Přesně to používám. Jinak nee. Zvenku to je prd platný. Plášť sundám na zouvačce a natřu disk a zase nazuju gumu. Jak při huštění zaskočí, těsní to. Je to jedinný způsob jak se zbavit úniku vzduchu u rezavejch disků. Jinak se omlouvám, neuvedl jsem že mám doma privátní pneuservis.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 20 2020, 22:33 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu.
Já si je nechávám přehodit - a pokaždý před nahozením na auto znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol - jeden by neřek, jak moc se po těch ani ne 4-5 tisících ujetejch km dokážou gumy rozvážit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2624 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá listopad 20 2020, 22:57 Předmět:
Ekkar: Viď? To je jak kdybys řídil novou káru.
Hubert_79: Co máš za gumy? Hrozně moc dělaj špatný tlumiče. Kolo cupitá a gumy se sjížděj nerovnoměrně. Pokud je geometrie a tlumiče v cajku gumy vydržej dost km bez převažování.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7889 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá listopad 20 2020, 23:07 Předmět:
Letní nějaké Nexen a zimáky Barum Polaris. Tlumiče nové (původní měly 130 k km), nechal jsem je měnit spíš preventivně, páč praskla pružina, tak když se už do toho lezlo... Geometrie v pohodě, gumy sjížděné pravidelně, nikam to netáhne. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3037 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá listopad 20 2020, 23:10 Předmět:
EKKAR napsal(a):
... znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol.
Ja viem oceniť vyváženie kolies Keď som bol ešte HRDÝ majiteľ OLTCITA, tak sa mi stalo, že som v pneuservise v Dubnici kúpil gumy a v cene mala byť aj ich výmena. Až keď som zaplatil a mi ich začali prezúvať, (staré gumy už boli zhodené z diskov...) tak pán mi povedal: Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) Som mal chuť ho zabiť. Ale ešte väčšia chuť na vraždu toho dementa a celého ansámblu toho pneuservisu ma chytala po ceste z Dubnice do Trenčína (cca 12km) To auto vozilo zo strany na stranu už pri rýchlosti 50km/hoď. V TN som samozrejme musel platiť opätovné zhodenie a nahodenie kolies + vyváženie. Čiže ,,Dubnická" akcia sa mi predražila. Pri tom, tí dementi na Zväzarme v Dubnici videli, že som tam s Oltcitom a ten ,,motocyklový" rozmer gúm tiež bol jasný.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18488 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá listopad 20 2020, 23:15 Předmět:
Haha, vyvažování kol, o tom mi povídejte. Koupil jsem si na minulej auťák hliníkáče na letní gumy. Gumař na ně nasadil původní Mušelímy, co měly za sebou asi 4 tisíce km od koupě novýho auta. Když jsem je pak jel projet, tak od 100km/hod do 110km/hod jsem auťák skoro neudržel na silnici. Na původních plecháčích žádnej problém.
Následovalo znova vyvážení na druhý vyvažovačce. Posun a hmotnost závažíček naprosto minimální. Dělalo to stále ve stejný rychlosti.
Tak jsme začali bádat a postupně Mušelíny po jedný vraceli na plecháče. No a podivná věc. Stačilo na jakoukoliv pozici osadit jakejkoliv Mušelín na jakejkoliv plecháč a okamžitě byl pokoj, vibrace zmizely.
Nepřišli jsme na to v čem je dílo a tak se hliníkáče reklamovaly. Poslali nový s jedním paprskem navíc. Ty dělaly to samý, naštěstí mnohem míň ale až na dálnici při 135km/hod a na 140 km/hod to zase přestalo. Vykašlal jsem se na to, nemám potřebu jezdit rychlejc. Disky Ronal. _________________ Jirka
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2624 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so listopad 21 2020, 9:21 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Letní nějaké Nexen a zimáky Barum Polaris. Tlumiče nové (původní měly 130 k km), nechal jsem je měnit spíš preventivně, páč praskla pružina, tak když se už do toho lezlo... Geometrie v pohodě, gumy sjížděné pravidelně, nikam to netáhne.
No to je přesně ono. Jak máš v pořádku podvozek, tak nemáš starosti s gumama.
Celeron: To zřejmě dělá dynamická nevyváženost kol. Je to příčná nevyváženost v rotační ose kola.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 21 2020, 10:26 Předmět:
Mysteri napsal(a):
.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy...
Jo, oltcit, to byla vůbec mrdka všech mrdek - on to byl v podstatě citroen (dokonce i plastovej výlisek mřížky na masce měl v prostředku předlisovanej tvar tý dvojitý stříšky), což mluví samo za sebe, citroeňáckej původ dosvědčujou právě i ty 3-šroubový náboje kol, motor boxer jak u subaru, chlazení vzduchem jak u traboše, přední kotouče až u převodovky, takže když se měnily, musely celý poloosy dolů, nadměrně měkký pérování, takže v zatáčce se to naklánělo jak pirátskej škuner v tajfunu, kvůli nekvalitně slícovaným polotovarům karburátoru to žralo i chodce z chodníku - a navíc vyžadoval tehdejší Super neboli oktanový číslo 95 v době, kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál, převodovka odstupňovaná snad samotným Čaušaškem (jedna-dvě strašně krátký, od trojky naopak strašně dlouhý), no prostě přezdívka "Čaušeskova pomsta" byla opravdu na místě ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7889 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so listopad 21 2020, 19:51 Předmět:
Mysteri napsal(a):
Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) .......... Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy...
To máš za to, že sis koupil takový střep. Kotouče to mělo přístupné z motoru, při ústí poloos z převodovky. A taky - ruční brzda působila na přední kola.
Třebovský vševěd napsal(a):
kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál
Zase kecáš. V 80. letech (a nota bene jejich koncem) měl speciál 90 oktanů. Nově zaváděný Natural měl 91 a Super 96.
Favorit 136 musel brát Super, na Special mohl jezdit 135 s nižší kompresí.
benzin.jpg
Komentář:
Velikost:
98.05 kB
Zobrazeno:
66 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32879 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 21 2020, 20:32 Předmět:
Ze kterýho roku je tvoje knížka? Pokavad vím, tak "šádyny" měly právě v základu oktanovej nárok 85 = benzín Speciál, protože Normál měl o.č. pouhejch 70. Super měl 90 - a na ty hodnoty co popisuješ se vlastnosti paliv posouvaly právě až v rámci "přiblížení zbytku světa", přitom přechodný období bylo poměrně dlouhý a s výjimkou zavedenì bezolova 95 oktanů končilo až kolem roku 1990... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7889 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so listopad 21 2020, 20:39 Předmět:
1987; je to Údržba a opravy automobilů Škoda 105/120/130/Garde/Rapid (Jaroslav Andrt, SNTL). Týká se jak "užovek", tak i novějších, tedy všech od roku 1976. Natural se zaváděl v roce 1986 (byl k dispozici jen u některých pump, zejména poblíž "kapitalistických států") a měl oktanové číslo 91; Natural 95 byl až počátkem 90. let.
O tom zavádění mám někde v časopise Motor článek. Byly potřeba spešl tanky a cisterny, tak tam popisují, jak to dělali. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7959 Bydliště: Brno
Zaslal: so listopad 21 2020, 22:55 Předmět:
Normal měl oktanové číslo 85.
Speciál (olovnatý) 91.
Super (olovnatý) 96.
Osmdesátá léta. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.