Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hrnky, ventily, brzdy, prostě jen tak o autech (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 36, 37, 38  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: po duben 16 2012, 1:20    Předmět: Citovat

Každý motor má svojí "účinnostní křivku" závislou na otáčkách a zatížení. Při průměrném zatížení má náš "nákupní taška" 1.4benzín VW optimální účinnost při 2300 až 2900, kdežto služební 2.2CDI kombík v 6kvalt-autom má oú při 1600 až 2400. Taky nákupní taška držená v tomto rozmezí jezdí za 5 litrů(město, dál nejezdí) a ten kombík za 6,5 (resp. ve městě o litr víc).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
voodoo400



Založen: Dec 23, 2009
Příspěvky: 144

PříspěvekZaslal: po duben 16 2012, 5:52    Předmět: Citovat

mne vadí, že ekkar tu píše jednu blbosť za druhou a keď ho niekto na to upozorní tak sa to snaží za každú cenu ututlať, alebo spraviť blbca z toho druhého.
Myslím, že autobild nikdy nezverejnil, že roomster 1,2tsi má pri 160ke spotrebu 18,2l ako udáva ekkar, lebo je to ďaleko od skutočnosti. To pán ekkar niečo zle preložil, alebo schválne pozmenil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4513
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po duben 16 2012, 7:06    Předmět: Citovat

lebo prevody su kompromis ..... na rovine a dialnici ti staci tocit 2000ot na 90km/h ... problem nastane ked pride mierne stupanie ... tak že bud kompromis tocit viac aby mal motor vykon (+ prevod ktory zvysi moment od motora) pri 5Q alebo 6Q kde 5 stupen bude rovnaky s 5 stupnom 5Q ale 6 bude tasia..... vysledkom bude castejsie radenie medzi 5-6 v zavislosti od motora a cesty. Preto sa vyrabaju automaticke dsg7 stupnove lebo jej je jedno ako casto bude preradzovat.

Zrovna dukato nieje vhodny priklad...dodavka s fajnym Cx ktora chodi nalozena ...

A pozri sa na to inak preco sa niekedy vyrabali len 4q prevodovky a az neskor 5Q ... Inak 10st lepsie vyuzitie motora drzanie pri optimalnych otackach.... mensie vykyvy spotreby tak ze priemerne menisa spotreba.
Otazka je ake straty budu v takej prevodovke a ci sa oplati take jemne stupnovanie preovodov ci by sa nieco usetrilo, a cena prevodovky ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19608
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po duben 16 2012, 7:38    Předmět: Citovat

Přidám drobnou statistiku, že jako jezdit za téměř dvojnásobek možné je, i když jen zřídka; taky se mi nezdá, že by to s jinak bezvadným hnacím agregátem při normálním ježdění mohlo žrát ještě víc:
když spolutchýni dosloužil traboš, zrovna jsem se rozhodoval, zda prodám Swifta, tak jsem jí ho dal na vyzkoušení, jestli by se jí nezamlouval. Byl v něm litrový motorek stříkačka, ale u ní neměl čas se ohřát (denně 4km cesta do práce v létě v zimě, ráno skoro celou cestu s kopce, a večer pojížděčka 2km na nákup a další 3km domů), a nestačil jsem se divit: na podzim měla spotřebu kolem 8 litrů, v zimě dokonce přes 11 litrů. Swifta mi na jaře vrátila, že moc žere, koupila si bobka Fiata a otravovala v servisech, že nemá spotřebu podle techničáku, ale skoro dvojnásobnou... teda, než šla do důchodu a přestala dojíždět do práce. Najednou má spotřebu podle techničáku, ale nejezdí denně, zato jezdí delší jízdy...
Toho Swifta třídveřáka jsem tehdy vyleštil tempopastou, aby se aspoň zepředu nepoznal ročník 1991 (vzadu se to pozná podle stopek, ty novější stopky už nejsou ta chuť) a vyrazil s ním do Dalmácie, byl na svých 220 tis.km přece jen živější a hlavně - lépe za jízdy větral, než novější pětidveřák, co ho mám dodnes - tam přes Plitvická jezera po staré ličké magistrále, zpět po dálnici. Úsek 502km "po staré" průměrnou rychlostí čistou 69 km/h: spotřeba 4,8 l/100km, zpět 466 km dálnice průměrnou rychlostí 116km/h: spotřeba 6,8 l/100km, tedy o 10 litrů víc (čtyři hodiny téměř celou cestu na otáčkoměru 4000 ot/min, takže ještě půl litru oleje na dolití), k tomu mýto něco přes osm stovek, ale cesta o tři hodiny kratší.... myslím, že ty vyšší náklady ale vykupují vyšší bezpečnost a zkracují čas jízdy, tedy i čas, během kterého se například dá usnout za jízdy nebo potkat blba v protisměru.... to už ale není k tématu.
V tuzemsku se mi pohybovala spotřeba v létě pod 5,5 l/100km, v zimě do 6,1 l/100km, a to i mladýmu, který toho třídveřáka dojezdil. Dodnes si říkám, že motor jsem si měl nechat, ten shnilý nebyl (to závěsy přední nápravy ano) ... ale co: snad teď vrtí vrtulí nějakého ultralihgtu (aspoň se mě na ten motor ptal jeden stavitel ultralightu a číhal si na něj i jeho elektroniku na šroťáku), to je možná lepší osud, než čekat někde ve sklepě na další příležitost, která třeba ani nepřijde...

Ale koukám, že na tom "novém" pětidveřáku mám už 260 tisíc, je mu šestnáct, blíží se technická...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9006
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt duben 19 2012, 9:36    Předmět: Citovat

Pro EKKARA: včera jsem poprvé jel v tom Roomsteru, jako pasažér vzadu a musím potvrdit, že oproti Fóbii je to něco jinýho, místo na nohy, na hlavu, v pohodě. Líbí se mi, že se dají zadní sedačky štelovat. Toto mají vymyšlený, nicméně jako řidič to moc neocením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: čt duben 19 2012, 11:33    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
Preto sa vyrabaju automaticke dsg7 stupnove lebo jej je jedno ako casto bude preradzovat.
Dovolím si trochu upřesnit. DSG je klasická normální převodovka se synchronama a rozdíl je v tom, že výstupní hřídele jsou dvě (sudé a liché kvalty) a kvalty tam kope elektronika. Před přeřazením dolu/nahoru dojde k sync na volném(nezatíženém) hřídelu a po úspěšném zamčení koleček elektronika přehodí výstupní spojky. Není jedno jak často řadí, to je jedno řidiči.
Jen jízda mezi dvouma kvaltama přesychronizování nepotřebuje, obě rychlosti jsou už zamčené ale toto záleží na stylu jízdy a i na tom, jak se převodovka rozhodne.
Třeba situace: Při rychlejším ubráním plynu (zařazená lichá 5, auto však výrazně nezpomaluje) mozek převodovky volnou přeřadí dolu (sudá, 6->4), aniž by jí ale použil. Při sešlápnutí opět tuto volnou přehodí nahoru (sudá, 4->6). Vesele si tímpádem řadí, aniž by to bylo znát.
Rozbitejma synchronama trpí první DSGčka od fordu, hlavně ten sync na 4.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5922
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne duben 22 2012, 23:14    Předmět: Citovat

S dovolením, trochu odskočím. Stáva sa u benziňáku, že sa po rokoch v nádrži nazbiera "bordel" (kal a pod.)? Zvykne sa palivový filter zaniesť či ho dokonca treba občas čistiť? Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: po duben 23 2012, 0:31    Předmět: Citovat

Záleží kde tankuješ. U benzínov typu "čúrki" budeš mať bordel v nádrži dosť skoro. Ešte keď som mal staré auto s karburátorom, dal som pred AC pumpu sklenený odkalovací filter, a dvakrát do roka som z neho vylieval vodu a usadený mazľavý bordel.
Kovové palivové filtre sa majú tiež podľa najazdených kilometrov vymieňať, inak sa ti môže stať, že sa zapchá celkom, alebo vplyvom nadmerného odporu bude preťažený motor benzínového čerpadla.

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5922
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: po duben 23 2012, 21:16    Předmět: Citovat

Tak to znamená tie filtre skontrolvať. Tak pokúmam, ako to uskutočniť vo Favorite. Ďakujem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2422

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2012, 6:13    Předmět: Citovat

Už vám někomu vynadali na STK, že jste nesundali poklice?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2012, 6:59    Předmět: Citovat

Shocked To myslíš jako aby ti pan technik moh zkontrolovat rozměry disků? Tak to jsem ještě nezažil... Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7105
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2012, 7:20    Předmět: Citovat

Spíš aby viděl, jak moc jsou shnilý. Naprostá většina aut má disky z materiálu, kterej rezne a u těch ostatních budou muset na vslatní oči vidět, že to je hliník nebo nerez pokud by se někdo plácnul přes kapsu.

Jednu dobu jsem se pokoušel z disků odstranit rez, zažranou sůl a přelakovat je. Nezdařilo se, tak si reznou vesele dál, a jestli po tom pudou, tak za pár let nedostanem technickou...

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9006
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2012, 9:05    Předmět: Citovat

Spíš to bude kvůli kontrole geometrie, tam budou poklice vadit. Jinak kdysi jsme dělali renovaci disků na starým pickupu, dělala to jedna firma v Brně, opískovali to a něčím pak udělali povrchovou úpravu, vypadalo to jako nový a bylo to i levnější jak nový, kupodivu. Ale je to už hodně dávno, dnes by se to možná ani nevyplatilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34109
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2012, 9:19    Předmět: Citovat

Na STK sa kontroluje geometria?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 9006
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2012, 9:43    Předmět: Citovat

Jasně, mě kontrolovali geometrii pokaždé.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 36, 37, 38  Další
Strana 20 z 38

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund