Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Konečně!!!!
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 11:39    Předmět: Citovat

No vida, a u neprimovstrikovyho benzinaku, kdyz si dam kapesnik k vyfuku, tak jen trosku nacichne, a je mokrej. Jinak cistej.

A i neoturbenej benzinak ma kroutak pekne dole, zalezi na objemu Smile

Ale souhlasim, konecne z te francouzke gyndy vylezlo neco rozumnyho. Jeste aby stejnou vec vypustili z vlkohradu, a svet bude zas o neco ruzovejsi Very Happy

Diesel je super v rezimu konstatnich (nizkych) otacek, treba v generatoru. V osobaku je to zverstvo.
A davat to do nejvyssich modelu znacek? Podle me je slovni spojeni "luxusni auto s dieselem" naprostej oxymoron. Neco jako kulatej ctverecek...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 2956
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 15:46    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
To je snad první věc v historii, za kterou si <|> zasluhuje pochvalu. Ještě, kdyby vyrobili civilní auto, který se stane legendou, protože žádný takový ještě nestvořili.

Patríš evidentne medzi mladšiu generáciu Wink Renault 16 Dobré je si pozrieť aj Wikipediu. A niečo o tom, ako vznikla tá ich pi.n.da Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2575
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 19:08    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
Diesel je super v rezimu konstatnich (nizkych) otacek, treba v generatoru. V osobaku je to zverstvo.

Můžeš to nějak odůvodnit?Proč by diesel měl správně běhat v konstantních otáčkách?Co konkrétně na tom dieselu v osobáku trpí?Nějak mě nic nenapadá.Zrovnatak v traktoru.Tam taky roštuješ plynem jak je zapotřebí a s motorem nic nejni třeba 30 let.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6568
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 19:10    Předmět: Citovat

Ne, bez pr..., jak velký emise a čeho může mít třeba nějaký klasický boing?
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2575
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 19:16    Předmět: Citovat

Asi takový jako když v kýblu zapálíš petrolej Laughing
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 21:14    Předmět: Citovat

Bóóóže... běhá v takovejch konstantních otáčkách, kdy má největší účinnost. A ropák proto, že:
* má vyšší účinnost (vykoná stejnou práci jako benzín, ovšem s nižší spotřebou)
* má vyšší krouťák a stabilnější otáčky
* když už běží, nepotřebuje žádný napájení elektrickým proudem
* ropy nejsou příliš choulostivý na palivo
* když maj starou dobrou konstrukci, tzn. kde se nešetří materiálem, maj díky tomu, že ropa je mastná, delší životnost vlivem nižšího opotřebení třením, a taky teplota ve spalovacím prostoru není tak vysoká, jako u benzínu

Nicméně atmosférický dehťáci potřebujou asi o polovinu větší zdvihovej objem, než atmosférickej benzín (vzhledem k tomu, že cena za povinný ručení se odvíjí právě od zdvihovýho objemu motoru, docela to nasere).
Že to smrdí a ne zrovna zdravě, to víme, taky to, že to nelibě rachotí. Jejich pořizovací cena je vyšší, motor je těžší, když už se na něm něco pohnojí, často to stojí pěknou pálku, zvláště u dehťáků přeplňovanejch. Právě takový jsou vzhledem k jejich komplexnosti (respektive těch steroidů okolo) docela náročný i na údržbu.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17909
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 22:04    Předmět: Citovat

Turbo dehet náročnej na údržbu. To asi neví moje bejvalá Xsara Pacasso, teď je u kámoše, je jí už 16 roků a do HDI dvoulitru krom rozvoďáku jsem já, ani on nedal ani korunu, najeto 290 tisíc. Tož tak.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá září 09 2016, 22:23    Předmět: Citovat

Současná produkce, ne něco, co vyjelo ještě v době, kdy byl svět relativně normální.
Krom toho záleží na tom, jak to vozidlo provozuješ, jestli děláš jen couračky v rámci města, nebo jezdíš dálkový trasy po dálnicích.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 10 2016, 8:22    Předmět: Citovat

Stránka: http://www.autolexicon.net/cs/articles/hdi-high-pressure-direct-injection/ hlásá, že:
citace:
... HDi (High-pressure Direct injection)
Označení HDi používá koncern PSA pro své vznětové motory s přímým vstřikem...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15559
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so září 10 2016, 8:42    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
Turbo dehet náročnej na údržbu. To asi neví moje bejvalá Xsara Pacasso, teď je u kámoše, je jí už 16 roků a do HDI dvoulitru krom rozvoďáku jsem já, ani on nedal ani korunu, najeto 290 tisíc. Tož tak.

A jéje, to nebyl právě dobrý příklad. To je jako by ses to naučil od škodovkářů. Wink
300 tisíc km jsem najel bez toho, že bych dal do toho korunu. Prodal jsem to samozřejmě jako voňavku se 150 tisíci najetých km.
Na druhé straně je slyšet všechny, co to po nich koupili, že dražší auto na údržbu ještě nepoznali. Jistě, když předchozí majtel do toho nedal ani korunu, tak to na někoho prostě čeká na tu "malou" investici. A mezi náma, žádný výrobce není vyjimka. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15559
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so září 10 2016, 8:49    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):

* má vyšší účinnost (vykoná stejnou práci jako benzín, ovšem s nižší spotřebou)
* když už běží, nepotřebuje žádný napájení elektrickým proudem
* ropy nejsou příliš choulostivý na palivo (benzín taky ne, když je to benzín)


Zkus porovnávat srovnatelné, např. starý nafťák se starým benzínem. Chtěl bych vidět starého nafťáka ve srovnání se starým benzínem a oba při objemu 1,6 co to bude za legraci.
A už jsi zkoušel při nastartované Oktávce 2 v naftě odpojit baterii? Jak dlouho ti u ní ten motor potom běžel?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 10 2016, 9:06    Předmět: Citovat

Proboha, přestaňte se tady napadat kvůli ropákům - je jasný, že prvotní JEDNODUCHÝ ropáky s mechanickým vstřikováním žádnou elektriku k chodu nepotřebujou, zatímco ty moderní ("pí.čo.elektrický") ať se systémem PD (pumpe-düse) nebo CR (common-rail) se bez elektriky neobejdou. Každopádně je ropák se stejným výkonem těžší než benzín - protože pracuje s jiným průběhem pracovního tlaku (strmější špička i vyšší absolutní maximum), je taky hlučnější a má vyšší vibrace, ale taky menší spotřebu na jednotku výkonu díky vyšší účinnosti (používá větší rozdíl mezi vstupním a pracovním tlakem i teplotou) a jeho provoz je na jednotku podanýho výkonu levnější díky lacinějšímu a proti beneli míň ušlechtilýmu palivu. A samozřejmě, protože na srovnatelnej výkon má ropák masivnější konstrukci a vykoná menší počet pracovních cyklů, má i větší životnost než benzín - i když zase kvůli větším setrvačným hmotám nemá takovou svižnost v přechodech mezi pracovníma režimama.
ALE TOHLE VŠECKO JE 100 ROKŮ ZNÁMEJ FAKT A NEPOTŘEBUJE TO TADY ZNOVA PROBÍRAT. Důležitější je, že KONEČNĚ jeden z výrobců motorů řek DOST a nehodlá už dál ty vyděrače ekofašistický poslouchat a radši přestane vyrábět něco, co by se díky těm škeblím zeleno-rudejm vypatlanejm stalo dokonale neprodejným ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: so září 10 2016, 11:32    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
Zkus porovnávat srovnatelné, např. starý nafťák se starým benzínem. Chtěl bych vidět starého nafťáka ve srovnání se starým benzínem a oba při objemu 1,6 co to bude za legraci.
A už jsi zkoušel při nastartované Oktávce 2 v naftě odpojit baterii? Jak dlouho ti u ní ten motor potom běžel?

1) Viz to, co napsali jiný, od Aristotela po Ekkara
2) Když má vochcáfka elektronicky řízenej ajnšpricuňk?! Dokud se jednoduchej ropák s mechanickým čerpadlem točí a má přísun paliva, nezastaví se, protože to není motor zážehovej, ale vznětovej, u nějž se palivo vznítí působením tlaku a tepla.
P. S.: Vochcáfku nemám a ani ji nechci, už vůbec ne v dehtu.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 10 2016, 13:59    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
..
2) Když má vochcáfka elektronicky řízenej ajnšpricuňk?! ...
Dvojkový už právě měly všecky buď PD, nebo (ty po faceliftu) už začaly dostávat první Common Raily - bez elektriky se obešly jen jedničkový octy "vnaftěfturbu" a to ještě jen ty nejslabší = 66kW s rotačkou (rotačním vstřikovacím čerpadlem BOSCH), ty silnější už musely mít elektriku minimálně pro regulaci naklápění statorovejch lopatek turba...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: so září 10 2016, 15:34    Předmět: Citovat

V čerpadle (Bosch, u filcek často Lucas, ale kvůli menší spolehlivosti se zaměňovaly za boschácký), pokud se nepletu, je elektricky řízenej uzávěr paliva. Kdyby tam nebyl, nešlo by to chcípnout.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 3 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund