Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

LPG - Ano ci ne?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6575
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 22:26    Předmět: Citovat

Myslel jsem to obecně. Poměr cena/výkon malý. Spíš se asi projeví na výkonných motorech typu "M" . Před lety jsme zkoušeli různá vylepšení a nic moc, spíš horší. Prostě se ty super nevyplatí.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 22:39    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Myslel jsem to obecně. Poměr cena/výkon malý. Spíš se asi projeví na výkonných motorech typu "M" . Před lety jsme zkoušeli různá vylepšení a nic moc, spíš horší. Prostě se ty super nevyplatí.


Jo to asi jo, i proto ze jsou ty motory navrzeny pro vyssi otacky, kde bude potreba rychleji palit....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 22:40    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Hoří úplně stejně, ale je odolnější proti vznícení = vyžaduje vyšší ionizační a iniciační práci jiskry


jj, presne tak jsem myslel to "hur" Smile


Jinak to je fakt, to me nenapadlo, ze LPG-vzduch bude i lepsi izolant nez benzin-vzduch
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32085
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 23:07    Předmět: Citovat

Je to tím, že v benzínu jsou složitější uhlovodíky (isooktan) a dnes i přidanej "bio" líh, takže je v něm i vázaná voda - když se tahle směs odpaří, snáz se ionizuje, takže má menší izolační pevnost. LPG je opravdu skoro čistej propan s butanem, který jsou chemicky i fyzikálně stálejší, než benzínová směs - takže jdou i hůř zapálit.

A ještě jednu věc doplním - SPOTŘEBA na LPG. Pokud ji někdo chce porovnávat s benzínem, musí ji počítat na kg/h, kg/km nebo kg/kW/s, protože LPG je lehčí než benzín a aby se dosáhlo stechiometrickýho poměru pro spalování, musí bejt kapalný fáze LPG v porovnání s benzínem asi 1,2x víc - litrově proto vychází spotřeba na LPG horší, než na benzín. Když se to ale spočítá správně neboli ve váhovejch jednotkách, vyjde LPG dokonce ještě líp než benzín - právě proto, že má vyšší oktanový číslo a dovoluje motoru pracovat s větším kompresním poměrem nebo aspoň s větším předstihem zážehu proti benzínu, takže narůstá účinnost spalování.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 23:30    Předmět: Citovat

jj, to mas recht, nemuzes porovanvat spotrebu benzin/LPG primo, benzin ma vyssi hustotu....

Co jsem cetl, tak spotreba se zvysi o 1-2 litry, coz vzhledem k polovicni cene LPG je k smichu... stejne to ted bere tak prumer 14-15l/100km (ve valne vetsine provoz ve meste)..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 23:33    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Před lety jsme zkoušeli různá vylepšení a nic moc, spíš horší.


Jaka vylepseni krome svicek? Jak jde o bastleni, zajima me to Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32085
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 23:40    Předmět: Citovat

Takjan asi myslí onu éru kopírování Motoplatu nebo laborování s různýma typama zapalování s vícenásobnou nebo prodlouženou jiskrou, s tyristorama, tranzistorama, s měničem i cívkou samostatně pro každej válec nebo zase společně... A houfně se sháněly vn trandy SU-160, protože teslácký napěťově nevyhovovaly ... Laughing Laughing Laughing
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st listopad 05 2014, 23:49    Předmět: Citovat

Laughing Aha.... jojo, stejny pribeh jako s radkovyma rozkladama u TV... SU-160 rules Laughing

Takovy pekny experimentovani to mohlo byt, a ja jeste nebyl plnolety Laughing

Bohuzel, clovek si s motronicem moc nezabastli Confused

..nebo jo, ale za cenu software + nastroju za nehorazny prachy a s tim, ze spoustu informaci jen tak nenajde...

i kdyz, snaha se ceni ze? Smile

http://rusefi.com/forum/viewtopic.php?t=359
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15561
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt listopad 06 2014, 6:18    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
jj, to mas recht, nemuzes porovanvat spotrebu benzin/LPG primo, benzin ma vyssi hustotu....

Ale můžeš. To, že u LPG je jako větší spotřeba na 100 km, tak to je úplně vedlejší. Měl jsem P405 v kombíku na LPG (1,9 l) asi 7,5 roku a nikdy mě nenapadlo počítat spotřebu jinak než v Kč na 100 km. Takže když budeš počítat spotřebu v benzínu u u LPG také v Kč zaplacených jen za PHM na 100 km, tak ti vyjde krásné porovnání a nemusíš z toho dělat žádnou vědu.
Jinak ano, používají se studenější svíčky, ale žádné speciality takže to vyjde nastejno jak normálně, když je měníš a na ty normálně předepsané to bude i tak jezdit bez problémů. Já jezdil na normální co tam měly být a nepoznal jsem kvůli tomu jediný problém, ale je možné, že u těch slabších aut na tom už záleží.
Auto si dej předělávat tam, na které jsou dobré reference. Je to jen o přístupu k práci, ten balíček pro montáž je totiž všude stejný, ale český člověk umí podělat vše.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 514

PříspěvekZaslal: čt březen 12 2015, 20:44    Předmět: Citovat

Já jezdím na LPG už přes 6 let a neměl jsem s tím jediný problém.
Co se týče svíček, tak se vykašlat na drahé speciality přímo pro LPG. Stejně odchází dříve. Nejlepší je dávat obyčejný předepsaný a měnit je společně s olejem.
Dobrej servis to dokáže vyladit tak, že auto nic nepozná. Pokud se občas rozsvítí nějaká kontrolka, nebo vyskočí závada na diagnostice, tak to je blbě nastavený. Nic takového se dít nesmí.
Dobré je čas od času nechat zkontrolovat vůli na ventilech. Ono by se to mělo dělat i při provozu na benzín, ale na to každej kašle.
Motory co nemají pořádně vytvrzené sedla ventilů na to moc vhodné nejsou. Tam nepomůže ani flashlube. Tuhle příměs sem nidky neměl a podle mě je to jen reklamní trik. Nikdo nikdy neprokázal že pomáhá. Motor co měl odejít odešel i s přimazáváním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2015, 0:01    Předmět: Citovat

No ja to vidim tak, ze zustanu u benzinu.
- Co jsem cetl (napr. audiklub, tady..), tak hodne firem to odflakne
- Na muj motor je prestavba kolem 40k CZK, mozna i vic.
- Castejsi vymena oleje (uz tak menim max po 10kkm), svicek (je jicj 8, original predepsane stoji ~270kc/ks)
- Muj celkem maly rocni najezd
- Co jsem se dival po bazar-webech i v zahranicj, ocividne nejsou tyhle auta s LPG moc oblibeny - stoji vetsinou min nez "normal" bez LPG.

Asi bych do toho sel kdybych jezdil aspon 40-50k km rocne, to uz by asi smysl melo, tady vetsina z Vas LPG chvali, ale takhle asi ne
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2015, 6:06    Předmět: Citovat

Jenom ne firmu TC101 , již nikdy a nikomu nedoporučuji . Další tři auta jezdí v pohodě .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 514

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2015, 11:39    Předmět: Citovat

Budu si dávat přestavovat V8 do harfy v Praze. Tam dělají tyhle motory poměrně často a jsou na ně dobré ohlasy.
20tis ročně už je podle mě zajímavá hodnota na přestavbu.
Já jezdím o něco méně a na LPG ušetřím 20 tis ročně. Tj přestavba se za 2 roky zaplatí.
Ale spíš bych se ptal na zkušenosti s lpg přímo na audi clubu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 12:54    Předmět: Citovat

Jen taková poznámka máme doma Daewoo Nubira 1.6 16V přestavba na lpg od novoty již při prodeji.Motor má nyní najeto 190 000 ale po sundání hlavy se tváří na 250 000 až 300 000 minimálně lpg sice ušetří náklady na provoz ale to je tak asi vše.Životnosti to jistě nepřidá....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15561
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út březen 17 2015, 13:18    Předmět: Citovat

A kde jsi to slyšel ? LPG na životnosti nepřidává a ani benzín. Na životnosti přidává dobře zaparkované auto. Jinak to píšou všichni, LPG oproti BA ušetří kapsu, ale až po zaplacení nákladů na přestavbu. Čím víc auto na BA žere, tím rychlejší a větší je úspora na LPG. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund