Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1288 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: so září 19 2015, 18:52 Předmět:
Jezdí se vpravo. Když se dálnice rozšiřuje do třech pruhů, užiju dle zákona pravého jízdního pruhu. Pokud někdo pomalejší jede středním či levým pruhem, porušuje zákon on, nikoli já, pruh neměním. Pochopili to i policajti, jedoucí v prostředním pruhu, já kolem nich pokračoval pravým.
Vyjádření ministerstva dopravy (vozím ssebou, stejně jako silniční zákon):
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32044 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 19 2015, 19:22 Předmět:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ministrů_dopravy_České_republiky
Vidíš tam nějakýho Martina Nováka, ještě ke všemu přičmoudlýho jako Gejza? Tak asi tolik důvěryhodnosti má to jeho "doporučení"... Nikdo jinej, než Prdlament týhle Bohem posraný republičky nemá nárok něco takovýho "doporučovat" - jedině formou §§§ a zákona. Každej jinej jen vyjadřuje OSOBNÍ NÁZOR - a někdo další může mít jinej. Co není v §, tak prostě neexistuje - aspoň na silnici... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1288 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: so září 19 2015, 19:31 Předmět:
Pokud se komukoli nelíbí, že kolem něj projíždím zprava (beze změny pruhu), nechť užije pravého jízdního pruhu tak jak má (viz Ekkarovy $$$), oba budeme spokojeni. Pokud tam projedu zprava já, evidentně tam bylo místo pro normální předpisovou jízdu pravým pruhem.
p.s. Martin Novák je mluvčím ministerstva dopravy, tedy se jeho vyjádření dá považovat za oficiální stanovisko MD _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Naposledy upravil Ruprecht dne so září 19 2015, 19:40, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so září 19 2015, 19:35 Předmět:
Nepřehlédni jednu drobnost - můžeš jet pravým pruhem rychleji, než vozidla v levém, ale je to s podmínkou, že hustota vozidel v levém pruhu, která je nepochybně příčinou toho, že ten pruh jede pomaleji, ti stejně brání v bezpečném zařazení do levého, předjížděcího, pruhu.
Pokud jede v levém pruhu jedno vozidlo a kilometr před ním nikdo a přesto je pomalejší (zde míněno, že jede pomaleji, než stanoví příslušné rychlostní omezení), pak řidič tohoto vozidla porušuje zákon tím, že předjížděcí pruh neuvolní. To platí už téměř v celé Evropě (konečně se sjednocují předpisy), u nás také, jen místo zjednodušení těch předpisů se to řeší dalšími a dalšími vyhláškami a přílepky, takže se v tom už kale nevyznají ani sami autoři.
Nemůžu si pomoci - německé, rakouské i švýcarské dopravní předpisy jsou asi třikrát tenčí, než naše.
Nicméně ani přebujelost našich předpisů není hlavní příčinou toho, jak blbě se u nás jezdí (ať už se ten termín "blbě se jezdí" vykládá jakkoli).
Když už se tu tedy řeší německé testy: v německy hovořících zemích vede často silnice I. třídy (Bundesstraße) skrz dlouhou vesnici, kde je rychlost omezená na 80 km/h, někde na 70 km/h, aby se provoz nezdržoval. Ono jet padesátkou polovinu ze 100 km délky silnice je dost otrava, proto je omezení na padesát a méně jen tam, kde to má smysl. Ale v blízkosti našich hranic raději proto Rakušáci urychlili stavbu obchvatů (Němci je měli už dřív) a v těch vesnicích ponechali limit do 50 km/h. Třeba ve Štýrsku a na mnoha místech v Německu místo obchvatu prostě povolili vyšší limit rychlosti. Ale dál od našich hranic. Proč asi?
Podobně dvojitou plnou čáru v příhraničí, kudy jezdí Češi a Poláci, nahradili betonovými svodidly uprostřed silnice. Proč asi?
Otázka 3: Jak se musíte jako řidič zachovat?
A. Pokračuji v jízdě, neboť se osoby nacházejí na levé straně
B. Pokračuji v jízdě, neboť je zde dostatečný čas než osoby dosáhnou úrovně mého jízdního pruhu.
C. Zastavím, abych umožnil přejít osobám.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32044 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 20 2015, 10:31 Předmět:
I když fyzicky skutkově a fyzikálně je nejsprávnější B (než ty dvě klepny dojdou do mýho pruhu, já budu dávno pryč - a nevytvořím při novým rozjezdu další nadbytečný exhalace CO a CO2, protože plynule projedu s minimální spotřebou paliva), tak podle zákona 361 musím učunit podle varianty C - snížit rychlost jízdy až zastavit, abych jim dal najevo, že milostivě můžou přejít (načež se ty dvě ani nehnou, protože vůbec přecházet nechtěly, jen se zastavily ke svýmu drbání svý sousedky zrovna u tohohle přechodu - a když na ně zatroubím, abych upoutal jejich pozornost a opravdu je upozornil na skutečnost, že jsem zastavil a ony můžou BEZPEČNĚ PŘECHÁZET když už teda stojí tam kde stojí, tak mě akorát vy3,14čujou proč na ně troubím, megery jedny) ...
V Česku má přednost už chodec dávající svým chováním najevo, že hodlá vstoupit na zebru - ale často je to o držku, protože na zebru vleze naprosto znenadání chodec do tý doby jdoucí přímo po chodníku, aniž by se rozhlídnul a dal tak najevo, že ČUMÍ a chce do tý silnice vlézt (nejlíp ještě s ušama zaštuplovanýma špuntama od Já-Podu vytočenýho na plný gule, takový bych rovnou střílel) - a opačně, právě dvojice nebo i trojice klepen, výrazně se rozhlížející těsně u zebry vůbec nehodlá na přechod vstoupit - protože ony vyhlížejí tu čtvrtou, která ještě platí v krámě na druhý straně chodníku a ony vyhlížejí, jestli kolem nejde nějaká další známá, na který by si smlsly svýma drbama a klepama ... Ale zkuste nezastavit, podle zákona schválnosti vám tam přesně v tu chvíli a těsně před kapotu vlezou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.