Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

auto-moto, ucházející pneu po uskladnění
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2624
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 22:21    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
Sandal napsal(a):
Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid

takže to natíráš zvenku na nahuštěné pneu? používáš něco takového? https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/opravne-materialy/tesnici-roztoky/butylovy-tesnici-roztok-b-400-ml.html

Přesně to používám. Jinak nee. Zvenku to je prd platný. Plášť sundám na zouvačce a natřu disk a zase nazuju gumu. Jak při huštění zaskočí, těsní to. Je to jedinný způsob jak se zbavit úniku vzduchu u rezavejch disků. Jinak se omlouvám, neuvedl jsem že mám doma privátní pneuservis.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32879
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 22:33    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu.
Já si je nechávám přehodit - a pokaždý před nahozením na auto znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol - jeden by neřek, jak moc se po těch ani ne 4-5 tisících ujetejch km dokážou gumy rozvážit.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7889
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 22:35    Předmět: Citovat

Vyvážit je nechávám cca ob rok, rozdíl nepozorovatelný.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34813
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 22:46    Předmět: Citovat

Nedavam vyvazit nikdy, len pri kupe novych pneumatik. Letne som tento rok kupoval nove, rozdiel po vyvazeni ziadny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2624
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 22:57    Předmět: Citovat

Ekkar: Viď? To je jak kdybys řídil novou káru.

Hubert_79: Co máš za gumy? Hrozně moc dělaj špatný tlumiče. Kolo cupitá a gumy se sjížděj nerovnoměrně. Pokud je geometrie a tlumiče v cajku gumy vydržej dost km bez převažování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7889
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 23:07    Předmět: Citovat

Letní nějaké Nexen a zimáky Barum Polaris. Tlumiče nové (původní měly 130 k km), nechal jsem je měnit spíš preventivně, páč praskla pružina, tak když se už do toho lezlo... Geometrie v pohodě, gumy sjížděné pravidelně, nikam to netáhne.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Mysteri



Založen: Mar 12, 2008
Příspěvky: 3037
Bydliště: Považie - Vorošilovo

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 23:10    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
... znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol.

Ja viem oceniť vyváženie kolies Laughing Keď som bol ešte HRDÝ majiteľ OLTCITA, tak sa mi stalo, že som v pneuservise v Dubnici kúpil gumy a v cene mala byť aj ich výmena. Až keď som zaplatil a mi ich začali prezúvať, (staré gumy už boli zhodené z diskov...) tak pán mi povedal: Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) Som mal chuť ho zabiť. Ale ešte väčšia chuť na vraždu toho dementa a celého ansámblu toho pneuservisu ma chytala po ceste z Dubnice do Trenčína (cca 12km) To auto vozilo zo strany na stranu už pri rýchlosti 50km/hoď. V TN som samozrejme musel platiť opätovné zhodenie a nahodenie kolies + vyváženie. Čiže ,,Dubnická" akcia sa mi predražila. Pri tom, tí dementi na Zväzarme v Dubnici videli, že som tam s Oltcitom a ten ,,motocyklový" rozmer gúm tiež bol jasný.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy... Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18488
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá listopad 20 2020, 23:15    Předmět: Citovat

Haha, vyvažování kol, o tom mi povídejte. Koupil jsem si na minulej auťák hliníkáče na letní gumy. Gumař na ně nasadil původní Mušelímy, co měly za sebou asi 4 tisíce km od koupě novýho auta. Když jsem je pak jel projet, tak od 100km/hod do 110km/hod jsem auťák skoro neudržel na silnici. Na původních plecháčích žádnej problém.
Následovalo znova vyvážení na druhý vyvažovačce. Posun a hmotnost závažíček naprosto minimální. Dělalo to stále ve stejný rychlosti.
Tak jsme začali bádat a postupně Mušelíny po jedný vraceli na plecháče. No a podivná věc. Stačilo na jakoukoliv pozici osadit jakejkoliv Mušelín na jakejkoliv plecháč a okamžitě byl pokoj, vibrace zmizely.
Nepřišli jsme na to v čem je dílo a tak se hliníkáče reklamovaly. Poslali nový s jedním paprskem navíc. Ty dělaly to samý, naštěstí mnohem míň ale až na dálnici při 135km/hod a na 140 km/hod to zase přestalo. Vykašlal jsem se na to, nemám potřebu jezdit rychlejc. Disky Ronal.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2624
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so listopad 21 2020, 9:21    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
Letní nějaké Nexen a zimáky Barum Polaris. Tlumiče nové (původní měly 130 k km), nechal jsem je měnit spíš preventivně, páč praskla pružina, tak když se už do toho lezlo... Geometrie v pohodě, gumy sjížděné pravidelně, nikam to netáhne.

No to je přesně ono. Jak máš v pořádku podvozek, tak nemáš starosti s gumama.

Celeron: To zřejmě dělá dynamická nevyváženost kol. Je to příčná nevyváženost v rotační ose kola.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32879
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 21 2020, 10:26    Předmět: Citovat

Mysteri napsal(a):
.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy... Laughing
Jo, oltcit, to byla vůbec mrdka všech mrdek - on to byl v podstatě citroen (dokonce i plastovej výlisek mřížky na masce měl v prostředku předlisovanej tvar tý dvojitý stříšky), což mluví samo za sebe, citroeňáckej původ dosvědčujou právě i ty 3-šroubový náboje kol, motor boxer jak u subaru, chlazení vzduchem jak u traboše, přední kotouče až u převodovky, takže když se měnily, musely celý poloosy dolů, nadměrně měkký pérování, takže v zatáčce se to naklánělo jak pirátskej škuner v tajfunu, kvůli nekvalitně slícovaným polotovarům karburátoru to žralo i chodce z chodníku - a navíc vyžadoval tehdejší Super neboli oktanový číslo 95 v době, kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál, převodovka odstupňovaná snad samotným Čaušaškem (jedna-dvě strašně krátký, od trojky naopak strašně dlouhý), no prostě přezdívka "Čaušeskova pomsta" byla opravdu na místě ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7889
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so listopad 21 2020, 19:51    Předmět: Citovat

Mysteri napsal(a):
Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) .......... Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy... Laughing

To máš za to, že sis koupil takový střep. Kotouče to mělo přístupné z motoru, při ústí poloos z převodovky. A taky - ruční brzda působila na přední kola.
Třebovský vševěd napsal(a):
kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál

Zase kecáš. V 80. letech (a nota bene jejich koncem) měl speciál 90 oktanů. Nově zaváděný Natural měl 91 a Super 96.
Favorit 136 musel brát Super, na Special mohl jezdit 135 s nižší kompresí.



benzin.jpg
 Komentář:
 Velikost:  98.05 kB
 Zobrazeno:  66 krát

benzin.jpg



_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32879
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 21 2020, 20:32    Předmět: Citovat

Ze kterýho roku je tvoje knížka? Pokavad vím, tak "šádyny" měly právě v základu oktanovej nárok 85 = benzín Speciál, protože Normál měl o.č. pouhejch 70. Super měl 90 - a na ty hodnoty co popisuješ se vlastnosti paliv posouvaly právě až v rámci "přiblížení zbytku světa", přitom přechodný období bylo poměrně dlouhý a s výjimkou zavedenì bezolova 95 oktanů končilo až kolem roku 1990...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7889
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: so listopad 21 2020, 20:39    Předmět: Citovat

1987; je to Údržba a opravy automobilů Škoda 105/120/130/Garde/Rapid (Jaroslav Andrt, SNTL). Týká se jak "užovek", tak i novějších, tedy všech od roku 1976. Natural se zaváděl v roce 1986 (byl k dispozici jen u některých pump, zejména poblíž "kapitalistických států") a měl oktanové číslo 91; Natural 95 byl až počátkem 90. let.
O tom zavádění mám někde v časopise Motor článek. Byly potřeba spešl tanky a cisterny, tak tam popisují, jak to dělali.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7959
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so listopad 21 2020, 22:55    Předmět: Citovat

Normal měl oktanové číslo 85.
Speciál (olovnatý) 91.
Super (olovnatý) 96.

Osmdesátá léta.

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.25 sekund