 1012
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 13:10    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Pokuste se totéž,

Já právě dojíždím CNG Multiplu, kterou jsem pořídil jako desetiletou a teď v říjnu ji jako dvacetiletou budu likvidovat. Koupeno s 200 tis. Km, konečná bude 341 tisíc. S náklady na pořízení a opravy (jen na rozdíl od tebe do toho nepočítám STK a povínné abych nediskriminoval vozidla, která jezdí méně) teď akorát vyjde na 280 tisíc Kč, tedy amortizace 2Kč/km. Palivo dle excelovské tabulky vychází na 1,13 Kč, celkem tedy 3,13 Kč/km.

Koketoval jsem s nákupem Peugeotu 106 ve verzi elektro, tedy oproti dnešním vozům řekněme elektro verze 1.0 (na mobile.de vycházel bez baterií na cca 75 tisíc), ale zkrátka to byl ekonomicky takový hazard - bylo do něho potřeba 10x12V 100 Ah baterie. Přesná čísla, se kterými jsem to tenkrát počítal už přesně nedohledám někde jsem je tu už myslím psal, ale vycházelo to asi nějak takto:
Když jsem počítal 5 tisíc na jednu, tak jsem se dostal na cenu 125 tisíc bez oprav, tedy 1,25Kč/km. Z rozhovoru s nějakým fandou těchto vozů jsem se dozvěděl, že náklady na elektriku jsou cca 60 halířů na km, tedy už jsme na 1,85Kč. Budu optimista, náklady na servis budou za těch 10 let třeba 60-80 tisíc (u Multiply jsem byl asi smolař, tam to bylo 220 tisíc), to je už 2,65Kč/km. Sice cca o 20% laciněji než Multipixla, ale auto ve kterém nic pořádně neodvezu, nikam jinam než po okolí nebo do práce nedojedu a reprezentativní vůz to také už moc nebude. Takže jsem do toho nešel, uvidím co přinese Irán a elektromobily novějších verzí...[/b]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 13:37    Předmět: Citovat

Lidi mají krátkou paměť, to je celý.
Už to tu někdo zmínil, jednou už to tady bylo a nedopadlo to - pamatujete první půli devadesátek a tu masírku, jak je topení elektrikou jednoduché, čisté a levné?
A to ta tehdejší masírka byla čajíček proti tomu, co se děje okolo elektroaut dneska.
Stejně, jako dnes byly tenkrát a zpočátku tarify výhodné, konvektory, akumulačky i různá jiná topidla, vč. elektrokotlů levné, rekonstrukce elektrorozvodů taky nevycházely draho.
Stejně, jako dnes, médii poletovaly zmanipulované přepočty oproti tuhým palivům i plynu a nestálo za tím nic jiného, než lobbing monopolního výrobce i distributora elektriky, který tím mimo čistého zisku vytahal z kapes lidí prostředky na rekonstrukce některých sítí, výstavby nových a úpravy elektráren.
Už za 3 roky bylo všecko jinak. Lidi se tloukli do hlav, jak naletěli a v zimě doma cvakali zubama pětku drát, při 17°C v obýváku, aby to vůbec dokázali zaplatit.
A sakra rychle přemýšleli, jak se ale fofrem dostat zpátky k plynu či tuhému.
Pamatuju tu dobu hodně dobře. Dokonce tady krom nových "elektrických" RD vyrostl na začátku toho tehdejšího elektroboomu prakticky kompletně nový, výhradně "elektrický" a ne zrovna malý hotel Vega v Pozlovicích.
Za těch několik málo let, byl následně asi 3-4 sezóny v zimě zcela zavřený. Pak to tam flikovali všelijak, co nemuselo životně nutně běžet, bylo vypnutý. Např. na šatnách/sprchách zaměstnanců, bylo při venkovní nule maximálně 9-10°C. Vytápění pokojů bylo zpočátku programově ošetřený tak, že ani recepci neumožnilo zvýšit teplotu nad 20°C.
Až už to nebylo únosný a hotel býval už na podzim skoro prázdný, tak ho na zimu prostě začali zavírat.
Myslím, že to tam skončilo velkou kogenerační jednotkou na kapalný zemní plyn, který tam pak docela dlouho vozili /je to asi 3km od Pozlovic a asi 6-7km od posledního středotlaku/ a následně nějakými nákladnými předělávkami všech provozních a technických prostor na vytápění klasickým ÚT, napájeným z chladicího okruhu kogenerace.

Dnes to není vůbec nic jiného, je to úplně totéž v bleděmodrém, jenom je to podpořeno médiem, které tehdy ani zdaleka nebylo tak rozšířený.
A hlavně tehdy nebylo to médium zaplavený zavádějícími informacemi, totálními dezinformacemi i obyčejným, prachsprostým lhaním - internet.
Tehdy tu masírku zvládaly jen dvě televize a několikatery hlavní noviny. Dnes to na nás útočí doslova odevšad, brutálně, nevybíravými manipulacemi i těmi nejpodlejšími mediálními způsoby, jaké se za tu dobu, od půlky devadesátek vymyslely, či se zdokonalily ty již stávající.
Nedivím se, že při generační výměně a narůstajícím množství naprosto zmanipulovaných pomatenců se děje to, co se zrovna děje.
Vždyť je to vidět i tady, na bastlířském, ale přesto odborném elektrowebu.
Tipnul bych si, že tohle, co vidíme, slyšíme a čteme, je ještě úplné hovno.
Bude ještě mnohem hůř, to hlavní teprve přijde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1548
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: čt září 19 2019, 20:28    Předmět: Citovat

Trošku odbočím, ale se spotřebou elektroaut to souvisí.
V našem městě je kolonie řadových garáží. Jednotlivé řady s 24 až 40 garážemi mají "informační necejchované elektroměry". Těch podružných elektroměrů je asi 12. Celá kolonie má jeden elektroměr dodavatele. Roční faktura za elektřinu se rozdělí poměrně podle stavu informačních elektroměrů. V jednotlivých řadách se již faktury dělí rovným dílem.
Každý rok se najde někdo, kdo si začně v garáži přitápět, nebo si tam dá třeba mrazničku. Mladí si tam občas pronajmou garáž a udělají si z ní klubovnu nebo posilovnu. Majitelé jednotlivých řad si musí hlídat ty "vykuky", kteří chtějí svoji vysokou spotřebu "vyčůraně" rozdělit mezi osatatní.

Nyní již začíná problémy s elektrokoly, které majitelé nabíjejí přes noc ve své garáži.

Pokud si někdo koupí elektroauto, je na neštěstí s okrádaním sousedů zaděláno, pokud bude své auto nabíjet přes noc v garáži. A to nemluvím o přetížení rozvodů, pokud by elektroaut přibývalo.

Řešením by mohl být samostatný přívod s vlastním odečítacím elektoměrem od dodavatele pro majitele elektroauta. Takový přívod by však nebyl levný a snadno realizovatelný. Takže lze očekávat těžké souboje mezi majiteli v řadových garážích s cílem zamezení se vzájemnému okrádání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18477
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt září 19 2019, 22:38    Předmět: Citovat

Víš, jak to skončí? Jako u nás, zvolený předseda společenstva vlastníků řadových garáží se nasere, protože ho nebaví furt dolovat z vlastníků garáží čím dal větší částky za elektriku a shodí jistič společný spotřeby a rozvaděč zamkne na petlici. A je po svícení, topení a nabíjení. Wink
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5245
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: pá září 20 2019, 13:10    Předmět: Citovat

Davidus napsal: Při výpočtech účinnosti elektrárny úmyslně nezapočítají ani Kogeneraci - ztrátové teplo elektráren se používá pro vytápění okolních vesnic/měst.
A kterých? Opatovice už jsou víceméně jen teplárna, jak to mají na severu Čech nevím. Odpadní teplo, co to je? Jestli myslíš to v chladicích věžích, tak tím bys vytopil leda kulový Neutral . To se řeší odběry z turbín. Kdysi se mluvilo o vytápění Brna z EDU, ale nebyl zájem mít "radioaktivní vodu" Laughing Laughing v radiátorech. Dneska už je to pasé, nikdy by se to nezaplatilo..

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: pá září 20 2019, 13:51    Předmět: Citovat

Odpadní teplo elektráren je velký vtip. Bolševik natáhl parovod od Chvaletic do Kolína, v osmdesátkách, dodnes z něj někde fragmenty zůstaly. Nebyl nikdy využíván, ale zaplatili za něj asi dost. Dodnes by tuhle fantasmagorii tu a tam někdo rád oživil za další nehorázné peníze.
Ale je tu ještě větší vtip: elektrárny na slámu s "vedlejší" produkcí tepla. Než se vláda probudila, vzniklo x elektráren, které spalujou biomasu, která se dřív zaorávala na polích. Samotná zemina neváže strojní hnojiva na mikroorganismy, půda se zhutňuje, nedrží vodu, hnojiva se opět vyplavujou. Vlastníci kteří to stihli, prodávají elektřinu za dotované výkupní ceny, navíc prodávají teplo blízkému okolí (někde si tak koupili přízeň zastupitelstva, případně jim zainvestovali sítě) https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/elektrarny-na-biomasu-maji-smulu-vlada-podpori-uz-jen-teplarny.A110316_161109_firmy-trhy_nev
Potraviny které nevyrostou na zemědělské půdě se musí dovézt, na dotované energie pro vlastníky bioelektráren jim musí občan vydělat, zhoršení zemědělské půdy produkcí technických plodin a chybějící slámou časem občan taky zaplatí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: ne září 22 2019, 20:56    Předmět: Citovat

Tepelná elektrárna Mělník napájí 30 km dlouhým teplovodem sever Prahy
Jaderná elektrárna Temelín napájí teplem Týn nad Vltavou
Tepelná elektrárna Opatovice nad Labem napájí teplem Hradec Králové, Pardubice a Chrudim
Holešovická elektrárna býv. Elektrických podniků hl. města Prahy již při svém vzniku na začátku 20. století dodávala teplo do pražské čtvrti Holešovice-Bubny
Tepelné elektrárny Prunéřov napájí teplem města Klášterec nad Ohří, Chomutov a Jirkov.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kogenerace

a je jich více..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Další
Strana 3 z 17

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.26 sekund