Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá květen 27 2016, 21:45 Předmět:
Artaban001 napsal(a):
to jsou kompresory, ke kterým se "běžný smrtelník", který jde vykošérovat lednici, běžně nesetká.
Klimačky a odvlhčováky mívají běžně šroubáky a novější, co mají tepelný čerpadlo do -15 už maj i malý scrolly. V tepelku, co mám doma je 4KW (příkon) Scroll a má průměr cca 200 mm a výšku cca 300 mm. Pár kg.
Ale nikdy jsem nezkoušel, zda šroubák nebo Scroll jde použít jako vývěva.
A propo, co je za komprďáky v autoklimačkách? Ty mě míjej. _________________ Jirka
Ve vagonových klimách, co tu máme ve stavu je pístový. (dvou písťák, nebo třípísťák - teď nevím) Ta klima má výkon 35KW (dle papírů) kdosi mi říkal, že klimový kompresor v autě je více pístový s postupným řízením rotační deskou.. (tak nějak jsem to pochopil podle popisu kohosi)
Něco podobnýho jako tohle:
Ta pístová technologie ve wapce mě taky překvapila. měl jsem za to, že tam bude třeba zubový čerpadlo. A ty písty mě připadly stejně "lagryc" jako v ručním postřikovači na kvítka (wapka Karcher)
Je tu nějaký chlaďař?
Měl bych dotaz. Dotáhnul jsem si domu chladící stůl v kterém je kompresor s lamelovým chladičem s větrákem a výměnik je taky lamelový s větrákem.
Chci z toho použít to zařízení pro stavbu chladícího boxu a potřeboval bych to rozpojit. Je to na šroubovací spojky, takže pohoda, né jako lednice nebo mrazák,kde je vše sletováno napevno.
A teď ten dotaz. Vím že se nějak zavřením jednoho z ventilů nechá vysát chladivo do agragátu tak, aby ve výparníku žádné nezbylo a pak, po uzavření všech ostatních ventilů, by se to mělo dát rozebrat s minimálním únikem chladiva a rychle zašpuntovat proti vniknutí vzdušné vlhkosti.
Byl by někdo schopen pomocí podrobných fotek poradit co a kde zavřít a jak postupovat? Kdyby to nešlo rozebrat, tak bych to musel zložitě vyřezávat flexou a zas je škoda zbytečně zničit pěkný nerez plech.
Musel bych videt vyfoceny agregat uvnitř.Zavre se kohout na sberaci a z vyparniku chladivo kompresor odsaje. Potrebujes na to manometr aby jsi videl ze je chladivo odsate a podrzet podtlakovou ochranu aby se nevypnul kompresor.
Obyč manometr tam nenašroubuješ,jiný závity,na servisním ventilu je 1/4". Na třetí fotce máš ten sběrač chladiva,ten ventil když zavřeš a poběží kompresor tak chladivo nacpeš do toho sběrače a výparník ti zůstane bez chladiva.Pokud potřebuješ vyndat jen výparník. Jinak náplň je 1kg za cenu cca 210kč.Možná lepší vypustit a od nějakého chlaďaře pak nechat naplnit.
Jo, potřebuju jen odpojit výparnik (ten je pod tou deskou nahoře) abych mohl sundat celej ten vršek a zůstal mi jen spodek. Právě mezi tím je jen dírka kudy prochází měděný trubky. Abych to dostal ven bez rozebrání, musel bych ten vršek rozříznout flexou.
Bez toho budíku to nejde odhadnout jak dlouho nechat běžet kompresor? Stalo by se s ním něco, kdyby běžel dýl, než je nutný?
Chlaďaře mám, ale ten teď přes léto je zabitej, furt jezdí někde po servisech a na tyhle melouchy nemá moc čas.
Nestane se nic pokud pobezi dele,pokud to nema podtlakovou ochranu na fotkach jsem ji nevidel.Ta by to vypnula.Odhaduji odsati par minut.Po spojeni by to chtelo ale vyvakuovat.Nez tam zase posles chladivo do okruhu.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá červen 10 2016, 22:42 Předmět:
Chlaďaři v poslední době na malejch klimačkách už ani vývěvu nepoužívaj a plnění dělaj na "prasáka". Při dodávce je chladivo zavřený ve venkovní jednotce. Propojej to s vnitřní a pootevřou ventil na venkovní jednotce a celej okruh "profouknou" chladivem přes konektor pro připojení manometru na druhým ventilu. Je to prasárna, protože se s tím ne úplně bezpečně vyčistí okruh od případnýho svinstva, vlhkosti a pod. No a taky dost ubude chladiva. Znám jednoho, co si aspoň vozí 15litrovou flašku dusíku a s ní to pořádně profučí přes oba konektory pro manometry a pak teprv profoukne chladivem. Kdybys to náhodou dělal, bacha na popáleniny z mrazu od úniku chladiva.
Jinak koukám, že se zabýváš zajímavou činností. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.