Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 23:14    Předmět: Citovat

OK, takže Péťa Burnsů ze Springfieldský elektrárny si bude dál nabíjet olovo ze zdroje napětí, ale ostatním olovo doporučím radši nabíjet ZDROJEM PROUDU, pro aplikace s "gelovkama", kde není dobrý pro akumulátor překračovat určitou mez napětí, ZDROJEM PROUDU S OMEZENÍM MAXIMÁLNÍHO NAPĚTÍ. A to bez smajlíků, který jen dokazujou zhulenost "napěťovýho" nabíjení. Pro Pb akumulátor je vždycky bezpečnější určovat si sám napětí při omezeným nabíjecím proudu, než muset žrát proud omezenej jen vnitřním odporem obvodu = řádově mΩ. Akumulátor to obvykle vydrží, ale nabíječ v ten moment jde prakticky do zkratu a musí bejt příslušně dimenzovanej - asi tolik, jako svářečka...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15544
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 29 2015, 8:21    Předmět: Citovat

Mám dojem, že zbytečně probíráte probrané. Olovo nabíjet 1/10 kapacity, tzn. při 50 Ah tedy 5 A, a po dobu 10 hodin. Napětí by mělo být pro 12 V akumulátor omezované na 14 V (jak v autě), ale nevadí když měřák na začátku bude ukazovat i 17 V. Je důležité tam mít A měřák na kontrolu odběru proudu, na začátku to je 5-6 A, později to klesne na polovinu podle už nabitého akumulátoru a jeho stáří.
Obměny jsou možné, kontrola nabíjení je povinná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15544
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 29 2015, 11:06    Předmět: Citovat

Hlídání teploty akumulátoru je v tom hlídání nabíjení a samozřejmě i odmontování zátek u údržbových aku a kontrola elektrolytu s doplněním destilky. Jen jsem nechtěl psát román.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 29 2015, 11:48    Předmět: Citovat

Ale v tom, že nabíjet se má PROUDEM a ne napětím se snad shodnem, ne? Omezení koncovýho napětí je něco ÚPLNĚ jinýho, než nabíjení stabilním napětím...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mcmatej



Založen: Jan 19, 2015
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: čt leden 29 2015, 12:41    Předmět: Citovat

Podle starých postupů se s "hloupými" nabíječkami nabíjely baterie do tzv. koněčných znaků nabití a to bylo, že při dobíjení konstantním proudem se napětí na baterii .2 hodiny nemění a podobně by to fungovalo i při nabíjení konstantním napětí, že hodnota proudu do bateriie se 2 hodiny nemění.

A mně jde o to, na jaké hodnotě se ustálí napětí při nabíjení 0,7 a jestli by podle toho nešlo usuzovat v jaké formě je baterie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 29 2015, 13:29    Předmět: Citovat

Hranice nabití je určená jednoznačeně ELEKTROCHEMICKY složením elektrod - a je nezávislá na velikosti proudu, kterým se nabíjí. Rozdíly v napětí při nabíjení různým proudem jsou způsobený podle Ohmova zákona větším úbytkem napětí při vyšším proudu na vnitřním odporu akumulátoru (maximálně desítky mV).
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15544
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt leden 29 2015, 14:54    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Ale v tom, že nabíjet se má PROUDEM a ne napětím se snad shodnem, ne? Omezení koncovýho napětí je něco ÚPLNĚ jinýho, než nabíjení stabilním napětím...

Jestli to bylo na mě, tak je jasné co jsem myslel tím 1/10 kapacity = nabíjecí proud. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt leden 29 2015, 15:01    Předmět: Citovat

NEJEN na tebe. To bylo obecně na všecky s výjimkou řiditele Špringfíldský atomky Burnse...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: st únor 18 2015, 19:35    Předmět: Citovat

Nechci zakládat nové téma, tak jsem se vetřel tady. Dost možná se to už někde probíralo, bohužel jsem to nenašel. Budu si kupovat nový akumulátor do osobáku. (Opel Corsa 1,2 benzin) Jelikož jsem dosti nedůvěřivej, tak bych potřeboval radu, jak ho vybírat, respektive jak poznat, že mě není prodávanej nějakej ležák. Uvedu příklad, na prodejnách, kde se baterky prodávají, jich mají spousty, tedy desítky vod každý značky. Všechno nabitý, nejspíš taky bezúdržbový. Teď na jaře jsou dokonce akce se slevami. Byla holt mírná zima a neprodalo se potřebný množství. Kdyby někdo poradil, jak vybírat, byl bych opravdu rád. Kdysi za minulýho režimu jsem koupil baterku suchou, k tomu elektrolyt a připravil jsem si ji k provozu sám. Vždycky bez problému. Tato možnost už neexistuje. Měřením napětí na nezatížené baterce nejspíš nic nezjistím, hustotu elektrolytu taky ne. Nebo kolik minimálně takto skladovaná baterka musí mít? Nerad bych naletěl a koupil něco, co za rok či dva vyhodím. Přece jen to není zrovna malej peníz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 18 2015, 20:15    Předmět: Citovat

Asi nejjednodušší je podívat se po datu výroby - je vypalovaný aby nešlo jednoduše přepsat, běžně se uvádí ve tvaru 2 číslice pořadí týdnu v roce + 2 číslice poslední dvojčíslí letopočtu, takže například 1013 není říjen 2013, ale půlka března 2013.... A baterku starší ja půl roku jednoduše nebrat.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: st únor 18 2015, 22:22    Předmět: Citovat

Tak díky moc za radu, netušil jsem, že se něco takového na baterkách vyskytuje. Paráda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: po únor 23 2015, 10:50    Předmět: Citovat

V každé lepší prodejně musí mít měřák stavu akumulátoru. Podle mě vnitřní odpor okecat nejde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: po únor 23 2015, 10:58    Předmět: Citovat

Mohl bys to upřesnit? Jak ten měřák vypadá? Znám z minula měřáky stavu jednotlivých článků, kdy se při značné zátěži měřilo napětí na každém článku, ale nedovedu si představit něco takového pro celý akumulátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: po únor 23 2015, 11:10    Předmět: Citovat

hoď na něj klíč 13/17 a zmeř napětí,pak ho ukopni. ty neznáš bočník s voltmetrem?
jinak extremne vyjmecne maj merak prodavaci a jeste vyjmecneji s nim umej + vyjmecne ví o cem je rec zakaznik.
uplne staci zmerit napeti naprazdno,jakmile bude pod 12,45V tak uz bych ji pomalu nechtel, stejne kazda ma 12,3 jak na to serou. nejhorsi je koupit baterku v léte,to jsou vyprodeje na ležáky. nebo pri prvním mrazíku a nebo nahonem potrebuju ted, to ti prodavaci(kazdej mysli jakej to je elektrikar) nakopnou jedine lezak,vsude se nabizi zbozi odzadu!
to je a bylo a bude
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: po únor 23 2015, 12:11    Předmět: Citovat

Ten bočník s voltmetrem co o něm píšeš popisuji ve svém příspěvku. Ale neznám takový pro měření celého akumulátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund