Založen: Dec 11, 2017 Příspěvky: 793 Bydliště: Pelhřimov
Zaslal: ne červen 27 2021, 22:49 Předmět:
Měl jsem před 45-ti lety kupovanou jednadvacítku, a měla zařízlý výfuk a byla krásně jasně červená. Ne tmavá a né světlá, ale jasně červená. Bohužel barevné fotky se tenkrát moc nedělaly
Byl jsem pro ni s tátou v místní Mototechně. Cena byla tuším něco přes šest tisíc tehdejších korun.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9685 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po červen 28 2021, 6:15 Předmět:
Jawa 50 / 21 sport - 3680 Kčs
Jawa 50 / 20 - 3790 Kčs (přídavné tzv. revmaplechy a podlažky)
Jawa 50 / 23 mustang - 4180 Kčs
Babetta 207 - 2700 Kčs
v ceně zékladní vercajk, náhradní svička PAL, žárovky a lékarnička,
zámek FAB na řidítka
stav léta páně 1975 a ještě chvíli potom (to ještě existovaly SMC -
státní maloobchodní ceny identické od Aše až po Čiernou nad Tisou) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Naposledy upravil konosuke dne po červen 28 2021, 6:44, celkově upraveno 1 krát.
Samozřejmě velká nostalgie: taky jsem měl nově koupený, mototechna Jihlava, zima 1970. Jawa 21, světle červený i s červeným sedlem...
Cena cca 3500 Kčs, možná někde nahledám i účet a barevný diapozitiv a foto. Byl to kus mládí, prodáno ve velmi zachovalém stavu těsně po svržení komunismu 1989... Škoda...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9685 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po červen 28 2021, 6:49 Předmět:
Je to možné...prapůvodní dvojskok Jawa 50/05 byl téměř shodný s 50/20
cenu již nepamatuji, ještě v roce 1965 byl vidět v prodejně jízdních kol
jako dopňkový sortiment no a pak malé motorky převzala do péče Mototechna
(zajímavosti je motor Jawa 50 v polském Rometu ogar 200)
Romet ogar 200.jpg
Komentář:
Velikost:
44.5 kB
Zobrazeno:
36 krát
_________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4497 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: po červen 28 2021, 8:02 Předmět:
V roce 1966 mi naši koupili Jawa 05 za 3200,-Kčs. Ale byl to nějaký exportní souběh nebo co, ktarý měl jít do Pakistánu. Neměl plechy, ale hrazdičku s rychlopalem a tachometr v mílích. A úpně nejlepší byla barva. Byla to zlatá metalíza.
Dodělával jsem si tenkrát teprve papíry, ale touha jezdit byla silnější. A jezdil jsem bez nich asi měsíc a byl jsem tak oprsklej, že jsem si pro ně i jel. Celou tu dobu si mě nikdo z VB nevšiml, až když jsem se s nima vracel domů. To mě stavěli poprvé. A pak to začalo. Co chvíli kontrola a na závěr dotaz, to jste tak koupil nebo nechal nasříkat? Dlouho to trvalo, než si zvykli a dali pokoj.
Edit
Mám schovaný techničák, který jsem teď našel a tam je typ 05. Ta paměť. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Naposledy upravil hafca dne po červen 28 2021, 13:02, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Jan 10, 2018 Příspěvky: 526 Bydliště: Olomoucký kraj
Zaslal: po červen 28 2021, 9:40 Předmět:
Celeron napsal(a):
Fichtl měl jednu bolest, co zneužívala pátá bé když chtěla zaručeně sebrat techničák. Přední vidlice buď pérovala ale pak byl "měkkej" rejd mezi kolem a řidítky a nebo když se to vše utáhlo na bejka tak zase vidlice nepérovala.
Přední vidlice se přece opravovaly, v mototechně prodávali silonová kluzná "ložiska", ta se natloukla místo těch vyjetých, protáhla se výstružníkem, my "offroudisti" jsme tam narvali o jedno "ložisko" navíc a žádnej "měkkej rejd" se nám nekonal...
Samozřejmostí byly zpevněný brejle (přivařený 5mm plech) kulivá skokům...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9685 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po červen 28 2021, 10:26 Předmět:
Původní přední teleskopy (s černou gumovou manžetou) byly lepší i když nadmíru měkké, silonové vložky pozdějších modelů ojeb ve stylu číny (asi úspora pracnosti, matroše nebo kdovíco)
úzký přední blatník z mustanga pasoval do pionýra 21 sport, široká řídítka s hrazdou zbastlili za flašku v mechan. dílně železáren z kusu trubky nerezky, vznikl parádní stroj vyšší hodnoty třídy.
Pravda, magneto bylo slabé - zapnutím světel vpředu a vzadu bzučák nefungoval (vývozní modifikace mustanga měla přídavnou aku baterii pro vyšší odběry elektriky) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Jo, připomeňte mi někdo, 20-ka měla zaoblený víko spojky a 21-ka hranatý? Díky!
Kulaté víko bylo montováno až do typu 05, typy 20, 21 a 23 měly víko rovné s odnímatelným víčkem přerušovače. Změna souvisela s rekonstrukcí vypínacího mechanismu spojky.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9685 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po červen 28 2021, 13:19 Předmět:
pozdější modely Jawa 50 / 20, 21, 23 měly jednotný typ motoru s hranatým víkem spojky
(v nouzi šlo použít i starý kulatý a naopak, montážní závěsy v rámu byly identické)
samostatný komplet motor (nový) 1200 Kčs
velmi jednoduchý ležatý jednoválec vzduchem chlazený, jedinej spešl nástroj
byl stahovák pastorku na klikovce - pohon primárního řetězu
(vyrobil jsem nakoleně z ocelového plocháče 20x6mm a tří svorníků M10) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.