to nevim teda, leda ze by presli na jinou technologii baterek. Jinak spis lithium pujde nahoru, ptz jednou proste dojde....
Solar je dle meho nazoru (opet pri efentivite soucasne technologie) blbost
Tak k lithiu jsou alternativy, třeba sodík, kterej sice má cca poloviční energetickou hustotu, ale je levnej a zásoby jsou prakticky nevyčerpatelný
když se dosáhne dost nízký ceny, můžou bejt pokrytý nějakou formou tenkejch panelů prakticky všechny zastavěný plochy, stejně potřebujou povrchovou úpravu, takže investice při výstavbě může bejt minimální ve výsledku
stačí se podívat, jak vypadala elektronika i baterie pro ní v roce 2000 a 1985, ten pokrok je pěkně vidět, tehdy byl domácí solár naprostý scifi, stejně jako rychlej sportovní elektromobil, i blbej dnešní dron co prodávaj všude, byl naprosto mimo možnosti jak z pohledu baterii, tak elektroniky
Oproti Audi (co ide sice rychlo, ale len rovno) to sportak je, pretoze ma aspon lepsie rozlozenu hmotnost. Ale niekto si pod pojmom sportak moze predstavit male a lahke auto s dostatocnym vykonom.
Ja jsem to taky nevztahoval jen k audi, ale sportovnim autum celkove v podobne cenove kategorii - Porsche 911, Nissan GTR, Mercedes SLxx AMG atd...
PixelOrgy, vsak si sa v tej Tesle este neviezol? Nevadi, ze ma 2tony, krutiaci moment elektromotoru je uplne iny, to zrychlenie je neuveritelne, aj pri 100kmh ked sa dupne na podlahu, tak to auto vystreli, naozaj sa to neda porovnavat, a vdaka nizkemu tazisku to sedi na ceste neuveritelne dobre, vysledok na seba nenechal dlho cakat, grcka uz bola na krajicku A baterky sa daju recyklovat, narozdiel od ropy Inak len take LiFePOlky donedavna vobec neexistovali, a uz nehoria, neobsahuju toxicky elektrolyt a maju neskutocne parametre oproti napriklad olovenym baterkam, ktovie, ake zlepsenia sa podari vyspekulovat, narozdiel od ropy je tam velky potencial na vylepsovania, to iste plati aj pre solarne panely - pred par rokmi som mal 4 panely s 250W za 2000€, teraz 16 panelov s 1000W za 1000€ - to je 8nasobny rozdiel smerom k lepsiemu, za taky kratky cas je to neuveritelny pokrok...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2571 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá leden 08 2016, 19:33 Předmět:
Ten pokrok by mohl být už kdovíkde,kdyby nebylo ropnejch magnátů.Vždyť v roce 1900 jezdilo víc elektromobilů než ropomobilů.
Mě se teda elektromobily líběj.Na hrkání do práce by to bylo pro mě ideální.
Jinak s tou ekologií provozu je to na štíru.Buď se elektrika vyrobí v elektrárně která zatěžuje životní prostředí nebo si ji vyrobim sám ze solárních panelů který se museli vyrobit a tudíž mají taky svůj díl na likvidaci všeho živého.
Lenze elektromobily budu sluzit roky a prostredie viac nezatazovat, solarne panely to iste, ich zivotnosti su dlhe desiatky rokov, takze dopad na zivotne prostredie je neporovnatelny...a kedze v dobe internetu ani ropni magnati nedokazu nic utajit, moze vyvoj pokracovat ovela rychlejsie, este nedavno kolko zarytych pesimistov odsudzovalo Teslu ako biedny pokus o vykrik do tmy - a co tu mame dnes? Tesly, Leafy, eGolfy, eBMW, eLupa, Audi eTron atd atd - uz to ziadni ropni magori nezastavia ako kedysi v pripade General Motors
Takjane, s kravickou to budu radosti, nie starosti Zvieratka aj bez inteligencie vedia, ze sa da zit spokojne a zadarmo, bez vlastneho zotrocovania
Možno o pár rokov to bude skutočnosť že namiesto bateriek bude poháńať elektromobil superkapacitor vyrobený so špačkov teda ak budú ešte ľudia vôbec fajčiť .
Juhokórejskí vedci našli nezvyčajný spôsob využitia použitých cigaretových filtrov. Podľa nich sú ohorky z cigariet skvelou surovinou pre výrobu materiálu na efektívne a lacné skladovanie energie. Väčšina z nás by musela veľmi tvrdo premýšľať, ako nájsť nejaké rozumné využitie cigaretových ohorkov. Vedci z juhokórejskej Národnej univerzity v Soule to už vymysleli. Pohľad na ľudí odhadzujúcich cigaretové ohorky nás inšpiroval k hľadaniu možností ich recyklácie na užitočné materiály. Cigaretová filtre sa vyrábajú z acetátu celulózy. Keď na ňu pôsobí extrémne teplo, zmení sa na materiál na báze uhlíka. A uhlík je ideálna substancia pre superkapacitory, ktoré uchovávajú elektrickú energiu. Sú lacné, majú vysokú elektrickú vodivosť a dlhodobú stabilitu. Vytvorili sme prvý superkapacitorový materiál z cigaretových ohorkov. V superkapacitoroch neprebiehajú žiadne chemické reakcie ako v bežných batériách. Získali sme tak materiál na ukladanie elektrickej energie, ktorý sa môže rýchlo nabiť a vybiť, dá sa využívať donekonečna. Superkapacitory sú súčasťou notebookov alebo mobilných telefónov. Nájdeme ich aj vo veterných turbínach. Použité cigaretové filtre môžu dramaticky znížiť ich cenu, takže nič nebude brániť ďalšiemu rozšíreniu.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34003 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá leden 08 2016, 22:44 Předmět:
Diamant je tiez uhlik, ale trochu iny ako v CO₂. Uhlika su vsade tri prdele. Takze neviem, preco by sa to malo robit prave z cigaretovych filtrov - to musel vymysliet nejaky fajciar...
U nás je "už" bežný jav že sa recyklujú PET fľaše . A vo svete sa už asi budú recyklovať aj špaky . U nás možno o 10 rokov ak to Brusel nakecá . Ale napríklad v Taliansku sú "špeciálne" koše na špačky . Ak tam zahodíš špak na zem a rýchle oko policajta ťa zachytí máš o 500€ ľahšiu peňaženku . V Londýne je za to pokuta 80 libier (asi 108 eur) .
Odpad z fajčenia je podľa ENEA najbežnejší na ktorý je možné naraziť v Stredozemnom mori a tvorí 40 percent miestneho odpadu. Nasledujú plastové fľaše (9%) a igelitové tašky (8%).
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1650 Bydliště: Blansko
Zaslal: so leden 09 2016, 10:31 Předmět:
Lithia je dost v mořské vodě, už se pracuje na technologii těžby. Všechno je to o akumulátorech, i soláry. Soláry bez akumulace nic moc neřeší, jejich výkon stejně musí být zálohován klasickými elektrárnami. Ideální by byl elektromobil + druhá náhradní baterie, co se mi mezitím nabíjí doma ze soláru. V současné době nereálně drahé řešení, ale možná někdy v budoucnu...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6566 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so leden 09 2016, 10:51 Předmět:
Pánové, nezlobte se, ale nejste tak trochu idealisté? O čem mluvíte, je v řádu desítek let. To už tahle civilizace třeba nebude, nebo v dost jiné podobě. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 18, 2014 Příspěvky: 291 Bydliště: Martin
Zaslal: so leden 09 2016, 13:16 Předmět:
Ked bude letecká doprava pužívať k pohonu elektromotory s akumulátormi tak potom to bude mať význam, spalovacie motory majú najmenší podiel na zničistení ovzdušia. A pokial pohon vozidla váhou predstavuje polovičku s celkovej váhy vozidla je také vozidlo velmi neefiktívne.a chcel by som vidieť tahať za tou teslou 1,5tonový vozík do strmého kopca to by bola prdel.A čo sa týka krutiacieho momentu každy poriadný dieslak rozdupe elektromotor na plnej čiare čo sa týka velkosti efektívnosti a bezpečnosti a spolahlivosti.Jednoducho povedané elektrika nenhradí ropu.A čo pri nehode ked tú teslu rozsere na sračky je to bezpečné a a nezčistí to prírodu?
elektromobilita - potažmo elektromobil s akumulátorem si z ničím nezadá z benzínovým motorem. Tu elektřinu do těch akumulátorů musíte někde vyrobit. Takže je potřeba uhelná, atomová,nebo jiná elektrárna. Kolik KW motor je potřeba pro to, aby "udržel v pohybu" 1T vozidlo na klasických pneumatikách na klasické české silnici po vzdálenost dejme tomu 500Km. A to ještě rozjezdy, popřípadě kopce bez sjezdů a pod. Já vím, že bržděním se dá nějaká elektřina naládovat zpět do akumulátorů. Další otázka - Jak narvat během dvou minut do akumulátorů energii, kterou jsem spotřeboval na těch 500Km. Ty proudy budou v řádově stovkách A a to možná i ze sítě.
A Jak se vlastně topí v elektromobilu? -plynovým bufíkem?
Já bych elektrombil nechtěl. Na to, jak je to využitelný je to drahý. Buď klasický auto třeba na benzín, nebo jiný alternatívní paliva - alternatívní nemyslím ty pokřiveně dotovaný sračky, a nebo "šlapací technologii" (kolo, pěšmo pokud to jde). Pokud se nenajde způsob, jak měnit energie přímo na energii elektrickou bez nějakých mezistupňů, nevěřím, že bude elektromobil konkurencí pro "spalováky". Navíc lidstvo doposud nenašlo způsob, jak přímo ukládat elektrickou energii v případě jejího nadbytku. (superkondenzátory jsou malá jednotka)
PS: kdesi jsem četl o hliníkovogaliové metodě výroby vodíku pro auta: Hliníkový "hobliny" se smíchají z galiem a nechá se na to působit voda -Hliník se slučuje z kyslíkem z vody a vytěsňuje vodík. Galium je jako katalyzátor, který zabraňuje nabalování pevnýho oxidu hliníku na hliník. Výsledkem je oxid hliníku, který se pak musí za použití velkého množství energie regenerovat na čistý hliník (takže taky akumulátor v globálním měřítku)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.