Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2575 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so prosinec 29 2012, 20:19 Předmět:
Tatík normálně startoval klikou i naší Pragu S5T.Já byl malej tak jsem ji neutočil.Pravda že ji startoval teplou.Studenou ani omylem. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
To si dost nedovedu představit. I když Vojenské V3S - což je v podstatě totéž prý se takto startovala. Teď jsem startoval něco většího a o klice bych si mohl nechat zdát...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5IfxOno02WI#t=63s _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 29 2012, 23:07 Předmět:
Motor P-V3S i P-S5T byl ŘADOVEJ 6-válec, ten má jinačí průběh kompresí než vidlicák V-6 s libovolným úhlem rozevření řad válců = startuje se snadněji. Jedním z důvodů použití řadovýho motoru byl jednak důvod snazšího nouzovýho startu = vojenská potřeba, druhak šlo vlastně o polovinu 12V vidlicového motoru Tatra (tuším s typovým označením 928) jinak používaného v těžkých nákladních autech Tatra-111. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Stejně si to dost nedovedu představit. Ty ztráty třením atd. Navíc u ztuhlého studeného motoru....
Tím hajzlíkem na videu nešlo ani pohnout pomocí metrové páky. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 0:49 Předmět:
Na vojně (´89 - ´91) jsme při velkých mrazech promrzlej vejtřas startovali následujícím postupem:
- z útvarový kotelny (na uhlí) se vyvezlo několik koleček (fúrikov) popele a škváry, z čehož se vytvořila "ranvej" po nejdelší straně buzerplacu - prostor samozřejmě bylo nejprve nutno ručně zbavit přemíry sněhu ručními škrabáky a lopatami.
- z autoparku se pomocí manuální síly několika vojclů a jednoho řidiče vystrkala multikára, která se roztlačila po výše uvedené "ranveji" - třeba i vícenásobně, prostě dokud nechytla.
- s pomocí roztlačením nastartovaný Multikáry a co největšího počtu vojclů vyšplhavších se a usadivších se na její korbě se z autoparku vyvlekla Avie 30, dovlekla se k "ranveji" a tam se klidně i na několik pokusů nastartovala roztažením.
- pomocí nastartovaný Avie se stejně naložilo i s vejtřasem, jediným rozdílem byl počet vojclů nutných k obsazení skříně Avie...
Nastartovaným vejtřasem se pak už dalo rozvézt nebo roztáhnout cokoliv dalšího, včetně T-148 nebo MAZu/KrAZu/dalších xyAZů ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7843 Bydliště: Brno
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 3:00 Předmět:
Brácha byl na vojně v Táboře, 93-94, v autoparku tam měli spostu štábních vetřasek, k tomu jednu T148.
Když se ptal, proč je tam jen jedna Tatra, vysvětlili mu že je pro startování těch V3S.
Vzduchem chlazený motory jaksi líp snášejí startování za nízkých teplot- s vyjímkou ventry...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 16:51 Předmět:
V mezidobí, kdy náš francouz dostal novej akec, kterej následně dorazil starej starter, lépe řečeno jeho "uhlíky" a naprosto oprávněně, protože tam prostě nebyly, jsme se taky dostali poprvé k roztlačování, abysme ho dostali do garáže kvůli opravě. Jsou věci, na který si troufnu i já.
Zážitek to byl úžasnej, já jsem se dožadoval zařazení čtverky, protože ten motor chytá na drc, kolega tlačící chtěl dvojku. Po sto metrech jsme vypadali jako kuřáci astmatici, tak jsem mojí milé položil nenápadně otázku, jestli zapnula zapalování. Dál už to snad popisovat nemusím..... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 17:36 Předmět:
Zdeňku, ten Tvůj francek má rozvod hnanej řemenem, nebo řetězem? Protože jestli tam je řemen, tak ta dvojka při roztlačování by ho dost spolehlivě přiměla k prostocviku nazývanýmu HOPLÁÁÁ a následně bys řešil co s motorem, ve kterým si daly ventily s pístama "rande tělo na tělo"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 17:49 Předmět:
Je tam řemen, naštěstí novej, ten původní byl jak žvejkačka a o dva zuby přeskočenej, takže při přidání plynu to pěkně cukalo.
Ale jinak to bylo relativně bezpečný, protože jsme to auto v podstatě celou dobu tlačili s puštěnou spojkou.
Děvče z toho bylo nakonec tak vzteklý, že s tím autem vletěla do švestky, naštěstí jen ohnula SPZ, jinak bych jí asi ublížil. A vzteklá byla hlavně proto, že jsem jí říkal asi půl roku, že se to musí opravit a ať se taky trochu stará, tak to nechala až na okamžik, kdy napadne sníh a začne mrznout. Máme totiž dětskou doktorku 11km bez jinýho spojení a ten náš malej si umí vybrat nejlepší dny na to, aby onemocněl. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
...francek má rozvod hnanej řemenem, nebo řetězem? Protože jestli tam je řemen, tak ta dvojka při roztlačování by ho dost spolehlivě přiměla k prostocviku nazývanýmu
Tak o tom všichni mluví a mi není dost jasné jak by se to mohlo stát.... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 21:19 Předmět:
Na nižší "kvalt" může motor při pokusu o start "kopnout zpátky" a protože přes převodovku dostává relativně velkou sílu a vysoký otáčky od kol, do rozvodu přitom zpětným cuknutí "vletí" dynamickej ráz. Pokud nemá motor ještě dost otáček, aby natlakoval olejem napínák, dojde přitom ke zvlnění řemenu a může dojít i k jeho přeskočení. Jsou motory, který nevysouvají ventilový talířky dost hluboko do spalovacích prostorů, takže se ani při otevřených ventilech "nepotkají" - třeba některý z fifáků řady FIRE (Uno, Punto, Panda, Seicento...), naopak jsou motory, který se potkají už při posunu řemene o 1 jedinej zub.
Startovat motory s řemenem roztažením se proto nedoporučuje a pokud už se k takovýmu kroku sáhne, má se startovat na čtyřku nebo nejhůř na trojku, aby se motor roztočil pomalu a plynule a necukal tolik autem = aby nevznikaly ani v přísunu točivýho momentu od kol rázy. Stejně tak ten co táhne má jet co nejplynuleji a s rezervou výkonu pro udržení rychlosti vinou odporu roztáčenýho motoru - takže na mírně vytočenou dvojku, řádově 30km/h, aby roztahovaný vozidlo při zařazení trojky nebo čtyřky dosáhlo právě ty potřebný startovací otáčky kolem 250-300rpm... A musí v něm sedět řidič, kterej to umí, je připravenej jak motor poprvé blafne okamžitě sešlápnout spojku a nechat motor točit jen vlastní silou, jinak se může cokoliv poondit... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Není mi to třeba jasné, protože třeba na Fiatu s motorem Fire je napnut mechanicky kladkou. A to docela dost takže není jak přeskočit i když s ním točím opačně je napnut. To samé má většina naftožroutů od Fiatu a dokonce i Octávie Tdi, Sdi......
Takže pokud je motor v dobrém stavu. To už jak vidím nějaké rozjezdy přískokem by se mohlo stát to samé.
Ještě edit: Taktéž mi přijde divné zákaz roztlačování při vybitém akumulátoru, protože by se mohl poškodit katalyzátor palivem. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 30 2012, 21:48 Předmět:
Tam matlají jedno s druhým - když je vybitá baterka, nefunguje ani podávací čerpadlo, takže motor opravdu nenaskočí. Spíš se jedná o situaci, kdy by palivo bylo, ale už by nestačila energie pro zapálení, takže by nespálená směs vylítla do výfuku, kde by mohla blafnout a poškodit jak potrubí, tak katík (aktivní hmota je ze speciální keramiky, takže může popraskat a vysypat se). Jaxi-taxi opomíjejí fakt, že ŘJ si dnes už hlídá všecko možný a pokud není dost energie pro zapálení (nebo vysokotlakej vstřik u ropáka PD), ani nepovolí vstřik paliva. V takovým případě je zbytečný auto vláčet. Je ale zajímavý, že pro start pomocí pohybový energie stačí moderní elektronice jen baterka s kapacitou asi 4Ah, nepotřebuje žádný "parní zdroje" - z toho je vidět, kolik energie je vlastně potřeba pro startér k samotnýmu protočení motorem a kolik jí stačí pro zbytek systémů... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ty "parní zdroje" nějak nechápu. Já startuju nejdéle 2 s, a kdyby ten startér bral třeba 500 A, spotřeboval by náboj 1000 As, tedy 0,3 Ah, a energii 3,6 Wh. To snad není nějaká hrůza. A když někdo roztlačí 1800 kg mazlíčka na rychlost 2 m/s, dodá mu energii 1 Wh, takže řádově jsou obě verze v podobných číslech.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.