Tohle bych taky nechtel, proto si nebudu kupovat auto ktere takove ovladani ma a nasledne vsude kafrat jak jsou dotykace nahovno a bojoovat za jejich zakaz. Pokud to nekomu vyhovuje, at si to klidne koupi.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt leden 07 2021, 22:38 Předmět:
workhard napsal(a):
No už se těším, až budu potmě za deště někde v MENU lovit stěrače
Klepneš na "stěrače -> spustit". Objeví se: "spuštěním stěračů dojde ke zvýšení spotřeby sdíleného vozidla o 0,000878%, z vašeho sociálního kreditu se za každou minutu běhu stěračů odečte 1 bod. Zároveň dojde k emisi mikroplastů a mikročástic. Chcete pokračovat?", dáš ANO. "Jste si jistá/jisté/jistý?" Dáš zase ANO. "Odpočítávám čas, za každou minutu běhu se odečte z Vašeho sociálního kreditu 1 bod. Přejeme šťastnou cestu! Zároveň upozorňujeme, že se pohybujete mimo obec a proto byste neměl překročit rychlost 30 km/h. Za každých i započatých 5 km/h, o které překročíte nejvyšší povolenou rychlost, se vám odečte ze sociálního kreditu 10 bodů. Každé překročení rychlosti bude hlášeno policii!". No a takhle zhruba nějak ta "budoucnost" bude vypadat. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
No myslím, že si moji felicii ještě nějaký čas ponechám, potřebuju auto pro bezproblémový přesun z bodu A do bodu B. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt leden 07 2021, 23:27 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
No a takhle zhruba nějak ta "budoucnost" bude vypadat.
Já bych tipoval spíš tohle: Aktivoval jste žádost o povolení manuálního ovládání vozidla. Vyplňte následující formulář a otiskem prstu potvrďte, že
- budete dodržovat max. rychlost 30 km/h,
- dáte přednost všem dopravním prostředkům, které během jízdy potkáte,
- souhlasíte s tím, že v případě porušení pravidel vozidlo v automatickém režimu dojede na najbližší odstavné parkoviště a tam se trvale deaktivuje; pro znovuoživení je nutný servisní zásah povolený místně příslušným soudem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 07 2021, 23:52 Předmět:
termit256 napsal(a):
Tohle bych taky nechtel, proto si nebudu kupovat auto ktere takove ovladani ma a nasledne vsude kafrat jak jsou dotykace nahovno a bojoovat za jejich zakaz. Pokud to nekomu vyhovuje, at si to klidne koupi.
Problém je v tom, že dotykáč JE LEVNĚJŠÍ - a už jen z toho důvodu ho budou automobilky preferovat. A co si budeme namlouvat, cokoliv co nedostanou automobilky pod hrozbou penalizace ouředně nařízený a je to finančně dražší řešení, tomu se budou vyhejbat jak čert kříži, i kdyby to prokazatelně bylo míň bezpečný. Už jsme viděli, co umí učunit vynechání duplicitní křížový kontroly shodnosti výstupního signálu ze snímačů úhlu náběhu ze "základní výbavy" a její přesunutí mezi "volitelnou příplatkovou výbavu" u těch zpropadenejch bastlů B-737 MAX - a to se stalo v oblasti letecký techniky, která je kontrolovaná X-krát víc, než pozemní vozidla. A teď si vemte, co udělají automobilky, když nad nima nebude stát někdo s pořádnýám klackem v ruce - a dostanou do ruky podobnou příležitost ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 02, 2016 Příspěvky: 360 Bydliště: Český ráj
Zaslal: pá leden 08 2021, 11:13 Předmět:
Ty dvojitý potenciometry nám zavedli taky. Po čase se začaly objevovat nesmyslné chybové hlášky, protože dodavatel je neumí vyrobit dostatečně přesně. Tak se zase čeká, až fabrika vymyslí software, který umožní větší odchylku. Všeho moc škodí.
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 1012 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: st leden 13 2021, 8:12 Předmět:
termit256 napsal(a):
Ze to nezvladas ovladat ty neznamena ze s tim maji problem i jini.
Tak podle tohoto způsobu uvažování lze opět povolit telefonování za jízdy, neboť se určitě najdou jedinci, kteří budou tvrdit, že oni to zvládají. stejně tak ti, kteří budou tvrdit, že zvládají bezpečně jezdit 160, atd.
Zkrátka se musí odborně stanovit, co je a co není bezpečné a podle toho generálně povolit či zakázat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 13 2021, 8:45 Předmět:
Jenomže ono už to stanovený je - proto jsou mobily dávno zakázaný. Jenomže když se stejně na pozornost náročná manipulace, jako je jakákoliv činnost s dotykovým displejem, musí věnovat nějakýmu provozně potřebnýmu procesu u vozidla, tak najednou to zakázaný není. Já prostě vycházím z toho, že pokud je nalezení kontaktu na mobilu a zmáčknutí tlačítka vytočení hovoru, nebo naopak přijmutí příchozího volání a následná komunikace spojená s držením mobilu v ruce u ucha a tlamy ZAKÁZANÁ, tak jak může bejt povolená na pozornost daleko náročnější manipulace třeba s topením/klimou nebo rádiem, případně stěračema a dalšíma věcma v autě, pokud ji musí řidič ovládat pomocí dotykovýho displeje, na kterým nemá možnost hmatový kontroly, jestli se opravdu dotýká zrovna toho potřebnýho místa a jestli se ho dotýká tím správným způsobem A PROSTĚ SE NA TU SVOJI PAPRČU CHCAČKY NECHCAČKY MUSÍ MINIMÁLNĚ JEDNOU, ALE SPÍŠ VÍCEKRÁT PO SOBĚ PODÍVAT VČETNĚ TOHO, ŽE SE MUSÍ UJISTIT O TOM, ŽE IKONKA SE PO DOTYKU SPRÁVNĚ PŘEBARVILA NEBO ZMĚNILA TVAR - přičemž samozřejmě musí odvrátit pozornost od dění před autem a kolem auta. V tom je ta největší pýčovina dotykovýho displeje jako ovládače systíémů přímo souvisejících s provozem auta a jízdou - že totiž se po něm sice paprčema hamtá, ale on neposkytuje žádnou hmatovou zpětnou vazbu, která by ho umožňovala obsluhovat bez zrakový kontroly. Bez tý zpětný vazby se řidič MUSÍ PODÍVAT - a to je ten moment, kdy odvrací pohled ze situace před autem, přeostřuje oči na krátko před sebe a posouvá zorný pole mimo tu nejdůležitější oblast před autem - a to ne jednou, ale několikrát za sebou v krátkým časovým úseku, čímž samozřejmě ztrácí plnou kontrolu ne snad nad jízdou, ale nad vnímáním plný situace kolem auta. Že v takový situaci nemůže reagovat stejně rychle jako jinej řidič, kterýho při řízení žádná taková pýčovina nerozptyluje, je každýmu normálně uvažujícímu člověku jasný. Já taky umím za jízdy nalejt do sklenice postavený na palubku z plechovky pivo a nerozlejt ho - jenže když mi v momentě, kdy to pivo budu mít napůl nalitý nedá nějaká blonďatá kráva sánská z vedlejší přednost, tak to zákonitě skončí big bangem - zatímco když nebudu svoji pozornost muset tříštit mezi řízení a nějakou dotykovou krávovinu, bravurně bych se jí ještě navíc s dlouhou trubkou dokázal vyhnout ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jako ze kdyz tam mas les tlacitek s nicnerikajicimi symboly ktere musis zkoumat a lustit co znamenaji to pozornost neodvadi? Je to jeste horsi nez dotykac, ten mas blizko zorneho pole a nemusis tak hledat tlacitka nekde u radici paky, na dverich apod.
Kdyz mas starou rachotinu se tremi tlacitky a jezdis v ni 20 roku, na rozmisteni si zvyknes a zapamatujes, ale u modernich aut je to uplne bez sance. Ja napriklad ve VW zapinam sterace packou smerem nahoru, ve Fordu smerem dolu (nebo opacne) takze i pri takove cinnosti je to pokus/omyl. Nebo adaptivni tempomat, je to packa s milionem poloh, tlacitek a prepinacu a nez nastavim co chci, precvakam vzdy pulku funkci teto zalezitosti. Tim jsem nechtel rict za by se mi libilo ovladani steracu dotykacem, byl to jen priklad z dnesniho rana kdy jsem prehodil auta. Ovladani tlacitek po hmatu je nesmysl. Nez ho nahmatam, mam to na dotykaci 10x rychlejs. Ty nejsi schopen si pripustit, ze to proste nedavas. Ne kazdemu trva preostreni na displej a precteni textu pul minuty. Mi na to staci zlomek sekundy, urcite min nez nalezeni prislusneho tlacitka. Na tom displeji vim kam se mam divat, u tlacitek musim hledat po celem aute. Podle tve filozofie bych se nesmel divat ani na ukazatel rychsti
Kdyz to nezvladas, kup si auto ktere dotykac nema a nezakazuj to ostatnim kteri s tim problem nemaji. Uz vidim jak se toho nejakej vul v EU chytne a dopadne to jako obvykle. V autech bude les tlacitek, pacek a kombinovanych joystiku ve kterych se pak nevyzna ani prase. Hlavne ze budes moct hmatat po pulce auta.
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1307 Bydliště: Brno
Zaslal: st leden 13 2021, 11:12 Předmět:
Dopadne to asi jako obvykle - bude se ještě muset pár (možná hodně) lidí kvůli tomu zabít, aby se došlo k závěru (jako u telefonování), že tohle je nebezpečné a tudy cesta nevede...
... i přestože mistrům světa, co si po ránu mění auta jak ponožky, to vyhovuje a je jim fuk, že někteří jiní to nedávají/nezvládají...
Naposledy upravil sis2 dne st leden 13 2021, 11:20, celkově upraveno 1 krát.
Jaene, kdyz se najde par blbcu kteri nezvlaji dnesni provoz a vymluvi se na cokoliv vcetne displeje. Kdyz na to nemaji, at si koupi trabanta nebo odevzdaji ridicak. Maji se venovat rizeni. Kdyz blb havaruje a vymlouva se ze mackal cudliky na radiu, je to jeho vina, kdyz ovlada dotykac, je to vina dotykace.
Odevzdejte ridicaky, kdyz na to memate. V MHD si muzete uzivat svych tlacitkovych nokii do sytosti.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1387 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: st leden 13 2021, 12:17 Předmět:
Já bych to nezakazoval, Darwin už se postará _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15735 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st leden 13 2021, 12:22 Předmět:
Tak nějak. Je zbytečné diskutovat o pár tlačítkách v autě, která zvládá i cvičená opice. Ta tlačítka navíc zase nejsou tak důležitá, aby je někdo musel mačkat za jízdy stejně jako ty ikonky na displeji. Mně to připadá, že někdo musí stále obhajovat, že kouří a někdo musí zase stále někomu vyčítat, že kouří. Všechny, co nezvládají řízení, by měli jít do Ruska nebo do Ameriky podle vlastního výběru a tam by se to naučili.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.