Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19566 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne červenec 31 2011, 18:21 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Tie diely (ložiská, katalyzátor atď) si dával nejaké náhrady? ...
Páni, nemali by sme toto oddeliť a založiť nové vlákno?
Za přední dvouřadá ložiska náhrad moc není, i když jsou k mání od asi tří výrobců, beru ty sady, které zrovna jsou (a dají se sehnat v rozmezí 1350-2600 peněz).
Zadní ložiska jsou normální jednořadá (vnější 6204Z a vnitřní 6205Z), ty jsou za pár korun.
U Rencků bych si tipl, že to musí jít i vpředu, když to šlo u Iveca, nejspíš tam budou běžná ložiska i simeringy.
Ten kaťan se mi vysypal po nárazu (jedna teta za mnou nedobrzdila) a začal zvonit jak tramvaj. Když jsem viděl cenu od Nippondensa, byl jsem na omytí (tehdy 12500,-), tak jsem koupil o skoro deset tisíc levnějšího univerzálního Bosala pro dvoulitra, protože měl stejný tvar, jen se musely vyvařit kuželové přechodky - kaťan má větší díry, než zbytek potrubí. Ale ničemu to nevadí - od té doby už dvakrát emisemi prošel.
Destičky mám momentálně od Feroda, zapalovací kabely z Tesly Blatná, ty dvoje dveře jsem si odmontoval v Říčanech u jednoho dobrodince, který rozebíral Subaru Justy (stejná kastle, jen klika zadních dveří je posunutá, tak se musela upravit délka táhel), potenciometr serva naklápění světel, když jedno z nich pořád kmitalo nahoru a dolů, stačilo ostříknout kontaktovým olejem, nejvíc práce dalo vysunutí světla, abych se k servu dostal...
Ale to vše se můžeš dočíst v servisní knížce.
A jak vypadá zespodu v myčce, se můžeš kouknout tady.
Ten nápad s dělením vlákna se mi zamlouvá, to vůbec není blbý... a už se stalo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 31 2011, 19:02 Předmět:
Hill napsal(a):
...
U Rencků bych si tipl, že to musí jít i vpředu, když to šlo u Iveca, nejspíš tam budou běžná ložiska i simeringy....
Právě některý socka-edition verze Rencků (ty nejnižší kubatury) mají prý vpředu homokineťáky vcelku s poloosama, takže se to musí měnit komplet... Říkal mi to kámoš, když si koupil Scénika 1,6... Francka radši nebrat, i když v rodině už jeden R5 byl a momentálně se vyskytuje i jedno Clio... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No ta myčka Hille, promiň - ale to jsem se fakt slušně zasmál... I když chápu, že Tobě to asi v tu chvíli moc vtipný nepřišlo. Ale na druhou stranu je vidět, že Swift je slušně udělaný, když tu hmotnost udržely jen panty.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19566 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne červenec 31 2011, 22:09 Předmět:
Mezi ostatními příspěvky jsem nenašel vhodnější místo, kde to střihnout. No tak to začíná Tebou, no... však zrovna na tom tolik nezáleží
Philip_Fry napsal(a):
No ta myčka ... chápu, že Tobě to asi v tu chvíli moc vtipný nepřišlo...
Abych se přiznal, tak mě to ani nevyděsilo: napřed jsem si to vyfotil a pak jsme s majitelem myčky začali koumat, jak to sundat. Nakonec on to pověsil za zub lžíce UNCéčka (viz foto) a já vytáhl v rozvaděči konektor od řídicí jednotky, která se v jakémkoli nastavení bránila spuštění čehokoli dolů, protože "to cokoli" překáželo mezi světelnými závorami, a mačkáním stykače jsme to spustili. Vůbec mě nenapadlo, že bychom druhý den ráno nemuseli na dovolenou odjet - prostě se to zhruba opravilo a odjeli jsme.
Zatrnulo mi až po pěti letech, kdy jsme ty páté dveře měnili a vyřezával jsem z těch starých vyhřívané sklo - na konci řezání na spodním okraji odskočilo o 4cm, což znamená, že celé ty roky drželo ty dveře poněkud napružené.
Jenže já mám asi dlouhé vedení, lekám se až od třetího dne, obvykle ještě později.
rnbw napsal(a):
Mozno ani ten vybrus nebude potrebny, casto staci vymenit kruzky.
V každom prípade by som valec najprv premeral mikrometrom, a podľa toho sa rozhodol či výbrus treba, pretože ak je príliš vybehaný (elipsa), nové krúžky ti moc nepomôžu. Pri výmene gufera na ventiloch zas skontrolovať ich tesnosť - stačí naliať napr. tech. benzín, a ak presakujú (na druhej str. sa urobí mapa), chce to zabrúsiť. Keď už je mot. rozhodený, radšej všetko skontrolovať ako to potom musieť znovu rozoberať
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po srpen 01 2011, 19:15 Předmět:
Jessy, dělal jsi někdy takhle motor? Asi ne, protože patláš pátý přes devátý. Válce se měří buď tlakově indikátorovým měřákem, který vsune do válce cylindrickou vložku s výstupem tlakového vzduchu a měří se únik vzduchu podél stěny válce, nebo rozvěracím indikátorem s mechanickými čelistmi křížem napříč válcem minimálně ve 2 směrech. Navíc u mnoha motorů není ani na výbrus vložek válců dost materiálu = mají v bloku zalité vložky a ty jsou tak tenké, že se nedají dost dobře vybrousit a "generálka" se dá udělat jedině cestou výměny pístů a kroužků za nové. Stejně tak výměna gufer na ventilech nemá nic společného s těsností ventilů - sice správně upozorňuješ na potřebu kontroly těsnosti sedel a talířků ventilů a případný zábrus, gufera jsou ale někde jinde - ta brání stékání oleje od vačkového hřídele a vahadel/zdvihátek podél dříku ventilu skrz vodítko do sacího (výfukového) kanálu hlavy. Takže i když jsou samotná sedla OK, můžou gufera "sáknout" a motor i když má dobré kompresní tlaky a běhá jak vítr, tak "je mlsnej" = žere olej (velmi častá závada například u motorů VW 1,4 16V 74kW). _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Čo tu prosím ťa pletieš tlakový merák? Tým môžeš merať, kým je motor poskladaný a nie keď z neho vyberieš valce, a pokiaľ ide o ten indikátor – čo to asi podľa teba je ?? Nič iné ako vnútorný mikrometer, tak tu stále nemachruj - zhadzuješ tým iba seba. Jasné že sa priemer valca meria väčš. na 3 miestach - asi 4cm od vrchu, v strede a v dol. časti valca, a vždy v dvoch smeroch (rovnobežne s piestnym čapom, a kolmo na čap). To že som to podrobne nerozpísal, ešte neznamená že to neovládam. Bola to iba stručná poznámka, načo by dotyčný nemal zabudnúť. Keby sa ma spýtal, kľudne by som mu povedal ako na to.
A pokiaľ ide o guferá - kde som napísal, že súvisia so zabrusovaním ventilov?? Iba som povedal že po výmene gufer je dobré zmerať tesnosť ventilov a prípadne ich zabrúsiť, tak neprevracaj moje slová. BTW, keď má motor nabehané toľko, že treba vymeniť guferá, treba už väčšinou aj zabrúsiť ventily, pretože spravidla už 100%-ne netesnia (to ale samozrejme nie je zapríčinené výmenou gufer, ale najazdenými km – to len aby si ma zas nechytal za slovo).
Čo sa týka vložiek - motory ktoré som robil mali vložky dosť hrubé nato, aby sa dal výbrus urobiť. S tými 5 desatinami (resp. 1mm pre 2. výbrus) väčšina výrobcov počíta - Tým ale netvrdím, že neexistujú motory, u ktorých výbrus nie je možný.
Nabudúce si skús príspevok riadne prečítať, kým niekoho začneš zhadzovať. Je síce vidieť, že teóriu ovládaš, to ale nie si sám, tak sa prestaň do mňa vkuse navážať, a radšej urob niečo s tým svojím božským komplexom.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st srpen 03 2011, 13:13 Předmět:
Protože "mikrometr" se obvykle říká tomuto: http://www.google.cz/search?q=mikrometr+-+foto&hl=cs&biw=1920&bih=890&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=5Dk5TqfHGcSBOuWT2b4D&sqi=2&ved=0CEAQsAQ , asi jsi ho mockrát za život v ruce nedržel. Existují i verze pro měření "vnitřní kóty", vždycky ale jde o mechanické měřidlo na principu mikrometrického šroubu - žádný tlakový nebo rozvěrací indikátor. A moderních motorů jsi asi taky moc neviděl, protože ty mají povětšinou vložky zalévané přímo do materiálu bloku (kvůli váze, lepšímu přenosu tepla atd...). Takže o milimetru síly stěny navíc si tady můžeš říkat co chceš - platí to jen někde, bohužel stále méně u moderních motorů, které jsou i v rámci "katování kostů" zcela úmyslně dělány doslova "na jedno použití" (myšleno bez reálné možnosti generální opravy - prostě motor má životnost naprojektovanou stejnou jako zbytek auta a spolu s ním jde také do šrotu)... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Mikrometre môžu byť rôzne – tie v tvojom odkaze sú na mer. vonkajších rozmerov, ten ktorý som pridal na obr. je na meranie vnút. rozmerov (v angl. sa doslova používa pojem inside micrometer). Čakal by som že to budeš vedieť, zdá sa že si ho v rukách príliš často nedržal ty.
Pokiaľ ide o valce, v sériovej výrobe sa momentálne síce najčastejšie používajú liatinové bloky, kde vložka tvorí s blokom 1 kus, ale časté bývajú aj liatinové a hliníkové bloky s lisovanými vložkami (sú lacnejšie, pretože z kvalitnejšieho mat. sú vyrobené len vložky valcov). U najmodernejších motorov naopak prevláda snaha o prechod z liatiny na hliník, ktorý má síce proti liatine aj určité nevýhody, ale umožňuje vyrobiť bloky s polovičnou hmotnosťou, na ktorú sa kladie čoraz väčší dôraz.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st srpen 03 2011, 18:02 Předmět:
Tomuhle se česky říká "ručičkový odchylkový indikátor", ty mikrometře - motáš do češtiny jiné jazyky a myslíš si jak nejseš kůl. Není to základní ABSOLUTNÍ měřidlo, protože se nastavuje na nulu podle nějakého etalonu a po přiložení na měřenou součástku (vložení do dutiny) ukazuje pouze odchylku dané kóty ± kolik a na kterou stranu od "nuly" = od žádaného rozměru. To kdyby ses někdy nachomejtnul například k OTK, abys věděl, co se tam používá.
A o těch vložkách - zcela zjevně se hodláš hádat, takže další diskuse s tebou nemá smysl... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ty si fakt neskutočný - najprv znesieš na moju hlavu množstvo urážok, a keď ti odpoviem v rovnakom duchu, sťažuješ sa. Príslovie „Nerob iným to, čo nechceš aby robili oni tebe“, ti očividne nič nevraví.
Mimochodom, podobný indikátor odchýlky volajú mikrometrom aj v Čechách, a to dokonca na stránke, ktorú si sám odporučil (http://www.e-nastroje.cz/ZBOZI/108184--Kinex-Mikrometr-dutinovy-do-diry---analogovy-uchylkomer,-DIN-863,-50-160-mm,-7110.94/ )
Vieš chlape, najprv som si ťa celkom vážil, nakoľko máš o problematike väčšinou pomerne obsiahle znalosti, no rýchlo si ma svojimi urážkami vyviedol z omylu. V jednom máš ale úplnu pravdu - nemá zmysel ďalej niečo riešiť, tak už prosím ťa prestaň rýpať pre nepodstatné veci, a zameraj svoje obrovské ego na niečo užitočnejšie
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32015 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 04 2011, 15:46 Předmět:
Jé - vyjmenuj mi prosím to "množstvo urážok na tvoju hlavu", kterých jsem se údajně dopustil!!! Nějak se nemůžu dopátrat momentu, kdy jsem tady na tvou adresu napsal jakoukoliv vulgaritu, tak mi ji prosím ozřejmi. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15543 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt srpen 04 2011, 17:07 Předmět:
Jessy napsal(a):
Ekkarovi :
Mimochodom, podobný indikátor odchýlky volajú mikrometrom aj v Čechách, a to dokonca na stránke, ktorú si sám odporučil (http://www.e-nastroje.cz/ZBOZI/108184--Kinex-Mikrometr-dutinovy-do-diry---analogovy-uchylkomer,-DIN-863,-50-160-mm,-7110.94/ )
Tak to ne, toto může mikrometrem nazývat jen člověk, co s tím v životě neměřil. S tímto indikátorem totiž ještě nikdo nic nenaměřil kromě jen té odchylky a spíše se používá na měření oválnosti a vnitřní kuželovitosti. Jaký má díra průměr, tak to s tím nikdy nenaměříš (to můžeš jen hádat), na to je jen posuvka a vnitřní mikrometr. Oboje mají svou naměřenou nulu, která se občas musí kontrolovat na etalony. Toto se dá používat orientačně místo kalibru při nějaké sériovce.
A slušně řečeno se hádáte o ho..u
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.