Jo. To je možný. Já neměl elektrárnu připojenou do sítě.
A v té době, když jsem to měl, tak se o virtuální baterii zatím jen mluvilo
Takže ani neznám podmínky a kolik to stojí, abych mohl posoudit, jestli to má cenu.
Nebo pokud by měl s dodavatelem elektřiny sjednanou tzv. "virtuální baterii" tak může přes den tlačit přebytky do sítě a přes noc si je zas vyzvedne při nabíjení elektromobilu ze sítě jen za distribuční poplatek.
Tam vidím dva problémy. Možná špatně, ale vidím
první - Už příští rok má distribuční poplatek docela popolézt a do budoucna určitě ještě poleze. Takže výhodnost virtuální baterky se bude blížit nule (už teď to prej moc výhodné není)
Druhý - Pokud projde všechno od ekofašistů tak přes den bude přebytek elektřiny a v noci nedostatek. Takže v noci budou spíše velké spotřebiče odpojovat než aby dovolili cucat je nedostatkovou elektřinu a firmy rozhodně budou tlačit na to aby měli zaměstnance v práci přes den kdy FVE pojede naplno a tudíž ji budou moci plně využít a v noci tam nikoho nebudou chtít ať nemusí tahat moc elektřiny ze sítě
To spíš je fakt víc efektivní mít dva elektrošroty a točit je jak tu bylo zmíňěno. Aspoň bude mít majitel jistotku, že když bude urgentně něco potřebovat tak bude mít vždy jeden vehykl pojízdnej a připravenej
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 20 2023, 13:48 Předmět:
Dekker napsal(a):
...
To spíš je fakt víc efektivní mít dva elektrošroty a točit je jak tu bylo zmíňěno. Aspoň bude mít majitel jistotku, že když bude urgentně něco potřebovat tak bude mít vždy jeden vehykl pojízdnej a připravenej
Na to nikdo nebude mít finančně, aby si kupoval ty elektrokrámy dva ... To už vidím technologicky i provozně daleko schůdnější výměnnou baterku jako se to dělá s průmyslovýma vozejkama - dojedeš do nabijárny/akumulátorovny, vyndáš prázdnou, napojíš ji na nabiják, do vozidla strčíš pomocí nějaký mechanizace nabitou - zacvakneš dekly a jedeš zas prevádzkovať ... Včetně toho, že by se mohly konat i veřejný výměnný stanice, kde by provozovatel musel garantovat nějakou minimální kapacitu využitelnou při vybíjecím cyklu daný baterky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Na to nikdo nebude mít finančně, aby si kupoval ty elektrokrámy dva ...
Ale oni přece furt tvrdili jak cena elektroaut bude malá až se jich bude víc prodávat, že bude dokonce menší než u aut se spalovákem jelikož tam bude přeci méně komponent a budou méně náročné na konstrukci a stavbu
Já bych ten elektrokrám nechtěl. Ještě tak hybrida (mildhybrid nebo jak to bylo) ale aby měl slušnou nádrž (tak 50l aspoň) a rozumnej motor (nic pod 1,8l)
Prodat jich víc je přeci vlhký sen ekofašomagorů, elektrokrám by měl mít přeci každý ne, od dědouška až po nemluvně
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1999 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st prosinec 20 2023, 14:39 Předmět:
Dekker napsal(a):
Už příští rok má distribuční poplatek docela popolézt a do budoucna určitě ještě poleze. Takže výhodnost virtuální baterky se bude blížit nule (už teď to prej moc výhodné není)
Při domácím dobíjení ze sítě bude cena jen za distribuční poplatek pořád nižší než plná cena při dobíjení ze sítě bez virtuální baterie.
Zákazníci za službu zaplatí v průměru 78 Kč měsíčně. Poplatek je individuální a určuje se podle velikosti Virtuální baterie. Ta říká, kolik energie do ní můžete uložit během 12 měsíců. Na začátku vám dáme baterii s kapacitou 1MWh, a pokud bude potřeba, navýšíme ji.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 20 2023, 18:39 Předmět:
Dekker napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Na to nikdo nebude mít finančně, aby si kupoval ty elektrokrámy dva ...
Ale oni přece furt tvrdili jak cena elektroaut bude malá až se jich bude víc prodávat, že bude dokonce menší než u aut se spalovákem jelikož tam bude přeci méně komponent a budou méně náročné na konstrukci a stavbu
Já bych ten elektrokrám nechtěl. Ještě tak hybrida (mildhybrid nebo jak to bylo) ale aby měl slušnou nádrž (tak 50l aspoň) a rozumnej motor (nic pod 1,8l)
Prodat jich víc je přeci vlhký sen ekofašomagorů, elektrokrám by měl mít přeci každý ne, od dědouška až po nemluvně
Já to tady psal už před spoustou let, minimálně před nějakýma 5, dost možná i 10 rokama, že pokud by se mělo jednat hlavně o snížení spotřeby a možnost dočasný jízdy výhradně na baterku, měly by se změny odehrát ve směru náhrady přímýho pohonu spalovákem buď mild-hybridem, což je spalovák dočasně posilovanej elektromotorem, fungujícím zároveň v reverzním režimu jako generátor s možností rekuperace při brždění a taky jako startér, nebo jako "sériovej hybrid" neboli obdoba lokomotiv s elektrickým přenosem výkonu, kde spalovák jede v trvalejch otáčkách a veškerá jeho regulace se děje v několika stabilních stavech, kdy má optimalizovanej režim s co možná nejlepší účinností - a veškerá další regulace potřebná pro rozjezdy, bržddění a další plynulou jízdu by se odehrávala elektrickou cestou pomocí generátoru, akumulátoru a elektromotoru s příslušnou regulační elektronikou. Tam by pro nejobvyklejší jízdu bohatě stačil motor 1,5 litru a baterie 10-15kWh, což by umožnilo jak plně baterkovej provoz na vzdálenost dejme tomu 50-60km, kdy by třeba pro popojíždění po městě vůbec nebylo potřeba startovat spalovák a třeba denní cesta 10-15km do práce a zpět by se dala zrealizovat čistě na baterku s tím, že by se přes noc dobíjela, respektive spalovák by se nastartoval jen při vyjetí mimo obytnou zónu. Dá se naprosto reálně předpokládat, že takovej druh pohonu by se dal spáchat s průměrnou spotřebou hluboko pod 5 litrů i při větším podílu jízd po městě - prostě proto, že ten malej motor by se rychle ohřál a pracoval by ve stabilním a vyrovnaným režimu, kde by mohl spalovat i málo kvalitní paliva a k tomu ještě ochuzený směsi - protože všecky výkonový výkyvy a špičky by pokrejvala sestava baterka-elmotor. Já nemám nic proti elektropohonu, ale vysloveně mě serou ekozmrdi se svým neumětelským vnucováním elektriky všem a do všech aplikací bez ohledu na to, jestli se na to elektropohon a jeho zásobování energií pomocí dnšních technologií hodí nebo ne. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR: To existovalo.
https://www.roadblog.cz/test-opel-ampera-2012/ https://www.car.info/en-se/opel/ampera/ampera-14-16-kwh-6781347/specs
Technika byla zajímavá. Umělo to dojet docela zajímavou vzdálenost jen na baterky. Nebo motor uměl dobíjet. A nebo se motor napřímo připojil k nápravě přes stálý převod.
Svého času jsem na to i koukal, ale odradilo mě, že těch aut je fakt málo, takže určitě bude problém s běžným spotřebákem.
A pak ten celkový koncept auta.
Baterky nic moc, nádrž nic moc. Nemá to tlačítka, ale dotykové plošky. A bylo to v té době drahý.
A jak je psáno v recenzi. Pokud dojdou baterky, tak máte jen těžký auto bez výkonu.
Mistubishi Outlander PHEV vypadá víc použitelně, díky většímu motoru. Ale je to velká krabice s palubkou jak z devadesátek.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 21 2023, 8:13 Předmět:
Já vím že to bylo, protože to začalo s Toyotou Prius. To byl první hybrid, kterej se skutečně prosadil na trhu a dodneška jich nemálo jezdí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 21 2023, 11:16 Předmět:
Dekker napsal(a):
a co vankelův motor? ...
Když už, tak Wankelův = https://cs.wikipedia.org/wiki/Felix_Wankel a https://cs.wikipedia.org/wiki/Wankelův_motor . Ale ono je v podstatě jedno, jestli to bude klasickej Ottův pístovej 4-takt, nebo 2-takt, nebo Wankelův s rotačním pístem, nebo Stirlingův motor nebo jiná varianta s vnějším spalováním - v oblasti automobility je prostě nejdůležitějším aspektem její pohotovost, univerzálnost a schopnost časově rychlýho doplnění energie v podobě relativně malýho množství hmoty s vysokým energetickým obsahem. To splňujou organický paliva nejlíp. Nabíjení baterky přes noc pro dojezd 200-250km pak vychází stejně, jako bys za stejnou dobu natankoval přibližně 20litrovou nádrž - to bys to do ní musel to palivo přečerpávat injekční stříkačkou, aby ti to trvalo takovou dobu. I když využiješ rychlodobíjení a těch 20kWh budeš nabíjet hodinu, je to jako bys těch 20 litrů tankoval hrníčkem na italský kafe ... Když odhlídneme od fosilních paliv pocházejících z ropy jako je nafta, benzín, petrolej a případně i LPG nebo CNG, který jsou produktem zpracování zemního plynu a vezmeme "náhradní/alternativní paliva" jako bioplyn, což je sice taky metan jako zemňák, ale je získanej ne vytěžením z podzemí, ale biologickým procesem hnití biomasy v nějakým reakčním tanku, můžeme sem zařadit i ten proklínanej špiritus nebo metyl, který se dají získat kvašením a následnou destilací, jde sem zařadit i MEŘO a jemu podobný produkty včetně terc-butyl éteru, kterej se dělá z normálního lihu, tak se pořád budeme pohybovat v oblasti, kde kilogram pohonnýho materiálu má energetickej obsah v řádu jednotek kWh a manipulace s ním, jeho skladování a přeprava i využití jsou historicky i technologicky zvládnutý, rychlý a obecně obvyklý. Elektrodebilita má jednu jedinou výhodu proti spalovacím technologiím - nemá lokální emise. Jinak je ve všem horší a hůř dostupná - nutnost vozit velkou mrtvou váhu je daná malou hustotou energie v dostupnejch akumulátorech, ale přistupuje k tomu i jejich vysoká cena, mizerná životnost, ekologicky vysoce náročná výroba kvůli těžbě surovin na ty baterky a v neposlední řadě i nepraktičnost jejich dobíjení. Snaha vnutit lidstvu tenhle klump nějakým ouředním nařízením z Brusele je podle mě projevem absolutní dekadence podobný starýmu Římu - prostě my nevolení a nevodvolatelní vám všem ostatním něco zakážeme jenom proto, že můžem a vy všichni kterejch se to (s výjimkou nás samozřejmě) dotkne si vyserte voko ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
a co vankelův motor? Ten by prý měl být při nastavení konkrétních konstantních otáček asi nejvíce efektivní v poměru velikost/spotřeba/výkon
Prý z něj měli v plánu dělat právě generátory do hibridů
Takový hybrid s Wankelem samozřejmě existuje: Mazda MX-30 R-EV.
Je to krásné, skvěle jezdící autíčko... ehm... se spotřebou... kolem 12 litrů benzínu. Při maximálce 140km/h.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.