Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zimáky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 21 2017, 12:12    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
BOBOBO napsal(a):
Jo Pepo na své šádyně mám nyní namontované gumy ještě po žigulíku , koupil jsem je jako jeté asi před 12 lety a vzorek drží , ještě je tam tak 6mm . Laughing Laughing

Laughing Laughing

To ale nejsou gumy, kdysi kdosi sundal, zkrátil a svařil pásy z vyřazenýho tanku. To je pak jasný, že vzorek drží, ale ty díry na silnicích, kudy BOBO jezdí, ty stojí za to... Cool

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: pá prosinec 22 2017, 11:56    Předmět: Citovat

Laughing No tipuju, ze minimalne pruznost budou mit stejnou jako ty pasy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kewin



Založen: Sep 21, 2008
Příspěvky: 466
Bydliště: Jižní Morava....

PříspěvekZaslal: so prosinec 23 2017, 2:35    Předmět: Citovat

take mam již letos přezuto na zimni již ke konci zaři duvod prozaicky z puvodnich 6 letych zimaku my už za toto leto začli lest kordy a na jednom my praskl dezen chytnout mne z tim chlupati mam nepeknej flastr ale předchozi gumy najeli skoro 60 tis na 2 autech.... Wink a to již tenkrat nebyli funglovky... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3491

PříspěvekZaslal: so prosinec 23 2017, 9:31    Předmět: Citovat

Ono to sem moc nepatří- kdysi na Feldě jsem měl zimáky a jel jsem po dálnici a vždycky po asi půlhodince na zadním kole to začalo drncat, drncání dramaticky narůstalo, takže jsem rychle hledal kde to odstavit. Zadní kola jsem opticky i hmatem zkontroloval a nic, tak se jelo dál a situace se 2x opakovala.
Pak jsem to už kontroloval důkladněji, prstama jsem objel pneumatiku po povrchu, po vnějším i vnitřním okraji a hele - na vnitřním okraji boule, horká tak, že jsem se spálil, dokonce z jednoho místa vytékala roztavená guma.
Rezerva samo nebyla, nechal jsem to vychladnout, a zbývajících 50km jsem ještě v pohodě dojel pomalejší jízdou.
Kdyby mi to někdo vykládal, nevěřil bych mu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: so prosinec 23 2017, 10:12    Předmět: Citovat

A když bude nejhůř, obujeme to, co zbylo po wermachtu. No_806 Continental 550/45-477 .


Kola.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Kola.jpg
 Velikost:  18.17 kB
 Staženo:  80 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 23 2017, 11:24    Předmět: Citovat

Přemejšlím, z čeho tyhle dělený "loukoťový" kola jsou - že by z "hakla"? Z nějakýho modernějšího panzeru určo ne, na těch měli skopčáci celoplošný kola bez děr...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1531
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: so prosinec 23 2017, 17:47    Předmět: Citovat

Ty kola jsou z tohoto:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sd.Kfz._6
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Sonderkraftfahrzeug_7
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 23 2017, 21:01    Předmět: Citovat

Sure, sir - vskutku, je to z "tatíka vod hakla" ... Dobře si to pamatuju, že skopčácký polopásáky měly "loukotě" a tanky a těžší vozidla měly celoplošný "skořepinový" pojezdový kola....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: ne prosinec 24 2017, 13:53    Předmět: Citovat

Nejsem si jistej. Tahle kola vzbuzují dojem, že byla po dvou snýtována do tupláků. Ještě jsou tam zbytky nýtů. Ale je to jen dojem.


Kolo_2.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Kolo_2.jpg
 Velikost:  9.3 kB
 Staženo:  72 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 24 2017, 14:04    Předmět: Citovat

Určitě, byly dvojitý - mezerou mezi těma obvodovýma obručema procházely vodicí ozuby článků pásů. Jestli to bylo nejtovaný nebo šroubovaný nevím, ale dvojitý byly tutově - jinak by se z nich ty pásy bez vodicích zubů při sebemenším bočním zatížení v zatáčce "zuly". A platí to pro všecky pojezdový kola pásovejch vozidel - i pro zdánlivě jednolitý litý kola T-34 a podobnejch potvor ... I ty totiž byly spojovaný ze zvlášť odlejvanejch zrcadlovejch polovin.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: ne prosinec 24 2017, 15:22    Předmět: Citovat

Jo, na pohled z dálky to vypadalo, jako kdyby byly jednoduché cik-cak a zuby mezi nima, ale ve skutečnosti jsou čtyři "stopy" na jeden pás. Podle rozměru gumy jsou na Sd.Kfz. 250,(252,253) , ale dizajn je jinej, asi nějaká krajová specialita.
Tenhle diferenciál je taky dar od wermachtu, údajně přední náhon čehosi. Jestli nějak souvisí s kolama, netuším.


Naposledy upravil pepik9 dne po prosinec 25 2017, 13:23, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 24 2017, 16:15    Předmět: Citovat

Jednak ty kola byly cik-cak jak píšeš, druhak ty vodicí zuby byly na pásech ve 2 paralelních řadách. Skopčáci to tak měli i na tankách. Zároveň ty zuby sloužily jako naváděcí na poháněcí rozetě - ty měla německá koncepce pohonu standartně vepředu (vzadu jako poslední bylo napínací kolo) - důvodem byly řídící spojky, který řidič u týhle koncepce může ovládat přímo. To byla dlouhý léta nejobvyklejší koncepce pohonu bojovejch pásovejch vozidel - motor vzadu, směrem dopředu spojka a převodovka, na který (nebo těsně vedle ní) řidič přímo seděl, na jejím výstupu řídící skříň se sestupnou redukcí a řídícíma spojkama pro pohonný rozety. Řidič nepotřeboval žádný složitý mechanický táhla a převody sil, ovládací prvky měl přímo po ruce a nouzově mohl řadit třeba i kladivem. Dodneška mají tak pojezd řešenej třeba rolby na sníh. U tanků se ale před WW II a v jejím průběhu hlavně v Rusku nejvíc rozvinula koncepce "všecko vzadu" (i když průkopníkem v Evropě byla třeba i plzeňská Škodovka se svým LT-35) = motor za posádkou, za ním převodovka a koncový převody - a řídící spojky i řazení ovládaný zepředu řidičem přes posilovače "dálkově". Samotná příď tanku se tak mohla udělat nižší a hlavně s větším sklonem, což pozitivně ovlivňuje balistickou účinnost pancíře (šikmý nastavení zvyšuje odolnost proti průrazu). Postupně tuhle koncepci okopíroval a zdokonalil celej svět, takže dneska má 90% tanků pohonnou jednotku vzadu - motor v jednotce s převodovkou a řídícíma spojkama jako "powerpack", kterej se dá relativně rychle a jednoduše vyměnit jako celek nejen v případě poškození, ale i třeba jako upgrade výkonnosti tanku. Výraznou odchylkou od týhle koncepce byl švédskej StrV103 a izraelská Merkava - oba dva mají kompletní pohon vepředu a vedle řidiče, což jak tvrdí konstruktéři, zvyšuje ochranu právě řidiče před zásahem. Ale to už jsme moc OT od zimních gum ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9800
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne prosinec 24 2017, 16:34    Předmět: Citovat

Náhodou, takový pásy jako zimní obutí nejsou vůbec špatný Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: po prosinec 25 2017, 13:22    Předmět: Citovat

Vzhledem k informační hodnotě by možná bylo vhodné tohle vlákno přesunout do SMS nebo pokecu.
Jinak v TV seriálu o tankových bitvách byla zmínka o tom, jak tanky v zimě dost klouzaly..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6575
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 27 2017, 15:16    Předmět: Citovat

https://auto.idnes.cz/michelin-test-celorocni-gumy-dih-/automoto.aspx?c=A171222_221716_automoto_fdv
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund