Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výber jazdenky
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 26, 27, 28  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32059
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá duben 27 2018, 20:56    Předmět: Citovat

Favořiť měl úplně jinej motor, než mají VW 1,4. Byl tzv. NADČTVERCOVEJ, zatímco 1,4 16V od "fauvé" jsou obvykle PODČTVERCOVÝ.
Tímhle zajímavým "slovesem" se označuje poměr mezi průměrem válce neboli VRTÁNÍM a velikostí dráhy pístu neboli ZDVIHEM. Motor, kterej má vrtání větší než zdvih je právě PODČTVERCOVEJ = líp se vytáčí, dosahuje vyšších otáček i celkovýho výkonu (protože má vzhledem k objemu větší plochu pístu), ale má menší krouťák při stejný hodnotě otáček - protože rameno kliky je kratší. Obecně to je charakteristika sportovního až závodního motoru.
Obráceně motor s vrtáním menším než zdvih (válec se stejným objemem je užší a delší) jinak taky pojmenovanej jako NADČTVERCOVEJ má horší akceleraci, nižší maximální otáčky a celkově menší výkon, v porovnání se stejně objemným PODČTVERCOVÝM motorem má ale vyšší krouťák. Obecně se tak navrhujou užitkový motory a speciálně dehťáky. Benzínovej motor s takovou charakteristikou je spíš "dodávka" než rychlík. A právě ten relativně větší krouťák dovoluje motoru z favořitě i přes menší momentální výkon jet "na pětku" přes celý město bez velký potřeby řadit. Sám jsem jezdil formana, vím co to je. A vo to horší bylo přesednutí do roomstera, kterej má právě podčtvercovej motor VW ... Půl roku jsem se učil znovu jezdit.

No a problémy motorů 1,4 s výkonem "sto kobyl" byly nejčastějc s jejich mlsností - ty motory byly strašně citlivý na přehřátí a když k tomu došlo, ztratil pružnost materiál jejich stíracích kroužků na pístech - a motor najednou "papkal" litr másla na 1000km, jen to hvízdlo. Výkon přitom neztratil, jen najednou svítila na palubní desce kontrolka množství oleje a dolití to vyřešilo jen na krátkou chvíli ... Oprava je na celej den, musí dolů hlava i olejová vana, z motoru se vyndají písty i s ojnicema a motor se komplet překroužkuje. Nový kroužky už na podobnou citlivost netrpívají, takže se tím motor opraví "jednou pro furt" ... jen ta cena za to - kolem 400€ ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so duben 28 2018, 13:42    Předmět: Citovat

Ale pokiaľ by to bol jediný problém, asi by to za to stálo. Vlastne ešte nový katalyzátor. To sme na kile. To už neviem. Ale za normálnych okností (všetko funguje a nápln nechýbe) by k tomu snáď dôjsť nemalo. Ale pri kúpe to asi zistiť nejde.
Všetky VW sú podštvorcového profilu?

Len tak trochu z hecu. Ako sa Ti pozdáva ten Renault? Asi by rozkvitol. Je tak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32059
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 28 2018, 14:52    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
...
Všetky VW sú podštvorcového profilu?

Len tak trochu z hecu. Ako sa Ti pozdáva ten Renault? Asi by rozkvitol. Je tak?
Ne, všecky VW nejsou "podčtverce", tohle je mezi těma v nedávný minulosti vyráběnýma motorama "výsada" právě těch šestnáctiventilovejch čtrnáctistovek. Drtivá většina vyráběnejch motorů jsou "čtvercový" nebo "nadčtvercový". Podčtvercovej motor mimochodem není pro běžnýho automobilistu žádná výhra, v šestnáctiventilový verzi obzvlášť - a bez vybavení dalšíma mechanizacema pro "zvýšení vztlaku" = pro zvednutí krouťáku hlavně v nízkejch točkách. Tam se počítají nejrůznejší systémy změny časování sacích ventilů, elektronicky řízený přívěry sacích nebo vejfukovejch kanálů - nejvíc se toho najde na víceválcovejch motorkách. V autech to jsou takový ty "VVT-i", "V-Tec" a podobný systémy. Motor kterej to nemá je šílenej, protože táhne jen v úzkým rozmezí otáček a jeho charakteristika je strašně strmá.

No a k těm žabožroutům - k těm se radši vyjadřovat nebudu. To jsou auta navrch huj, vespod fuj. Nablejskaný a vyvoněný, ale "tam vespod", kde jde o skutečný fungování, se nachází frigidita a impotence ... prostě přesně jak francouzská štětka - navoněná a nafintěná, ale na spoďárech má "škrtátko" - pokud je vůbec má ... Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so duben 28 2018, 19:10    Předmět: Citovat

Otcov Scenic zatiaľ funguje a švagrova Laguna tiež (obe v nafte). Peugeotov tiež behá hromada. Nejak si proti ním navezený.
Takže keď Fabiu, tak osemventil.
Dnes som do toho nakladal kosačku a v pohode, kombík netreba. Ak mi nebude chýbať klíma a podarí sa poriešiť to kvílenie, tak dobre. Ak sa niečo nevyserie. Včera v motore dosť klepalo, asi ako keď tlčú ventily. Ale nepišťal. Riskol som jazdu a spravilo sa to (a vrátilo sa i to kvílenie). Ďaleko s ním asi nemôžem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32059
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 28 2018, 19:27    Předmět: Citovat

Duvsan napsal(a):
Otcov Scenic zatiaľ funguje a švagrova Laguna tiež (obe v nafte). Peugeotov tiež behá hromada. Nejak si proti ním navezený.
Takže keď Fabiu, tak osemventil.
...
Prostě jsem se se žabožroutama několikrát splet až spálil - někdo může mít jinou zkušenost, já je prostě rád nemám - asi jako někdo nemá rád cikány nebo holandský, případně ruský anebo německý turisty. No a s tou fábulí jseš zase vedle jak ta jedle - protože když už fábuli, tak 12- nebo 16- ventil. Osmiventil je stará škodovácká "OHaVa" neboli převrtanej čtyřválec z feliny, případně turbodehťák 1,9TDi - ten nedoporučuju nikomu na courání kolem komína, jinak je to ale SKVĚLEJ motor na vysoký nájezdy a dlouhý cesty - hlavně ve verzích bez piezovstřikovačů DENZO a bez filtru DPF.

Mnou doporučovaný BENZÍNOVÝ motory jsou 1,2HTP ve verzi 47 nebo 51kW - a ty jsou všecky 12-ventilový, nebo v podstatě libovolnou spolehlivou koncernovou 14-stovku se 4 válcema - a ty jsou 16-ventilový .... 16 ventilů má i koncernová 1,6 s výkonem 77kW, ta je ale ve fábuli poněkud těžko dostupná a je docela dost uchlastaná, podobně jako vrcholnej pětiválcovej atmosférickej dvoulitr z audin - a ani ten není 8-ventilovej ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so duben 28 2018, 19:44    Předmět: Citovat

Já tak nějak musím potvrdit Ekkarova slova. Měl jsem před lety služební Fabku I, kombík. Dostal sem ji úplně novou. Motor 1,4 16V přesný výkon už nevím, snad 63kW? Myslím že sem si ji hezky zajel, jezdilo to krásně. Když sem to šudlal podle předpisů, tak sem byl na 5,6l/100km dálkový trasy. Jnak sem to bežně sral, takže spotřeba 7-7,5l/100km. Podvozek dobrej, brzdy trochu digitál ale jinak dobrý. Motor byl fakt tichej, žádný vibrace. Kolikrát se mi v kabině zdálo že mi motor zdechnnul.

Ale strašně mě sral ten roh středového tunelu, který neustále tlačil do pravé nohy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so duben 28 2018, 20:00    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jedničková fábule měla 1,4litrový motory celkem 5 výkonovejch variant - měla škodovácký OHV s 3x uloženou klikou (převrtanej motor z favorita-felicie) 44 a 50kW a pak koncernový motory VW s rozvodem OHC a 5x uloženou klikou - 55, 59 a 74kW.

Myslel som si, že 55kW je 8V. Pomýlil som sa, všetky VW sú šestnástky. Ale dúfam, že ktoré majú
EKKAR napsal(a):
nejrůznejší systémy změny časování sacích ventilů, elektronicky řízený přívěry sacích nebo vejfukovejch kanálů ... "VVT-i", "V-Tec" a podobný systémy.

že sú nejak označené.
Asi bude najjednoduchšie vziať, čo bude k dispozícii a naučiť sa s tým jazdiť. Prípadne si pomôcť grafmi krúťakov.
Fakticky vzaté, ono bežne stačí rozmedzie cca 1500-3600 ot/min. Ja chodím od 1900, pretože nižšie je to týranie.
Neboli tie staré OHaVy na jazdenie lepšie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32059
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 28 2018, 20:23    Předmět: Citovat

Nebyly, protože měly menší výkon a nedalo se s nima tak dobře akcelerovat - důvodem byla jejich horší setrvačnost motoru. Ta byla následkem robustnější konstrukce klikovky, která se musela spokojit se 3 hlavníma ložiskama - modernější VW konstrukce mají kliku uloženou 5x ... A u toho 55kW motoru záleží na verzi - starší byl s litinovým blokem a hliníkovou hlavou, ten byl 16V - modernější byl celohliníkovej a dostal jen 8V, jenže tahle verze byla v tý době "sockou" = byl to v době vzniku nejslabší agregát 1,4 litru.

Naku - 63kW verze to nebyla, protože ten se jako BXW začal dávat až v od roku 2006 do roomsterů a dvojkovejch fábek - do jedniček se motor 1,4 od VW dával jen 55 a 59kW "slabší" a pak až "stíhačkovej" 74kW se šestikvaltovou převodovku, maličko sníženým podvozkem, kotoučema na všech 4 kolech a dalšíma sportovnějšíma prvkama.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2018, 7:30    Předmět: Citovat

Tak to asi byla fakt jenom 55kW. Protože služebák a cena sražená tak, že mi tam ani nemohli nechat povinnou výbavu. To mi přesně řekli v Hellerovi, když sem pro ni tehdá jel. Ale to auto jezdilo moc fajn.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2018, 18:12    Předmět: Citovat

Na margo tých VVT-i, V-Tec a spol. Napadlo už niekoho vyhodiť vačky a ventily ovládať solenoidmi? Boli také pokusy?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32059
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2018, 19:01    Předmět: Citovat

Dělají se takový pokusy, jeden takhle koncipovanej systém vyvíjí Mazda, další podobnej systém Toyota, zkoušeli to i u Talijánskejch Fifáků ve spolupráci se zámořským GM. U všech solenoidama řízený ventily kromě změn časování svým proměnným otevíráním co do velikosti průřezu suplujou i škrticí klapku. Do série s tím ale zatím ještě žádnej výrobce nevyjel.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5919
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2018, 19:41    Předmět: Citovat

V čom to asi väzí.
Ešte ma napadla jedna koncepcia, i keď nie som si istý jej pragmatickým prínosom. Niekde som zahliadol, že existuje špeciálny motor pre hybridy, ktorý nemá kľukovku a je to vlastne "trasátko". Osadiť takýto motor a prevodovku nahradiť elektromotorom a k tomu batérie (alebo len na štartovanie, ak by si chcel usporiť) a máš auto bez rýchlostnej páky. Prípadne dať elektromotor ku každému kolesu zvlášť (luxusnejšia verzia). Ale ventily to nerieši.
To je vlastne koncepcia hybridov. Akurát spomenuté motory sú ešte vo vývoji a mám dojem, že to majú byť dvojtakty (spĺňajúce EKO normy).
Ale to som dosť OT.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st květen 02 2018, 8:25    Předmět: Citovat

Hmm takze peugeot 308sw radsej nekupovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3321
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st květen 02 2018, 17:12    Předmět: Citovat

Mám Renault Laguna II r.v 03 před faceliftem a diesel. Mám ho 3 roky a kromě rozvodu hned po zakoupení a bohužel ruple přední pružíně( pružina, tlumič, ložisko, a miska-vše dvakrát) jsem spokojený. Vše funguje jak má. Náplně co doporučuje renault a olej měním včetně filtrů při 10 tisicích. A v rodíně jsou ještě dva rencky, jedno starší a jedno mladší auto-benzín a žadný problém. Na druhou stranu znám jednoho co měl Lagunu jedničku, věčně se tam něco sralo, kolik lovu do toho vrazil a pak to baflo-elektrika. A teď si vyber.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32059
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 02 2018, 18:12    Předmět: Citovat

A vo vo vo vo tom to je - že ty žabožroutský kcháry se serou tak nějak viditelnějc a někdy až křiklavějc, když teda pominu poslední "big průkak" folksvágnu jménem "dýzlgejt" - ale tam nešlo o nefunkčnost auta jako takovýho, tam šlo "jen" o neplnění mnohdy nesmyslnejch ekoteroristickejch požadavků - respektive o "jejich plnění jen když se měří" - auta jako takový přitom fungovaly z uživatelskýho hlediska naprosto normálně ...

A dám perličku, ale za to si mohl dotyčnej vysloveně sám, věřím tomu, že auto by bejvalo fungovalo bez větších problémů:
jistej člověk si koupil od svýho kolegy ze stejnýho zaměstnání rencka "espejse" - benzín, dvoulitr šestnáctiventil, najeto nějakejch 150 tisíc, navíc s vestavbou LPG alternativního palivovýho systému. A tenhle člověk zajásal "hurá, budu jezdit kilometr za ká pade!" - a tak jezdil. A jezdil a jezdil a jezdil... A milej rencek mu najednou zakoktal a zdechnul. Diagnóza v servisu zněla "totálně vylágrovaný uložení obou vačkovejch hřídelů" - a důvod? Milej jezdič si svévolně "natáhnul" výměnnou lhůtu motorovýho voleje a namísto toho, aby při provozu na LPG volej vyměnil radši ve 2/3 běžnýho intervalu (kterej je u tohohle auta mimochodem stejnej jako pevnej interval u VW = 15 000km nebo 2 roky, určující je co nastane dřív) jak se to pro LPG běžně doporučuje, tak na milým voleji najel víc jak 16 000km - pak samozřejmě motor pravil DOST! a zastavil se ... U toho předchozího majitele přitom tenhle espejs byl mazel a vzor až nežabožroutský spolehlivosti - samozřejmě , protože novej motorák dostával pokaždý nejpozdějc úderem přetočení tachometru o 10 000km od předchozí výměny ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 26, 27, 28  Další
Strana 12 z 28

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund