Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: čt červen 11 2020, 21:14 Předmět:
miromatus: To se divím, že ne taky baterie. Kdysi jsem u rakve měnil regulátor za nějakej šmejd, co jsem narychlo sehnal, po nastartování vemu měřák a valím vulvy, protože palubní napětí něco přes 18V. Takže, protože to byl Ecotronic, začalo se kouřit po chvilce z ŘJ, do toho začala vztekle syčet baterie a nazdar. Altík rozpálenej jak vejfukový svody po rally, baterie rozpálená a vařila. Samozřejmě baterie i ŘJ KO, altík samotnej vydržel. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Dec 11, 2004 Příspěvky: 356 Bydliště: SK Levice
Zaslal: čt červen 11 2020, 21:29 Předmět:
Stalo sa to možno kilometer od domu, tak to dlho nebolo namáhané, pri zaťažení ventilátorom to tie dialkové svetlá vydržali, možno ten regulátor nemal skrat ale inú poruchu. po výmene som ho neskúmal. Je tam regulátor s uhlikami , uchytený dvomi skrutkami M4 alebo M5 o alternátor .
Naposledy upravil miromatus dne čt červen 11 2020, 21:34, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32083 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 11 2020, 21:39 Předmět:
Nevím, tahle nebyla moje, ale kamarádova, já měl za úkol zjistit, proč blbě dobíjí - diagnostikoval jsem nefungující regler, výměna dílu za cca 200,- to vyřešila. Mimochodem v servise nabízeli opravu výměnou altíku za novej - cena 3500,- plus práce ... Regec uchycenej na 2 šroubky na čele altíku na druhý straně než je řemenice jak píše miromantus. Na povrchu 2 fastony - na jednom černej od kladnýho vývodu altíku a baterky, druhej modrej od spínačky (přes kontrolku) ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7663 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červen 11 2020, 21:42 Předmět:
EKKAR napsal(a):
...já...
Co myslíš, že jsou v tom servisu takoví idioti? Altík by vyndali, umyli, udělali co ty a namontovali zpátky. A ten novej by měl někdo z nich v autě... Oni tam zas tak blbí nejsou _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32083 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 11 2020, 22:11 Předmět:
Ani já nejsem tak blbej, abych v takovým případě nechtěl ten starej altík aspoň vidět, pokud už ne odevzdat. Neboj, znám mechošský manýry. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7663 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červen 11 2020, 22:31 Předmět:
Někdy se ptají předem, jestli chceš ty díly zpátky.
Zažil jsem ale v servisu (značkový Ford) celkem nečekaný přístup. U Escorta mi kravila elektrika, otáčkoměr běhal jak chtěl no a skončilo to odvozem na plaťáku. Příčina byla ta, že soudruzi v NSR šetřili cínem a tišťák v pojistkovce byl samý studeňák. Zavolal jsem do toho servisu, že co s tím. Že není problém, ale že pojistkovka stojí asi bůra. Nebo mi dají telefon na nějakého garážníka, co ji za 1500,- Kč vyndá a proletuje. Takže jsem auto nechal odtáhnout ke garážníkovi a bylo. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Feb 08, 2011 Příspěvky: 99 Bydliště: Karlovarsko
Zaslal: so červen 13 2020, 17:12 Předmět:
Zažil sem feldu jejíž altík dával 22V
Uz jak se ke mě blížil sem cejtil jak smrdí baterie - vařila
Sežen voltmetr píchni na baterii natoč auto a vem za plyn drž otáčky na cca 2500 otačkách a měř napětí jak pude přes 14,5V je to špatně
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so červen 13 2020, 17:43 Předmět:
Vypni světla a nech zapnutej jen ventilátor na trojku. Jestli po přidání plynu na cca 2.500-3.000 otáček slyšitelně vyletí i otáčky ventilátoru, máš vadný regulátor alternátoru. Je zvenčí přístupný a vyměnitelný během 15 minut.
Pokud máš nějaký měřák, můžeš měřit třeba na zásuvce zapalovače, nesmí to letět nad 14V.
Koupíš ho v kdejaké prodejně dílů. Jsou to už ale nějaký asijský potvory, původní regulátory byly z PALu Kroměříž a ty "odcházely" jen na uhlíky.
Kdo si uměl uhlíky vyměnit a nechal původní régl, tak obvykle mu slouží doteď, pokud mezitím Felda neshnila.
V tom původním regulátoru z PALu je zalitej výkoňák KU607P, dva tranzistory KC639 a pár dalších součástek, mj. i transil KZL81/20.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32083 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červen 13 2020, 20:01 Předmět:
Leoši, to platilo pro altíky ještě u prvních fáček, felichčije i přes značku PAL na altíku měly vesměs regulátory Bosch nebo Valeo (mechanicky i elektricky záměnný). A v těch je silikonem zalitej LM317 plus nějakej výkonovej BDxxx a pár odporů. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Někdy se ptají předem, jestli chceš ty díly zpátky.
Zažil jsem ale v servisu (značkový Ford) celkem nečekaný přístup. U Escorta mi kravila elektrika, otáčkoměr běhal jak chtěl no a skončilo to odvozem na plaťáku. Příčina byla ta, že soudruzi v NSR šetřili cínem a tišťák v pojistkovce byl samý studeňák. Zavolal jsem do toho servisu, že co s tím. Že není problém, ale že pojistkovka stojí asi bůra. Nebo mi dají telefon na nějakého garážníka, co ji za 1500,- Kč vyndá a proletuje. Takže jsem auto nechal odtáhnout ke garážníkovi a bylo.
Znám autorizovaný servis, kde si vadné nebo vymontované díly při nezáruční opravě automaticky nechávají. Pokud je chceš, musíš o ně požádat při sepisování a předávání vozu do opravy. _________________ Pivo lahvový....a půl je hotový.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32083 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 14 2020, 19:27 Předmět:
Potom "automaticky" páchají minimálně přestupek proti zákonný úpravě, která říká, že veškerý díly při opravě nahrazený, pokud není majitel/provozovatel auta PŘEDEM UPOZORNĚNEJ NA VÝMĚNNEJ ZPŮSOB OPRAVY, náležejí i v případě další nepoužitelnosti jemu a servis mu je musí bejt schopnej bezodkladně vydat - i když může zároveň nabídnout odebrání a ekologickou likvidaci, v žádným případě bez předchozího souhlasu vlastníka/provozovatele vozidla si starý díly nesmějí ponechat - výjimkou jsou třeba oleje a další náplně, který musejí po výměně podle předpisů ekologicky uložit a předat k likvidaci. Celej ten předpis má za úkol zabránit šmelení s dílama, kdy se zákošovi řeklo "vyměnili jsme vám půlku auta" - a on dostal jen pár viditelnejch věciček, zatímco to co vidět nebylo, se jen umylo a utřelo, aby to vypadalo jako nový - a skutečně nový ND se zašmelily buď do vlastních aut mechošů, nebo jejich známým ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.