Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6177 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá září 14 2018, 13:45 Předmět:
V takovém případě se dá s těmi FETy zabudovat určitá "inteligence" a na reverzaci může být klidně výkonové dvoupólové relé, nic nežere, aktivní je jen při zpátečce.
Ten jeden MOSFET dělá samozřejmě i regulaci plynového pedálu.
Pokud tam na reverzaci někdo dá kolébkový přepínač, tak je to selhání konstruktéra
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá září 14 2018, 13:54 Předmět:
Jasně, že dá. Včetně plynulého rozjezdu. Taky to tak je. Původně ta kolébka jen přepínala jakýsi podivný relátka.
Jenže já tam mám i mód terén, kde to jede natvrdo a kde se počtá s tím, že couvat se nebude, nebo až po nárazu do stromu. A občas ho zapomenu zapnutej i na silnici... Ale je to hračka, účel to splnilo a silnější stroj pro tenkrát 2.5ročního kluka nehrozil. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: pá září 14 2018, 14:31 Předmět:
Myslím, že GME i různý bastlkrámy prodávaly divně velké, páčkové přepínače a vypínače s takovou velkou pákou, na centrálmatku.
Byly sice jen na 12V, ale zato 25A na nich bylo napsáno. Jeden-dva někde Byl i typ s oběma vratnými polohami.
Bude navýsost rozumné to spínat fetem. Bez jiskření a oblouků.
50A není pro příkladně laciný IRFZ48 problém. A jsou za podobné ceny i mnohem lepší, s ještě menším Rdson. Myslím IRFP064 a pak nějaký kousky v TO220 až do 110A.
Pořád sice mám pochybnosti o tom, zda nožky pouzder TO220 trvale přenesou 60-100A, ale tak když to píšou
paka jak krava 12V-25A.jpg
Komentář:
Koupeno kdysi v GESu, klasická rejže bez certifikace
Velikost:
151.84 kB
Zobrazeno:
80 krát
ruske tanky s mikrospinaci.jpg
Komentář:
Dělaly se s 2-4ks mi-spínačů 0,5A-48V
Velikost:
81.92 kB
Zobrazeno:
85 krát
vypinac-jistic AZS-50 28V 50A.jpg
Komentář:
typický stejnosměrný, původně myslím ruský armádní jistič-vypínač. Zřejmě velmi spolehlivý, byly úplně všude od 2A do 50A
Velikost:
135.29 kB
Zobrazeno:
79 krát
pojistka polovodicu PC25 25A-500V FF.jpg
Komentář:
Nechcete mě? Mám tu ještě asi 14 sestřiček. FF pojistky pro jištění polovodičů. To blyštivé je pěkně bachratá vrstva Ag
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: pá září 14 2018, 14:46 Předmět:
Ano, to uznávám. Vím dobře, co umí stejnosměr na výstupu zesilovačů, když se relé POKUSÍ ODPOJIT bedny
To bývá i 30A autorelé jen na jedno rozepnutí.
To je v pořádku, cena beden bývá kupodivu někdy i vyšší, než je cena mohutných stykačů Matsushita-NAis / Finderů S65
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6177 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá září 14 2018, 15:06 Předmět:
Tady ani o tu špičku napětí nejde, ale o tu proudovou pecku.
A na rozdíl od toho havarijního odpojení repro tě tady k té akci nic nenutí, stačí stáhnout proud motoru, přepnout a zase plynule najet do reverzu.
Ale to všechno má v ruce konstruktér toho zařízení.
Naposledy upravil danhard dne pá září 14 2018, 15:10, celkově upraveno 1 krát.
Nedávno jsem tvořil regulaci pro elektromotor 24V 700W. A teď pozor. Při zátěži ho dokázalo relé z auta na 70A 24V sepnout pouze jednou a už nikdy nerozeplo. Dále spínáno pomocí IGBT kde stálý proud je snad 150A a tavný závratný... no reverz to nedalo. Takže nakonec softstart.... _________________ Internet - metla lidstva
Jak jinak se chceš učit než vlastníma chybama. A hlavně je neuvěřitelné jaký jedna chybějící antiparalelní dioda na cívce relé dokáže nadělat bordel. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6177 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: pá září 14 2018, 15:30 Předmět:
To je dost zásadní.
Mám kamaráda a jeho táta dělal v Mostě na dolech.
Potřebovali dc napájet magnet, co separoval magnetický věci z pásu.
Ten se zapnul, jen když zabralo čidlo.
Stykač, jednoduchý usměrnění 3-ma diodama a D1m magnet.
Divili se, že jim ten stykač hořel, zkoušel to odpojit vytažením zásuvky a málem ho to zabilo.
Doporučil jsem přidat jednu diodua bylo to o.k.
Pak jsme udělali průser, na nějaké výročí jsme ulámali pár červenejch fáborů, nejdřív nám hrozili 10 rokama, ale protože na těch fanglích nebyla hvězdička, tak slevili na 5
A ten taťka nás z toho vysekal, protože byl soudruh ve slušný funkci, dělník, tak si jeho kluci můžou taky zablbnout. Bez sankcí, nebude se to opakovat a domluví jim sám
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá září 14 2018, 17:46 Předmět:
Můžeme se bavit i o rychlém brždění motoru, ať už do stop nebo při reverzu. Dejme tomu, že elektronika to dá, ale když se následně rozlítne převodovka, není to žádná legrace. Takže hezky žádnej zkrat na hulváta, ale "piánko" do odporu. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
To je problém mechanického konstruktéra, stačí aby tam dal třecí spojku jako měl Sonet Duo.
Ještě v bídě centrální výroby, když tu nebyly akuvrtačky, jsem kvůli řezání závitů přidal do Narexky přepínač pro revers. Pak jsem o něj jednou zavadil při 2100 ot. rychle jsem ho zas odpojil.
nebyl problém rversu při plných točkách problém toho NikiLaudova Boeingu?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.