Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: čt únor 22 2018, 9:36 Předmět:
Taková baterka se hodí i na jiný věci.Mívá takový DC napětí,který stačí pro napájení leckterýho FM (teoreticky každej FM jde napájet i stejnosměrem,pulzák taky,jenom u některýho se vyhodí PFC).Můžu s tim pak i napájet míchačku nebo kalový čerpadlo tam,kde není proud.Baterkou z kola můžu zas místo kola napájet hudbu a malej točák
Zatím má ty elektrický "přibližovadla" pár dobrodruhů, proto se tak nějak dotují, ale až začnou být výraznou částí autoparku, nebo jinak - až budou "spalováci" na ústupu ve prospěch elektromobilizmu (Což podle mě při současném stavu nehrozí), nemyslíte si, že si stát nechá ujít takový lahůdky jako jsou současný daně, co jsou uvaleny na pohonné hmoty? - Taky bude na kilowatty, co protečou nabíječkou kilowatty zdaněný spotřební daní a buhví jakou ještě taky. Že se bude "domácí nabíjení" blokovat, nebo Ti přišijou spotřební daň i na dodávanou elektřinu v domácnosti.
Třeba zrovna u těch vyměnitelných akupacků to třeba bude tak, že se Ti je podomácku "vybíjet" nakonec nevyplatí, protože "nálož" v nich budeš platit včetně daní..
Dámy a pánové, já fakt nevěřím tomu, že si stát příjem z daní z pohoných hmot nechá ujít.. I když bude elektromobilizmus a naftovobenzinový auta potkáš spíš v muzeích, nebo veteránklubech..
Založen: Nov 01, 2016 Příspěvky: 981 Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi
Zaslal: pá únor 23 2018, 6:24 Předmět:
Stát není "on", jak by se z Tvého příspěvku dalo odtušit, stát jsme my. To bude všechno politika, kde a jakým způsobem vybírat, kde víc, kde míň. Vzhledem postupující "digitalizaci" (ne že bych byl jejím příznivcem, naopak), se třeba bude vybírat od ujetých km, paušálně nebo dle těch spotřebovaných kW. Ale jak jsem psal, je to politika - v současné době např. sleduji plíživý trend zlevňovat MHD nebo ji dokonce vůbec nezpoplatňovat. A předpokládám, že bude "tlak" na to, aby to zaplatili ti, co raději pojedou autem.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: út březen 06 2018, 19:02 Předmět:
Pokud bych v takovym autě brzdil nebo vyřadil z kopce,neměl by jít do motorů z baterky proud,ale tyhle motory dávaj proud,když jsou roztočený a motor se brzdí tim,že se v takovym chodu zatíží nějakym spotřebičem,u motorů s napájením ze sítě jsou to velký odpory v děrovanym plechu přidělaný na bednách,kde je ovládání těch motorů.V elektromobilu odpory asi nebudou,takže se tim asi částečně dobíjí baterka.
Narazil jsem na zprávu, že soudruzi z Australie mají v pácu dokončit baterie na bázi uhlík a voda.Pak bychom lithium nemuseli těžit ve velkém.Ušetřili bychom zbytečné tahanice o tom, komu naše lithium patří.
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: pá březen 23 2018, 17:42 Předmět:
Není nic ekologičtějšího než šetrnost. Chodit pěšky a do auta nesednout. No vlastně chodit bosý a nahý,protože na výrobu oblečení je potřeba energie. Jinak je to opravdu jen přesunutí ekologického problému do jiné oblasti. Pokud tedy nebudou elektromobily nabíjeny pouze z ekologických zdrojů,pokud je to vůbec možné. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá březen 23 2018, 17:51 Předmět:
Nejenom energie je potřeba na výrobu oblečení, ale i voda. Takže zapomeňte třeba na rozklad vody, palivové články, ekologický vodík atd., protože vody je stále méně.
To samé tedy platí i pro ten uhlík + voda. Pak bude vhodná voda za cenu benzínu. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá březen 23 2018, 17:55 Předmět:
Ano. Silná víra jí to možná dokáže nařídit. Jinak je k tomu potřeba něco dodat...
P.S. Ad voda, docela zajímavý čísla (a Yvetta je super, takových bab je málo - minuta 18:00 atd. ): http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11054978064-fokus-vaclava-moravce _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: pá březen 23 2018, 19:09 Předmět:
Nakonec jsem si koupil naftovou XC60 6-kvalt v manuálu(r.v.2009).Až na přeelektrifikovanost(i ručka a víčko nádrže je na tlačítka,startuje se tlačítkem...) a holandštinu v SW jsem spokojen.Je v tom D5 2.4l,kterej se dává např.do Audi Q5 nebo BMW X3.Za ty prachy bych neměl elektromobil ani omylem,takovej by stál 10x tolik.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá březen 23 2018, 20:27 Předmět:
No nevím, jaká je budoucnost elektro auťáků. Zrovna tady čtu v babišoplátku, že v některých zemích nebo městech dostávaj majitelé elektro aut pokuty za vysoký emise. Konkrétně Honkong. Emise totiž počítají ne u auta, ale u výrobního zdroje elektrický energie x účinnost celýho řetězce. A dále do toho počítají emise výrobce všech součástí elektroauta. Prý to paradoxně vychází hůř než u parní lokomotivy. No to je teda dobrý. Jak tu už někdo před časem psal, pouhý přemístění ekologický zátěže kousek jinam. _________________ Jirka
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2476 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: so březen 24 2018, 9:57 Předmět:
U Honkongu to může být i ohnutí reality, kvůli přeplněnosti města jsou poplatky vysoké a pokud by elektroauta nebyla zatížená, tak si je pořídí všichni.
Já to vidím podobně jako Jára Cimrman
"Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je to jediné, co proti tomu můžete dělat!"
Prostě elektromobily skutečně vytlačí klasické spalovací motory (i když v některých spec.případech ne).
Stejně tak jako v drtivé většině klasické žárovky, stejně tak jako klasické zdroje s transformátory atd.
A to vždycky až do doby, než přijde jiný převratný objev.
Ale k těm akupakům pro elektromobily - už to bylo řečeno, přimlouval bych se za nějaký modulový výměnný systém - pár druhů akupaků s rozdílnou velikostí rozměrovou i kapacitní. Přijedu k pumpě, zespod mi tam nějaká automatika vytáhne starý akupak, nasadí nový, okamžitě to změří rozdíl nové a zbylé kapacity a podle toho zaplatím a za pár minut jedu.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.