Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3378
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:20    Předmět: Citovat

Otázka zněla kolik stojí 1km jízdy el auta. Vstupy-náklady na pořízení el. vozidla, provozní náklady si zjistím před zakoupením. Ale co mě bude stát čistě jen ten 1km mě taky zajímá a pro srovnání použiji stejný 1km u spalovacího motoru abych měl jasno co mě budou stát výlety. Proč do toho 1km montovat leasing, pojištění, gumy.... Zajímá mě jen ta cena za energii vs fosilní palivo při ujetí stejné vzdálenosti. Když jsem si kupoval nějaké vozidlo taky mě zajímalo kolik to žere. A je lepší když je to 5 litrů než 10. Že dnes stojí benzín 30 a před rokem třeba 27kč mě nechává při porovnávání průměrné spotřeby v klidu, cenu za litr neovlivním. Stejně je dnešní údaj za km dohromady k prdu. Z pohledu daní je to dnes okrajová záležitost a pokud by stát ukázal zuby už dnes asi by ta elektrifikace vozidel nebyla až tak IN.
Pokud můj dotaz nemá logiku tak jej ignorujte. Pro CML je ještě moc brzo. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Davidus
Zablokován


Založen: Jun 01, 2005
Příspěvky: 2439

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:30    Předmět: Citovat

smazáno

Naposledy upravil Davidus dne pá únor 18 2022, 2:58, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:42    Předmět: Citovat

Já bych ten způsob výroby elektřiny nebo PHM pro auta moc neprobíral. On se ten "bordel" při té výrobě nikam neztratí. Spotřební daň na elektřinu se tímto zvyšovat nebude. Aspoň ne pro domácí dobíjení, protože nemají možnost jak rozlišit, co jde do domácnosti a co domů. Wink
Ano, až budou všici závislí na dobíjecích stojanech, tak tam určitě.
Robo, já jsem jen chtěl upozornit na to, že je sice jednoduchý výpočet pro tu momentální spotřebu na 1 km, ale má to smysl pouze v jednom případě a to, pokud máš to vozidlo zdarma a počítáš jen tu momentální spotřebu. To, co jsi psal, tak platí jen u aut na benzín či naftu.
Ježdění na motorce je taky fajn, ale zkus na ní odvézt nákup či celou rodinku (ženu s dvěma dětmi) a v zimě. Proč myslíš, že v zimě nikdo nejezdí na motorce? Proto provoz elektroněco v zimě je další samostatná kapitola, kterou nikdo v normálním autě prostě neřeší.


Naposledy upravil p32 dne st září 18 2019, 6:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1326
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:43    Předmět: Citovat

Když už tady srovnáváte cenu provozu auta na benzín a auta na elektřinu - nezapomněli jste si odečíst spotřební daň 12,84 Kč z každého litru benzínu? To aby to bylo srovnatelné. Na elektřinu do aut zatím spotřební daň uvalena nebyla, zatím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:48    Předmět: Citovat

Nezapomněli, a to asi proto, že ji musí každý zaplatit. Daň z přidané hodnoty domů taky z nákupu neodečítáš. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1326
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 6:58    Předmět: Citovat

Pak srovnáváte nesrovnatelné. Porovnávat ekonomický zvýhodněný a ekonomicky znevýhodněný produkt je hovadina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hejnicek



Založen: Jun 16, 2004
Příspěvky: 2132

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 7:14    Předmět: Citovat

Tez nejsem nadseny fanda do elektroaut,
ale ropa dojde a navic je na uzemich, kde tech kamaradu moc neni.

No clovek si treba klade otazky,
zde neni zrovna zimni obdobi na pantofle - jak budu v aute topit
jak budou jezdit kamiony na baterky
lakovani politiku na ruzovo - hura, kupujte elektroauta.
To uz tu bylo s topenim - topte elektrikou, pak plynem (plynofikace u nas rok 9Cool atd.
Jak uz tu nekto zminil, az bude mit to elektroauto kazdy druhy, zdrazi se rapidne elektrika nebo zvedne DPH.
Surovin na vyrobu takoveho kvanta a velikosti akumulatoru je dost?
Co to udela s cenou techto akumulatoru po narustu poptavky?
A na dobu zivotnosti auta budu potrebovat 1,2 sady?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 8:31    Předmět: Citovat

@Davidus: "..Už jen vytěžit 10 barelů ropy vyjde energeticky na další 3 barely.."

1) elektrina sa dneska z velkeho/vyznamneho percenta vyraba spalenim fosilnych paliv

2) kolko (tejto premenenej fosilnej energie) sa spotrebuje na vytazenie (litia, kobaltu), distribuciu a technologiu baterii
3) teda vyrobenu elektricku energiu (vyrobenu spalenim fosilii) znova preulozime do neekologicky, energeticky narocne vyrobenych baterii...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15735
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 8:43    Předmět: Citovat

Nakadah napsal(a):
Pak srovnáváte nesrovnatelné. Porovnávat ekonomický zvýhodněný a ekonomicky znevýhodněný produkt je hovadina.

Ne, to srovnáváš pouze ty (bez urážky). Ekonomicky zvýhodněný a nezvýhodněný neexistuje. Pouze spotřební daň v zájmu lidu! Ty jsi asi myslel to, co je dotované a co není dotované. Pokud si normální auto koupím za 250 tKč a elektromobil za 750 tKč, tak nemusím přece vůbec řešit cenu za energii na 1 km. To je totiž při těch pořizovacích cenách ta hovadina. Pokud ale stát nebo někdo jiný (jak je to v zahraničí) bude dotovat stejný elektromobil tak, že mě pořízení přijde na 300 tKč, tak už o něm budu velmi rychle mít zájem a možná budu řešit i ten rozdíl ceny energie, co budu platit za ujetý 1 km, protože budu mít možnost si vybrat ze dvou druhů aut cenově shodných, ale s jinými provozními náklady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2651

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 8:55    Předmět: Citovat

Diskutoval jsem pod jedním článkem jinde:

…Za překvapivě příznivou cenu 429 900 Kč začíná automobilka Škoda prodávat u tuzemských dealerů svůj první elektromobil Citigo e iV…

Porovnám to s dalším tvrzením z dnešního internetu:
…CITIGO 3D Již od: 199 900 Kč…

Až se cena elektroaut bude moci srovnat s cenou normálních aut, začnu o tom (možná) uvažovat a porovnávat další parametry. Do té doby to bude pro mne a hlavně pro mou šrajtofli jen zajímavý experiment.

A odpověď:

Ten elektrický městochod je za tu cenu imho v pohodě. Hodil jsem to do excelu. EV s 61 kW a předplaceným servisem na 150 tis. km je za 473 tis. Kč. K tomu spotřebujete elektřinu za 44 400 Kč. (Tarif od čezu pro EV, 2kč za kWh s DPH).
Dohromady 518400 Kč.
Oproti tomu benzínový CityGO 55 kW v stejně nazvané výbavě je za 258 tis. Kč, k tomu předplacený servis za 71700, dohromady 330 tis. Kč. K tomu 206 400 Kč na palivo (Při ceně 32 Kč/l).
Dohromady 536100 Kč.

Pokud si to auto necháte, tak poté už jenom šetříte. A pohledem do inzerce zjistíte, že prodejní ceny ojetých elektromobilů jsou několikanásobné vůči stejně starým spalovacím protějškům.

Takže, za mně je to úplně v poho. Ten výpočet vychází z ceníku Škodovky. A určitě by šlo argumentovat, že benzíňák nebude jezdit za 4,6 l anebo naopak že nemusím kupovat předplacený servis a olej si budu měnit na zahradě, ale nějaká násobně jiná čísla z toho nevytlučete.


_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34766
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:11    Předmět: Citovat

Zabudol si pripocitat dom s garazou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6266
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:31    Předmět: Citovat

Davidus napsal(a):
tomasjedno

matematika:
benzíňák byl jel za 2.2 litru > 66 korun
Elektrika za 2.6kWh > 13 korun

Ukážu ti jinou matematiku:
Elektro spotřeboval na trasu 2,6 kWh ze sítě. Při účinnosti nabíjení, skladování el. a účinnosti pohonu se dostalo na výstupní hřídel motoru 2,1 kWh.
Pro stejnou práci na hřídeli spotřebuje benzíňák 0,7 l benzínu, který by při nulové spotřební dani z benzínu stál 13 korun.

Edit:
K tomu tvému “benzíňák by jel za 2,2 litru”. Když ten tvůj skútr jede za 6x míň, než malé e-auto, tak jistě při podobném způsobu jízdy jde jet benzíňákem za 6x míň než malé benzínové auto, tedy pod litr.


Naposledy upravil tomasjedno dne st září 18 2019, 10:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19880
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:33    Předmět: Citovat

Správně, pořizovací náklady nelze z ceny kilometru vynechat
Přidám příklad středně vybaveného malého přesto pohodlného vozu (mám víckrát týdně příležitost srovnávat s většími a méně pohodlnými), jehož přímý ekvivalent jsem mezi elektromobily nenašel, a to jak přepravním objemem, tím méně cenou. Eviduji si totiž náklady včetně (garančního) servisu, STK, přezouvání léto/zima, nákupů zimních gum v roce 2013 a letních 2019 atd. za 6 let, což je u nás ještě většinou moc mladé auto na likvidaci (a moc staré na vrácení, kdyby bylo na operák).
Všechny ceny jsou včetně DPH:

nákup vozidla (2013) ............ Kč 249 300,00
celkové náklady do IX/2019 ... Kč 306 450,00 (vč.garanček, letních a zimních gum, akumulátoru po 6 letech a drobotiny)
náklady jen za palivo ............. Kč 211 385,82 (t.j. Kč 1,78/km), t.j. 6 658,9 litrů Nat95 na 118 700 km)
celkem tedy aktuálně ............ Kč 518 335,82 (to už dává náklady Kč 4,37 na kilometr),
spotřeba za celou dobu provozu netto 5,61 litru/100 km
Pokuste se totéž, když už neexistuje šestiletá zkušenost, extrapolovat pro nějaký vůz podobný Suzuki Swiftu 1,2VVT GL/AC, o kterém tu píšu, t.j.asi o půldruhé třídy výše, než Citigo.
Jo, a kdo parkujete před panelákem, připočítejte náklady na stavbu nebo pronájem garáže s elektrickou přípojkou. Však víme, jak dopadají volně položené šňůry a kabely, bez ohledu na to, zda jsou pod napětím a jak vysokým...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3378
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 9:44    Předmět: Citovat

"Na elektřinu do aut zatím spotřební daň uvalena nebyla, zatím." Pravě-že zatím. Až těch aut bude tolik že to může přinést slušný prachy do rozpočtu státu tak to pak bude tóčo. Důvod proč daň se už něco najde, toho se nebojím. Jenže couvnout na nějaký čas než se to ustálí nebude moc kam, jak automobilky začnou produkovat ve větším el auta tak zákonitě sníží výrobu aut s klasic motorem. Ubude spotřeba benzínu což zas bude mít vliv na trh a cenu. A ti co jako zpátečníci budou jezdit na benzín budou mít pocit asi jako kuřák v dnešní společnosti co stojí pod nápisem moderní je nekouřit, takový vyvrhel, primitiv. Tak je zvlášť zdaníme, obdoba eko daně při prodeji vozidla aby přestaly otravovat vzduch a konečně ty plechovky vyměnily za el auta.
Svět bude v zajetí el aut a až čas ukáže co na to životní prostředí.
Musím dodat že fandím novým technologiím a nápadům takže můj pohled není pohledem nějakého zakyslého důchodce co vzpomíná se slzou v oku na průvody prvního máje. Ale elektromobilita bez odpovědí a bez výhledu do blízkého budoucna se mě nezdá jako skvělá věc. Možná za kopečky už mají v této problematice trochu jasno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1326
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st září 18 2019, 10:20    Předmět: Citovat

Ropa dochází už asi tak 30 let. To dřív asi vytěží lithiové ložiska a to co zbyde, bude ekonomicky nerentabilní těžit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Další
Strana 2 z 17

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund