No vida, a u neprimovstrikovyho benzinaku, kdyz si dam kapesnik k vyfuku, tak jen trosku nacichne, a je mokrej. Jinak cistej.
A i neoturbenej benzinak ma kroutak pekne dole, zalezi na objemu
Ale souhlasim, konecne z te francouzke gyndy vylezlo neco rozumnyho. Jeste aby stejnou vec vypustili z vlkohradu, a svet bude zas o neco ruzovejsi
Diesel je super v rezimu konstatnich (nizkych) otacek, treba v generatoru. V osobaku je to zverstvo.
A davat to do nejvyssich modelu znacek? Podle me je slovni spojeni "luxusni auto s dieselem" naprostej oxymoron. Neco jako kulatej ctverecek...
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2956 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá září 09 2016, 15:46 Předmět:
MetalGod napsal(a):
To je snad první věc v historii, za kterou si <|> zasluhuje pochvalu. Ještě, kdyby vyrobili civilní auto, který se stane legendou, protože žádný takový ještě nestvořili.
Patríš evidentne medzi mladšiu generáciu Renault 16 Dobré je si pozrieť aj Wikipediu. A niečo o tom, ako vznikla tá ich pi.n.da
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá září 09 2016, 19:08 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
Diesel je super v rezimu konstatnich (nizkych) otacek, treba v generatoru. V osobaku je to zverstvo.
Můžeš to nějak odůvodnit?Proč by diesel měl správně běhat v konstantních otáčkách?Co konkrétně na tom dieselu v osobáku trpí?Nějak mě nic nenapadá.Zrovnatak v traktoru.Tam taky roštuješ plynem jak je zapotřebí a s motorem nic nejni třeba 30 let. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá září 09 2016, 19:10 Předmět:
Ne, bez pr..., jak velký emise a čeho může mít třeba nějaký klasický boing? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá září 09 2016, 21:14 Předmět:
Bóóóže... běhá v takovejch konstantních otáčkách, kdy má největší účinnost. A ropák proto, že:
* má vyšší účinnost (vykoná stejnou práci jako benzín, ovšem s nižší spotřebou)
* má vyšší krouťák a stabilnější otáčky
* když už běží, nepotřebuje žádný napájení elektrickým proudem
* ropy nejsou příliš choulostivý na palivo
* když maj starou dobrou konstrukci, tzn. kde se nešetří materiálem, maj díky tomu, že ropa je mastná, delší životnost vlivem nižšího opotřebení třením, a taky teplota ve spalovacím prostoru není tak vysoká, jako u benzínu
Nicméně atmosférický dehťáci potřebujou asi o polovinu větší zdvihovej objem, než atmosférickej benzín (vzhledem k tomu, že cena za povinný ručení se odvíjí právě od zdvihovýho objemu motoru, docela to nasere).
Že to smrdí a ne zrovna zdravě, to víme, taky to, že to nelibě rachotí. Jejich pořizovací cena je vyšší, motor je těžší, když už se na něm něco pohnojí, často to stojí pěknou pálku, zvláště u dehťáků přeplňovanejch. Právě takový jsou vzhledem k jejich komplexnosti (respektive těch steroidů okolo) docela náročný i na údržbu. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 09 2016, 22:04 Předmět:
Turbo dehet náročnej na údržbu. To asi neví moje bejvalá Xsara Pacasso, teď je u kámoše, je jí už 16 roků a do HDI dvoulitru krom rozvoďáku jsem já, ani on nedal ani korunu, najeto 290 tisíc. Tož tak. _________________ Jirka
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá září 09 2016, 22:23 Předmět:
Současná produkce, ne něco, co vyjelo ještě v době, kdy byl svět relativně normální.
Krom toho záleží na tom, jak to vozidlo provozuješ, jestli děláš jen couračky v rámci města, nebo jezdíš dálkový trasy po dálnicích. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15559 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so září 10 2016, 8:42 Předmět:
Celeron napsal(a):
Turbo dehet náročnej na údržbu. To asi neví moje bejvalá Xsara Pacasso, teď je u kámoše, je jí už 16 roků a do HDI dvoulitru krom rozvoďáku jsem já, ani on nedal ani korunu, najeto 290 tisíc. Tož tak.
A jéje, to nebyl právě dobrý příklad. To je jako by ses to naučil od škodovkářů.
300 tisíc km jsem najel bez toho, že bych dal do toho korunu. Prodal jsem to samozřejmě jako voňavku se 150 tisíci najetých km.
Na druhé straně je slyšet všechny, co to po nich koupili, že dražší auto na údržbu ještě nepoznali. Jistě, když předchozí majtel do toho nedal ani korunu, tak to na někoho prostě čeká na tu "malou" investici. A mezi náma, žádný výrobce není vyjimka.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15559 Bydliště: Olomouc
Zaslal: so září 10 2016, 8:49 Předmět:
MetalGod napsal(a):
* má vyšší účinnost (vykoná stejnou práci jako benzín, ovšem s nižší spotřebou)
* když už běží, nepotřebuje žádný napájení elektrickým proudem
* ropy nejsou příliš choulostivý na palivo (benzín taky ne, když je to benzín)
Zkus porovnávat srovnatelné, např. starý nafťák se starým benzínem. Chtěl bych vidět starého nafťáka ve srovnání se starým benzínem a oba při objemu 1,6 co to bude za legraci.
A už jsi zkoušel při nastartované Oktávce 2 v naftě odpojit baterii? Jak dlouho ti u ní ten motor potom běžel?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 10 2016, 9:06 Předmět:
Proboha, přestaňte se tady napadat kvůli ropákům - je jasný, že prvotní JEDNODUCHÝ ropáky s mechanickým vstřikováním žádnou elektriku k chodu nepotřebujou, zatímco ty moderní ("pí.čo.elektrický") ať se systémem PD (pumpe-düse) nebo CR (common-rail) se bez elektriky neobejdou. Každopádně je ropák se stejným výkonem těžší než benzín - protože pracuje s jiným průběhem pracovního tlaku (strmější špička i vyšší absolutní maximum), je taky hlučnější a má vyšší vibrace, ale taky menší spotřebu na jednotku výkonu díky vyšší účinnosti (používá větší rozdíl mezi vstupním a pracovním tlakem i teplotou) a jeho provoz je na jednotku podanýho výkonu levnější díky lacinějšímu a proti beneli míň ušlechtilýmu palivu. A samozřejmě, protože na srovnatelnej výkon má ropák masivnější konstrukci a vykoná menší počet pracovních cyklů, má i větší životnost než benzín - i když zase kvůli větším setrvačným hmotám nemá takovou svižnost v přechodech mezi pracovníma režimama.
ALE TOHLE VŠECKO JE 100 ROKŮ ZNÁMEJ FAKT A NEPOTŘEBUJE TO TADY ZNOVA PROBÍRAT. Důležitější je, že KONEČNĚ jeden z výrobců motorů řek DOST a nehodlá už dál ty vyděrače ekofašistický poslouchat a radši přestane vyrábět něco, co by se díky těm škeblím zeleno-rudejm vypatlanejm stalo dokonale neprodejným ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so září 10 2016, 11:32 Předmět:
p32 napsal(a):
Zkus porovnávat srovnatelné, např. starý nafťák se starým benzínem. Chtěl bych vidět starého nafťáka ve srovnání se starým benzínem a oba při objemu 1,6 co to bude za legraci.
A už jsi zkoušel při nastartované Oktávce 2 v naftě odpojit baterii? Jak dlouho ti u ní ten motor potom běžel?
1) Viz to, co napsali jiný, od Aristotela po Ekkara
2) Když má vochcáfka elektronicky řízenej ajnšpricuňk?! Dokud se jednoduchej ropák s mechanickým čerpadlem točí a má přísun paliva, nezastaví se, protože to není motor zážehovej, ale vznětovej, u nějž se palivo vznítí působením tlaku a tepla.
P. S.: Vochcáfku nemám a ani ji nechci, už vůbec ne v dehtu. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32047 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 10 2016, 13:59 Předmět:
MetalGod napsal(a):
..
2) Když má vochcáfka elektronicky řízenej ajnšpricuňk?! ...
Dvojkový už právě měly všecky buď PD, nebo (ty po faceliftu) už začaly dostávat první Common Raily - bez elektriky se obešly jen jedničkový octy "vnaftěfturbu" a to ještě jen ty nejslabší = 66kW s rotačkou (rotačním vstřikovacím čerpadlem BOSCH), ty silnější už musely mít elektriku minimálně pro regulaci naklápění statorovejch lopatek turba... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so září 10 2016, 15:34 Předmět:
V čerpadle (Bosch, u filcek často Lucas, ale kvůli menší spolehlivosti se zaměňovaly za boschácký), pokud se nepletu, je elektricky řízenej uzávěr paliva. Kdyby tam nebyl, nešlo by to chcípnout. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.